Witamy !



Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Wszystko o przeróbkach Frontery

Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez ROBCIO » 29 gru 2013 14:17:01

Witam.Co sądzicie o tym jak by zamontować dwa hamulce ręczne na każde tylne koło oddzielnie.Przydatne by było gdyby jedno kolo w błocie się ślizgało wtedy można by to koło zablokować hamulcem i pociągnełoby wtedy drugie koło o lepszej przyczepności.Wykonanie byłoby bardzo proste,wystarczyłoby zamontować drugą waiche i oddzielne linki hamulcowe.Czekam na Wasze sugestię i pozdrawiam.

-- Dodano 29 gru 2013 15:58:50 --

Dodam tylko,że takie rozwiązanie było stosowane oryginalnie w niektórych ciągnikach,z tym że pedał hamulca był podzielony na dwie części(lewa+prawa strona)
ROBCIO
 

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez Kosa » 29 gru 2013 17:28:10

Jakoś mi to nie podchodzi do głowy może za dużo to się nie znam ale jak zblokuje się całkowicie jedno koło to pojazd będzie uciekał w jedną stronę a traktorem można łatwo kręcić bączki w taki sposób a w samochodzie jeżeli jedno koło jest na sliskim a jedno na suchym oczywiście bez blokad to koło które ma ciężej i tak w jakiś % będzie co jakiś czas chciało się zakręcić a twoim "sposobem" zablokuje się całkowicie jedno z kół przynajmniej tak mi się wydaje ale niewiem
Kosa
 

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez RudeBoy » 29 gru 2013 18:10:36

Patent z rozdzielanymi hamulcami stosowany dość często.
Ni można tego nazwac blokadą a raczej takim patentem który pomaga się czasem z wklejki wydobyć.

Miałem podobne coś w uazie ale na układzie hydraulicznym. Na każde koło tylne było oddzielne przewody z zaworami. Wciskało się pedał zamykało zawór na jednym kole i tyle.
Skuteczność patentu jakaś tam była. Ja używałem tego bardzo krótko bo zaraz potem zapodałem blokadę automatyczną.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez ROBCIO » 29 gru 2013 18:20:39

Bardzo ciekawe rozwiązanie.Podejrzewam że te zaworki były włączane przyciskiem,czyli elektrozaworki.Od czego można takie podebrać ? czy od instalacji gazowej z auta by się nadawały ?
ROBCIO
 

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez RudeBoy » 29 gru 2013 18:37:23

ROBCIO napisał(a):Bardzo ciekawe rozwiązanie.Podejrzewam że te zaworki były włączane przyciskiem,czyli elektrozaworki.Od czego można takie podebrać ? czy od instalacji gazowej z auta by się nadawały ?


Nie. Ja miałem zaworki ręczne. Od czego były nie wiem. Kolega załatwiał... od jakieś maszyny sterowanej hydraulicznie chyba. Elektrozaworki były by dobrą opcją ale trzeba znaleźć coś co będzie niezawodne i pozwala pracować na dużym ciśnieniu. Tanie nie będzie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez Galus » 29 gru 2013 19:44:40

Ja kiedyś też nad tym rozmyślałem, jaki mi linki ręcznego padły. Ale odpuściłem.
Bo gdy jedno koło stoi, a te bez przyczepności zasuwa, to niby po jego zablokowaniu moment pójdzie na to z przyczepnością. Ale w praktyce może wyjść tak że wtedy to zablokowane będzie działać jak kotwica uniemożliwiając jazdę. Szczególnie na agresywnych oponach wbijających się w podłoże. To tak jak by mieć hamulce tylko na np. prawą stronę. Przyhamowanie i auto leci do rowu.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez ROBCIO » 29 gru 2013 22:24:35

Ale tak myślę,jak by przyhamować(zastosować zaworki na przewodach hamulcowych)np.dwa lewe koła to można by w błocie zawrócić w miejscu,co mogło by w niektórych przypadkach bardzo pomóc.
ROBCIO
 

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez Galus » 29 gru 2013 22:45:00

Na tej zasadzie działa napęd w pojazdach gąsienicowych. Lewą blokujesz, prawa rura w miejscu zawracasz. Teraz jeszcze pokombinuj jak zrobić żeby prawe szły do przodu, lewe do tyłu, założysz łańcuchy i będzie Opel/Leopard
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez mandibul » 30 gru 2013 13:38:29

Pomysł nie głupi, prawie nic nie kosztujący, efekt pewnie mizerny, ale zawsze lepiej niż fabrycznie. Trzeba by tylko się przyłożyć do regulacji by każdy z ręcznych lekko łapał zaciągnięty na 2-3 ząbki, a dopiero przy 4-5 blokował koło.
Była Frota A sport 2.0
mandibul
Maniak
Maniak
 
Posty: 457
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 wrz 2013 20:21:35
Lokalizacja: Wawa Bielany
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez ROBCIO » 30 gru 2013 22:49:40

Polak potrafi.Da się zrobić ! :)
ROBCIO
 

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez drech » 30 gru 2013 23:19:35

Pewnie, że da się zrobić. W ten sposób powstał ASR. Zwracam jednak uwagę, że w przypadku zablokowania jednego z kół, drugie koło na osi będzie się poruszać z dwukrotnie większą prędkością. Problem może się pojawić w przypadku załączonego napędu na obie osie gdy przednia oś nagle złapie przyczepność.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hamulec ręczny zamiast blokady mostu

Postprzez mandibul » 30 gru 2013 23:26:52

drech napisał(a): W ten sposób powstał ASR.


Tutaj bardziej można by powiedzieć, że to prawie Xdrive jak w BMW 8;)

-- Dodano 31 gru 2013 10:23:00 --

Patent z podwójnym ręcznym mógłby pomóc w tej sytuacji, gdyż prawe tylne koło było dobrze dociążone i by ściągnęło jeepa w dół. Sami oceńcie.

Obrazek

Obrazek
Była Frota A sport 2.0
mandibul
Maniak
Maniak
 
Posty: 457
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 wrz 2013 20:21:35
Lokalizacja: Wawa Bielany
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości