[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez riko » 28 mar 2019 05:50:44

marek230482 napisał(a):A ktoś jeszcze jest w stanie potwierdzić tą teorię ze spadającym napięciem?



co prawda nie mierzyłem voltomierzem,ale na wskaźniku widzę,że delikatnie opada wskazówka po dłuższej jeździe. do rodziców mam 50km i to najdłuższy odcinek jaki moja frotka pokonuje.
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 230
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 28 mar 2019 09:43:23

yuby194 napisał(a):Witam zacnych forumowiczów, również mam problem z ładowaniem alternatora... ale od początku. We wrześniu oddałem do regeneracji alternator i rozrusznik do okolicznego fachowca, zapłaciłem za całość ok. 600 zł przy czym altek wyszedł ok. 250 zł (bez demontażu/montażu). Po jakimś czasie zauważyłem dziwne zjawisko, im dłużej jadę tym bardziej spada mi prąd ładowania, mam zainstalowany voltomierz na desce i wszystko widzę. Po uruchomieniu ładowanie ok. 14,0, po przejechaniu ok. 10 km spada do 13,8, po jakichś 30-40 km spada do 13,0, ostatnio zrobiłem trasę ok. 90 km ładowanie zeszło do 12,6V i tak trzymało. Zatrzymałem się, zgasiłem i uruchomiłem było 12,5 V. Stał zgaszony z 5 godzin wskoczyło na 13,8V. Oddałem jeszcze raz do tego fachowca, cały samochód, niby sprawdzał całą elektrykę, niby sprawdzał na stole probierczym i normalnie mu pokazywał ok. 14V, instalacje też przeglądał, nawet dorobił dodatkowy "+" i dodatkowy "-". A efekt występuje dalej. Na co dzień jeździ moja Kaśka i robi po parę, paręnaście km, tak więc nie ma to na razie przełożenia na słabe ładowanie. NIE topiłem go w tym czasie anie nawet nie ubrudziłem błotem!, nie myłem też silnika... Podłączony komputer pokazuje dokładnie takie ładowanie jak voltomierz. Trzy dni przed pierwszą regeneracją kupiłem akumulator Centra Futura 77 Ah
Co może powodować takie objawy?


Jest to zachowanie jak najbardziej poprawne, tym bardziej że zamontowałeś nowy akumulator. Każdy alternator z wbudowanym regulatorem napięcia dba o to aby nie uszkodzić akumulatora. Jedynym sposobem który ma jest kontrolowanie napięcia jakie jest na jego styky B+.Jeśli akumulator/instalacja pobiera dużo prądu napięcie jest sukcesywnie podnoszone do około 14v (zależnie od modelu regulatora) jeśli prąd przstaje być pobierany napięcie jest ograniczane aż do napięcia spoczynkowego akumulatora czylu 12,6 -12.8v . Teraz praktycznie :) w przypadku akumulatora zużytego praktycznie nigdy takie spadki napięć nie występują ponieważ pobiera zawsze dużo prądu jako że ma spore starty wewnętrzne. Po założeniu akumutora dobrej jakości jest to norma, nie ma on wewnętrznych strat i szybko sie doładowuje. Alternator fachowiec zapewne sprawdzał na stole probierczym pod obciązeniem więc u niego pokazywał maksymalne napięcie jakie może osiągnąć. Często w samochodach daje się zauważyć mocno oksydujące klemy lub wilgotny akumulator, jest to najczęsciej spowodwane włąśnie uszkodzeniem regulatora który z jakiegoś powodu nie obniża ładowania i gotuje elektrolit, często jest to wina instalacji lub samego akumulatora ale wszystko na skutek zawysokiego napięcia.
Jakbędzie 12,6v to pobaw siewyciagarką, jestem pewny że wzrośnie natychmiast. Pozdrawiam Przemek
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3668
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 28 mar 2019 10:20:35

Dzięki Ali, czekałem na ten post :>:
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 28 mar 2019 10:49:08

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rozwianie moich a pewnie i innych osób, wątpliwości. :thx:
@ali i @jrzeuski wiedzą co piszą z racji doświadczenia. Nie to żebym komuś w :dupa: właził ale zawsze twierdziłem i będę twierdził nadal, że to forum to wszechnica wiedzy. Mam spokój sumienia i... kieszeni. Dzięki i pozdrawiam, ja ten temat wyczerpałem.

A jeszcze jedno pytanie... mam podpięte radio CB bezpośrednio pod aku przewodem głośnikowym 2 x 1,5 m2, czy jeśli podepnę pod to woltomierz, będzie to miarodajne na tyle, żeby porównać to z podpięciem bezpośrednio pod aku?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1238
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez szymon.ha » 28 mar 2019 11:09:57

1,5 m2 to zdecydowanie za gruby... :mrgreen:
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3288
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 12
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 28 mar 2019 11:41:16

Jak to bezpośrednio do aku, bez bezpiecznika? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 28 mar 2019 12:28:37

oczywiście 1,5 mm2 i jest bezpiecznik chyba 10A
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1238
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez mazurkas007 » 08 kwi 2019 05:11:45

Panie i panowie, gdzie w komorze silnika zdobyć 12V, które pojawi się dopiero po uruchomieniu silnika ?
Obciążenie żadne, sygnał do wysterowania jest potrzebny.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1324
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 5
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2019 06:20:49

Ja ciągnąłem z kabiny (ze skrzynki małych bezpieczników), bo właśnie wyszło mi, ze nigdzie pod maską nie ma. Myślę, że w B będzie podobnie.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 08 kwi 2019 10:10:36

ze styku kontrolki alternatora mozna pokombinować
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3668
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2019 11:25:17

Trzeba pamiętać, że to nie jest pozycja stacyjki ZAPŁON tylko faktycznie pracujący silnik. Zależy do czego to potrzebne, jeśli do zrobienia DRL, to spoko. A jaka jest obciążalność tego styku? Do zasilenia przekaźnika wystarczy czy tylko kontrolkę uciągnie?
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonej Sport A 2.0 92r., czarnej A Long 2.2 97r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11825
Obrazki: 69
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 73
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 08 kwi 2019 12:53:23

jrzeuski napisał(a):Trzeba pamiętać, że to nie jest pozycja stacyjki ZAPŁON tylko faktycznie pracujący silnik. Zależy do czego to potrzebne, jeśli do zrobienia DRL, to spoko. A jaka jest obciążalność tego styku? Do zasilenia przekaźnika wystarczy czy tylko kontrolkę uciągnie?

mały przekaźnik można zaryzykować, tylko pamiętajmy że od strony altka jest tam minus, i cewka tego przekaźnika będzie pracowała tak samo jak kontrolka ładowania czyli wzbudzała alternator. Może to skutkować żażeniem samej kontrolki no i plus musimy wziąc po zapłonie aby nie wzbudzać altka cały czas. Za to masz włączony przekaźnik tylko po wykryciu realnego ładowania. Nie jest to rozwiązanie pozbawione wad.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3668
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 08 kwi 2019 21:31:47

A gdyby dać stały plus na przekaźnik a terować minusem.
Minus wziąć z czujnika ciśnienia oleju - jak ciśnienie wzrośnie połączy się z masą.
Miałem takie rozwiązanie we vectrze przy załączaniu świateł dziennych.
Avatar użytkownika
tupek
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1132
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 13
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 15 kwi 2019 13:10:47

tupek napisał(a):A gdyby dać stały plus na przekaźnik a terować minusem.
Minus wziąć z czujnika ciśnienia oleju - jak ciśnienie wzrośnie połączy się z masą.
Miałem takie rozwiązanie we vectrze przy załączaniu świateł dziennych.

dlaczego nie ? też ma sens
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3668
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość