Witamy !



[All] problem z akumulatorem

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[All] problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 30 sty 2012 19:23:24

kur*** walcze z odpalaniem :( prąd jaki pobiera auto na postoju nie wpływa na rozruch.
Dziś od rana po Głogowie się kręciłem, postawiłem auto a po 30min już nie ma czym kręcić :(

Rozrusznik po regeneracji
Alternator po regeneracji
Radio wyciągnięte


1 miliamper = 0,001 ampera czyli przy zakresie ustawionym na 10mA miernik pokaże 0,01
u mnie ssa 0,06 czyli 60 mili amper - tak? :) bo juz sam zwątpiłem :D

Norma to: 0,03A (30mA) u mnie 0,06A (60mA) - większe ale nie na tyle by w godzinę rozładować nowe aku.

W środę aku leci na gwarancję.
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez kwinto1971 » 30 sty 2012 19:45:38

a czy nie jest tak ze jak zostawisz go na 30min to traci około 2v ,jeśli tak to padła jedna cela w aku i jeśli masz jeszcze gwarancje to wymieniaj
kwinto1971
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez macx15 » 30 sty 2012 19:50:25

tomazzi a masz jakis alarm dodatkowy? odciecie? ewentualnie sprzet audio? pytam bo spotkalem sie z takim przypadkiem ze alarm i odcienie zalozone dodatkowo dopiero po zamknieciu samochodu wpierdzielalo akumlator w 1.5h.
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 30 sty 2012 19:58:29

U mnie jest 140mA i też nie kręci. Ale jak odpalała było tyle samo. Dam znać jak odkryję, co tym razem się stało, bo to niemożliwe, żeby kolejne akumulatory padały jak muchy przy takim poborze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 30 sty 2012 20:26:12

macx15 napisał(a):tomazzi a masz jakis alarm dodatkowy? odciecie? ewentualnie sprzet audio? pytam bo spotkalem sie z takim przypadkiem ze alarm i odcienie zalozone dodatkowo dopiero po zamknieciu samochodu wpierdzielalo akumlator w 1.5h.


muszę sprawdzić po zamknięciu auta ile pobiera - dzięki za podpowiedź

kwinto1971 napisał(a):a czy nie jest tak ze jak zostawisz go na 30min to traci około 2v ,jeśli tak to padła jedna cela w aku i jeśli masz jeszcze gwarancje to wymieniaj
oddaje na gwarancję

jrzeuski napisał(a):U mnie jest 140mA i też nie kręci. Ale jak odpalała było tyle samo. Dam znać jak odkryję, co tym razem się stało, bo to niemożliwe, żeby kolejne akumulatory padały jak muchy przy takim poborze.


Moja rada? :) Radio :) odepnij zasilanie i zmierz
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 30 sty 2012 20:37:45

Zgadza się, że radio w trybie czuwania i jeszcze zegarek. Po odpięciu obu jest zero. Co nie zmienia faktu, że akumulator powinien nawet po miesiącu takiego poboru dać radę zakręcić rozrusznikiem i odpalić. A u mnie nawet po kilkugodzinnym ładowaniu (również na ruskim prostowniku, przy którym akumulator mało nie eksploduje) ledwo pół obrotu silnik robi. Sprawdzone na dwóch akumulatorach i jest to samo. Świece grzeje ładnie. Jak poczekam aż przekaźnik odłączy świece to też nie kręci a napięcie dalej niezłe. Widać po wskaźniku na desce, że rozrusznik się męczy, więc muszę odkryć powód. Przecież silnik się nie zatarł od stania 2 tygodnie w garażu. Rozrusznik też był wcześniej OK. Może okablowanie siadło, może jakaś rolka się zapiekła (zdejmę pasek klinowy to to sprawdzę), może sprzęgło trzyma i wałek skrzyni nie jest odłączony :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 30 sty 2012 20:50:24

oddaj rozrusznik do regeneracji
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 30 sty 2012 21:05:45

Rozrusznik to ja sam regeneruję. Po każdym upalaniu w wodzie tego wymaga, więc bym zbankrutował jakbym miał go oddawać do warsztatu ;-) Ostatnio go robiłem 3 tygodnie temu i działał jak ta lala. Auto postało 2 tygodnie i :dupa: Akumulator zdechł tak, że nawet zegarek zgasł. Naładowałem, nic, zapodałem drugi, też nic, nie ma siły zakręcić. Największy sukces przez cały weekend walki to kilka obrotów silnika w 10 sekund. To o wiele za wolno, żeby silnik zaskoczył.

Jak wykluczę inne hipotezy to i rozrusznik znowu wyciągnę tyle, że na sucho będzie pewnie kręcił dobrze. A prawdziwy test można mu zrobić tylko w aucie, gdy jest obciążony silnikiem. Drugiego rozrusznika na podmianę nie mam (za łatwo i tanio się naprawia ten jeden, żebym się wykosztowywał na zapasowy).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 30 sty 2012 21:43:48

Masa na silnik sprawdzona?

Mnie przeraża poranne odpalanie DTI.
Dźwięki jakie się wydobywają z tego silnika przez pierwsze 5 sekund - kupę w majty prawie robię...
Jak już odpali to żeby zaczął normalnie pracować z nominalną mocą musi się dobrze zagrzać zajmuje mu to jak nic z 10 minut...
Przeraża mnie to... w perspektywie prognoz pogody jeszcze bardziej...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 31 sty 2012 08:38:54

Masa czyszczona już 2 razy. Jak jest z nią problem to wskaźnik ciśnienia oleju wariuje. Znam to z autopsji ;-)

U mnie to już 5 zima z Frotką i różne cuda się działy, ale takich jaj to jeszcze nie było. Paliła mi na dotyk nawet przy -20 i silnik nie klekotał jak stary Ursus (no chyba, że laska popychacza zaworu spadła). A teraz stoi w garażu, gdzie mrozu nie ma i strzeliła focha :wsciekly:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 31 sty 2012 17:36:12

Dziś robiłem test akumulatora :) chłopaki mają to: http://www.infosamochody.pl/p/o/Bosch_bat121.jpg
Bardzo fajne urządzenie, podpiął mnie i wyszło:

Naładowanie akumulatora: 13,69V
Zdolność rozruchowa: 29%
Akumulator: do wymiany


Wszystko wychodzi na wydruku :) Polecam, jeśli ktoś ma wątpliwości co do stany swojego aku :)
Mój Aku dziś pojechał na reklamację.
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez smike » 31 sty 2012 20:01:48

Może stary wynalazek by się jednak przydał :wink: :
http://www.youtube.com/watch?v=Ov1YJSxdEcQ
sam nie chwaląc się odpalałem kiedyś żuka na korbę 8-)
smike
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 31 sty 2012 21:33:37

smike napisał(a):Może stary wynalazek by się jednak przydał :wink: :
http://www.youtube.com/watch?v=Ov1YJSxdEcQ
sam nie chwaląc się odpalałem kiedyś żuka na korbę 8-)


Ja gazika paliłem notorycznie na korbe :)

Tyle, że odpalenie w zimie diesla na korbę to był by hardcore... chyba nie wykonalne...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 31 sty 2012 22:53:14

Na pewno dałoby radę a akumulator by tylko do grzałek posłużył i tyle pary pewnie by miał.
U mnie prawie sukces. Po zdjęciu paska okazało się, że jedna rolka zatarta. Wiedziałem, że coś za ciężko idzie to kręcenie. Na stół, WD40 i udało się ją rozruszać. A już zaczynałem się rozglądać za garnkiem z ropą, coby ją zatopić do rana. Błoto w łożysku po topieniu. Zaschło i unieruchomiło kulki. Po załoźeniu paska z powrotem okazało się jednak, że wcześniejsze próby rozładowały aku i zalały silnik. Po podładowaniu aku zadymiłem cały garaż i musiałem się ewakuować, ale silnik już łapał. Będzie żył :1:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 31 sty 2012 23:05:41

jrzeuski napisał(a):Na pewno dałoby radę a akumulator by tylko do grzałek posłużył i tyle pary pewnie by miał.


No kłócił bym się. Przez wzgląd na stopień kompresji dużo większy w dieslu niż w benzynie obrócenie 4 cylindrowego diesla korbą przy oleju o konsystencji masła może być niewykonalne :? A diesel potrzebuje dość szybkiego obrotu, żeby zaskoczył... Wiem, że zimą ciężko było zakręcic 2,1 beznyna a co dopiero diesel...
Dlaczego w jednocylindrowym silniku typu Esiok był tzw. odprężnik...
ano między innymi po to żeby go otworzyć tym samym pozbawić silnik kompresji... potem za pomocą korby rozkręcało się silnik tak, żeby swobodnie się kręcił wał i zamykało odprężnik i przy odrobinie szczęścia silnik zapalał...

-- Dodano 31 sty 2012 23:05:41 --

jrzeuski napisał(a):U mnie prawie sukces. Po zdjęciu paska okazało się, że jedna rolka zatarta. Wiedziałem, że coś za ciężko idzie to kręcenie. Na stół, WD40 i udało się ją rozruszać. A już zaczynałem się rozglądać za garnkiem z ropą, coby ją zatopić do rana. Błoto w łożysku po topieniu. Zaschło i unieruchomiło kulki. Po załoźeniu paska z powrotem okazało się jednak, że wcześniejsze próby rozładowały aku i zalały silnik. Po podładowaniu aku zadymiłem cały garaż i musiałem się ewakuować, ale silnik już łapał. Będzie żył :1:


:>:
O widzisz... to jest ciekawa historia. Warta zapamiętania!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez macx15 » 01 lut 2012 02:06:55

mnie ciekawi czemu producenci terenowek nie wyposazyli je w korby. Ułatwiłoby to czasem odpalanie bo i do iskry w benzynie wystarcza dwie 9v baterie:)
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 01 lut 2012 07:12:18

a powiedzcie, czy jest opcja kupienia nowego aku bez oddawania starego? Pewnie coś więcej sie płaci? nigdy o to nie pytałem w sklepie :) hehe
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 01 lut 2012 07:52:01

tomazzi napisał(a):a powiedzcie, czy jest opcja kupienia nowego aku bez oddawania starego? Pewnie coś więcej sie płaci? nigdy o to nie pytałem w sklepie :) hehe

Jak dwa dni temu kupowałem aku do auta żony gość przede mną pytał o to samo.
Odpowiedź sprzedawcy +30zł
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez smike » 01 lut 2012 07:58:05

hurtownie akumulatorów mają teraz żniwa... :wink:
smike
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2012 08:32:47

tomazzi napisał(a):a powiedzcie, czy jest opcja kupienia nowego aku bez oddawania starego? Pewnie coś więcej sie płaci?
A ja mam odwrotny problem: czy można oddać więcej niż jeden i zapłacić odpowiednio mniej za nowy? W tej chwili mam dwa zmęczone życiem i trzeci w strzępach po eksplozji wodoru.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości