Witamy !



[A] Centralny sterowany z pilota

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[A] Centralny sterowany z pilota

Postprzez Michał » 28 kwi 2008 11:14:32

Witam!

Mam centralny zamek sterowany z pilota (w kluczyku) teraz chcę podłączyć alarm tak żeby sterował też centralnym. Mam w związku z tym pytanie czy ma ktoś schemat tego centralnego (zakładam że to ryginalny opla), a zwłaszcza gdzie jest centralka zamka w samochodzie i jak się do niej podłączyć z alarmem - ogólnie założenie jest takie że steruję całością z pilota alarmu (rezygnując ze sterowania oryginalnym pilotem).

Pozdrawiam
Michał
---------------------------------------
Frontera B Long 2,2 16V
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez konik » 29 kwi 2008 08:47:40

Nie musisz szukać centralki można sie podpiąc w wiązce przewodów wychodzących z drzwi kierowcy. Nie wiem jak dokładnie jest w fronterze ale w większości samochodów z drzwi wychodzą dwa przewody na jednym z nich pojawia sie chwilowa masa po przekręceniu bębenka zamka w pozycję zamknij a na drugim w pozycję otwórz. Wystarczy podpiąc do nich przewody sterujące z alarmu i już dodatkowy alarm steruje fabrycznym centralem. Jeżeli nie wiesz które to przewody to zdejmujesz poszycie drzwi i szukasz które z nich prowadzą do mikrostyków zamka i przy kręceniu bębenkiem powodują podawanie masy.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 26 sie 2008 22:11:15

A gdzie znaleźć przewody od alarmu w miarę blisko tych kabli od drzwi ? Gdzieś koło bezpieczników ?

W drzwiach od zamka mam 3 kable:

Obrazek
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 26 sie 2008 22:20:03

Tylko trzeba wiedzieć że w dzwiach kierowcy nie ma siłownika, więc do alarmu trzeba założyć siłownik :wink:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 26 sie 2008 22:34:22

No przecież wiedziałem... :oops:

Co jeszcze trzeba wiedzieć ? :)
Czas na google :)

Na przykład o to Ci chodzi ? :)

http://www.allegro.pl/item420303308_sil ... mocja.html
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 26 sie 2008 22:39:54

Ten jest Slave(dwa kable) musi być Master(cztery kable)
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 26 sie 2008 22:54:03

Zakładam optymistyczną wizję, że kupiłem siłownik master i go zamontowałem
na przykład taki: http://www.allegro.pl/item418557996_pro ... 4mies.html
(chociaż nie mam pojęcia jak podpiąć kable ale work in progress)...
Jeszcze coś trzeba będzie dokupić czy reszta obejmuje już podpięcie, które chyba nie jest jakieś skomplikowane przy założeniu, że "się wie co do czego" ?
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 26 sie 2008 23:06:35

Więc tak, jeśłi chcesz mieć centralny z pilota to musisz kupić siłownik Master i centralke z pilotem jakieś 60zł
i wtedy dopiero zacząć grzebać.

Podłączasz wg instrukcji, plus do plusa, minus do minusa, dwa kable do siłownika i chula
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 26 sie 2008 23:17:36

http://www.allegro.pl/item419828590_cen ... ginal.html ?

Wtedy będzie połączony z alarmem ? Teraz wychodzi na to, że będę miał osobno alarm i zamek na dwóch różnych pilotach :roll: Szczerze przyznam, że na początku zrozumiałem to w ten sposób, że do siłowników idzie impuls z alarmu podczas jego włączania/wyłączania i on powoduje, że zamek się otwiera lub zamyka. Alarm już mam jeśli są jakieś wątpliwości ;) Gubię się troszkę w tym temacie...
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 26 sie 2008 23:26:00

Masz alarm i masz centralny ale nie masz tego razem połączonego czy jak?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 26 sie 2008 23:28:30

Tak. Alarm wyłączam z pilota, a drzwi z kluczyka... Jest z tym mnóstwo roboty dlatego chcę połączyć ;)
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 10:13:36

brum napisał(a):Więc tak, jeśłi chcesz mieć centralny z pilota to musisz kupić siłownik Master i centralke z pilotem jakieś 60zł
i wtedy dopiero zacząć grzebać.

Podłączasz wg instrukcji, plus do plusa, minus do minusa, dwa kable do siłownika i chula


No niestety nie masz racji jeżeli w aucie jest juz centralny zamek i tylko nie ma siłownika w drzwiach kierowcy to trzeba zrobić tak kupić jakikolwiek siłownik i może być to slave (może byś też master ale kable sterujące nie będa potrzebne ) podłączyś dwa kable z tego siłownika do kabli które ida do siłownika w drzwiach pasazera . Teraz mając już siłowniki we wszystkich drzwiach kable z zamka które widac na zdjęciu podłączamy do steowania z alarmu w większości aut zamek sterowany jest masą tak że z tych 3 kabli wyznaczamy 1 masa i dwa sterujące centralem jeden zamyka drugi otwiera i to wszystko
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 13:41:59

A jak się zorientować, które kable z alarmu sterują zamkiem ? Z samej kostki wychodzi około 20 kabli a jeszcze są jakieś dwie dodatkowe wtyczki . Zrobiłem zdjęcie, ale trochę nieostro wyszło :/ Mniej więcej widać o co chodzi, ale jakby było potrzebne dokładniejsze to mogę pstryknąć nowe.

Obrazek
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 16:17:14

z Twojej wypowiedzi zrozumiałem że alarm został zamontowany dodatkowo a więc musiał posiadać instrukcję instalacji jeżeli nie posiadasz instrukcji to sprawa sie trochę komplikuje. Niektóre alarmy mają dwa przewody sterujące na jeden podają sygnał masy podczas uzbrajania (zamykanie) a na drugi podczas rozbrajania (otwieranie) Drugie rozwiązani występuje wtedy gdy alarm ma wbudowane przekaźniki przystosowane do sterowania od razu siłownikami (z pominięciem centralki sterującej) w tym wypadku z reguły w obudowie alarmu jest oddzielna wtyczka z której wychodzi 6 przewodów wtedy podłączenie jest bardziej skomplikowane
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 17:35:23

Tak, alarm był montowany zaraz po kupnie auta. Zaraz sprawdzę ile kabli mają dodatkowe wtyczki i wrzucę fotkę (może tym razem będzie ostra:) ).

EDIT: Fotek się nie udało zrobić bo baterie mi padły w aparacie :/ Poza tym gniazdem z 16oma kablami jest jeszcze jedno małe na dwa kable i to jest do diodki w desce. Poza tym są kable, których nie można wyjąć bo są na stałe wmontowane w centralkę... Dwa grubsze czarne i trzy cienkie: czarny, niebieski i czerwony... Nie pamiętam czy była instrukcja do tego. Zapytam tatę...

EDIT2: Znalazłem instrukcję na necie. W tym modelu są dwa kabelki: jeden wysyła impuls do zamknięcia, a drugi do otwarcia czyli wariant pierwszy. W schematu te kable idą do sterownika zamka centralnego, ale nie ma wszystkie kable wchodzą w wiązkę i oddzielne są tylko na początku - dalej jest nieprzebyty gąszcz kabli :)
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 19:12:58

spróbuj zidetyfikować je po kolorach i wyciągnij z wiązki a następnie podłącz to tych które idą od zamka w drzwiach kierowcy. W drzwiach stawiam na te dwa żółte z czerwonym i czarnym paskiem ale najpierw sprawdź miernikiem czy podają masę w czasie obracania bębenkiem zamka.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 19:24:12

Wiem które to są kable oraz który z nich jest za co odpowiedzialny. A wiadomo gdzie one idą ? Mam je ciąć i podpinać do siłownika (którego jeszcze nie mam) w drzwiach kierowcy, a siłownik drzwi kierowcy połączyć z siłownikiem zamka drzwi prawych ? One teraz są niepodłączone jak rozumiem... (?)

PS.
Dzięki za cierpliwość ;)
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 19:36:51

Tak dokładnie skoro Twój alarm nie steruje centralnym to znaczy ze one nie są nigdzie podłączone. Należy podłączyć je do przewodów idących z bębenka zamka i możesz to zrobić mimo że nie zamontowałeś jeszcze siłownika (pamiętaj żeby najpierw sprawdzić czy zamek steruje masą) dodatkowy siłownik podłączasz do kabli od któregokolwiek siłownika już zamontowanego
PS siłownik który zakupiłeś ma 5 przewodów. Trzy z nich są Ci niepotrzebne podłączasz te dwa które zasilają silniczek
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 19:52:12

konik napisał(a):Tpamiętaj żeby najpierw sprawdzić czy zamek steruje masą


Jak to sprawdzić ?

konik napisał(a):PS siłownik który zakupiłeś ma 5 przewodów. Trzy z nich są Ci niepotrzebne podłączasz te dwa które zasilają silniczek


Jeszcze nie kupiłem :)
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 19:59:49

Maff napisał(a):
konik napisał(a):Tpamiętaj żeby najpierw sprawdzić czy zamek steruje masą


Jak to sprawdzić ?

konik napisał(a):PS siłownik który zakupiłeś ma 5 przewodów. Trzy z nich są Ci niepotrzebne podłączasz te dwa które zasilają silniczek


Jeszcze nie kupiłem :)


No to kup slave (2 przewodowy) :)
Podłączasz jeden przewód miernika do masy ustawiasz na omomierz najlepiej z brzęczykiem i sprawdzasz czy podczas przekręcania bębenkiem zamka w jedną stronę na jednym a w drugą na drugim przewodzie pojawia się masa czyli omomierz wykrywa zwarcie

w razie wątpliwości dzwoń 602335025
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości