Ruskie maszyny
Napisane:
29 mar 2016 13:10:03
przez jrzeuski
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
29 mar 2016 19:48:10
przez Piątas
mnie zastanawia jedno, jak oni mają te swoje wieloosiowe MAZy, np takie na których jest rakieta Topol, to najdłuższy jest 24x24, to jak tam jest z dyframi ? tam są jakieś coś w stylu centralnego mechanizmu różnicowego między każdymi osiami czy jak to działa żeby skręcało ? jest na sztywno i leci poślizgiem ?
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
08 kwi 2016 13:32:31
przez jrzeuski
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
08 kwi 2016 14:58:01
przez brum
Wcześniejszy Patriot też spoko z wyglądu. Ciekawe jak to się spisuje.
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
08 kwi 2016 16:26:22
przez TASMAN TDI
Widzę że miłośników UAZ-a przybywa
Mi też się podoba uaz ale przeraża Mnie awaryjność tych maszyn nawet w nowym wykonaniu
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
29 paź 2018 14:39:48
przez Buddonic
Piątas napisał(a):mnie zastanawia jedno, jak oni mają te swoje wieloosiowe MAZy, np takie na których jest rakieta Topol, to najdłuższy jest 24x24, to jak tam jest z dyframi ? tam są jakieś coś w stylu centralnego mechanizmu różnicowego między każdymi osiami czy jak to działa żeby skręcało ? jest na sztywno i leci poślizgiem ?
Ciekawe pytanie, ale chyba nikt nie wie
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
30 paź 2018 02:19:18
przez Jake
Buddonic napisał(a):Piątas napisał(a):mnie zastanawia jedno, jak oni mają te swoje wieloosiowe MAZy, np takie na których jest rakieta Topol, to najdłuższy jest 24x24, to jak tam jest z dyframi ? tam są jakieś coś w stylu centralnego mechanizmu różnicowego między każdymi osiami czy jak to działa żeby skręcało ? jest na sztywno i leci poślizgiem ?
Ciekawe pytanie, ale chyba nikt nie wie
Przy 8x8 układ wyglada tak:
Tu troche widac model 16x16, ale malo wyrazne zdjecia
http://englishrussia.com/2014/11/25/record-breaking-test-vehicle-maz-7907/
Re: Ruskie maszyny
Napisane:
30 paź 2018 09:29:49
przez jrzeuski
Zdjęcia niepotrzebne skoro w tekście jest, że napęd jest hydrauliczny lub elektryczny. I to jedyne sensowne rozwiązanie w tej sytuacji, bo prowadzenie napędu wałami znacznie skomplikowałoby konstrukcję napędu i zwiększyłoby jego masę, co odbiłoby się negatywnie na ładowności i osiągach.
Natomiast w przypadku podwójnych sztywnych osi umieszczonych maksymalnie blisko siebie stosuje się z reguły podłączenie napędu do poprzedniej osi poprzez umieszczenie w niej drugiego wałka ataku skierowanego w tył. W takiej konstrukcji obie osie pracują tak samo, ale niewielki ich rozstaw minimalizuje efekt poślizgu kół na łuku.