Witamy !



Lampy na dachu

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lampy na dachu

Postprzez kondi » 01 sty 2012 11:01:19

hmmm a mnie zastanawia jak to jest jak ciągniki siodłowe mają założone "choinki" i sie miśki jakoś ich nie czepiają...

-- Dodano N 01 sty 2012 11:01:19 --

hmmm a mnie zastanawia jak to jest jak ciągniki siodłowe mają założone "choinki" i sie miśki jakoś ich nie czepiają...
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lampy na dachu

Postprzez lala m » 01 sty 2012 16:43:56

nie wiem no mnie się wydaje że to jest jako pojazd roboczy nie typowo osobowy no bo inaczej tego niemożna wytłumaczyć,bo przecież te nowe traktory też są oświetlone i cszęsto poruszają się po drogach i też się nikt im nie czepia.Mnie tam pare razy już nasze służby zatrzymywały no i nikt mi się jeszcze nie dowalił.
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lampy na dachu

Postprzez fly_jabko » 30 mar 2012 18:08:00

ja mam 4 na dachu (użyłem przeciwmgielnych, ale myślę nad roboczymi) na kangurze miałem 2 dalekie i 2 na mgłe, mieliśmy u nas takiego niebieskiego co mi żyć nie dawał jeszcze za postojówki w barwie biały zimny w polonezie i kiedyś mnie zatrzymał i stwierdził, że lamp świecących do przodu mogę mieć max 8szt, nieco wcześniej na przeglądzie nikt sie nie czepił, ale niebieski tak skutecznie mnie nękał, że z kangura zdjąłem 2 przeciwmgielne (we frotce A na tej wysokości i tak za wiele nie dają ;) )i od tego czasu jakoś z policją problemu nie miałem... A przeglądy? trochę tych aut w rodzinie jest a diagnosta tez człowiek więc robię, powiedzmy hurtem ;)

Co do szumu i spalania, nie mam szyberdachu ale i tak dałemje nieco z przodu w połowie, między anteną a relingami... Szum odczuwalnie wzrósł, spalania ok 0,5 do litra na setkę wiecej w moim przypadku...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 12 maja 2012 12:43:41

Co sądzicie żeby podłączyć 4 halogeny pod wiązkę albo przeciwmgielnych albo pod dodatkowe długie? Mam obie te wiązki działające, tylko już tych lamp nie mam bo się przód trochę zmienił. W standardzie przeciwmgielne i dalekosiężne(okrągłe) były 2x55W a podpiął bym 4x55W.
Wytrzyma to?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez RudeBoy » 12 maja 2012 13:12:40

heh.. a jakie masz tam kable?
Bo w mojej frocie kable od świateł długich i oryginalna instalacja pod halogeny przednie jest z tak cienkich kabli, że aż nie wierze. Chyba o,5mm/kwadrat. Jak podepniesz pod takie coś 4x55W to spłonie to na pewno.
Ja robiłem u siebie wszystko od nowa
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 12 maja 2012 15:25:42

Standardowe kable, czyli spłonie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez przemia » 12 maja 2012 18:18:01

Dawid żeby nie dorabiać nowych przełączników lepiej oryginalne kable użyć do sterowania przekaźnika(wystarczy 1 na 2 lampy) a do lamp podciągnąć nowe grube kable bezpośrednio z akumulatora(z bezpiecznikiem wpinanym w kabel).

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 12 maja 2012 18:24:23

To schemat jakiś by się przydał.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez przemia » 12 maja 2012 18:30:21

Eee tam gadasz, przyjedź z piwem jutro to zmotamy...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lampy na dachu

Postprzez RudeBoy » 12 maja 2012 18:37:17

TO ja CI od razu polecę żebyś sobie zrobił tak jak ja.
Czyli:

4 halogeny na dachu. Uruchamiane parami przez dwa przekaźniki. Zasilanie przekaźników prosto z akumulatora + bezpieczniki.
I teraz sprawa kluczowa. Na desce mam dwa włączniki od tychże halogenów i trzeci włącznik dwu pozycyjny który przełącza w jaki sposób mają się zapalać halogeny.
W pozycji:
"pierwszej" halogeny na dachu zapalają się automatycznie ze światłami długimi (przyciski sterujące muszą być na ON) dodatkowo zapalają się kontrolki na przyciskach głównych
"w drugiej" pozycji halogeny zapalają się tylko po ręcznym włączeniu przycisków na desce

Ten trzeci przełącznik zmienia sposób sterowania przekaźników albo prosto z akumulatora albo z instalacji świateł długich/org. halogenów.

Jak chcesz sobie takie coś zrobić to Ci mogę schemat namalować.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 12 maja 2012 19:31:47

Chcę jeden włącznik który zapali 4szt osobno z głównymi światłami, lub jak przełączy to będą się zapalać z długimi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez marcinur » 12 maja 2012 19:49:43

RudeBoy napisał(a):
Jak chcesz sobie takie coś zrobić to Ci mogę schemat namalować.

Podoba mi się Twoje rozwiązanie :)
Mółbyś coś namalować?
I jakich przełączników używasz i gdzie je zamontowałeś?
Avatar użytkownika
marcinur
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 13 paź 2010 18:00:47
Lokalizacja: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lampy na dachu

Postprzez RudeBoy » 12 maja 2012 20:11:23

brum napisał(a):Chcę jeden włącznik który zapali 4szt osobno z głównymi światłami, lub jak przełączy to będą się zapalać z długimi.


Brum narysowałem Ci takie coś...

Obrazek

W pozycji I będą się zapalać razem z długimi.
W pozycji OFF wyłączeone całkiem
W pozycji II świecą same nawet bez kluczyka w stacyjce.

prosze


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 12 maja 2012 20:15:02

Wielkie dzięki!
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez loony » 11 lip 2012 11:12:54

RudeBoy napisał(a):Brum narysowałem Ci takie coś...

W pozycji I będą się zapalać razem z długimi.
W pozycji OFF wyłączeone całkiem
W pozycji II świecą same nawet bez kluczyka w stacyjce.


A czy Frota nie ma sterowania masą ? (pytam hipotetycznie - nie sprawdzałem jeszcze tego, a gdzieś mi się to obiło o uszy/oczy)
Bo jeśli tak, to... schemat będzie troszkę inny...
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Lampy na dachu

Postprzez RudeBoy » 11 lip 2012 11:39:25

Nie schemat nie będzie inny. Czemu miał by być?
Nawet jak by sterowanie było masą???
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lampy na dachu

Postprzez loony » 11 lip 2012 12:43:17

Jeśli moje pojęcie sterowania masą jest ok to:
Plus oryginalnych świateł długich/halogenów jest cały czas po przekręceniu stacyjki, więc przy takim podłączeniu przełączniku ON-OFF-ON zawsze załączał by lampy - niezależnie czy światła się świecą czy nie, tak w pozycji "I" jak i "II".
A jeżeli jest sterowanie masą, to trzeba by inaczej rozwiązać sterowanie przekaźnikiem - plus na stałe do przekaźnika i wpiąć się w masę oryginalnych lamp, która to pojawia się lub nie. Podobnie jak obwód niezależnego załączania lamp na dachu - przełącznik ON-OFF-ON steruje masą.

Aczkolwiek, nie jestem elektrykiem ;) :niewiem:
A bardziej chodziło mi o to żeby się dowiedzieć czy jest to sterowanie masą czy nie :)
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Lampy na dachu

Postprzez brum » 11 lip 2012 14:32:05

Zrobiłem wg schematu RudeBoy
na pozycji 1 światła świecą cały czas + przełącznik się podświetla
na pozycji 2 światła załączają się z długimi, a przełącznik nie świeci

Nie wiem dlaczego nie świeci, ale w sumie to dobrze bo jak nie świeci to albo wgl się nie włączą albo z razem długimi. Jak by świecił na pozycji 2 to bym nie wiedział czy mam na stałe czy razem z długimi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lampy na dachu

Postprzez RudeBoy » 11 lip 2012 14:54:08

loony napisał(a):Jeśli moje pojęcie sterowania masą jest ok to:
Plus oryginalnych świateł długich/halogenów jest cały czas po przekręceniu stacyjki, więc przy takim podłączeniu przełączniku ON-OFF-ON zawsze załączał by lampy - niezależnie czy światła się świecą czy nie, tak w pozycji "I" jak i "II".
A jeżeli jest sterowanie masą, to trzeba by inaczej rozwiązać sterowanie przekaźnikiem - plus na stałe do przekaźnika i wpiąć się w masę oryginalnych lamp, która to pojawia się lub nie. Podobnie jak obwód niezależnego załączania lamp na dachu - przełącznik ON-OFF-ON steruje masą.

Aczkolwiek, nie jestem elektrykiem ;) :niewiem:
A bardziej chodziło mi o to żeby się dowiedzieć czy jest to sterowanie masą czy nie :)


Zauważ że przekaźniki odłączają + a nie masę bez względu na to czy ten przekaźnik świateł długich jest wysterowywany + czy masą.
A my podpinamy się nie pod sterowanie przekaźnika długich a jego wyjście.
Poza tym to rozwiązanie sprawdzone w praktyce.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lampy na dachu

Postprzez loony » 11 lip 2012 15:49:26

No to już wiem gdzie się zakręciłem.
Uznałem, że skoro jest sterowanie masą, to w obwodzie świateł/żarówek jest plus a załącza się masa. A tu tylko ewentualnie sterowanie przekaźnika jest masą a dalej idzie "normalnie" - czyli masa na stałe, a pojawia się plus po załączeniu.
Wtedy schemat jest jak najbardziej prawidłowy (zastanowiło mnie, że pisałeś wcześniej, że tak masz u siebie, wiec byłem ciekawy jak to działa jak na moją logikę nie powinno ;) )
Czyli dobrze, że nie jestem elektrykiem :) Albo za dużo myślę - bo chciałem zrobić dokładnie jak na schemacie tylko mnie zmyliło to "sterowanie masą" :)
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron