Strona 1 z 5

Przygotowania froci do II zlotu

PostNapisane: 19 paź 2007 08:55:17
przez dljm
mam taki pomysł niech wszyscy napiszą jakie zmoty mają zamiar przygotować na drugi zjazd,
wszak wiadoma wyścig zbrojeń trwa :lol:

PostNapisane: 19 paź 2007 09:02:47
przez dljm
skoro zapodałem ten temat zacznę od siebie:

- blokada tylnego dyfra ARB
- kompresor ARB z mozliwością pompowania opon
- komplet osłon podwozia firmy ASFIR
- zawieszenie IRON-MAN + 4cm (jeżeli zdąży dojechać)
- lift budy +2,5 cm
- lift zbiornika paliwa + 5 cm (we froci B jest pod podłogą i troche wystaje)
- lift układu wydechowego + sanki na środkowy tłumik
- zainstalowanie butli z gazem pod podłogą bagażnika + osłona butli
- wyprowadzenie odpowietrzeń do góry
- zmocnienie pod tylny zderzak z mocowaniami pod szekle i hi-lifta
- wymiana progów na solidne mocowane do ramy, na tyle mocne żeby mozna zapiąć hi-lifta

uff to chyba tyle w planach jest dużo więcej, ale nie zdąże zmotać do zlotu

PostNapisane: 19 paź 2007 09:13:16
przez mazurkas007
:shock: że tak powiem - respect 8)

PostNapisane: 19 paź 2007 12:18:29
przez Adam
8) cool 8)
ja przy tym to jakis cienki Bolek jestem

PostNapisane: 19 paź 2007 12:40:38
przez mazurkas007
tzn tak :
- progi pod hi-lifta mam w planie
- budy nie będę liftował bo po co? zaiweszenie IronMan daje możliwość wsadzenia na standardowym dla frotki ET opony 32", ja mam felgi z większym ofsetem więc mam oponki 31". Lift budy do zdolności w terenie ma się nijak, a wsadzić do Frotki więcej jak 32" to za długo sie nie pojeździ, już z 32" oponami trzeba myśleć co się robi!
- snorkel też bedzie, ale nie do jazdy po dach w wodzie, tylko dla czystego powietrza. Jak ktoś jeździ w kilka aut po suchych polnych drogach to wie o co chodzi.
- zmoty w stylu : lift zbiornika, układu wydechowego, sanki pod tłumikiem itp uważam we Frocie za przerost formy nad treścią. Frota w całej swej doskonałości nie jest autem do ekstremalnej jazdy w terenie. Pewnie, że mozna - tylko jak długo wytrzymają przednie półośki,przeguby, przedni dyfer i np przekładnia kierownicza. Frotka nie ma centralnego dyfra ani układu przeniesienia napędu HD ( zwłaszcza przód ). Pomyślcie jakie siły działają na układ napędowy jeśli z włączonym 4x4 jedziemy na 32" oponach MT w ostrym skręcie :!: nawet jesli to jest np trawa czy lekkie błoto.
- oczywiście nie bronię nikomu zrobić z Frotki monstera 4x4, tylko po co.

Dlatego to co ja zrobię/zrobiłem przy swoim aucie ( lift zawieszenia, osłony pod silnik i skrzynię+reduktor,blokada tylnego mostu, kompresor,stalowy przedni zderzak, wyciągarka, snorkel i mocne progi ) polecam wszystkim i zapewniam, dla Frotki zupełnie wystarczy. Jeśli jeździć z głową można się naprawdę zdziwić co to auto potrafi ( w Rumunii kilku się zdziwiło ;) )

PostNapisane: 19 paź 2007 13:32:40
przez mirokez
o kurde dljm kozaczysz nie ma co

PostNapisane: 19 paź 2007 13:44:47
przez dljm
budę liftuję z dwóch powodów
I to butla pod podłogą bagażnika
a II to chce później założyć 32" na zwiększonym AT
pozatym wcale to nie bedzie potwór
wszystkie zmiany dokonuję w firmie, której powiedziałem że auto ma dalej normalnie jeździć, wiec się nie boje że zmotają coś strasznego
no a jak buda pójdzie do góry to grzechem by nie było podnieść zbiornika i wydechu
co do sanek to się nie zgodzę mój tłumik sporo juz oberwał i to przy lajtowej jaździe terenowej, więc lepij wykonać dla niego zabezpieczenie za 100-200 zł niz później zmienić tłumik za duzo większe pieniądze

PostNapisane: 19 paź 2007 16:47:59
przez mirokez
mam taka zapytajke czy ktos montowal blokade mostu w frotce A ?? Nie chodzi mi oczywsice o LSD tylko o 100 blokade

PostNapisane: 19 paź 2007 19:34:19
przez mazurkas007
dljm jak zamontujesz 32" to ostrożnie z pedałem gazu i sprzęgła, zwłaszcza przy wyskakiwaniu z wtopy.

Cholera a ja tule juz nawywijałem Frotką i tłumik bez sladu trafienia. Poprzeczki ramy i reduktor widać że kilka razy dobrze coś pocharatało, ale tłumik - nic ??

PostNapisane: 19 paź 2007 19:35:51
przez Ironcruz
z tyłu jakiś ARB pewnie przypasuje

PostNapisane: 19 paź 2007 20:38:20
przez TATAR
ładny zmot tylko zeby mechanior Ci nie załatwił auta tak ze nie złozy go
na 2 zjazd tak jak mi na 2 wypraw na pustynie :(

PostNapisane: 20 paź 2007 04:15:25
przez dljm
muszę cię zmartwić, patrzyłem na ofertę ARB i niestety nie robi ona blokad do froci A

PostNapisane: 20 paź 2007 04:21:19
przez dljm
dljm jak zamontujesz 32" to ostrożnie z pedałem gazu i sprzęgła, zwłaszcza przy wyskakiwaniu z wtopy.

Cholera a ja tule juz nawywijałem Frotką i tłumik bez sladu trafienia. Poprzeczki ramy i reduktor widać że kilka razy dobrze coś pocharatało, ale tłumik - nic ??


co masz konkretnie na myśli mówiąc ostrożnie z gazem i pedałem sprzęgła, czy oznacza to że mozna coś pozrywać przy ostrym ruszaniu.

cholera wczoraj wieczorem siadłem na necie i wyczytałem że producent pozwala założyć maksymalnie opony 31", bez obawy o trwałość przedniego napędu :cry:

co do tłumika to nawet nie wiem kiedy, ale dostał on strzała od przodu i zaczoł sie miąć, goscie od motania powiedzieli że jeszcze kilka takich udeżeń i będzie do wymiany, więc dlatego zdecydowałem się na osłonę

PostNapisane: 20 paź 2007 09:19:07
przez mazurkas007
No widzisz, trzeba słuchać starszych :wink: , montowanie więcej jak 31" do Frotki to ryzykowna sprawa. Można się pozbyć przedniego napędu, to właśnie miałem na myśli mówiąc o ostrożnym posługiwaniu się pedałem sprzęgła i gazu.

PostNapisane: 20 paź 2007 09:39:43
przez FROTERKA
Adam napisał(a):8) cool 8)
ja przy tym to jakis cienki Bolek jestem

Ja też. Mąż zmienił te kółkowe gumki na progach na taką błyszczącą blachę z 'pazurkami' jak w autobusach. Ot, i całe nasze motanie. :?

PostNapisane: 20 paź 2007 09:57:31
przez Elektro001
Ja u siebie noszę się z zamiarem zamontowania snorkela i bagażnika dachowego, ale czy się uda to już inna sprawa (nawał roboty) :wink:

PostNapisane: 20 paź 2007 10:54:57
przez brum
FROTERKA ale ajnie wygląda ta blacha z "pazurkami" (ryflowana).
Elektro a snorkel i bagażnik to własna produkcja będzie?

PostNapisane: 20 paź 2007 11:53:49
przez Elektro001
brum napisał(a):Elektro a snorkel i bagażnik to własna produkcja będzie?


Snorkel pewnie z allegro ten do suzuki a bagażnik chcę zmotać sam z aluminium.

PostNapisane: 20 paź 2007 16:07:10
przez Ironcruz
dljm napisał(a):muszę cię zmartwić, patrzyłem na ofertę ARB i niestety nie robi ona blokad do froci A


a to to co? (patrzeć pod hasło Isuzu Amigo)
http://www.rocky-road.com/ARB.pdf

PostNapisane: 20 paź 2007 16:10:41
przez brum
Isuzu Amigo = Frontera Sport
Isuzu Rodeo = Frontera Long

w USA wszystko mają i blokady napewno.