Strona 7 z 8

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 19 wrz 2017 17:23:04
przez Semir
Ma ktoś jakieś fotki przedniego zaczepu do froty B.
Jakieś foto plus jakieś wymiary oraz rodzaj
danych śrub. Muszę coś dać tam bo jest kangur
i on zasłania otwory.

W starej frocie b nie miałem kangura i używałem jego mocowania
do tego celu. Jak pamiętam to wchodziła szekla o średnicy 19 czy
nawet 22 mm.


Kolejna sprawa chodzi mi o zaczep, kinetyka nie mam
nie zamierzam kupować. Co nie zmienia faktu że chce
mieć zrobione to porządnie.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 19 wrz 2017 17:51:04
przez yuby194
Michale, na 2 stronie tego działu jest mój prototyp, zachowywał się idealnie. płaskownik 10mm... można dać grubszy, tylko ucho zmniejszyć, nic nigdy się nie urwało a ja targałem i mnie targali. Mam gdzieś więcej zdjęć, poszukam jak byś był zainteresowany.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 19 wrz 2017 18:04:29
przez Semir
O czymś takim / podobnym myślę. Moze aby był bardziej na prosto.
Widziałem u kogoś takiego tylko nie pamiętam u kogo.
Nie pamiętam jak wyglądał też uchwyt Argaila a co patrzę na fotki
to nie bardzo widzę co mnie interesuje

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 16 lis 2018 19:39:16
przez rob38
Witam, postanowiłem podczepić mój post do tematu, do pracy nad solidnymi zaczepami z przodu skłoniła mnie wizja wyjazdu na rajd do Bornego Sulinowa Zakończenie Sezonu 2018 gdzie spodziewałem się trudnych warunków, ale do rzeczy. Blachy o grubości 10mm zaprojektowałem w CAD-dzie, po wydruku 1:1 na papierze była przymiarka do samochodu, chodziło szczególnie o dokładne trafienie otworami w istniejące punkty mocowania zderzaka i oryginalnego kangura, po małych poprawkach projekt był OK,
3238
poszedł do palenia na laserze i gięcia, blacha jest przegięta o 10mm żeby zachować równoległość do ramy, po wypaleniu wygląda to tak:
3237
razem z zaczepami postanowiłem dopasować rurowy kangur z Kia Sportage I , bo po prostu podoba mi się kształt i chociaż wiem, że wielu z Was powie iż to zbędny balast i przeszkadza w terenie postanowiłem go dopasować i zamontować. Trochę cięcia i spawania plus wypalone na laserze mocowania w miejsce mocowań oryginalnego kangura , ale z otworem na szeklę 4,75T i gotowe.
3240
Do zamontowania blach użyłem śrub 10.9, dwie sztuki M12 w oryginalne mocowania zderzaka, dwie sztuki M10 przy mocowaniu kangura, po lewej stronie dwie śruby M12 poprowadzone przez istniejące tulejki w ramie lekko rozwiercone na fi 12,5 ,z prawej strony analogicznie tylko wykorzystana jedna dolna tulejka rozwiercona na fi 12,5 spina blachę i element przekładni kierowniczej i jeden otwór dowiercony w blasze docelowo też będzie przewiercony plus tulejka przez ramę. Śrub użyłem z niepełnym gwintem ,ponieważ wytrzymałość na ścinanie trzpienia śruby jest znacznie większa niż rdzenia, wygląda to tak już po testach w Bornym
32423241
Całość na samochodzie wygląda tak
3239
Zamierzony efekt wg mnie został uzyskany, uchwyty są solidne, zastrzał poprowadzony w kierunku stabilizatora gasi moment gnący występujący przy ramie szarpiąc tylko za ucho oryginalnego uchwytu, całość nie rzuca się nadmiernie w oczy, a pomiędzy dopasowaną kangurką a uchwytem jest dość miejsca na podpięcie szekli omega 4,75T, dodatkowo dolna rura kangurki spina oba uchwyty ograniczając możliwość jego wygięcia podczas nie osiowego szarpania. Ufff to już koniec moich wypocin, jeśli ktoś będzie miał ochotę na zastosowanie takich zaczepów to udostępnię rysunek w dwg do palenia, wynikowo były dowiercone otwory przy stabilizatorze i wykonane jedno skośne podcięcie z lewej strony omijające jedną ze śrub elementu przekładni kierowniczej. Reasumując kangurka ogranicza kąt natarcie/zejścia ale uchroniła mój zderzak przed roztrzaskaniem na kawałki, oparłem się rurą i nic się nie stało :D Oczywiście mam świadomość ,że ile głów tyle pomysłów na zaczepy, ale może komuś się to przyda. Pozdrawiam

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 08 paź 2020 14:32:24
przez Jake
rob38 napisał(a):Witam, postanowiłem podczepić mój post do tematu, do pracy nad solidnymi zaczepami z przodu skłoniła mnie wizja wyjazdu na rajd do Bornego Sulinowa Zakończenie Sezonu 2018 gdzie spodziewałem się trudnych warunków, ale do rzeczy. Blachy o grubości 10mm zaprojektowałem w CAD-dzie, po wydruku 1:1 na papierze była przymiarka do samochodu, chodziło szczególnie o dokładne trafienie otworami w istniejące punkty mocowania zderzaka i oryginalnego kangura, po małych poprawkach projekt był OK,
3238
poszedł do palenia na laserze i gięcia, blacha jest przegięta o 10mm żeby zachować równoległość do ramy, po wypaleniu wygląda to tak:

Hej, masz kogoś kto robi takie rzeczy na zlecenie? Potrzebuje wykonać dwa takie ucha (cięcie + gięcie)

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 08 paź 2020 15:48:31
przez rob38
Praktycznie każda firma z laserem to zrobi-ja zlecałem w firmie robiącej kontenery morskie - Remprodex, bo mają dużo czarnej stali w rozmaitych grubościach i solidne krawędziarki. Jaka ma być grubość tego elementu? Promień gięcia może Ci zabrać sporo z płaszczyzny z otworem fi24

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 08 paź 2020 18:03:09
przez Jake
Blacha grubosci 12mm. Ile sugerujesz dolozyc dlugosci zeby skompensowac promien giecia?

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 08 paź 2020 21:43:38
przez rob38
Z "praktyki inżynierskiej" przyjmowałem R wewnętrzne gięcia równe grubości blachy, przy założeniu ,że krawędziarka/giętarka będzie dobra. Widzę ,że jesteś z Krakowa, więc myślę że bez problemu znajdziesz firmę lokalnie, która wykona Ci cięcie/gięcie. Jeśli chcesz ,żeby otwór był jak najbliżej gięcia, to najpierw ustal jakie mogą zrobić najmniejsze R technologicznie i do tego dopasuj odległość otworu od linii gięcia.
Jeśli mogę zapytać, to do czego będzie służył ten element?
Pytam ,ponieważ mam luźny komplet uchwytów jak z rysunku, który wkleiłeś.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 08 paź 2020 22:42:34
przez Jake
Okej, super! Dzieki za porade. Czyli po wewnetrznej musze dolozyc 18mm (1/4 · 2πR, dla R=12mm)? I chyba lepiej zrobić to na tej prostej czesci, zanim zacznie sie skos.
Nie zalezy mi zeby otwór był maksymalnie blisko gięcia, generalnie wymiary płaskie nie sa krytyczne, musza byc relatywnie zblizone do tych z projektu, tutaj jedyne sztywne wymiary to średnice otworów i rozstaw dwóch otworów φ13mm. Uchwyty beda pod szekle 3/4" z przodu auta. Do Toyoty 4 Runner.
Juz poprawiam rysunek...
Tak jak teraz bedzie OK?
Obrazek
W rzutowaniu prostokątnym:
Tow Hook Orthographic.png

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 07:42:31
przez rob38
W/g mnie tyle wystarczy, w przypadku grubych blach i gięć szczególnie w przeciwstawnych kietunksch np. Z-etki można liczyć długość gięcia po osi obojętnej. Rozważ tylko czy nie wyrwiesz ucha ze śrub M12, szczególnie w przypadku nieosiowego szarpania. Może mógłbyś zastosować rodzaj teownika. Jedna płytka z otw.fi 24 skierowana w dół, chociaż jedną śrubą złapana do bocznej płaszczyzny ramy, dospawana pad kątem prostym blacha z otw.fi 13, przykręcona od spodu ramy, ten sposób zminimalizujesz powstanie momentu, który może wyrwać zaczep.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 10:19:19
przez Jake
Dobry pomysł z tym teownikiem, ale nie chce wiercic w ramie dodatkowych otworów, zalezy mi zeby uchwyty pasowały pod OEMowe dziury. Troopera faktycznie mecze po ostrym terenie, ale 4 Runner raczej jest autem do jazdy po szosie, ktore co najwyzej ugrzeznie gdzies na rozmoczonej łące albo kopnym śniegu, wiec mysle ze elementy z katownika spokojnie dadza rade. I tak sa duzo mocniejsze niz fabryczne.
Mam tylko problem zeby znalezc kogos kto mi to zrobi, wyslalem z tuzin maili i na razie dostalem dwie odpowiedzi. Jedna debilna - ze jak beda to gieli to sie z otworów zrobia elipsy iiii elementy musi byc miinmum DWA razy dluzszy zeby moze im się to udało, i druga smieszna - koszt wykoniania 2 szt 430zł - jeszcze nie zwariowalem.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 12:50:17
przez przemia
Ciekawe kiedy napiszą o Was w gaziecie :glaszcze:

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 13:48:59
przez Jake
przemia napisał(a):Ciekawe kiedy napiszą o Was w gaziecie :glaszcze:

eeee?

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 17:12:19
przez przemia
Nie spoko, róbcie. Tylko już widziałem jak kinektyk zerwał jedną śrubę i z drugą kawałek ramy...

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 19:02:12
przez Jake
Ale Przemku mój drogi. Kto Ci powiedział, że ja będe szarpać 4Runner kinetykiem? Ja chce mieć uszka za które wyciagne auto z zaspy sniegu, rowu albo pociągne po ulicy jak <<odpukac>> cos sie zepsuje. W Trooperze mam stalowe zderzaki i ucha wielkosci pieści na 4 srubach M12 obciązonych na rozciąganie (nie na ścinanie jak tu), zamocowane na pancernym stalowym zderzaku. Uzylem ich wiele wiele razy do wyciagarki i ani razu do kinetyka, bo nawet przy ostrym błocie nie było takiej potrzeby. A 4 Runner nie jest autem w teren, stoi na 31" łagodnych ATkach i błoto nie dla niego.

Ja wiem, ze temat ma w nazwie "pod kinetyka" ale po prostu nie chcialem robic bajzlu i zakladac osobnego tematu o nazwie "Ucha holownicze NIE do kinetyka" :mrgreen: bo w gruncie rzeczy chodzi o dokladnie to samo tylko zastosowanie ciut inne.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 20:00:16
przez przemia
Jake napisał(a):Ja wiem, ze temat ma w nazwie "pod kinetyka" ...

To mnie zmyliło.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 20:13:14
przez Jake
Ty lepiej doradz kto mi to wytnie na laserze i zegnie ;)

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 20:22:38
przez przemia
A musi być wyginane? Biga-stal z Rudawy wycina, ale nie wiem czy wyginaja.

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 10 paź 2020 20:35:04
przez Jake
Musi, kątownika bez wyginania sie nie zrobi, a 12mm blachy nie da sie samodzielnie wygiac w imadle kombinerkami,

Re: Przedni zaczep pod kinetyka

PostNapisane: 12 paź 2020 09:45:32
przez Semir
U siebie w DG mam dwie firmy
co wycinają i wyginają.