Witamy !



Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lift.

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 11 cze 2014 22:02:00

To z dociskaniem mostu to byl akurat zart spokojnie az taki poryty nie jetsem ^^
Ale jak w rozpoczeciu tematu wsadzic silowniki 2lub jeden zamiast hilifta to mi odpowiada jak najbardziej przyzwyczailem sie do tego rozwiazania w podnosnikach koszowych i mam zamiar to zaadoptowac do auta
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez RudeBoy » 11 cze 2014 22:05:09

Wiesz.. nie chciał bym używać słów powszechnie uznanych za obraźliwe...

Więc napiszę tak.
Jak duże masz doświadczenie w jeździe offroadowej? Wnioskuję, że baaardzo niewielkie.
Więc zamiast tworzyć jakiegoś transformersa wydaj tą kasę na paliwo i jeździj.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 11 cze 2014 22:11:11

Cala moja kasa teraz idzie glownie w paliwo(no i w paliwo dla traktorow itp co mnie wyciagaja jak wtopie)
Doswiadczenia nie mam ale powoli z kazda jazda go nabieram.
Kwestia jest taka jak pisalem ze takie rozwiazanie jest super wygodne bo gdy wjezdzasz 12 tonowa maszyna pod linie prawdopodobienstwo ze sie zakopiesz to jakies 50% i nigdy nie bylo potrzebne inne auto do pomocy zawsze podnosilo sie calosc na silownikach podkladalo trapy i jechalo dalej.
Kolejna sprawa jest to ze zawsze jezdze sam bo ekipy z mojego miasta jezdza tylko na trasy takie jak rumunia gruzja ukraina albania i dalej wiec ja odpadam poniewaz za duzo musialbym we Frote zainwestowac aby pojechac bez strachu pareset kilometrow w 1 strone.
Btw smiejcie sie z pomyslu wyzywajcie od idiotow ja to w koncu zrobie i tak chocby i po to zeby pokazac ze dziala.
Konstrukcja prosta jeden albo dwa silowniki pompa kilka wezy i proste sterowanie a dupe ratuje naprawde bardzo.
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez RudeBoy » 11 cze 2014 22:16:29

Nikt Cię tu nie wyzywa.
Wypowiadam się tu tylko ze zwyczajnej chęci uchronienia Cię od wydania szmalu na "ZDUPY" pomysł.
Twoje doświadczenia z 12 tonową maszyną nie jak się mają do off-roadu.

Po drugie to wymyślono dawno już sprzęt który pomaga się ratować z opresji i znajdziesz go w większości samochodów jeżdżących w terenie.
Ten sprzęt to wyciągarka.

Kup wyciągarkę a nie świruj z jakimiś siłownikami :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 11 cze 2014 22:26:34

Wyciagarka i tak sie musi pojawic wraz z manualami i zaspawaniem przedniego mostu.
W pierwszej kolejnosci planowalem zrobic te silowniki tak jak we Fronterze z podnosnikiem jaka upatrzylem ale tam sprawa wygladala inaczej nie szkoda bylo nikomu przestrzeni w bagazniku bo auto bylo 2 osobowe a z tylu wiekszosc czesc zajmowala wlasnie kolumna podnosnika.
W podnosnikach te silowniki sa wymagane zeby auto stalo na podporach wysunietych przynajmniej po 1.5m na boki auta w koncu kazdy woli pracowac stabilniej na np 15metrach.
Taka sama konstrukcje mam w podnosniku koszowym tylko zabudowanym na przyczepie.
Zreszta kupa szmalu na to nie pojdzie w ciagu najblizszego roku planuje wymienic silowniki w swoim podnosniku koszowym wiec mialbym silowniki za darmo a cena pompy hydraulicznej to nie cale 100 zl do tego dochodza weze ktore dorwac mozna spokojnie za 100 komplet potrzebnych 4 zawory do sterowania i tyle wiec koszt zaden a ile mniej sie hiliftem oheblujesz :)
Mimo wszystko calosc zrobie dopiero po zdjeciu budy z ramy a dopoki nie ogarne naprawy 2 autka do ciagniecia wyzki musze uzywac do tego Frontery:/
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez bart322 » 11 cze 2014 22:30:00

Sovviet napisał(a):... zaspawaniem przedniego mostu.


Zrobisz sobie auto do jazdy na wprost.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 11 cze 2014 22:32:48

bart322 napisał(a):
Sovviet napisał(a):... zaspawaniem przedniego mostu.


Zrobisz sobie auto do jazdy na wprost.


Manualne sprzegielka i zaspawane satelity zapinam albo jedno kolo albo oba wiec z tego co wiem w ten sposob nie bede jezdzil tylko na wprost.
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez bart322 » 11 cze 2014 22:39:43

Ok, uszczegolowie: majac wlaczony naped na 4 kola zrobisz sobie w ten sposob samochod do jazdy na wprost.
Wylaczajac sprzegielko bedziesz mial naped na 3 kola, no ale jesli Ci to wystarczy ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez RudeBoy » 11 cze 2014 22:40:24

ok rób podpory boczne hydrauliczne do froty...
Brak mi słów :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 11 cze 2014 22:48:13

bart322 napisał(a):Ok, uszczegolowie: majac wlaczony naped na 4 kola zrobisz sobie w ten sposob samochod do jazdy na wprost.
Wylaczajac sprzegielko bedziesz mial naped na 3 kola, no ale jesli Ci to wystarczy ;)

Przeciez naped 4x4 stosuje tylko w terenie a gdy chce przejechac przezcs z czym sobie nie poradze ustawiam sie prosto i jade wiec nie rozumiem problemu.
Kuzwa nic nie poradze na swoje pomysly one sie koncza dopiero po zrobieniu tego co zaplanowalem czasem konczy sie jak sie konczy ale czasem tez dziala wiec proboje dalej
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez bart322 » 11 cze 2014 22:50:56

Ok, spawaj :D
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez RudeBoy » 11 cze 2014 22:54:58

Sovviet nie masz wrażenia że próbujesz wynaleźć koło? :mrgreen:

off-road nie narodził się wczoraj. W tej dziedzinie wymyślono i przerobiono już na prawdę wiele.
Istnieją sprawdzone i PROSTE rozwiązania.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez szymon.ha » 12 cze 2014 02:56:25

Chciałem coś napisać, ale już mi się nawet odechciało... rób co chcesz ale najpierw przygotuj sobie auto przynajmniej trochę do jeżdżenia w terenie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Odoll » 12 cze 2014 05:43:21

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."

Dajcie chłopu zmotać brykę , potem będziemy "podziwiać" :mrgreen:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez jrzeuski » 12 cze 2014 10:04:00

Uparł sie, niech robi. Kto bogatemu zabroni? Ale mam jedno pytanie: czemu tylko z tyłu? :niewiem: Jak już to trzeba dać cztery podpory, żeby przód też dźwignąć, bo to przód wkleja mocniej, ale i ma więcej trakcji, żeby wyjechać po włożeniu trapów, bo jest cięższy. Sovviet, podłożysz trapy tylko pod tylne koła a przednie wbite w bagno, że ich nie widać i myślisz, że wyjedziesz? Nic z tego, tył zabuksuje, bieżnik z opon zostanie na trapach i na tym się skończy jazda. Jak nie wierzysz, to zrób tak w tym wozie technicznym. Chociaż pewnie on z tyłu ma bliźniaki i inny rozkład masy na osie, co daje mu większe szanse.

Oczywiście z przodu we Frocie nie ma jak i gdzie zamontować takiego wynalazku. W wozach technicznych też i dlatego łapy są za kabiną a nie przed. We Frocie nawet jakby uciąć budę za przednimi fotelami to ten patent nie przejdzie, bo auto fiknie na dziób z powodu rozkładu masy. Czyli pomysł z :dupa: jak pisał Grzesiek. Co więcej, to rozwiązanie funkcjonalnie niczym nie różni się od użycia hilifta poza tym, że załoga mniej się zmęczy. Natomiast hilift ma tę przewagę, że w dobrze przygotowanym aucie podkładasz go tam, gdzie zadziała najlepiej w danej sytuacji: z przodu, z tyłu, z boku, w narożniku. Z reguły nie jest to miejsce, gdzie kopały koła, więc podparcie jakieś łatwiej zorganizować a te teleskopy to pewnie będą gdzieś przy ramie. Nawet jak zrobisz je na wysuwanych podporach, to się okaże, że nie ma jak ich wyjąć, bo akurat stoi drzewo albo jest ściana wąwozu albo auto wryte tak, że nawet drzwi nie ma jak otworzyć a co dopiero dostać się do podwozia. A auta sobie nie przesuniesz, żeby było wygodniej. No chyba, że masz wyciągarkę, ale wtedy po co te siłowniki, nie? ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Odoll » 12 cze 2014 12:37:21

Może takie coś zmotaj ??
ATAT-FROTA.jpg
ATAT-FROTA.jpg (75.08 KiB) Przeglądane 290 razy
:mrgreen:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez jrzeuski » 12 cze 2014 12:44:21

Dobre! :>: Wystarczyłoby opuścić szybę w drzwiach, żeby druty na słupach podwieszać :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez adrianee36 » 12 cze 2014 14:16:30

ale ja juz kiedys ,gdzies poznałem podobnego "niespełnionego konstruktora" ..... ja tam czekam na film i fotorelacje z montarzu tej wydrauliki :D
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Huberek » 12 cze 2014 14:31:49

Z tym układem to będzie kłopot, dodatkowa pompa, węże, ciężar ... chyba lepiej hi-lifta podłożyć tam gdzie akurat potrzebny.
Rozstawiałem dźwigi i podnośniki koszowe z takimi łapami.
Akurat tam gdzie była łapa, było największe błoto, trzeba było kombinować trapy, podkłady kolejowe.
Węże się urywały o gałęzie lub ładunek.
Wchodzi to w błoto jak w masło, żadnego pożytku. Ma to sens dla maszyn które pracują na stabilnym podłożu.

odradzam
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Siłowniki,podnośniki zamontowane na stale zamiast hi-lif

Postprzez Sovviet » 12 cze 2014 22:43:05

Z przodu tez planuje tylko z tym jest najwieszy problem bo musialoby siedziec jakos w zderzaku a nie chce zrobic auta ktorym zawiesze sie na chodniku.
Cossie wymysli jak zrokrecam autko to bede patrzyl czy da sie wcisnac gdzies cos takiego.Generalnie to na przodie najbardziej mi zalezy.
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości