Strona 1 z 1

[3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 31 sie 2011 10:06:50
przez JaGrab3
Witam,
podiagnozowalem ostatnio ECU w mojej frotce, niestety zaniepokoiły mnie zbyt wysokie korekty długoterminowe (prawie do 20%). Zacząłem drążyć temat, i wychodzi na to, że przepływomierz wskazuje zbyt małe ilości przepływającego powietrza.
Zrobiłem sobie analizę, i z tego co widzę, to maxymalny zbadany przepływ to 80g/s - gdzie wg. googla przepływ powinien wynosić ~0.8xMOC, czyli wartości grubo powyżej 100g/s.

Czy może ktoś sprawdzić w swojej V6 jakie wartości przyjmuje MAF, przy np wolnych obrotach, i np. przy 3k obr/min. Chciałbym zweryfikować, czy mam przepływkę do wymiany.

Co ciekawe, to bawienie się mapą LPG, pozwala te korekty obniżyć, ale to nie o to chodzi.

Oczywiście parametry są odczytywane tylko dla PB.

Dodam jeszcze, że sporadycznie mam błąd p0101, czyli bład odczytu z przepływki...

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 31 sie 2011 21:48:07
przez JaGrab3
No cóż, znalzłem w manualu... odczyty maf mam w normie, isuzu tak ma.
Co do korekt, to dopuszzczlne są -12-17% dla long term, a do 20% dla short term, więc, korekty u mnie tez są w normie.
Ciekawy jestem jak jest u was.

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 01 wrz 2011 11:47:15
przez JaGrab3
No i zdiagnozowane.
W manualu są wartości poszczególnych czujników, one były OK, w normach. Co ciekawe korekty miałem rzędu 15% dla longterm, po przeczyszczeniu EGR, korekty spadły do 5%.... uff

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 01 lut 2012 15:47:35
przez albi
Hej,
jako ze zamierzam (w ramach walki z olejem) przeczyscic EGR to mam pytanie - jak wyglada kwestia uszczelki. Tam jest uszczelka - czy trzeba nowa dac?

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 01 lut 2012 20:48:42
przez JaGrab3
Jest, ale to jest uszczelka chyba bakielitowa, nie przyglądałem się, nie trzeba wymieniać. U mnie była tak przyklejona, że wygladała jak integralna część kolekotra.

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 03 lut 2012 18:53:00
przez albi
Hej,
a jakich preparatow uzywales? Bo widze ze mnie czyszczenie czeka. Dzisiaj dodatkowo check engine mi sie zapalil, a po odczytaniu mam P0101. Czym to moze byc spowodowane? Bo zaczal mi dzisiaj dziwnie sie zachowywac - kilka razy zgasl przy dojazdach (lpg). Moze cos to lpg namieszalo?

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 03 lut 2012 19:07:16
przez JaGrab3
Czyściłem poprzez środek anticarbon (który stosowałem też do cylindrów), oraz nafta. Tak naprawdę tam chodzi o to, zeby zaworek działał luźno, trzeba go w nafte wsadzić a później odczyścić, filozofii tam nie ma.

twój bład to zaburzenia sygnału od przepływki, pewnie poruszałeś kablami, i nie styka.
Najlepije podłączyć ELM będzie wszystko wiadomo co nie dziala. Tam możesz sprawdzić wskazania MAF, czy mieszczą się w normie lub czy wogóle jest sygnał z przepływki, są opisane w manualu do rodeo, prawidłowe parametry.
Sam tego szukałem, i znalazłem, ale nie pamientam strony, jest na pewno.

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 05 lut 2012 18:45:10
przez albi
JaGrab3 napisał(a):Czyściłem poprzez środek anticarbon (który stosowałem też do cylindrów), oraz nafta. Tak naprawdę tam chodzi o to, zeby zaworek działał luźno, trzeba go w nafte wsadzić a później odczyścić, filozofii tam nie ma.

twój bład to zaburzenia sygnału od przepływki, pewnie poruszałeś kablami, i nie styka.
Najlepije podłączyć ELM będzie wszystko wiadomo co nie dziala. Tam możesz sprawdzić wskazania MAF, czy mieszczą się w normie lub czy wogóle jest sygnał z przepływki, są opisane w manualu do rodeo, prawidłowe parametry.
Sam tego szukałem, i znalazłem, ale nie pamientam strony, jest na pewno.

Hej,
no to musze kupic tego anticarbona :)
co do tego bledu: podlaczylem elm'a i korzystajac z aplikacji Torque, odczyty mialem nastepujace:
IDLE okolo 6.8
2500 obrotow 13-14
i tutaj mam dylemat, bo w jednym miejscu serwisowki jest (tabelka):
idle 2.85 - 6.65
2500 9.5 - 16.5

a tam gdzie jest opisane jak rozwiazac problem z tym kodem mamy:
IDLE: 4 to 7 g/s (wiec u mnie ok)
2500: 25 to 40 g/s

i troche zglupialem - bo niby mam poprawne. Z tym, ze pomiary byly na zimny silniku :) No i teraz nie wiem czy dobre sa te odczyty czy nie :)

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 05 lut 2012 19:04:14
przez JaGrab3
Ja w swoje serwisówce widzę, że:
while increasing the engine RPM to its upper limit - 25-40 g/s

Masz OK.

Wg. mnie może coś być z kabelkami, coś nie stykało i zaświecił, wskazania masz OK.

Anticarbon nie jest konieczny, poprostu mialem go pod ręką. Spokojnie egr wyczyścisz naftą.

Re: [3.2] Odczyt MAF

PostNapisane: 08 lut 2012 10:46:40
przez albi
JaGrab3 napisał(a):Ja w swoje serwisówce widzę, że:
while increasing the engine RPM to its upper limit - 25-40 g/s

Masz OK.

Wg. mnie może coś być z kabelkami, coś nie stykało i zaświecił, wskazania masz OK.

Anticarbon nie jest konieczny, poprostu mialem go pod ręką. Spokojnie egr wyczyścisz naftą.


no zgadza sie - w moim manualu tez tak mam :D

no nic zobaczymy czy sie uspokoi - moze rzeczywiscie to kabelki. Teraz jest mimo wszystko mroz i moze cos rzeczywiscie nie stykalo. W ogole to mysle, co by mojego elma 327 podpiac na stale i sobie tym torque monitorowac na komorce co sie dzieje w silniku :)

EDIT:
blad wykasowalem - na razie jest ok. Jeszcze musze zobaczyc co sie bedzie na lpg dzialo, bo na benzynie jest ok