Strona 1 z 3

Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 24 mar 2018 22:44:51
przez SalomonMoor
Witajcie,
Motam w swoim Cherokee silnik z Omegi 3.0 V6.
Zastanawiam się czy go się spiąć ze skrzynią i reduktorem z Froty. To by mi wymusiło zmianę mostu przedniego bo Jeepowy ma dyferencjał z prawej strony a Frotowy reduktor ma wyjście na przód z lewej.
I tu pytanie.
Który z mostów Froty wytrzyma 35 cali z agresywnym bieżnikiem np: simex.
Tył też biorę pod uwagę bo mam przełożenia 4.11 które we Frocie nie występują.
Drugie pytanie: jakie przełożenie jest w reduktorze Frontery?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 01:06:50
przez Jake
SalomonMoor napisał(a):Witajcie,
Motam w swoim Cherokee silnik z Omegi 3.0 V6.
Zastanawiam się czy go się spiąć ze skrzynią i reduktorem z Froty. To by mi wymusiło zmianę mostu przedniego bo Jeepowy ma dyferencjał z prawej strony a Frotowy reduktor ma wyjście na przód z lewej.
I tu pytanie.
Który z mostów Froty wytrzyma 35 cali z agresywnym bieżnikiem np: simex.
Tył też biorę pod uwagę bo mam przełożenia 4.11 które we Frocie nie występują.
Drugie pytanie: jakie przełożenie jest w reduktorze Frontery?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka


Nie bede pytac o sens zmiany silnika w Jeepie na silnik Opla, ale Ty powaznie chces zmienic sztywny most na wielowahacz z przodu?!

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 08:08:25
przez jrzeuski
We Frocie 4.1 występuje (B 3.2 automat).
Pomysł z silnikiem Opla :mlotek:
Pomysł z IFS z przodu :mlotek: :mlotek: :mlotek:
Żaden przedni most z Froty nie wytrzymuje takich kół.

Do Jeepa ładuje się mosty z Patrola zostawiając silnik V8, bo to najlepsze, co w Jeepie jest. Wszystkie potrzebne części idzie kupić, bo to popularny swap.

-- Dodano 25/03/2018 08:08 --

We Frocie 4.1 występuje (B 3.2 automat).
Pomysł z silnikiem Opla :mlotek:
Pomysł z IFS z przodu :mlotek: :mlotek: :mlotek:
Żaden przedni most z Froty nie wytrzymuje takich kół.

Do Jeepa ładuje się mosty z Patrola zostawiając silnik V8, bo to najlepsze, co w Jeepie jest. Wszystkie potrzebne części idzie kupić, bo to popularny swap.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 10:15:40
przez SalomonMoor
3.0 V6 wchodzi bo było 2.5 które padło. Jeepie V8 nie wchodzi do Cheeroka XJ-ta.
Most na wielowachaczu da się usztywnić a i coś a'la most portalowy można z niego zrobić.
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 20:23:37
przez Jake
SalomonMoor napisał(a):3.0 V6 wchodzi bo było 2.5 które padło. Jeepie V8 nie wchodzi do Cheeroka XJ-ta.
Most na wielowachaczu da się usztywnić a i coś a'la most portalowy można z niego zrobić.
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka


No ja dwoma rekami podpisuje sie pod tym co mówi jrzeuski....
2.5 w jeepie to padło totalne, ale czemu nie klasyczne XJ-towe 4.0 R6? To naprawde fajny silniczek.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 22:36:10
przez SalomonMoor
Silnik 4.0 Jeepa jest ok. Ale chciałem coś innego :-) Wybór padł na 3.0 V6 z Omegi przez użytkownika tego forum Bruma i jego SWAP tego silnika do Froty :-) Obecnie czekam na kompa typu stand-alone robionego przez kolesia z forum Jeepa.

Wróćmy jednak do drugiego pytania a propos reduktora. Jakie on ma przełożenie? Wie ktoś? Czy wszystkie mają tylko dwa ustawienia napędów 2H i 4Lo? W Montereyu jest identyczny jak we Frocie?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 25 mar 2018 23:57:18
przez Jake
SalomonMoor napisał(a):Silnik 4.0 Jeepa jest ok. Ale chciałem coś innego :-) Wybór padł na 3.0 V6 z Omegi przez użytkownika tego forum Bruma i jego SWAP tego silnika do Froty :-) Obecnie czekam na kompa typu stand-alone robionego przez kolesia z forum Jeepa.

Wróćmy jednak do drugiego pytania a propos reduktora. Jakie on ma przełożenie? Wie ktoś? Czy wszystkie mają tylko dwa ustawienia napędów 2H i 4Lo? W Montereyu jest identyczny jak we Frocie?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Wszystkie skrzynie do 98r we Frocie i do 97r. w Montereyu maja reduktor z 3 pozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L, powyzej tych roczników naped przedniego walu dopinany jest elektromagnesem, a druga wajha sluzy tylko do zalaczania reduktora, wiec lewarek jest oznaczony HIGH/4L.
Przelozenia reduktora:
Trooper 1GEN: 2.28:1
Trooper 2GEN / Monterey 2.05:1
We frocie jest chyba tak samo jak w Montku, 2.05:1.

Zmienic jeden z najwiekszych atutów XJta w postaci sztywnego mostu na IFSa to prawie jak przerobić go na FWD i zrobic glebe.
Btw. co zawias na wielowachaczu ma wspolnego z mostem portalowym czyli sztywnym mostem ze zwolnicami?
Jesli to ma zniesc koła 35", to im wolniejsze przelozenie mostu tym lepiej. Ja przy 33" mam 4,55, ale chetnie zmieniłbym na 4,77 albo 5,13.

Do Fronter wkładamy 3.0V6 z Omy, bo w miare łatwo pasuje do Oplowskiego dzwonu skrzyni i oferuje mozliwie najlepsze osiagi przy mozliwie najmniejszych nakładzie modyfikacji. Wrzucanie tego do Jeepa gdzie przeróbek bedzie mnostwo mija sie z celem. Jak chcesz robic swap jako sztuka dla sztuki, to wrzuc 4.5 1FZ-FE Toyoty, albo 4.7 HO z WJ-ta albo cokolwiek ciekawszego.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 07:12:30
przez jrzeuski
Jake napisał(a):Btw. co zawias na wielowachaczu ma wspolnego z mostem portalowym czyli sztywnym mostem ze zwolnicami?
Pewnie chce mieć gruchę wysoko jak we Frocie, żeby nie ryć nią gleby. Tylko jeszcze nie wie, że przeguby tego bardzo nie lubią ;-)
SalomonMoor napisał(a):Most na wielowachaczu da się usztywnić
Widziałeś w ogóle kiedyś ten most? Do czego w Jeepie chcesz go w ogóle przymocować skoro ramy nie masz?
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.
Mosty z Pajero są wąskie. Do Froty za wąskie, ale może do Jeepa jakoś się zmieszczą.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 09:38:20
przez SalomonMoor
W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180326/bd4385788a354b8a0ddba90d24579300.jpg[/img][img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180326/51e3c4e1dcd05438a342d5f2c48c1f32.jpg[/img]

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 09:49:12
przez jrzeuski
SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 09:53:17
przez SalomonMoor
Przeguby czy krzyżaki obojętne. I jedno i drugie będzie cierpieć przy każdej pracy pod kątem.

Dzięki za wyczerpujące informacje na temat ruduktora. Wywalam skrzynie Omy i wkładam Froty z przed 98r. Będzie znacznie łatwiej wszystko ogarnąć.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 10:28:22
przez jrzeuski
SalomonMoor napisał(a):Przeguby czy krzyżaki obojętne. I jedno i drugie będzie cierpieć przy każdej pracy pod kątem.
Tylko, że krzyżak jest daleko bardziej wytrzymały niż koszyk z kulkami.

Do skrzyni z Froty potrzebujesz tarczy sprzęgła z Froty. Z Omegi ma inny wieloklin.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 11:12:40
przez SalomonMoor
Docisk zostaje Omy jak się domyślam?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 12:10:09
przez jrzeuski
Może zostać, ja zostawiłem. Tylko swoja tarczę do środka włożyłem.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 13:32:42
przez Jake
jrzeuski napisał(a):
SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.


Do Troopera sa zestawy Tera Low Reduction z redukcja 3,07:1, moze do Froty tez daloby sie cos znalezc?

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 13:35:46
przez SalomonMoor
Oprócz skrzyni od silnika 2.2 która jeszcze pasuje do 3.0?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 14:10:50
przez jrzeuski
2.5TDS na pewno, bo ja taką mam. Silnik VM ma kryzę i przez to jest krótszy dzwon w skrzyni. Kryza oczywiście nie jest potrzebna, ale ten krótki dzwon sprawia problem z przeprowadzeniem prawego wydechu obok komory rozrusznika.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 16:53:11
przez SalomonMoor
W tym miejscu planowałem (przy skrzyni Omy) dać łączniki elastyczne, żeby było łatwiej poprowadzić rury. Myślisz, że to by pomogło rozwiązać problem?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:12:11
przez drech
Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:39:55
przez SalomonMoor
drech napisał(a):Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.
Myślałem o tym rozwiązaniu. Jednak nie jest to takie proste. Reduktor Jeepa też jest zintegrowany ze skrzynią. Trzeba zatem przerobić wałek zdawczy skrzyni, dorobić odpowiednią flansze na ten wałek i zrobić zamknięcie reduktora od strony skrzyni wraz z dodatkowym łożyskowaniem i uszczelnieniem dla wałka z flanszą. Roboty w ciul.
Dlatego myślę o włożeniu skrzyni Froty. Poza tym wyjście z lewej strony otwiera mi drogę do mostów Patrola bez przekładki gruchy na prawą stronę.

Zastanawiam się jeszcze jedną rzeczą. Jakie są przełożenia poszczególnych biegów w skrzyniach Froty 2.2 i 2.5td?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka