Strona 1 z 2

Przełozenia w mostach a prędkościomierz

PostNapisane: 21 lut 2008 01:33:03
przez dljm
Mam taki mały problem
po wymianie przełożeń w mostach z 4,11 na 4,77 (16%)
mój prędkosciomierz bardzo sie myli
do tej pory mylił się o jakieś 10%, teraz to błąd sięga 20-25% (zależnie od wielkości kół)
moje pytanie jest następujące, czy ktoś z was drodzy koledzy wie jak przeskalować prędkościomierz, tak żeby wskazywał mniej więcej dobrą prędkość ?

PostNapisane: 21 lut 2008 10:17:28
przez mirokez
To i ja sie podepne pod temat i zapytam, czy ktos wie jakie przelozenia ma reduktor w frotkach B ??


pzdr :D

PostNapisane: 21 lut 2008 10:56:36
przez dljm
przełożenia we frotce B:

skrzynia manualna:

I 3,767
II 2,248
III 1,404
IV 1,000
V 0,809
R 3,873

skrzynia automatyczna:

I 2,86
II 1,62
III 1,00
IV 0,72
R 2,00

reduktor:

H 1,000
L 2,051

mosty:

2,2i 4,777
2,2tdi 4,540
3,2i 4,340
3,2i aut 4,111

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 01 sie 2010 21:56:48
przez przemia
Czy we wszystkich frotkach B są takie same przełożenia skrzyni i reduktora?

Jeśli tak to 3,2 przy 3000obr/min jedzie np 70/h na 3 biegu(manual) to frota 2,2 jedzie na tym samym biegu przy tych samych obrotach wolniej(różnice przełożenia mostów)...

Gdzieś na forum @wikked pisał że do diesla skrzynia od benzyny to super sprawa bo diesel jedzie np te 70/h na 3 biegu przy 2500 obr... czy ta różnica nie wynika jednak z przełożeń mostów a nie skrzyni?

Pytam, bo nie wiem.

Chcę dopasować odpowiednią skrzynie/reduktor do diesla na mosty o przełożeniu 4,1 aby auto było w stanie toczyć się na 32 calowych kołach.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 02 sie 2010 11:27:54
przez brum
Np. w "A" wszystkie skrzynie mają takie same przełożenie.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 02 sie 2010 16:35:17
przez przemia
brum napisał(a):Np. w "A" wszystkie skrzynie mają takie same przełożenie.


To skąd różnica obrotów diesli i benzyniaków? Reduktor czy same mosty?

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 02 sie 2010 17:11:55
przez brum
Reduktory mają przełożenie 2.28. Sport A ma 1.97 i szybszą skrzynie niż reszta.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 02 sie 2010 20:23:21
przez Pawel
brum napisał(a):Reduktory mają przełożenie 2.28. (...)

...a nie 2.42 lub 2.64... :?: :?

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 02 sie 2010 21:01:01
przez przemia
Pawel - Amor napisał(a):
brum napisał(a):Reduktory mają przełożenie 2.28. (...)

...a nie 2.42 lub 2.64... :?: :?


No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 03 sie 2010 18:15:05
przez Pawel
...chyba bez rozebranie jakiejś sztuki się nie obejdzie... :wink:

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 03 sie 2010 19:03:53
przez brum
przemia napisał(a):No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?


W sporcie inny bo jest w jednej obudowie. Reszta ma takie same czyli osobno. Choć pewnie jakieś cuda się mogą zdarzyć i może być np taki jak w Sporcie ale to raczej wczesne roczniki i raczej mało prawdopodobne.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 04 sie 2010 07:33:59
przez przemia
brum napisał(a):
przemia napisał(a):No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?


W sporcie inny bo jest w jednej obudowie. Reszta ma takie same czyli osobno. Choć pewnie jakieś cuda się mogą zdarzyć i może być np taki jak w Sporcie ale to raczej wczesne roczniki i raczej mało prawdopodobne.


Ok Dawid rozumiem że budową różnią się tylko sporty od reszty. Ale co z przełożeniami? We wszystkich silnikach takie same?

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 04 sie 2010 08:10:34
przez brum
przemia napisał(a):Ok Dawid rozumiem że budową różnią się tylko sporty od reszty. Ale co z przełożeniami? We wszystkich silnikach takie same?


Sport 1.87
Long 2.28

Wg mnie z Longa skrzynia jest trochę dłuższa. W Longach reduktor jest duży a w sportach już nie co by wyjaśniało dlaczego tak jest. Ogólnie to nie widziałem obu skrzyń koło siebie więc trzeba by zmierzyć.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 17:52:27
przez Mrok
Czy ma ktoś pewną informację jakie są przełożenia w mostach Froty A 2.8? Przekładam właśnie silnik 3.1 z Troopera (niestety 2.8 mi się skończył) i z mechanikiem zastanawiamy się, co by tu jeszcze z Troopka pasowało, mamy rozkodowanego całego Isuzu ale nie wiemy wiele o Frocie.

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 18:12:38
przez brum
4.56

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 18:17:54
przez JJKILLER
Mrok napisał(a):Czy ma ktoś pewną informację jakie są przełożenia w mostach Froty A 2.8? Przekładam właśnie silnik 3.1 z Troopera (niestety 2.8 mi się skończył) i z mechanikiem zastanawiamy się, co by tu jeszcze z Troopka pasowało, mamy rozkodowanego całego Isuzu ale nie wiemy wiele o Frocie.

Pisz do Pawła (Amora) On przekładał z 2.8 na 3.1 z Trupka

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 19:15:30
przez Pawel
Nie, ja mam z Mondka... Z Mrokiem u Jacka gawędziliśmy o tych sprawach, nawet było to oglądane... :)

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 20:00:56
przez JJKILLER
Aaaa. Mi się wydawało że Ty od Trupka przekładałeś :oops:

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 08 lis 2010 21:26:53
przez Mrok
Dzięki za info :) Jak skończymy zabawę to opiszę co się dało zaadoptować :)

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

PostNapisane: 09 lis 2010 19:42:09
przez Pawel
JJKILLER napisał(a):Aaaa. Mi się wydawało że Ty od Trupka przekładałeś :oops:

Jeżeli chodzi o sam silnik to, jest "taki sam", chyba tylko w Isuzu był inaczej "zestrojony"...