Strona 1 z 1

Suzuki GV II brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 04 lis 2017 17:07:36
przez sebano79
Wybaczcie, ale nie chodzi o fronterę. Nawala mi Suka GVII z silnikiem 2.7 v6 ale na forum suzuki jest w sumie tylko jeden kompetentny człowiek i rzadko odpisuje na czas. A w sumie zasada działania silnika wszędzie jest taka sama.
Mam problem z chłodzeniem w tym silniku. Rano po odpaleniu przez pierwsze kilka km nie ma obiegu wody. Nie przełącza się na gaz, nie działa ogrzewanie i temperatura rośnie do ponad 100'C. Jak dojdzie na czerwone pole to się zatrzymuję i wtedy temp spada, auto przełącza się na LPG i zaczyna działać ogrzewanie. Dalej jest już ok, dopóki nie ostygnie.
Chłodnica nowa, termostat sprawdzony i sprawny )zresztą bez termostatu też to się zdarzało). Kupiłem więc pompę wody i dzisiaj zacząłem rozbierać silnik (jest co robić). Ale jak już zdjąłem paski i koła pasowe to pompa kręci się lekko, brak wycieków a przy kręceniu słychać "bulgotanie" wody. Zacząłem się więc zastanawiać, czy to aby na pewno wina pompy. Macie inny pomysł? I przy okazji patent na odkręcenie koła pasowego wału korbowego?

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 04 lis 2017 18:14:28
przez drech
1. Czy na pewno czujnik temperatury i wskaźnik są sprawne?
2. Czy to samo się dzieje z odpiętym reduktorem lpg?
3. Czy na pewno w układzie jest wystarczająca ilość wody?
Koła pasowe najlepiej się odkręca pneumatem.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 10:06:43
przez sebano79
Wskazania wskazówki pokrywają się z odczytem z ELMa, więc wskaźnik jest ok. Uszkodzony czujnik temp. powodował by niewłaściwą pracę samochodu i wariujące obroty (tak kiedyś miałem we froci). Poza tym nie miał by wpływu na na obieg wody. Od tego jest termostat, ale ten jest sprawny. Płynu jest stan. A pneumata nie mam...
Zostaje sprawa reduktora. Jak on wpływa na obieg wody? Można jakoś sprawdzić pompę wody przed demontażem?

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 12:24:27
przez drech
Reduktor może być nieszczelny wewnątrz i pakować lpg w układ chłodzenia. Spróbuj odpiąć przewody wodne reduktora i zobacz czy sytuacja się powtórzy.
Jak nie masz pneumata, to zapinasz co się da żeby jak najwięcej kół było ze sobą spiętych, V bieg albo ktoś do pomocy depczący hamulec, długa rura i powinno puścić. Chyba że masz automat. Wtedy zostaje pneumat.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 15:17:13
przez sebano79
No właśnie, automat. Widziałem jeszcze patent z rozrusznikiem ale nie wiem, czy to bezpieczne.
Wracając do reduktora, auto nie przełącza się na gaz, dopóki nie ruszy obieg. Więc do tego czasu reduktor LPG chyba nie ma wpływu na pracę?

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 15:35:42
przez Łukasz12502
sebano79 napisał(a):No właśnie, automat. Widziałem jeszcze patent z rozrusznikiem ale nie wiem, czy to bezpieczne.
Wracając do reduktora, auto nie przełącza się na gaz, dopóki nie ruszy obieg. Więc do tego czasu reduktor LPG chyba nie ma wpływu na pracę?

nie do końca masz rację bo obieg płynu przez niego jest tyle że nie pracuje na LPG.ja bym jeszcze sprawdził po uruchomieniu silnika czy wszystkie węże wodne równomiernie się nagrzewają może gdzieś nie ma obiegu i tak się dzieje.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 15:53:36
przez sebano79
Ok, a jak odepnę reduktor to jak zaślepić przewody? Zwykły korek z opaską wystarczy?

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 05 lis 2017 16:54:57
przez drech
Cokolwiek, możesz je ze sobą połączyć, możesz odpiąć jeden z reduktora a drugi z trójnika i ten pierwszy założyć na króciec trójnika.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 20 lis 2017 20:43:07
przez tupek
Masz zapowietrzony układ.
Ja we frocie nalałem płynu i odpowietrzyła się dopiero jak pojeździłem pod i z górki .
Lub jeżeli pompa ma plastikowe łopatki to możliwe że słabo przylegają do ośki i podczas pracy silnika opór płynu je blokuje ( miałem tak w jakimś passacie - grzał się pod górę)

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 20 lis 2017 21:07:05
przez ali
sebano79 napisał(a):Wybaczcie, ale nie chodzi o fronterę. Nawala mi Suka GVII z silnikiem 2.7 v6 ale na forum suzuki jest w sumie tylko jeden kompetentny człowiek i rzadko odpisuje na czas. A w sumie zasada działania silnika wszędzie jest taka sama.
Mam problem z chłodzeniem w tym silniku. Rano po odpaleniu przez pierwsze kilka km nie ma obiegu wody. Nie przełącza się na gaz, nie działa ogrzewanie i temperatura rośnie do ponad 100'C. Jak dojdzie na czerwone pole to się zatrzymuję i wtedy temp spada, auto przełącza się na LPG i zaczyna działać ogrzewanie. Dalej jest już ok, dopóki nie ostygnie.
Chłodnica nowa, termostat sprawdzony i sprawny )zresztą bez termostatu też to się zdarzało). Kupiłem więc pompę wody i dzisiaj zacząłem rozbierać silnik (jest co robić). Ale jak już zdjąłem paski i koła pasowe to pompa kręci się lekko, brak wycieków a przy kręceniu słychać "bulgotanie" wody. Zacząłem się więc zastanawiać, czy to aby na pewno wina pompy. Macie inny pomysł? I przy okazji patent na odkręcenie koła pasowego wału korbowego?

Skoro po nagrzaniu się odpowietrza i grzeje a po ostygnięciu znowu zapowietrzona to jest spora szansa na UPG

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 20 lis 2017 21:11:39
przez tupek
Albo i tak.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 21 lis 2017 07:53:59
przez sebano79
Odłączyłem reduktor LPG i narazie jest OK. Tak, że dzięki za pomoc i czekam na wizytę u gazownika. Niestety dopiero 4 grudnia.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 21 lis 2017 09:56:53
przez Jake
sebano79 napisał(a):Odłączyłem reduktor LPG i narazie jest OK. Tak, że dzięki za pomoc i czekam na wizytę u gazownika. Niestety dopiero 4 grudnia.

Terminy jak do lekarza specjalisty. :D

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 21 lis 2017 13:53:36
przez tupek
Jak mniemam, parownik pewnie masz zamontowany wysoko i dlatego się nie odpowietrza.

Re: Brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 13 gru 2017 21:22:13
przez frociama
Kolego spr. pompę wody, ja tez nie miałem obiegu i okazało się że wirnik był w dwóch częściach a kręciła się tylko ośka....

Re: Suzuki GV II brak obiegu chłodziwa? v6

PostNapisane: 01 lut 2019 15:15:25
przez sebano79
Mechanik stwierdził , że w jednym bloku jest tylko powietrze. Sprzedałem SUKĘ rok temu i mam spokój. Oczywiście jako uszkodzoną - nikogo nie oszukałem. Dzięki za pomoc ,temat do usunięcia.