[2.2] Świece żarowe, przekaźnik

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez baxxx » 11 gru 2012 14:14:12

najlepiej wykręcić , złapać w szczypce dać im + na góre, obudowe przytknąć do - i zobaczyć czy sie końcówka robi czerwona ...
bez wykręcania można zdjąć z nich fajki , prubówke podłączyć do + w aku, i podotykać czubeczki świec jak jest przejście to jest prawdopoboieństwo że są nieprzepalone, jak nie ma przejścia to sa spalone - ale ta metoda nie daje 100% pewności
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez przemia » 11 gru 2012 14:16:37

Czyli jeśli "świeci" to jest dobra? Bez względu na to czy słabo/mocno itd?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4562
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez baxxx » 11 gru 2012 14:24:07

jeśli robi sie czerewona to znaczy że działa , czasami jak końcówka jest pokryta nalotem to może słabiej oddawać ciepło albo dlużej sie nagrzewać
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez bart322 » 11 gru 2012 14:35:30

Ja sprawdzalem podlaczajac pomiedzy swiece i + z aku probnik - jak nie swiecil, to swieca do wymiany.
Sprawdzilo sie w kilku dieslach, a tak najprosciej sprawdzic.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1638
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez baxxx » 11 gru 2012 14:39:40

napisałem o tej metodzie , ale czasami jest przejście a świeca nie grzeje
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez RudeBoy » 11 gru 2012 14:45:21

przemia napisał(a):Odgrzewam temat. Jak sprawdzić czy świece żarowe są dobre? Po weekendowych problemach z odpalaniem chcę zacząć od spraw najprostszych. Mam jeszcze świece w drugim silniku. Może znajdę 4 dobre?


Tak naprawdę jedyna skuteczna metoda sprawdzenia świecy to wyjęcie jej z silnika i patrzenie czy grzeje...
W dti świece są strasznie długie... no może nie tak długie jak w nowych Common-Railach ale długie. To oznacza duże ryzyko urwania przy wykręcaniu. Jak ktoś przy wkręcaniu świec nie oczyścił gwintu a świecy nie przesmarował specjalną pastą będzie ciężko...

Więc trzeba najpierw bez wykręcania...
Sposobów jest kilka i najlepiej zastosować wszystkie:

1. Pomiar oporności świecy.
Zdejmujemy fajki ze świec.
Bierzemy multimetr i mierzymy opór świecy między bolcem wystającym a głowicą.
Prawidłowy opór to ok 0,9oma.
Jak pokaże 0 znaczy świeca ma zwarcie do masy - zepsuta.
Opór też nie powinien być większy niż 1om.

2.Test kabelkiem.
Zdejmujemy fajki ze świec.
Bierzemy kawałek kabla podłączamy do + akumulatora. Drugi koniec przykładamy do bolca świecy. W momencie przytykania powinno zaiskrzyć. Świadczy to o tym, że przepływa prąd - najprawdopodobniej świeca grzeje.

3. Test poboru prądu.
Trzeba mieć dobry amperomierz taki do 7A minimum.
Jeden kabel amperomierza do + akumulatora drugi do bolca świecy. Patrzymy jaki jest pobór prądu... Może być na początku bardzo duży - kilka Amper w miarę nagrzewania się świecy będzie spadać.

Jak któryś z testów wykaże uwaloną świece no to powodzenia przy wykręcaniu :>:


Warto jeszcze sprawdzić czy do świec dochodzi prąd z przekaźnika świec. W tym celu potrzebujemy żarówkę 12V z dolutowanymi kablami. Jeden kabel dajemy do masy ew. minusa akumulatora drugi wkładamy do wnętrza fajki świecy.
Przekręcamy kluczyk i patrzymy czy żarówka świeci. Trzeba to powtórzyć dla każdej fajki. Z tym, że ten test można robić tylko w warunkach kiedy świecę powinny grzać czyli zimny silnik i zimno na polu.
W przypadku innych warunków można sobie pomóc odpinając czujnik temp. dwu-pinowy na obudowie termostatu. Wtedy komp myśli, że mega mróz i grzeje świece długo. Nie zdziwić się, jak po odłączeniu czujnika i przekręceniu kluczyka wentylatory będą chodzić na max. obrotach.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7361
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez przemia » 11 gru 2012 15:31:44

Grzesiek czy jest coś czego ty nie wiesz? :)

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4562
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez baxxx » 11 gru 2012 15:35:18

RudeBoy napisał(a):..Warto jeszcze sprawdzić czy do świec dochodzi prąd z przekaźnika świec. W tym celu potrzebujemy żarówkę 12V z dolutowanymi kablami..


wystarczy zwykła prubówka 12V
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez RudeBoy » 11 gru 2012 15:59:53

przemia napisał(a):Grzesiek czy jest coś czego ty nie wiesz? :)


sporo...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7361
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Świece żarowe

Postprzez przemia » 11 gru 2012 16:11:18

Nie wierzę :) Fajnie że jest na forum ktoś kto dużo wie i nie pisze bzdur jak to już bywało...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4562
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

[B] Przekaźnik świec żarowych 2.2 dti

Postprzez Markon » 28 gru 2012 17:22:53

Witam jako ze istnieje już taki temat ale z opisem silnika 2,5 postanowiłem za namową założyć z wersją 2,2


dziś pojechałem sobie sczytać błędy bo świecił się check do ok 2 min lub do 3 tyś obrotów wyszło ze mam walnięty przekaźnik świec żarowych udało mi się zakupić 2 od zafiry zamontowałem i check świecił się cały czas zresetowałem kompa zobaczymy co będzie rano, a miałem takie objawy
- rano nie dało się odpalić łapał puszczał. łapał puszczał
- jak załapał to wlił ostrego dymka
problemy były tylko w temp. minusowej, wymieniłem świecę, filtry i się nie zmieniło zobaczymy dziś

mam takie pytanie czy spirala świec żarowych na wyświetlaczu zapala sie zawsze czy tylko jak jest temp na minusie
dziś zapalił się check na 1min podczas jazdy i zgasł

za sczytanie zapłaciłem 50zł i jutro muszę znowu jechać i wypapierkować więc co myślicie o takim wynalazku http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny- ... 50372.html
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Świece żarowe

Postprzez goryl37 » 01 paź 2017 20:31:30

Witam mam pytanie kupiłem świece żarowe beru Gn 033 po wykręceniu okazało się że stare świece to beru GN992 gdzie grot jest krószy o 2 mm , czy jak wkręcę świecę o dłuższym grocie o 2mm nic się nie stanie.dzięki za odpowiedż.
Avatar użytkownika
goryl37
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 lut 2011 19:38:44
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Świece żarowe

Postprzez jrzeuski » 01 paź 2017 20:56:30

Wkrec je i zrób ręcznie pełen obrót wałem korbowym. Jeśli się to uda to nie są za długie.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11407
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Świece żarowe

Postprzez RudeBoy » 01 paź 2017 20:58:34

Wkręć takie jak trzeba.
Frota z którego roku?
Silnik X22DTH czy Y22DTH

X22DTH - GN033
Y22DTH - GN992

-- Dodano 01 paź 2017 20:59:10 --

jrzeuski napisał(a):Wkrec je i zrób ręcznie pełen obrót wałem korbowym. Jeśli się to uda to nie są za długie.


taa... świetny pomysł.
Jak się nie uda i tłok elektrody ukruszy to będzie miał po silniku.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7361
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Świece żarowe

Postprzez jrzeuski » 02 paź 2017 08:50:56

RudeBoy napisał(a):Jak się nie uda i tłok elektrody ukruszy to będzie miał po silniku.
Przecież one są metalowe, więc najwyżej mogłyby się wygiąć, ale to musiałby niezłą lagą napierać na wał. Trzonki zaworów też się nie gną jak w ten sposób się testuje czy zawory nie blokują ruchu tłoka przed pierwszym odpaleniem silnika po poskładaniu go.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11407
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Przekaźnik świec żarowych

Postprzez altharis » 13 lut 2018 23:52:30

Mam do was pytanko na temat tego ustrojstwa. wywala mi błąd p1694 no i świece nie grzeją. Znalazłem ten przekaźnik jest w wersji elektronicznej po odpięciu pokazuje się drugi błąd p1695, w opisie tych dwóch błędach: Błąd elektroniczny przekaźnika świec żarowych.
W konstrukcji ma dwa tranzystory i każdy z nich steruje dwoma świecami.
Czy mogą występować 2 błędy do jednego przekaźnika?
A może gdzieś jest jeszcze jeden przekaźnik?

I takie pytanko z innej beczki na temat wycieraczki z tyłu po zamknięciu szyby wraca na miejsce. Ale nie działa jak włączę wycieraczki, przednie działają bez problemu. Co może być silnik czy sterowanie?

Frota 2.2 dti 1999r
altharis
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 paź 2017 23:09:10
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości