Witamy !



Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Wszystko o przeróbkach Frontery

Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Semir » 15 mar 2018 17:00:53

Taki pomysł zaświtał mi w głowie.

Zmienić dotychczasowy automat 4L30 na 5L40 lub 5L50.
Myślę że może to być dobre rozwiązanie.

Takie skrzynie był w Isuzu i powinny być razem z reduktorem jak stara skrzynia.

Na pewno trzeba by zmienić komputer skrzyni.
Pytanie co jeszcze było by do przerobienia?

Co o tym myślicie ? Jakieś sugestie ?
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez drech » 15 mar 2018 18:21:33

W którym Isuzu były montowane te skrzynie?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Semir » 17 mar 2018 13:39:50

Tego dokładnie nie wiem.
Widziałem gdzieś info o tych skrzyniach.

Był montowane w Isuzu gm BMW i paru
innych markach.
Jak będzie czas to poszukam info.
Jak się nie da tak zrobić to trudno.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez bart322 » 17 mar 2018 16:00:19

Obstawiam, ze nikt w PL tego nie robil. Jesli juz to poszukaj na forach zagranicznych.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez drech » 17 mar 2018 19:52:32

Z samochodów dostępnych w Polsce najlepszym kandydatem byłoby bmw chyba x5. Skrzynie były montowane z 3.0d M57. Niestety nie są tanie. Generalnie da się wszystko. Pytanie jednak brzmi: po co?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez RudeBoy » 17 mar 2018 21:57:33

drech napisał(a):Z samochodów dostępnych w Polsce najlepszym kandydatem byłoby bmw chyba x5. Skrzynie były montowane z 3.0d M57. Niestety nie są tanie. Generalnie da się wszystko. Pytanie jednak brzmi: po co?


Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez cinek1983059 » 18 mar 2018 06:39:18

a ja szczerze powiem że wolał bym włożyć manual niż bawić się w inny automat, dużo mniej zabawy i gwarancja że będzie jeździć
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez drech » 18 mar 2018 13:09:08

RudeBoy napisał(a):Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.


Czepiasz się nie tego co trzeba. Nie pisałem, że połączenie jest p&p, zawsze można zrobić adapter. Skoro już jesteśmy przy M57, to są nawet gotowce żeby je złączyć z oryginalną skrzynią z patrola http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6576401741
Bardziej bym się martwił o sprzęgnięcie komputera skrzyni skonfigurowanego pod obroty diesela z silnikiem benzynowym.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez RudeBoy » 18 mar 2018 14:18:41

drech napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.


Czepiasz się nie tego co trzeba. Nie pisałem, że połączenie jest p&p, zawsze można zrobić adapter.


Idąc tym tokiem rozumowania to prawie każdą skrzynie można wsadzić.

Generalnie to cała operacja nie ma najmniejszego sensu w aucie takim jak frontera.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez lysy » 18 mar 2018 15:03:52

Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez adrianee36 » 18 mar 2018 19:46:17

lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu



:mrgreen: racja
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Jake » 20 mar 2018 12:48:39

lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu

Jeep V8 ma sens, Ford Explorer V8, Toyota Land Cruiser J100 V8 ma sens, a Patrol V8 nie ma sensu? Jakas argumentacja?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Semir » 20 mar 2018 14:09:14

Moja argumentacja jest taka że temat można zamknąć.
Nic sensownego w temacie nie padło.

Skrzynie można zmienić to większy problem nie jest.
Komputer skrzyni też. Jednak trzeba to wszystko
zestoic z ECU a to nie będzie łatwe proste i tanie.

Na temat V8 i podobnych można pogadać gdzie indziej.

Więc temat do sprzątnięcia i zamknięcia.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez RudeBoy » 20 mar 2018 14:56:50

Semir napisał(a):Skrzynie można zmienić to większy problem nie jest.
Komputer skrzyni też.



Jasne.. żaden problem, no dwa popołudnia z browarem w ręku i gotowe.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez bart322 » 20 mar 2018 15:31:01

Jake napisał(a):
lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu

Jeep V8 ma sens, Ford Explorer V8, Toyota Land Cruiser J100 V8 ma sens, a Patrol V8 nie ma sensu? Jakas argumentacja?


Pewnie taka, ze parch V8 nie wychodzil w serii, przynajmniej w tym wydaniu o ktorym pisze lysy.
Poza tym on mial takie, wiec wie, ze to bez sensu :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez brum » 20 mar 2018 17:32:53

Ale dlaczego?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Jake » 20 mar 2018 18:18:03

brum napisał(a):Ale dlaczego?

Bo swapy silników sa problematyczne, nie jest "ori", duzo nie pasuje, kosztuja duzo czasu i jeszcze wiecej $$$? W mysl tej zasady wszystkie przeróbki sa bez sensu.
Bo to nadmiar mocy i za duzy silnik do budy patrola? No jakby ktos chciał V12 z łodzi podwodnej wstawic, albo z parcha zrobic dragster to tez bym mowil ze bez sensu. Ale V8 jest tak samo dlugi jak R4, stosunek mocy do masy ulegnie tylko polepszeniu, a niesmiertelne patrolowe 2.8 nie jest najwieksza wspanialoscia tego swiata.
Inne argumenty nie przychodza mi do glowy, a te dwa sa całkowicie bez sensu
To chyba takie nie bo nie i nie i juz.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez lysy » 21 mar 2018 09:32:04

Wszystko jest proste do czasu jak nie zaczniesz tego robić :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez Jake » 21 mar 2018 12:15:13

lysy napisał(a):Wszystko jest proste do czasu jak nie zaczniesz tego robić :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dobrze to wyglada! Ja nie mowie, ze to jest latwe, szybkie albo tanie ;) Ale sens w tym widze ;D
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

Postprzez jrzeuski » 21 mar 2018 12:35:57

Jake napisał(a):Dobrze to wyglada!
Porónujesz do swojego swapa? :mrgreen: Mój zresztą też tak profesjonalnie nie wygląda ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron