Strona 1 z 2
Przełozenia w mostach a prędkościomierz

Napisane:
21 lut 2008 01:33:03
przez dljm
Mam taki mały problem
po wymianie przełożeń w mostach z 4,11 na 4,77 (16%)
mój prędkosciomierz bardzo sie myli
do tej pory mylił się o jakieś 10%, teraz to błąd sięga 20-25% (zależnie od wielkości kół)
moje pytanie jest następujące, czy ktoś z was drodzy koledzy wie jak przeskalować prędkościomierz, tak żeby wskazywał mniej więcej dobrą prędkość ?

Napisane:
21 lut 2008 10:17:28
przez mirokez
To i ja sie podepne pod temat i zapytam, czy ktos wie jakie przelozenia ma reduktor w frotkach B ??
pzdr


Napisane:
21 lut 2008 10:56:36
przez dljm
przełożenia we frotce B:
skrzynia manualna:
I 3,767
II 2,248
III 1,404
IV 1,000
V 0,809
R 3,873
skrzynia automatyczna:
I 2,86
II 1,62
III 1,00
IV 0,72
R 2,00
reduktor:
H 1,000
L 2,051
mosty:
2,2i 4,777
2,2tdi 4,540
3,2i 4,340
3,2i aut 4,111
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
01 sie 2010 21:56:48
przez przemia
Czy we wszystkich frotkach B są takie same przełożenia skrzyni i reduktora?
Jeśli tak to 3,2 przy 3000obr/min jedzie np 70/h na 3 biegu(manual) to frota 2,2 jedzie na tym samym biegu przy tych samych obrotach wolniej(różnice przełożenia mostów)...
Gdzieś na forum @wikked pisał że do diesla skrzynia od benzyny to super sprawa bo diesel jedzie np te 70/h na 3 biegu przy 2500 obr... czy ta różnica nie wynika jednak z przełożeń mostów a nie skrzyni?
Pytam, bo nie wiem.
Chcę dopasować odpowiednią skrzynie/reduktor do diesla na mosty o przełożeniu 4,1 aby auto było w stanie toczyć się na 32 calowych kołach.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
02 sie 2010 11:27:54
przez brum
Np. w "A" wszystkie skrzynie mają takie same przełożenie.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
02 sie 2010 16:35:17
przez przemia
brum napisał(a):Np. w "A" wszystkie skrzynie mają takie same przełożenie.
To skąd różnica obrotów diesli i benzyniaków? Reduktor czy same mosty?
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
02 sie 2010 17:11:55
przez brum
Reduktory mają przełożenie 2.28. Sport A ma 1.97 i szybszą skrzynie niż reszta.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
02 sie 2010 20:23:21
przez Pawel
brum napisał(a):Reduktory mają przełożenie 2.28. (...)
...a nie 2.42 lub 2.64...

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
02 sie 2010 21:01:01
przez przemia
Pawel - Amor napisał(a):brum napisał(a):Reduktory mają przełożenie 2.28. (...)
...a nie 2.42 lub 2.64...

No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
03 sie 2010 18:15:05
przez Pawel
...chyba bez rozebranie jakiejś sztuki się nie obejdzie...

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
03 sie 2010 19:03:53
przez brum
przemia napisał(a):No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?
W sporcie inny bo jest w jednej obudowie. Reszta ma takie same czyli osobno. Choć pewnie jakieś cuda się mogą zdarzyć i może być np taki jak w Sporcie ale to raczej wczesne roczniki i raczej mało prawdopodobne.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
04 sie 2010 07:33:59
przez przemia
brum napisał(a):przemia napisał(a):No właśnie wszyscy piszą że reduktor inny jest tylko w sporcie, a w 2,2, 2,4 jest taki sam jak w 2,3td, 2,5tds, 2,8tdi?
W sporcie inny bo jest w jednej obudowie. Reszta ma takie same czyli osobno. Choć pewnie jakieś cuda się mogą zdarzyć i może być np taki jak w Sporcie ale to raczej wczesne roczniki i raczej mało prawdopodobne.
Ok Dawid rozumiem że budową różnią się tylko sporty od reszty. Ale co z przełożeniami? We wszystkich silnikach takie same?
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
04 sie 2010 08:10:34
przez brum
przemia napisał(a):Ok Dawid rozumiem że budową różnią się tylko sporty od reszty. Ale co z przełożeniami? We wszystkich silnikach takie same?
Sport 1.87
Long 2.28
Wg mnie z Longa skrzynia jest trochę dłuższa. W Longach reduktor jest duży a w sportach już nie co by wyjaśniało dlaczego tak jest. Ogólnie to nie widziałem obu skrzyń koło siebie więc trzeba by zmierzyć.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 17:52:27
przez Mrok
Czy ma ktoś pewną informację jakie są przełożenia w mostach Froty A 2.8? Przekładam właśnie silnik 3.1 z Troopera (niestety 2.8 mi się skończył) i z mechanikiem zastanawiamy się, co by tu jeszcze z Troopka pasowało, mamy rozkodowanego całego Isuzu ale nie wiemy wiele o Frocie.
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 18:12:38
przez brum
4.56
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 18:17:54
przez JJKILLER
Mrok napisał(a):Czy ma ktoś pewną informację jakie są przełożenia w mostach Froty A 2.8? Przekładam właśnie silnik 3.1 z Troopera (niestety 2.8 mi się skończył) i z mechanikiem zastanawiamy się, co by tu jeszcze z Troopka pasowało, mamy rozkodowanego całego Isuzu ale nie wiemy wiele o Frocie.
Pisz do Pawła (Amora) On przekładał z 2.8 na 3.1 z Trupka
Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 19:15:30
przez Pawel
Nie, ja mam z Mondka... Z Mrokiem u Jacka gawędziliśmy o tych sprawach, nawet było to oglądane...

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 20:00:56
przez JJKILLER
Aaaa. Mi się wydawało że Ty od Trupka przekładałeś

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
08 lis 2010 21:26:53
przez Mrok
Dzięki za info

Jak skończymy zabawę to opiszę co się dało zaadoptować

Re: przełozenia w mostach i prędkościomierz

Napisane:
09 lis 2010 19:42:09
przez Pawel
JJKILLER napisał(a):Aaaa. Mi się wydawało że Ty od Trupka przekładałeś

Jeżeli chodzi o sam silnik to, jest "taki sam", chyba tylko w Isuzu był inaczej "zestrojony"...