Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Balkandriver » 25 lip 2009 23:25:42

Pawel - Amor napisał(a)::shock: Dobra rada... Pomyślimy... :>:

Paweł, ale tę radę zaczerpnąłem lata temu od ludzi bliskich Twojej pasji - oni gotowali łańcuchy rowerowe w oleju grafitowym :>:
Jeśli chodzi o amortyzatory -
też obecnie mam Żuk / Lublin i najlepszym testem będzie moja wyprawa do Albanii, auto pod obciążeniem, codziennie po wertepach, kamieniach, bez litości.
Wszystkie doznania opiszę w początku września.
Okaże się , co naprawdę są warte.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez todd4 » 05 sie 2009 07:58:09

Dzwoniłem do PolSpringu i zamawiam sprężyny. Czy ktoś zamawiał tam grubość 16 do froty B long ? Bo pani szukała takiego zamówienia i nie mogła znależć na wzór, mowi ze nikt chyba 16 nie zamawiał i nie wie czy to będzie pasować. I ze najlepiej 14mm zrobic a ja mam butlę w bagażniku i chcę pójść za radą bruma.

Generalnie chcę 16mm trochę twardsze i zeby podniosły o ok 5-6cm. Zamawiał ktoś coś takiego?

Do tego kupuje komplet amortyzatorów Rancho RS9000X i przód na drążkach.
todd4
 

Re: Lift

Postprzez lala m » 09 sie 2009 19:51:32

ja myśle że 14 w zupełności Ci wystarczą jak miałeś w orginale12,ja w A miałem 14 i zrobiłem na 16 to czuć różnice w twardości i to sporo.

.................................
Frontera2,8TDI
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 09 sie 2009 20:07:06

todd4, jakie pieniążki wchodzą w grę?

chodzi mi po głowie lift ok. 10 cm (lub więcej) od tygodni, szukam taniego, dobrego sposobu. co radzicie?
chętnie bym się pokusił o używany zestaw, myślę też nad tymi zawiasami żuka i reszta nowa lub po prostu zamówić. ale w górę do zimy musi pójść, koła już czekają na swoją kolej ale bez liftu to nie to...
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez dljm » 10 sie 2009 04:41:59

moim skromnym zdaniem liftu 4 cale, nie da się zrobić tanio
oczywiście jeżeli chcesz żeby auto miało jako taką geometrię zawiasu i dobrze się prowadziło po czarnym
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 10 sie 2009 10:41:01

dljm napisał(a):moim skromnym zdaniem liftu 4 cale, nie da się zrobić tanio
oczywiście jeżeli chcesz żeby auto miało jako taką geometrię zawiasu i dobrze się prowadziło po czarnym


Lift 2-2.5 cala można zrobić zmieniając sprężyny z tyłu, a przód podkręcając na drążkach ( oczywiście trzeba sprawdzić geometrię, czy przypadkiem nie zabardzo się rozjechała :) ).
Potem już niestety trzeba zainwestować, najlepiej w jakiś zestaw do liftu. A to juz nie jest mały wydatek.

todd4 napisał(a):Generalnie chcę 16mm trochę twardsze i zeby podniosły o ok 5-6cm.


Te 5-6 cm to jest dobry kompromis pomiędzy wydatkami na lift, a uzyskanym efektem :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 10 sie 2009 20:05:17

równie dobrze może to być 2-2,5 cala ze względów finasowych. nie zamierzam wymieniać całego zestawu zawieszenia (chyba że się coś trafi używanego ale to nie łatwe). po prostu uważam że im wyżej tym lepiej, jeżdże głownie po piachach a na piaskowych górkach prześwit ważniejszy niż opony.
ale tak chyba będę się kierował: przód podkręcić, tył sprężyny (tu pytanie: same sprężyny wystarczą czy i amory konieczne?)
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 10 sie 2009 20:14:32

Wydaje mi się, że najpierw sprężyny potem amory. Zrobiłem odwrotnie i trochę się zawiodłem... :?
Najlepiej było by zmotać cały komplet...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez brum » 10 sie 2009 22:07:27

STRUNA napisał(a):prześwit ważniejszy niż opony


Zaczyna się od opon a nie od liftu, zrobisz lift i Ci braknie opon.

Jak juz robisz tył to wymień komplet bo jak tylko sprężyny to sobie odpuść, i nie kupuj używanego bo za troche i tak wymienisz.
Jak mówi przysłowie: Tylko bogatego stać na tanie rzeczy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez todd4 » 10 sie 2009 22:17:13

Własnie dzis przyszły zamówione amortyzatory

Rancho RS9000X

jutro polspring robi dla mnie sprężyny :)

a w piątek drążki i wymiana kompletu zobaczymy co to będzie :)
todd4
 

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 11 sie 2009 08:08:06

brum, opony już czekają. nie mam jeszcze felg stalowych dlatego zwlekam.
teraz mam standardowe Scorpiony i nie zabrakło im nigdy bieżnika! jeżdże głownie po piachach zatem dla mnie lift ważniejszy. zawiesiłem się ale kapcie zawsze dały rade.

todd4, z niecierpliwością czekam na Twoje wyniki. :D
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 11 sie 2009 15:53:10

od środka koła do nadkola mam 50-51 cm czyli w miarę ok bo fabryka oferuję 52 ale od ziemi do nadkola już tylko 84-85 cm! a tu czytałem że macie po 89-90 cm. moje aktualne laczki to 235/70/16.
co tu nie gra?

matematycznie rzecz biorąc jak wsadzę większe kapcie zwiększy mi się tylko druga wartość, zatem prześwit a pierwsza odległość urośnie dopiero po większych sprężynach i amorach...
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 11 sie 2009 16:07:49

STRUNA napisał(a):od środka koła do nadkola mam 50-51 cm czyli w miarę ok bo fabryka oferuję 52 ale od ziemi do nadkola już tylko 84-85 cm! a tu czytałem że macie po 89-90 cm. moje aktualne laczki to 235/70/16.
co tu nie gra?

matematycznie rzecz biorąc jak wsadzę większe kapcie zwiększy mi się tylko druga wartość, zatem prześwit a pierwsza odległość urośnie dopiero po większych sprężynach i amorach...


Na początek proponuję się pobawić tym:

http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html

Będzie wiadomo ile zależy od opon. Jak dasz nowe sprężyny urośnie prześwit, czyli kąt rampowy, natomiast dyfer zostanie na takiej samej wysokości. Jak założysz większe opony to dyfer pójdzie do góry i równocześnie urośnie kąt rampowy.
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 11 sie 2009 16:45:21

ADAM SP3WXO, wiem o co chodzi bo już się tym bawiłem.
miałem na myśli troszeczkę co innego, mianowicie moje amory nie wykazują nadmiernego zużycia a moja Forteca stoi niżej od Waszych. dlaczego?
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 11 sie 2009 17:04:19

Moim zdaniem w tym przypadku amory nie mają nic wspólnego z wysokością Frotki :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez brum » 11 sie 2009 17:07:31

A od kiedy to amortyzatory podnoszą auto? To że je masz dobre to nic nie znaczy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 11 sie 2009 18:27:21

mowa o amorach i sprężynach - działają w zestawie!!

skąd w takim razie takie wyniki??
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 11 sie 2009 18:48:22

sprawa prosta, wystarczy poszukać trochę w forum.

niezgadzają nam się kapcie. Ci co mają 89-90 cm mają mt-ki lub at-ki a to już większy bieżnik i stad różnice.

wyszło na moje :boss:
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez brum » 11 sie 2009 21:53:24

No przecież to było oczywiste że opony.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez wikked » 11 sie 2009 23:58:41

a ja mam 2 cale w "plusie" bez końcówek stabilizatora z przodu i tyłu i efekt jest następujący:
wikked
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość