Witamy !



Jeep most pod opony 35 cali

Pytania na które nie znalazłeś odpowiedzi w innych tematach

Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 24 mar 2018 22:44:51

Witajcie,
Motam w swoim Cherokee silnik z Omegi 3.0 V6.
Zastanawiam się czy go się spiąć ze skrzynią i reduktorem z Froty. To by mi wymusiło zmianę mostu przedniego bo Jeepowy ma dyferencjał z prawej strony a Frotowy reduktor ma wyjście na przód z lewej.
I tu pytanie.
Który z mostów Froty wytrzyma 35 cali z agresywnym bieżnikiem np: simex.
Tył też biorę pod uwagę bo mam przełożenia 4.11 które we Frocie nie występują.
Drugie pytanie: jakie przełożenie jest w reduktorze Frontery?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Most pod opony 35 cali

Postprzez Jake » 25 mar 2018 01:06:50

SalomonMoor napisał(a):Witajcie,
Motam w swoim Cherokee silnik z Omegi 3.0 V6.
Zastanawiam się czy go się spiąć ze skrzynią i reduktorem z Froty. To by mi wymusiło zmianę mostu przedniego bo Jeepowy ma dyferencjał z prawej strony a Frotowy reduktor ma wyjście na przód z lewej.
I tu pytanie.
Który z mostów Froty wytrzyma 35 cali z agresywnym bieżnikiem np: simex.
Tył też biorę pod uwagę bo mam przełożenia 4.11 które we Frocie nie występują.
Drugie pytanie: jakie przełożenie jest w reduktorze Frontery?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka


Nie bede pytac o sens zmiany silnika w Jeepie na silnik Opla, ale Ty powaznie chces zmienic sztywny most na wielowahacz z przodu?!
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2018 08:08:25

We Frocie 4.1 występuje (B 3.2 automat).
Pomysł z silnikiem Opla :mlotek:
Pomysł z IFS z przodu :mlotek: :mlotek: :mlotek:
Żaden przedni most z Froty nie wytrzymuje takich kół.

Do Jeepa ładuje się mosty z Patrola zostawiając silnik V8, bo to najlepsze, co w Jeepie jest. Wszystkie potrzebne części idzie kupić, bo to popularny swap.

-- Dodano 25/03/2018 08:08 --

We Frocie 4.1 występuje (B 3.2 automat).
Pomysł z silnikiem Opla :mlotek:
Pomysł z IFS z przodu :mlotek: :mlotek: :mlotek:
Żaden przedni most z Froty nie wytrzymuje takich kół.

Do Jeepa ładuje się mosty z Patrola zostawiając silnik V8, bo to najlepsze, co w Jeepie jest. Wszystkie potrzebne części idzie kupić, bo to popularny swap.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 25 mar 2018 10:15:40

3.0 V6 wchodzi bo było 2.5 które padło. Jeepie V8 nie wchodzi do Cheeroka XJ-ta.
Most na wielowachaczu da się usztywnić a i coś a'la most portalowy można z niego zrobić.
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez Jake » 25 mar 2018 20:23:37

SalomonMoor napisał(a):3.0 V6 wchodzi bo było 2.5 które padło. Jeepie V8 nie wchodzi do Cheeroka XJ-ta.
Most na wielowachaczu da się usztywnić a i coś a'la most portalowy można z niego zrobić.
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka


No ja dwoma rekami podpisuje sie pod tym co mówi jrzeuski....
2.5 w jeepie to padło totalne, ale czemu nie klasyczne XJ-towe 4.0 R6? To naprawde fajny silniczek.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 25 mar 2018 22:36:10

Silnik 4.0 Jeepa jest ok. Ale chciałem coś innego :-) Wybór padł na 3.0 V6 z Omegi przez użytkownika tego forum Bruma i jego SWAP tego silnika do Froty :-) Obecnie czekam na kompa typu stand-alone robionego przez kolesia z forum Jeepa.

Wróćmy jednak do drugiego pytania a propos reduktora. Jakie on ma przełożenie? Wie ktoś? Czy wszystkie mają tylko dwa ustawienia napędów 2H i 4Lo? W Montereyu jest identyczny jak we Frocie?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez Jake » 25 mar 2018 23:57:18

SalomonMoor napisał(a):Silnik 4.0 Jeepa jest ok. Ale chciałem coś innego :-) Wybór padł na 3.0 V6 z Omegi przez użytkownika tego forum Bruma i jego SWAP tego silnika do Froty :-) Obecnie czekam na kompa typu stand-alone robionego przez kolesia z forum Jeepa.

Wróćmy jednak do drugiego pytania a propos reduktora. Jakie on ma przełożenie? Wie ktoś? Czy wszystkie mają tylko dwa ustawienia napędów 2H i 4Lo? W Montereyu jest identyczny jak we Frocie?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Wszystkie skrzynie do 98r we Frocie i do 97r. w Montereyu maja reduktor z 3 pozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L, powyzej tych roczników naped przedniego walu dopinany jest elektromagnesem, a druga wajha sluzy tylko do zalaczania reduktora, wiec lewarek jest oznaczony HIGH/4L.
Przelozenia reduktora:
Trooper 1GEN: 2.28:1
Trooper 2GEN / Monterey 2.05:1
We frocie jest chyba tak samo jak w Montku, 2.05:1.

Zmienic jeden z najwiekszych atutów XJta w postaci sztywnego mostu na IFSa to prawie jak przerobić go na FWD i zrobic glebe.
Btw. co zawias na wielowachaczu ma wspolnego z mostem portalowym czyli sztywnym mostem ze zwolnicami?
Jesli to ma zniesc koła 35", to im wolniejsze przelozenie mostu tym lepiej. Ja przy 33" mam 4,55, ale chetnie zmieniłbym na 4,77 albo 5,13.

Do Fronter wkładamy 3.0V6 z Omy, bo w miare łatwo pasuje do Oplowskiego dzwonu skrzyni i oferuje mozliwie najlepsze osiagi przy mozliwie najmniejszych nakładzie modyfikacji. Wrzucanie tego do Jeepa gdzie przeróbek bedzie mnostwo mija sie z celem. Jak chcesz robic swap jako sztuka dla sztuki, to wrzuc 4.5 1FZ-FE Toyoty, albo 4.7 HO z WJ-ta albo cokolwiek ciekawszego.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 07:12:30

Jake napisał(a):Btw. co zawias na wielowachaczu ma wspolnego z mostem portalowym czyli sztywnym mostem ze zwolnicami?
Pewnie chce mieć gruchę wysoko jak we Frocie, żeby nie ryć nią gleby. Tylko jeszcze nie wie, że przeguby tego bardzo nie lubią ;-)
SalomonMoor napisał(a):Most na wielowachaczu da się usztywnić
Widziałeś w ogóle kiedyś ten most? Do czego w Jeepie chcesz go w ogóle przymocować skoro ramy nie masz?
Patrola mosty też biorę pod uwagę. I z Pajero.
Mosty z Pajero są wąskie. Do Froty za wąskie, ale może do Jeepa jakoś się zmieszczą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 09:38:20

W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180326/bd4385788a354b8a0ddba90d24579300.jpg[/img][img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180326/51e3c4e1dcd05438a342d5f2c48c1f32.jpg[/img]

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 09:49:12

SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 09:53:17

Przeguby czy krzyżaki obojętne. I jedno i drugie będzie cierpieć przy każdej pracy pod kątem.

Dzięki za wyczerpujące informacje na temat ruduktora. Wywalam skrzynie Omy i wkładam Froty z przed 98r. Będzie znacznie łatwiej wszystko ogarnąć.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 10:28:22

SalomonMoor napisał(a):Przeguby czy krzyżaki obojętne. I jedno i drugie będzie cierpieć przy każdej pracy pod kątem.
Tylko, że krzyżak jest daleko bardziej wytrzymały niż koszyk z kulkami.

Do skrzyni z Froty potrzebujesz tarczy sprzęgła z Froty. Z Omegi ma inny wieloklin.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 11:12:40

Docisk zostaje Omy jak się domyślam?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 12:10:09

Może zostać, ja zostawiłem. Tylko swoja tarczę do środka włożyłem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez Jake » 26 mar 2018 13:32:42

jrzeuski napisał(a):
SalomonMoor napisał(a):W ramach rozwiania Waszych wątpliwości co do tego co chcę zrobić z mostem na wielowachaczu. Skoro mosty Froty nie wytrzymają 35' skorzystam tak jak na zdjęciach z mostów Pajero.
No można i tak, ale przeguby dalej będą cierpieć.
A propos reduktora.
Rozumiem, że reduktory z Froty (te z trzema pozycjami) załączają napędy podobnie jak reduktor 231 z Jeepa?
Reduktor z Froty jest integralną częścią skrzyni. Poza tym jest na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w Jeepie. Nie ma też trybu FullTime czyli centralnego dyfra. W środku są trzy koła: zdawcze na tylny wał, zdawcze na przedni wał i pośrednie (odpowiadające za redukcję). Nie ma dostępnych zestawów zmieniających przełożenie redukcji.


Do Troopera sa zestawy Tera Low Reduction z redukcja 3,07:1, moze do Froty tez daloby sie cos znalezc?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 13:35:46

Oprócz skrzyni od silnika 2.2 która jeszcze pasuje do 3.0?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 14:10:50

2.5TDS na pewno, bo ja taką mam. Silnik VM ma kryzę i przez to jest krótszy dzwon w skrzyni. Kryza oczywiście nie jest potrzebna, ale ten krótki dzwon sprawia problem z przeprowadzeniem prawego wydechu obok komory rozrusznika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 16:53:11

W tym miejscu planowałem (przy skrzyni Omy) dać łączniki elastyczne, żeby było łatwiej poprowadzić rury. Myślisz, że to by pomogło rozwiązać problem?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez drech » 26 mar 2018 17:12:11

Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jeep most pod opony 35 cali

Postprzez SalomonMoor » 26 mar 2018 17:39:55

drech napisał(a):Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.
Myślałem o tym rozwiązaniu. Jednak nie jest to takie proste. Reduktor Jeepa też jest zintegrowany ze skrzynią. Trzeba zatem przerobić wałek zdawczy skrzyni, dorobić odpowiednią flansze na ten wałek i zrobić zamknięcie reduktora od strony skrzyni wraz z dodatkowym łożyskowaniem i uszczelnieniem dla wałka z flanszą. Roboty w ciul.
Dlatego myślę o włożeniu skrzyni Froty. Poza tym wyjście z lewej strony otwiera mi drogę do mostów Patrola bez przekładki gruchy na prawą stronę.

Zastanawiam się jeszcze jedną rzeczą. Jakie są przełożenia poszczególnych biegów w skrzyniach Froty 2.2 i 2.5td?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
SalomonMoor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 mar 2018 20:32:06
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do Warsztat



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości