Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Shaker » 01 kwi 2009 17:56:16

Witam wszystkich. Cały dzień w wolnych chwilach w pracy czytam sobie co piszecie. I nabrałem chęci na liftowanie mojej froty (A long) ale dochodząc do końca waszej dyskusji coś mnie podkusiło i poszedłem z miareczką zmierzyć ile to ja mam od środka osi do nadkola (i może pominołem adnotacje ile ma seryjna frota wyczytałem coś 46-47 cm) moja ,którą uważam za seryjną w 100% ma na każdym kole 51 cm 8) . I jak poczytałem że chłopaki walczą z dorabianiem i mają 53.5 cm to mi się odechciało.
A co do trwałości to z tego co mi wiadomo to mja frota jeździ na tych sprigach od nowego (11 lat) a targam nią przyczepy jednoosiowe mocno załadowane. Jedyne co mnie nurtuje to to że muszę wymienić tylne amory i myslę nad tymi z lublina :P tylko pytanie czy bez liftu nie będą za długie.
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez brum » 01 kwi 2009 18:07:56

Będa za długie i je zgnieciesz, jak nie liftujesz to załóż standardowe.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Shaker » 01 kwi 2009 18:51:23

no ok. Ale jedna myśl mi nie daje spokoju. Piszecie o lifcie 2 cale a wychodzi 53.5 - 54 cm to jest zaledwie jeden cal. To co ja mam w takim razie serje czy jeden cal liftu? :?:
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 01 kwi 2009 19:31:55

Za dużo wszystkich danych jest w tym temacie,dlatego robi się mętlik. :shock:
Więc wyjaśnię;

Frontera A long.95r
Prawdopodobnie po opuszczeniu fabryki miała 52-53cm[środek koła nadkole]
I wszystko co powyżej tych wymiarów to uzyskany lift.
Zaś poniżej to stopień zyżycia sprężyn.

Masz 51 to jeszcze nie jest żle. :lol:
Ja miałem totalnie zużyte sprężyny ,to u mnie było 46-47,ale to był złom :lol:
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 01 kwi 2009 21:59:55

Lift liftem, spręzyny, amortyzatory..., a co ze stabilizatorami :?: Wiem, można je wymontować, ale moim zdaniem, nie jest to dobry pomysł. Komstruktor je wymyslił i tam zamontował, aby spełniały ważną funkcję...
W takim wypadku, czy ktoś pomyślało tuningu tych stabilizatorów, ewentualnie samych łączników, jakieś "wydłużanie", może jakieś auto ma dłuższe od fronterowych orginałów i da się je dopasować... :?:

Może o tym było, ale ja się nie doszukałem, czekam na jakieś sugestjie... :dyskusja:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 01 kwi 2009 22:07:32

Paweł stabilizator dają ci to, że frota nie buja ci się silnie na boki :)

Wg mnie nie da się przerobić stabilizatorów, albo są albo ich nie ma.
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 01 kwi 2009 22:13:44

Czyli zastosowanie dłuższych łączników nic nie pomoże :?: Stabilizator fajna rzecz i nie chciałbym się ich pozbywac... :|
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez dljm » 02 kwi 2009 05:36:01

tylnego stabilizatora możesz się pozbyć, ja nie mam i nie mam żadnych problemów z szybko pokonywanymi zakrętami (a jeżdżę raczej ostro)
natomiast w terenie brak tylnego stabilizatora daje same zalety
przedniego wywalać nie radzę bo przy niezależnym zawiasie, auto bedzie się koszmarnie bujać
ja osobiście myślę jak zaadoptować mechanizm rozpinania przedniego stabilizatora z pajero
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 02 kwi 2009 08:45:33

do tyłu froty A można załozyć łączniki stabilizatora od forda escorta są dłuższe od oryginalow o 5 cm i kosztują ok.40 zł za sztuke.Mam takowe od dwóch lat i są jeszcze sprawne.Co do wymiarów we frocie A to u mnie było ok.51cm środek piasty a nadkole i to tak wizualnie to wyglądało wsam raz.Po wymianie tylnych springów mam tył 54cm przód po podkręceniu na drążkach skretnych 53.5 cm.Wizualnie od razu rzuca się w oczy że nadkola są wyżej aniżeli stylistycznie je ktoś tam projektował .Opony mam 245/70/R16 i na tych kołkach taki drobny lift jest mocno zauważalny.
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez Shaker » 02 kwi 2009 09:22:55

Dzięki Sledz za wyjaśnienie. No to w takim razie firam polspring się popisała nawet gdyby liczyć okres mego katowania froty to 4 lata to spężyny siadły 2 cm (a są od nowego) to 1 po 1000km w polspringy to porażka :<:
Ale nasuneło mi to myśl przejeżdzłem koło szrotu i zobaczyłem wielkie stojaki ze springami i pomyślałem że warto by się wybrać z miareczką i poszperać, znaleźć odpowiednią długość i popytać od czego to i zamówić nowe :mrgreen:. może i w amorkach daliby pogrzebać.
Ja stawiam na busy już nawet podpatrzyłem w firmowym ducato długie odboje tylne może podejdą.
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez Shaker » 02 kwi 2009 10:11:13

A jeszcze jedno czy ktoś może potwierdzić z doświadczenia bo w katalogu znalazłem springi do froty standard o wymiarach 404 wysokość i 133 mm średnica. A i czy jest miejsce z tyłu żeby dać większą średniće springów.
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 02 kwi 2009 12:27:11

U góry miejsca jest sporo z powodzeniem podejdą szersze.
natomiast u dołu musi pozastać tak jak ma oryginał,inaczej będą spadały,chyba że zmienisz dolne gniazda na inne ,jest taka możliwość.

W jakimś starym mercedesie są podobne spręgi jak we frocie.???
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Shaker » 02 kwi 2009 12:44:29

No to mogę powiedzić co wyniuchałem nie wstając z krzesła.jeśli frota org ma springi 404x133 to monterej ma 426x133 a pytanie o szersze zadałem bo najdłuższe jakie znalazłem są od merca wito auto wagowo podobnie stoi i mają wymiary 450x163 wiec jak łatwo pokalkulowć to prawie dwa cale. pytanie się tylko nasówa czy ugięcie nie będzie większe? jeśli podatność mercowych na ugięcie będzie mniejsza to się może okazać że zawiecha pójdzie w górę wiecej niż dwa cale. Zakladając że fabryczne nie siadają po 1000 km :mrgreen: może to pochodzić jakiś czas na lifcie. A i te z montereja mogą być twardsze bo gablota w końcu ma wyższe masy od froty.
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 02 kwi 2009 17:17:42

No i stało się... :mrgreen:
Jeszcze dziś rano miałem 51 cm z przodu i 52 cm z tyłu (oś koła-krawędź nadkola do plastikowej nakładki), :hilift: a teraz jest z przodu 56 cm, z tyłu 58 cm... Przełożone zostały również swożnie górnych wachaczy. Czekam jeszcze na oponki 31x10,5 R15 i felgi z ET -25... :mrgreen:

Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez Shaker » 02 kwi 2009 20:45:39

No kolega Paweł ładnie się uniusł :hilift: chyba sobie zrobię przerwę w pracy jutro i podjadę obejżeć jak to wygląda w realu. Ja dzisiaj w końcu swoją wymyłem i wlazłem pod nią troszkę popatrzeć czy springi z Vito wlazą i fakt trzeba będzie nowe podparcie wykonać i od razu można je unieść. Ale najpierw zobaczę co kolega Amor powstawiał i co ważne poczk czy nie klapnie :mrgreen:
Shaker
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 02 kwi 2009 20:52:50

No to klego Amor coś ty tam powstawiał. :lol:
Bo jakoś nie mogę się doczytać.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 02 kwi 2009 21:23:24

Z przodu, standard, kręciłem drążkami, po 1 cm na śrubie. Z tyłu to wymysł kolegi mechaniora, którego zaraziłem 4x4 (Pajero na blachach z Ełku), są to nakładki na sprężyny z jakiejś twardej gumy i podtoczone, aby trzymały sprężynę na miejscu. Jest to rozwiązanie tymczasowe, planuję wykonać telefon do Pospringu, no chyba, że stanie się jakiś cud i będzie mnie stać na Trail Master lub coś podobnego... :mrgreen:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez szymon.ha » 03 kwi 2009 22:20:07

Dzisiaj mierzyłem odległość miedzy osią koła a nadkolem i wyszło mi jakieś 46 - 48cm, frota jest z 92r.
Z tego co wyczytałem są już zużyte.
Więc jeśli trzeba wymienić części zawieszenia to myślałem odrazu nad liftem. Więc jakie części trzeba by kupić by taki lift wykonać, chodzi mi o te zamenniki stosowane na forum, a nie o profesjonalne gotowe zestawy.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Kogut » 03 kwi 2009 22:32:33

szymon.ha napisał(a):Dzisiaj mierzyłem odległość miedzy osią koła a nadkolem i wyszło mi jakieś 46 - 48cm, frota jest z 92r.
Z tego co wyczytałem są już zużyte.
Więc jeśli trzeba wymienić części zawieszenia to myślałem odrazu nad liftem. Więc jakie części trzeba by kupić by taki lift wykonać, chodzi mi o te zamenniki stosowane na forum, a nie o profesjonalne gotowe zestawy.


podobnie myślałem a ja jeszcze mam pytanie co do ceny takiego liftu ??
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez brum » 04 kwi 2009 00:01:31

@szymon.ha przód wiadomo jak, tył dłuższe wieszaki albo dodatkowe pióro o którym już było.

@kogut nie porównuj resorów do spręzyn, spręzyny 400zł + amortyzatory tył, przód bez kosztów.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość