przez cinek1983059 » 20 sty 2015 14:43:34
zacznijmy od samego początku czyli montaż samego mostu pod auto. oczywiście szanuje twój wybór podwieszenia mostu na resorze, ale mam poważne wątpliwości uzasadnione moimi doświadczeniami w budowie podobnych konstrukcji.pierwszy z nich to stabilizacja poprzeczna mostu.nawet niewielki luz w wieszakach mostu przekładać się będzie na niestabilne prowadzenie,w celu usunięcia tej niedogodności konieczne byłoby zastosowanie drążka poprzecznego typu panhard.następnym problemem jest ograniczony wykrzyż, nie mówiąc już o porównaniu komfortu jazdy pomiędzy resorem a sprężyną.słusznym jest i lepiej zastosuj się do rady kolegów żeby most wysunąć do przodu z co najmniej 3 powodów.po pierwsze długość wału i jego mniejszy kąt względem mostu a skrzyni, drugi powód to właściwości terenowe czyli większy kąt wejścia pod strome wzniesienia(nie wbijesz się zderzakiem w skarpę).trzeci nie będzie problemu z ocieraniem koła o nadkole.
kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest kluczowym parametrem i powinien mieć zawsze wartość dodatnią(czyli dół zwrotnicy do przodu).kąt flanszy napędowej mostu można skorygować poprzez obcięcie rur osłaniających półosie w miejscu połączenia z kulą zwrotnicy i zespawanie pod kątem jaki nam odpowiada.
zastosowanie wału z 3 krzyżakami również poddaje dużej wątpliwości gdyż do poprawnej pracy potrzebowałby drugiego punktu podparcia.inaczej jest to w seryjnej frocie gdzie most jest praktycznie nie ruchomy.najsłuszniejszym rozwiązaniem jest zwykły wał z 2 krzyżakami i długim skoku na wieloklinie.oryginalny wał z froty A skok ma dość dobry,ale niezbyt dobrze się krzyżuje, jednak można to poprawić poprzez nieznaczne podszlifowanie do pożądanych parametrów(ja osobiście tak zrobiłem i nic zupełnie się złego z nim nie dzieje).jeżeli zastosujesz wał z froty to słuszniej jest przerobić flansze mostu niż wału.
wszystkiego w jednym poście nie da się opowiedzieć ale jeżeli będziesz miał jakieś wątpliwości to śmiało pytaj.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch
EKIPA ŚLĄSKA