Witamy !



Alternatywny alternator

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Alternatywny alternator

Postprzez jrzeuski » 13 lut 2014 13:14:41

RudeBoy napisał(a):Po trzecie alternator 120A to nie jest mały alternator i taki w zupełności wystarcza. Szukanie na siłę większego niż 120A to absurd :)
No, ale ja mam 90A, bo taki fabryka dała. Jeśli TDSy wyjeżdżały też ze 120A to znaczy, że muszę tylko taki znaleźć i wymienić. Ma tu ktoś taki?
Po czwarte. Porządne podłączenie wyciągarki. Przez byle jakie kable i słabo zarobione złącza na kablach są potężne straty energii i potem winda działa chwilę... albo bardzo słabo.
A masz pomysł jak to przetestować/zdiagnozować? Podłączenie robiłem sam. Wykorzystałem oryginalne okablowanie na ile się dało, ale ok. 1,5mb zabrakło, bo przekaźniki trafiły pod maskę a po drodze wpiąłem hebel. Dorobiłem brakujący kabel z przewodu miedzianego 35mm2 (takie też były fabryczne). Końcówki dałem miedziane (fabryczne są stalowe). Zaklepałem je młotkiem, bo imadło mi pękło przy zaciskaniu. Licząc po przewodach odległość akumulator-silnik wyciągarki jest tylko 20cm dłuższa niż fabrycznie (tyle co z hebla do przekaźnika). Natomiast inaczej rozwiązałem masę, bo dałem krótki kabel z wincha do ramy (znalazłem idealne miejsce do przykręcenia) a fabryczny kabel chyba miał iść do akumulatora. Na sucho działa, porządnych testów obciązeniowych jeszcze nie było okazji zrobić (ciągałem tylko po podjeździe Golfa na biegu i ręcznym, żeby 4 koła miał zblokowane), ale w razie W przerobiłem klemę masową, żeby dało się tam przykręcić kabel od wincha. Na razie nie zaobserwowałem, żeby kable czy złącza się grzały, co by świadczyło o stratach mocy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Alternatywny alternator

Postprzez RudeBoy » 13 lut 2014 13:25:26

O stary :mrgreen:
Absolutnie masa bezpośrednio do akumulatora. To elementarne i wymagane.
Na sucho będzie działać bo wtedy wyciągarka ciągnie prądu tyle co nic.

Końcówki zaklepane młotkiem też nie wróżą dobrze. Weź kabel końcówki idź do jakiejś hurtowni elektrycznej na 100% mają w niej praskę/zaciskarke do końcówek. Zacisną Ci elegancko i masz problem z głowy.

Tam płyną gigantyczne prądy, które nie znoszą prowizory :) Chcesz być zadowolony z mocy windy zrób to tak jak trzeba.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Alternatywny alternator

Postprzez jrzeuski » 13 lut 2014 14:03:08

RudeBoy napisał(a):O stary :mrgreen:
Absolutnie masa bezpośrednio do akumulatora. To elementarne i wymagane.
No, ale rozrusznik działa dobrze a jeszcze po drodze ma plecionkę z silnika na ramę, czyli rama z akumulatorem na pewno ma dobre połączenie (zresztą też kablem 35mm2). Co prawda wyciagarka ciągnie 2x tyle... Ale jakby w terenie nie chciało działać, to mam kable rozruchowe 400A i użyję ich w roli dodatkowej masy, żeby się wydostać i wrócić do garażu na poprawki :)
Na sucho będzie działać bo wtedy wyciągarka ciągnie prądu tyle co nic.
Bez obciążenia 85A wg specyfikacji, ładne mi nic ;-) A ciągnąc Golfa na ostatnim zwoju liny może 200A wyciągnąłem i żadnej zadyszki nie było a silnik we Frotce nie pracował :1: Jak naprawię hamulce, to pojadę w teren i się specjalnie wkleję. Wtedy ocenię co mi wyszło i się okaże czy trzeba motać dalej :mrgreen:
Końcówki zaklepane młotkiem też nie wróżą dobrze. Weź kabel końcówki idź do jakiejś hurtowni elektrycznej na 100% mają w niej praskę/zaciskarke do końcówek. Zacisną Ci elegancko i masz problem z głowy.
Porównywałem z tym co dała fabryka i różnicy właściwie brak. Ot, moje trochę brzydsze, bo miedź miękka i widać ślady po młotku ;-) Dobrałem końcówki do kabla tak, że ledwo w nie się mieścił, więc wiele do zaciskania nie było. Zastanawiałem się czy to jeszcze zalać cyną, ale i tak by nie miała gdzie wciec, więc tylko termokurczliwą osłonę zagrzałem. A w hurtowni pytałem jak kupowałem kabel i końcówki, zaciskarki nie mieli :(
Tam płyną gigantyczne prądy, które nie znoszą prowizory :)
No przecież wiem i dlatego się starałem. Wygląda to o niebo lepiej niż fabryczne zasilanie rozrusznika po 17 latach życia Froty. Klemy są w dużo gorszym stanie niż te moje złącza i tam bym prędzej upatrywał strat. Oczywiście oczyściłem je i wyszlifowałem papierem, bo zarosły konkretnie siarczkiem. Pomyślę nad wymianą na nowe jak będę zmieniał akumulator.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Alternatywny alternator

Postprzez lychasc » 13 lut 2014 14:25:39

Jacek wyjedź frotą na asfalt podepnij sie pod jakiegoś słupa. Naciśnij hamulec i zobacz czy Cie przeciągnie.
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternatywny alternator

Postprzez szymon.ha » 13 lut 2014 14:30:36

lychasc napisał(a):Jacek wyjedź frotą na asfalt podepnij sie pod jakiegoś słupa. Naciśnij hamulec i zobacz czy Cie przeciągnie.


Tylko abyś czasem jakiejś wioski od prądu nie odłączył :D
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Alternatywny alternator

Postprzez RudeBoy » 13 lut 2014 14:32:22

Jacek Ty pytasz czy chcesz potwierdzenia swojej prowizorki i niewłaściwego podłączenia wyciągarki?

Wyciągarka pod pełnym obciążeniem potrafi łyknąć ponad 400A!
Jak zobaczysz jak wyglądają kable i końcówki zaciśnięte prasą to zrozumiesz dlaczego klepanie młotkiem to prowizora.

Możesz se ten prąd przepuszczać nawet przez widelec jak masz ochotę.
Jak to powinno być zrobione i dlaczego już napisałem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Alternatywny alternator

Postprzez mody1 » 13 lut 2014 14:41:32

kable zacisną bez problemu tam gdzie zakuwają węże hydrauliczne
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3884
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Alternatywny alternator

Postprzez kola » 13 lut 2014 20:34:36

Witam.Ja założyłem od JEEPA z takim samym silnikiem VM .Trzeba przełożyć mostek prostowniczy bo JEEP ma w kompie.http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-2-5- ... 29092.html
kola
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 27 lut 2010 10:57:08
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Alternatywny alternator

Postprzez Odoll » 14 lut 2014 22:00:52

Mam standardowego Aku , standardowego Altka i standardowe kable do windu (dostarczone razem z windą) i jakoś mi to wszystko śmiga :niewiem: więc po co kombinować skoro działa :niewiem:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternatywny alternator

Postprzez s4e » 14 lut 2014 23:37:41

Nie zadziała w warunkach rajdowych :idea:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Alternatywny alternator

Postprzez szymon.ha » 14 lut 2014 23:46:44

Ale zadziałało w warunkach że wyciągaliśmy jakieś 15 aut pod rząd pod stromą górę... i jeszcze później przeciągając się kilka razy przez błota.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Alternatywny alternator

Postprzez s4e » 15 lut 2014 00:00:10

Co to jest stroma góra? :idea:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Alternatywny alternator

Postprzez szymon.ha » 15 lut 2014 00:09:53

Taka że większość trzeba przeciągnąć.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Alternatywny alternator

Postprzez s4e » 15 lut 2014 00:28:27

Ale co, mieliście odpowiednie opony, blokady, silniki min po 200KM i podjazd był tak stromy i długi, że się nie dało?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Alternatywny alternator

Postprzez szymon.ha » 15 lut 2014 00:35:00

Wąwóz, koleiny, korzenie, dały radę tylko simexy po dłuższej walce i to nie wszystkie. Wyciągarka napracowała się wtedy więcej niż nie jedna przez cały rok.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Alternatywny alternator

Postprzez s4e » 15 lut 2014 00:48:21

A, no to fajno :>:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Alternatywny alternator

Postprzez tomi » 18 lut 2014 07:01:04

ja w Gadzinie mam alternator 120A BMW i akumulator 225Ah i prąd rozruchowy 1200A. Bez problemu daje rady naładować ten akumulator . Wyciągarki escape 13500lbs speed prądu mi jeszcze nigdy nie brakło
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Alternatywny alternator

Postprzez ali » 18 lut 2014 15:04:33

tomi napisał(a):ja w Gadzinie mam alternator 120A BMW i akumulator 225Ah i prąd rozruchowy 1200A. Bez problemu daje rady naładować ten akumulator . Wyciągarki escape 13500lbs speed prądu mi jeszcze nigdy nie brakło


Bo prawda jest taka że 120 jest już mocarnym altkiem i nie ma co kombinować.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Alternatywny alternator

Postprzez jrzeuski » 18 lut 2014 15:20:51

tomi napisał(a):akumulator 225Ah
Balastu potrzebowałeś? :mrgreen:

Jako, że wychodzi, że na razie jestem skazany na swój 90A, to pojeżdżę i zobaczę na ile wystarcza ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Alternatywny alternator

Postprzez markus116 » 14 mar 2014 22:50:01

Jacek a byles u tego gostka w rutkach on regeneruje alternatory i jest dosyc kumaty moze on ci doradzi od czego altek dopasujesz a moze nawet cos na miejscu bedzie mial poszukam do niego namiary bo gdzies mam
markus116
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 69
Obrazki: 12
Dołączył(a): 03 lut 2014 12:23:49
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość