Witamy !



[A] Centralny sterowany z pilota

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 20:11:18

Ale ja nie mam omomierza... :/ Jest jakiś inny sposób żeby to sprawdzić ? Może metodą prób i błędów ? Opcji nie ma za wiele tylko pytanie czy coś się nie uszkodzi wtedy...
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 20:41:16

Ja zawsze sprawdzam. Metoda na próbę wogóle nie wchodzi w grę :stop: można uszkodzić alarm lub sterownik centralnego a w najlepszym wypadku strzelą bezpieczniki. Najprostszy miernik kosztuje poniżej 30 zł a często może się przydać ale jeżeli nie masz to można sprawdzić prostą kontrolką złożonej z żarówki i dwóch przewodów tylko wtedy podłączamy jeden z przewodów do plusa
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 20:48:29

Dlatego wolałem spytać :) A taki śrubokręt mały z żaróweczką (próbnik) się nada czy za małe napięcie będzie żeby się zaświeciła ta żaróweczka (czy to w ogóle jest do czegoś innego:))? 30 to dużo - jestem studentem ;)
Maff
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 27 sie 2008 21:18:47

Maff napisał(a):Dlatego wolałem spytać :) A taki śrubokręt mały z żaróweczką (próbnik) się nada czy za małe napięcie będzie żeby się zaświeciła ta żaróweczka (czy to w ogóle jest do czegoś innego:))? 30 to dużo - jestem studentem ;)

próbnik się nada o ile jest na 12V
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Maff » 27 sie 2008 21:22:42

Czyli kiszka bo to jest taki do kontaktu :/ Zrobię próbnik z żaróweczki od kierunku i kabelków - może mnie nie zabije :)
Maff
 

Centralny+alarm z pilota - jak?

Postprzez igi » 24 wrz 2008 13:32:08

Czy jest jakiś sprytny sposób na podłączenie pilota do fabrycznego centralnego z alarmem?
W normalnych warunkach działa u mnie tak: centralny z zamka; a alarm rozbrajam osobno, przekręcając kluczyk w stacyjce.
Upierdliwe to, nie ukrywam. :-(

Zleciłem mechanikowi by jedno i drugie działało równocześnie z pilota.
I owszem - udało się: przy zamykaniu - uzbraja go prawidłowo. Niestety przy otwieraniu działa centralny, ale alarm nadal trzeba wyłączać w stacyjce. Mój warsztat poddał się przy tej robocie. :-(

Da się to w ogóle zrobić na oryginalnym zamku i alarmie? Czy mi się ubzdurały fanaberie?
Może sobie być i nawet 5 guzików do wciskania. chciałbym tylko uniknąć kręcenia w stacyjce.
igi
 

Re: Drobne Naprawy Frontera B

Postprzez mizsio » 03 cze 2009 21:31:07

poszukaj serwisowki do isuzu rodeo/amigo w pdfie, przydaje sie
mizsio
 

Re: Drobne Naprawy Frontera B

Postprzez maciar » 04 cze 2009 06:30:38

ja mam tis 2000 i wychodzi mi ze to program więcej jak do obsługi klijenta i naprawy jak poglądowy czy sie myle?jesli chodzi o konsole to rozkręcasz pokolei od podłokietnika az do konsoli i wszycho
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

problem z centralnym zamkiem

Postprzez slawquu » 29 wrz 2009 11:08:12

mam problem z centralnym zamykaniem zarówno z pilota jak i z kluczyka i nie wiem w czym rzecz. Auto mam po przekladce, robiłem to samemu, przesczepiona zostala praktycznie cala wiazka z europejczyka i jedyne wlasnie co nie dziala to tylko ten nieszczesny centralny zamek, jesli ktos by mógł mnie chociaz poratować jakimś schematem instalacji to bede wdzięczny. Chodzi rzecz jasna o Fronterę B 99rok, 2.2 benzyna. podaję maila korlslawq@poczta.onet.pl
slawquu
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez Kogut » 24 maja 2010 20:44:54

Ostatnio mam problem z centralnym zamkiem, mianowicie mogę go otworzyć z pilota ale nie zamknąć, czy wie ktoś w czym tkwi problem ??? :(
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez WoJ-CiE » 11 wrz 2010 14:18:36

A u mnie jeszcze inaczej: z pilota tylko kierunkowskazy migają na zamknięcie i otwarcie (czyli pilot sprawny), ale zamki w drzwiach ani drgną. Z kluczyka centralny zamyka i otwiera wszystko. Pilot nie jest oryginalny (SPY), tak więc patent z ponownym zakodowaniem w stacyjce nie działa.
WoJ-CiE
 

Re: Drobne Naprawy Frontera B

Postprzez bodzio5555 » 01 lut 2011 16:41:04

Sprawdzić czy jest alarm w samochodzie można w następujący sposób:
1-wsiąść do samochodu
2-zamknąć centralny zamek z pilota
3-po odczekaniu ok. 30sek. otworzyć drzwi od środka ręcznie
Jak jest alarm w samochodzie to usłyszysz i zobaczysz bo powinny zadziałać:klakson oraz światła awaryjne
bodzio5555
 

Re: Drobne Naprawy Frontera B

Postprzez Prorok78 » 02 lut 2011 16:35:28

bodzio5555 napisał(a):Sprawdzić czy jest alarm w samochodzie można w następujący sposób:
1-wsiąść do samochodu
2-zamknąć centralny zamek z pilota
3-po odczekaniu ok. 30sek. otworzyć drzwi od środka ręcznie
Jak jest alarm w samochodzie to usłyszysz i zobaczysz bo powinny zadziałać:klakson oraz światła awaryjne


No to nie mam alarmu :(:(:( - Przycisku z ludzikiem tez nie mam...:( No dobrze... jak zalozyc alarm ??:):) Idealnie by bylo gdyby mozna dolozyc fabryczny latwo, lub inny, ale tak by po wlaczeniu alarmu pilotem, centralny zamykal na 'drugie zamkniecie' (1 raz klikniety zamyka auto, 2 raz klikniety zaryglowuje zamki - tak mam teraz)... Montowal juz ktos jakis inny alarm do Frotki ?:)

Ten przycisk o ktory pytalem to 'master wlacznik' od tempomatu :) - w manualu opisali dokladnie jak korzystac z tempomatu, ale nie napisali jak go wlaczyc :):) Ja to wlasnie przetestowalem... i skubany nawet ma czujnik do przodu... jak autko przede mna hamuje to ten sie wylacza i pika...:) genialny wynalazek :)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Drobne Naprawy Frontera B

Postprzez bodzio5555 » 02 lut 2011 20:48:01

Praktycznie wszystkie alarmy posiadają sterowanie centralnym zamkiem,ale niestety nie ma opcji tak jak oryginalny żeby zaryglować zamek.
bodzio5555
 

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez konik » 24 mar 2011 01:46:14

Centralny zamek w niektórych samochodach ( np grupa VW ) zamyka drzwi i dodatkowo je rygluje jeżeli zamknięte zostaną za pomocą kluczyka lub oryginalnego pilota. Warunkiem niezbędnym zaryglowania jest wyłączony zapłon. Zamknięcie samochodu przyciskiem w drzwiach lub włączenie zapłonu powodują że zamek zostaje zamknięty bez dodatkowego ryglowania. W takich samochodach wystarczy założyć zwykły alarm ,trzeba jednak zwrócić uwagę aby czas wystawiania impulsu masy dla centralnego zamka nie był dłuższy niż 0,7 s. Dłuższy czas będzie powodował uchylenie elektrycznie sterowanych szyb podczas otwierania zamka. Drugim rozwiązaniem sterowania ryglowaniem jest wystawianie na kablu sterującym zamykaniem zamka, dodatkowego impulsu masy powodującego ryglowanie, tzn pierwszy impuls zamyka zamek drugi rygluje. Opcje wystawiania dodatkowego impulsu programuje się podczas konfiguracji centralki alarmowej. Trzecim sposobem ryglowania, jest sterowanie za pomocą dodatkowego przewodu tzn. na jeden przewód alarm podaje impuls masy podczas zamykania auta, na drugi podczas ryglowania, a na trzeci podczas otwierania. Kolejnym sposobem sterowania zamkiem jest sterowanie jednoprzewodowe (np VW polo) tzn zamykaniem i otwieraniem steruje się za pomocą jednego przewodu, zwarcie tego przewodu do masy powoduje otwarcie auta a zwarcie do masy przez rezystor 180 omów zamykanie z ryglowaniem.
No to się rozpisałem :) niestety nie wiem który z powyższych układów występuje we fronterze B, ale za pomocą miernika łatwo to będzie ustalić. Stawiam na układ z podwójnym impulsem, jeżeli mam rację to trzeba kupując alarm sprawdzić czy można zaprogramować podwójny impuls.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 04 gru 2011 20:38:54

Hej
Mam centralny z pilota, chcę zrobić tak żeby w momencie zamknięcia auta była pewna rzecz odłączana(jeden kabel) a w momencie otwarcia auta żeby znowu pojawiało się napięcie na tymże kablu. Da się coś takiego zrobić centralką jak niżej?
DSC00005.jpg
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez jrzeuski » 05 gru 2011 19:59:36

Jeśli już, to trzebaby się zainteresować wyjściami 9 i 10. Jeśli dobrze rozumiem, to one podają masę, czyli trzebaby tam podpiąć przekaźnik, który podałby napięcie na sterowany układ. Nie wiem jaka jest obciążalność tych wyjść, ale pewnie cewkę przekaźnika uciągnie. Poszperaj w dokumentacji centralki, powinno być napisane. Dobierz odpowiednio mały bezpiecznik i przekaźnik, żeby nie puścić centralki z dymem. Na przekaźniku powinno być napisane jaki ma prąd sterujący.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 06 gru 2011 17:49:38

nie piszę nic o napięciach.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez RudeBoy » 06 gru 2011 18:12:41

Śmiało możesz tam zapakować przekaźnik.
Wyjście podpisane jako "komfort" służy właśnie do wysterowania różnych pierdół np.. domykanie szyb czy inszych gadżetów.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Centralny sterowany z pilota

Postprzez brum » 06 gru 2011 18:23:42

Czyli jak dam tam przekaźnik to rozłączy mi przewód przy zamknięciu, a przy otwarciu połączy?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron