Bagażnik dachowy, mój projekt v.1.0
![Post Post](./styles/prosilver-grey/imageset/icon_post_target.gif)
Nienawidzę zimy!!
A zima nie ubłagalnie zbliża się i tak sobie wykoncypowałem, że do wiosny zmotam sobie bagażnik do froty.
Funkcje jakie ma pełnić:
- transportowa w przypadku mini wypraw (na Kamczatkę się frotom nie wybieram)
- punkt montażu i zarazem osłona dla halogenów
- punkt montażu światełka roboczego na tył
- punkt zaczepu dla odciągów przeciw kniejom
- miejsce na łopatę i HL
- nośnik tablicy rej. bo w przyszłości pojawi się łincz i na zderzaku miejsca będzie mało
Podstawowe założenia:
- wykonanie w 100% samodzielne
- ma być stosunkowo lekki bo planowany do froty Sport
- przy zachowaniu lekkości musi być w miarę solidny
- montowany bezpośrednio do relingów aby był jak najniżej
- prosty w naprawie![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- odporny na warunki atmosferyczne
Zbierając to do kupy myślę o zbudowaniu bagażnika z profili aluminiowych łączonych za pomocą blachy aluminiowej i nitów alu. zrywalnych. Wstępnie myślałem o profilach kwadratowych 25mm o grubości ścianki 2mm i do tego na elementy złączne blacha i kątowniki alu ryfel 1,5-2mm.
Wymiary projektowanego bagażnika to 155x114mm w obrysie zewnętrznym. Wysokość tylko 11cm. Ma być niski aby malutkiego auta nie przytłaczać.
Mocowanie poprzez 4 lub 6 U-boltów bezpośrednio do relingów.
Zapotrzebowanie materiału:
ok. 24mb profilu aluminiowego 25x25mmx2mm
ok. 0,7m2 blachy aluminiowej ryflowanej lub gładkiej 1,5 lub 2mm grubości.
ok 0,5mb kątownika aluminiowego 50x50mmx2mm
ok 450 nitów aluminiowych zrywalnych
Koszt tego powyżej ok. 450zł
Potrzeba też trochę narzędzi:
- wkrętarka lub precyzyjna wiertarka
- dobra piła do aluminium
- nożyce do blachy
- dobre wiertła i to nie jedno bo dziur do wywiercenia setki
- nitownica
Waga gotowego bagażnika oscylować będzie w okolicy 15kg.
Bagażnik projektowany pod zastosowanie małych płaskich halogenów 114x48mm. Oczywiście można by dać inne normalne większe ale wtedy bagażnik musiał by być znacznie wyższy.
No i teraz chciałem Was zaprosić do dyskusji i poznać Wasze opinie i uwagi na temat tego kurnika.
Poniżej wizualizacja Kurnika w wersji 1.0.
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_1.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_2.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_3.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_4.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_5.jpg)
A zima nie ubłagalnie zbliża się i tak sobie wykoncypowałem, że do wiosny zmotam sobie bagażnik do froty.
Funkcje jakie ma pełnić:
- transportowa w przypadku mini wypraw (na Kamczatkę się frotom nie wybieram)
- punkt montażu i zarazem osłona dla halogenów
- punkt montażu światełka roboczego na tył
- punkt zaczepu dla odciągów przeciw kniejom
- miejsce na łopatę i HL
- nośnik tablicy rej. bo w przyszłości pojawi się łincz i na zderzaku miejsca będzie mało
Podstawowe założenia:
- wykonanie w 100% samodzielne
- ma być stosunkowo lekki bo planowany do froty Sport
- przy zachowaniu lekkości musi być w miarę solidny
- montowany bezpośrednio do relingów aby był jak najniżej
- prosty w naprawie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- odporny na warunki atmosferyczne
Zbierając to do kupy myślę o zbudowaniu bagażnika z profili aluminiowych łączonych za pomocą blachy aluminiowej i nitów alu. zrywalnych. Wstępnie myślałem o profilach kwadratowych 25mm o grubości ścianki 2mm i do tego na elementy złączne blacha i kątowniki alu ryfel 1,5-2mm.
Wymiary projektowanego bagażnika to 155x114mm w obrysie zewnętrznym. Wysokość tylko 11cm. Ma być niski aby malutkiego auta nie przytłaczać.
Mocowanie poprzez 4 lub 6 U-boltów bezpośrednio do relingów.
Zapotrzebowanie materiału:
ok. 24mb profilu aluminiowego 25x25mmx2mm
ok. 0,7m2 blachy aluminiowej ryflowanej lub gładkiej 1,5 lub 2mm grubości.
ok 0,5mb kątownika aluminiowego 50x50mmx2mm
ok 450 nitów aluminiowych zrywalnych
Koszt tego powyżej ok. 450zł
Potrzeba też trochę narzędzi:
- wkrętarka lub precyzyjna wiertarka
- dobra piła do aluminium
- nożyce do blachy
- dobre wiertła i to nie jedno bo dziur do wywiercenia setki
- nitownica
Waga gotowego bagażnika oscylować będzie w okolicy 15kg.
Bagażnik projektowany pod zastosowanie małych płaskich halogenów 114x48mm. Oczywiście można by dać inne normalne większe ale wtedy bagażnik musiał by być znacznie wyższy.
No i teraz chciałem Was zaprosić do dyskusji i poznać Wasze opinie i uwagi na temat tego kurnika.
Poniżej wizualizacja Kurnika w wersji 1.0.
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_1.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_2.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_3.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_4.jpg)
![Obrazek](http://www.mwds.pl/frota/kurnik_5.jpg)