Witamy !



Przygotowania froci do II zlotu

9 - 11 listopada 2007

Przygotowania froci do II zlotu

Postprzez dljm » 19 paź 2007 08:55:17

mam taki pomysł niech wszyscy napiszą jakie zmoty mają zamiar przygotować na drugi zjazd,
wszak wiadoma wyścig zbrojeń trwa :lol:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez dljm » 19 paź 2007 09:02:47

skoro zapodałem ten temat zacznę od siebie:

- blokada tylnego dyfra ARB
- kompresor ARB z mozliwością pompowania opon
- komplet osłon podwozia firmy ASFIR
- zawieszenie IRON-MAN + 4cm (jeżeli zdąży dojechać)
- lift budy +2,5 cm
- lift zbiornika paliwa + 5 cm (we froci B jest pod podłogą i troche wystaje)
- lift układu wydechowego + sanki na środkowy tłumik
- zainstalowanie butli z gazem pod podłogą bagażnika + osłona butli
- wyprowadzenie odpowietrzeń do góry
- zmocnienie pod tylny zderzak z mocowaniami pod szekle i hi-lifta
- wymiana progów na solidne mocowane do ramy, na tyle mocne żeby mozna zapiąć hi-lifta

uff to chyba tyle w planach jest dużo więcej, ale nie zdąże zmotać do zlotu
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mazurkas007 » 19 paź 2007 09:13:16

:shock: że tak powiem - respect 8)
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez Adam » 19 paź 2007 12:18:29

8) cool 8)
ja przy tym to jakis cienki Bolek jestem
Adam
 

Postprzez mazurkas007 » 19 paź 2007 12:40:38

tzn tak :
- progi pod hi-lifta mam w planie
- budy nie będę liftował bo po co? zaiweszenie IronMan daje możliwość wsadzenia na standardowym dla frotki ET opony 32", ja mam felgi z większym ofsetem więc mam oponki 31". Lift budy do zdolności w terenie ma się nijak, a wsadzić do Frotki więcej jak 32" to za długo sie nie pojeździ, już z 32" oponami trzeba myśleć co się robi!
- snorkel też bedzie, ale nie do jazdy po dach w wodzie, tylko dla czystego powietrza. Jak ktoś jeździ w kilka aut po suchych polnych drogach to wie o co chodzi.
- zmoty w stylu : lift zbiornika, układu wydechowego, sanki pod tłumikiem itp uważam we Frocie za przerost formy nad treścią. Frota w całej swej doskonałości nie jest autem do ekstremalnej jazdy w terenie. Pewnie, że mozna - tylko jak długo wytrzymają przednie półośki,przeguby, przedni dyfer i np przekładnia kierownicza. Frotka nie ma centralnego dyfra ani układu przeniesienia napędu HD ( zwłaszcza przód ). Pomyślcie jakie siły działają na układ napędowy jeśli z włączonym 4x4 jedziemy na 32" oponach MT w ostrym skręcie :!: nawet jesli to jest np trawa czy lekkie błoto.
- oczywiście nie bronię nikomu zrobić z Frotki monstera 4x4, tylko po co.

Dlatego to co ja zrobię/zrobiłem przy swoim aucie ( lift zawieszenia, osłony pod silnik i skrzynię+reduktor,blokada tylnego mostu, kompresor,stalowy przedni zderzak, wyciągarka, snorkel i mocne progi ) polecam wszystkim i zapewniam, dla Frotki zupełnie wystarczy. Jeśli jeździć z głową można się naprawdę zdziwić co to auto potrafi ( w Rumunii kilku się zdziwiło ;) )
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez mirokez » 19 paź 2007 13:32:40

o kurde dljm kozaczysz nie ma co
mirokez
 

Postprzez dljm » 19 paź 2007 13:44:47

budę liftuję z dwóch powodów
I to butla pod podłogą bagażnika
a II to chce później założyć 32" na zwiększonym AT
pozatym wcale to nie bedzie potwór
wszystkie zmiany dokonuję w firmie, której powiedziałem że auto ma dalej normalnie jeździć, wiec się nie boje że zmotają coś strasznego
no a jak buda pójdzie do góry to grzechem by nie było podnieść zbiornika i wydechu
co do sanek to się nie zgodzę mój tłumik sporo juz oberwał i to przy lajtowej jaździe terenowej, więc lepij wykonać dla niego zabezpieczenie za 100-200 zł niz później zmienić tłumik za duzo większe pieniądze
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 19 paź 2007 16:47:59

mam taka zapytajke czy ktos montowal blokade mostu w frotce A ?? Nie chodzi mi oczywsice o LSD tylko o 100 blokade
mirokez
 

Postprzez mazurkas007 » 19 paź 2007 19:34:19

dljm jak zamontujesz 32" to ostrożnie z pedałem gazu i sprzęgła, zwłaszcza przy wyskakiwaniu z wtopy.

Cholera a ja tule juz nawywijałem Frotką i tłumik bez sladu trafienia. Poprzeczki ramy i reduktor widać że kilka razy dobrze coś pocharatało, ale tłumik - nic ??
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez Ironcruz » 19 paź 2007 19:35:51

z tyłu jakiś ARB pewnie przypasuje
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez TATAR » 19 paź 2007 20:38:20

ładny zmot tylko zeby mechanior Ci nie załatwił auta tak ze nie złozy go
na 2 zjazd tak jak mi na 2 wypraw na pustynie :(
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez dljm » 20 paź 2007 04:15:25

muszę cię zmartwić, patrzyłem na ofertę ARB i niestety nie robi ona blokad do froci A
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez dljm » 20 paź 2007 04:21:19

dljm jak zamontujesz 32" to ostrożnie z pedałem gazu i sprzęgła, zwłaszcza przy wyskakiwaniu z wtopy.

Cholera a ja tule juz nawywijałem Frotką i tłumik bez sladu trafienia. Poprzeczki ramy i reduktor widać że kilka razy dobrze coś pocharatało, ale tłumik - nic ??


co masz konkretnie na myśli mówiąc ostrożnie z gazem i pedałem sprzęgła, czy oznacza to że mozna coś pozrywać przy ostrym ruszaniu.

cholera wczoraj wieczorem siadłem na necie i wyczytałem że producent pozwala założyć maksymalnie opony 31", bez obawy o trwałość przedniego napędu :cry:

co do tłumika to nawet nie wiem kiedy, ale dostał on strzała od przodu i zaczoł sie miąć, goscie od motania powiedzieli że jeszcze kilka takich udeżeń i będzie do wymiany, więc dlatego zdecydowałem się na osłonę
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mazurkas007 » 20 paź 2007 09:19:07

No widzisz, trzeba słuchać starszych :wink: , montowanie więcej jak 31" do Frotki to ryzykowna sprawa. Można się pozbyć przedniego napędu, to właśnie miałem na myśli mówiąc o ostrożnym posługiwaniu się pedałem sprzęgła i gazu.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez FROTERKA » 20 paź 2007 09:39:43

Adam napisał(a):8) cool 8)
ja przy tym to jakis cienki Bolek jestem

Ja też. Mąż zmienił te kółkowe gumki na progach na taką błyszczącą blachę z 'pazurkami' jak w autobusach. Ot, i całe nasze motanie. :?
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez Elektro001 » 20 paź 2007 09:57:31

Ja u siebie noszę się z zamiarem zamontowania snorkela i bagażnika dachowego, ale czy się uda to już inna sprawa (nawał roboty) :wink:
Elektro001
 

Postprzez brum » 20 paź 2007 10:54:57

FROTERKA ale ajnie wygląda ta blacha z "pazurkami" (ryflowana).
Elektro a snorkel i bagażnik to własna produkcja będzie?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Elektro001 » 20 paź 2007 11:53:49

brum napisał(a):Elektro a snorkel i bagażnik to własna produkcja będzie?


Snorkel pewnie z allegro ten do suzuki a bagażnik chcę zmotać sam z aluminium.
Elektro001
 

Postprzez Ironcruz » 20 paź 2007 16:07:10

dljm napisał(a):muszę cię zmartwić, patrzyłem na ofertę ARB i niestety nie robi ona blokad do froci A


a to to co? (patrzeć pod hasło Isuzu Amigo)
http://www.rocky-road.com/ARB.pdf
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez brum » 20 paź 2007 16:10:41

Isuzu Amigo = Frontera Sport
Isuzu Rodeo = Frontera Long

w USA wszystko mają i blokady napewno.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do II Zlot OFF, 2007, Orzysz



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron