Witamy !



[All] problem z akumulatorem

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 14 lut 2012 12:56:46

Mierzysz na ZGASZONYM silniku! Po Co Ci powyżej 10A?odłącz jedną klemę, wepnij amperomierz w szereg i patrz co pokaże



RudeBoy napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
tomazzi napisał(a):Sprawdź pobór prądu na postoju, czyli amperomierz szeregowo z akumulatorem i zobacz ile Ci PRĄDU żre.
Jak tylko zdobędę amperomierz, który przetrzyma kilkaset amper i nie odparuje. Na razie mam taki do 10A i trochę mi go szkoda ;-) To już więcej mogę zmierzyć bezpiecznikiem. Tylko trudno znaleźć takie powyżej 60A, więc może z prawa Kirchhoffa skorzystam :idea:


Amperomierz cęgowy sobie kup... lub pożycz. Nie są takie drogie.


cęgowym to zmierzy sobie prąd rozruchu :) też wart.
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 14 lut 2012 12:57:03

Po wyłączeniu stacyjki jest 140mA. W pozycji zapłon dobre 2 rzędy wielkości więcej a w pozycji START jeszcze drugie tyle jak nie lepiej. Miernikiem poniżej 300A nawet nie podchodzę. To, co mnie teraz najbardziej interesuje to pobór prądu przy grzaniu świec. Oceniam go na 50-100A w każdych warunkach i uważam, że to jest ze 2 razy za dużo nawet na zimnym silniku.

Wczoraj porównywałem "w akcji" mój akumulator w 2.3 i moim 2.5. Różnica masakryczna. W drugą stronę (jej aku u mnie) to samo. Tam oba kręcą jak wściekłe, u mnie rozrusznik nawet nie drgnie chyba, że wyjmę ten moduł od świec i wtedy kręci dobrze. Zatem to nie jest kwestia słabego akumulatora skoro każdy, jaki wsadziłem do swojej Froty wymięka przy tym module. Chyba, że mam jakieś wyjątkowo żarłoczne świece. Może od silnika z lokomotywy :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 14 lut 2012 12:57:59

tomazzi napisał(a):Mierzysz na ZGASZONYM silniku! Po Co Ci powyżej 10A?odłącz jedną klemę, wepnij amperomierz w szereg i patrz co pokaże


Ale przecie on chce sprawdzić właśnie w czasie gdy silnik chodzi...
Poza tym taki amperomierz 10A to spłonie jak się świeczki załączą do grzania po przekręceniu stacyjki. Tylko amperomierz cęgowy.

coś takiego
http://elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t ... -acdc.html
Ostatnio edytowano 14 lut 2012 13:03:35 przez RudeBoy, łącznie edytowano 1 raz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 14 lut 2012 13:02:55

jrzeuski napisał(a):Po wyłączeniu stacyjki jest 140mA.

to właśnie rozładuje Ci aku, masz radio? Odłącz je i zmierz jeszcze raz. Instalacja auta rzadko jest przyczyną upływu prądu [A], jeśli masz alarm albo jakieś inne 'dodatki' najpierw je odłącz a potem sprawdzaj co pokarze miernik.

-- Dodano 14 lut 2012 13:02:55 --

RudeBoy napisał(a):
tomazzi napisał(a):Mierzysz na ZGASZONYM silniku! Po Co Ci powyżej 10A?odłącz jedną klemę, wepnij amperomierz w szereg i patrz co pokaże


Ale przecie on chce sprawdzić właśnie w czasie gdy silnik chodzi...
Poza tym taki amperomierz 10A to spłonie jak się świeczki załączą do grzania po przekręceniu stacyjki. Tylko amperomierz cęgowy.


Zgadzam sie, zwykły spłonie przy odpalaniu dlatego mierzysz na zgaszonym upływ, na odpalonym cęgowy - zgadza się. Tylko po co szukać na odpalonym, jak na zgaszonym juz140 mu zjada! Tego trzeba najpierw poszukać.
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez RudeBoy » 14 lut 2012 13:04:50

140mA to jest nic... tyle mu ciągnie elektroniczny zegarek
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 14 lut 2012 13:11:31

nie zgodzę się!

RudeBoy napisał(a):140mA to jest nic... tyle mu ciągnie elektroniczny zegarek
mamy takie same froty, weź miernik i idź zmierz. Ciekawe co Ci pokaże :)
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 14 lut 2012 13:14:35

Zegarek ciągnie 30mA. Radio kolejne 100mA, ale to jest dalej tyle, że akumulator powinien najwcześniej po tygodniu zauważyć, że coś go podjada. Włączenie wszystkich świateł nie rozładowuje mi akumulatora w 10 minut tak jak włączenie zapłonu na 10 sekund. To jest jakaś masakra. Widzę na wskaźniku jak stopniowo opada do czerwonej kreski. A najciekawsze jest to, że żadne kable, styki czy bezpieczniki się nie grzeją. Tylko świece osiągają kilkaset stopni. Nawet spawarka nie jest w stanie rozgrzać tak szybko drutu fi6 do takiej temperatury, więc coś tu chyba jednak nie gra, co? Znalezienie akumulatora 800A w rozmiarze pasującym do podstawki we Frocie jest dość trudne a i taki starcza góra na rok jak już się przekonałem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez fly_jabko » 14 lut 2012 15:34:28

Ja podstawke przerabialem by zmieścić 900 i w te mrozy mnie to uratowało...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 14 lut 2012 15:45:25

U siebie wcisnąłem aku 350mm, ale wypchnął nieco reflektor opierając się o silniczek regulatora a z drugiej stał już na mocowaniu rurek od klimy i zbiornika płynu do wspomagania. Żeby nie stał pod kątem (co by mu z pewnością nie służyło) to podłożyłem z jednej strony drewniany klocek. Sztaby mocującej nie musiałem przy tym motać, bo gwintu starczyło. Ale ładnie to nie wyglądało. Tyle, że taki aku o niebo łatwiej znaleźć niż 315mm z prądem >=800A i do tego są tańsze. Najmilej wspominam ten 315mm 1000A, z którym kupiłem Frotę. Ale definitywnie padł po 12 latach. Oryginalny Japończyk, fabryczny z jakiejś KIA. Dziś już takich nie robią...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez fly_jabko » 14 lut 2012 17:08:01

Ja niestety nie mam klimy... To i rurek brak :) nie wiem jaki mój jest duży w mm ale w porównaniu do ostatniego wydawał mi się ogroooomny :) reflektora rzeczywiście jest blisko ale całe szczęście nic z nim nie zrobił.
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 14 lut 2012 22:55:10

kolega w golfie 4 miał takie 'jaja' że chwilowe pobory prądu miał po 5A (!!) .... 20minut na mierniku pokazuje około 30ma i nagle 5A !! Jak do sklepu szedł na zakupy to aku odłączał :) ale co było przyczyną - nie wiem do dziś.

U nas w salonie Opla mają jakby EKG do auta :) podłączają na 12 godzin i potem analiza wyników elektryki itp. (mam nadzieje że jasno napisałem) :)
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 16 lut 2012 12:02:52

Zrobiłem dalsze badania.

Otworzyłem moduł grzania świec i rzeczywiście oprócz przekaźnika (wyjścia na świece są zmostkowane) jest tam płytka z elektroniką SMD. Zawiera całkiem spory chip oraz parę dodatkowych elementów. Pobadałem, co się dzieje w tym module przy odpalaniu i potem w trakcie pracy silnika. Wygląda na to, że moduł jest sprawny. Odłącza świece po rozgrzaniu się silnika (tzn. komp silnika mu tak każe). Nie wiem do czego jest ten chip skoro i tak pracą steruje komp, ale być może ten moduł ma opcję pracy autonomicznej, która zwyczajnie nie jest wykorzystywana. Z oglądu ścieżek na płytce wynika, że niektóre wyprowadzenia nie są nigdzie podłączone (chyba, że ścieżki przebiegają gdzieś pod chipem). A może te styki służą kompowi do odczytu z modułu, co się dzieje na przekaźniku? :niewiem: Wyjścia na świece są podpięte do chipa, więc powinien potrafić wykryć awarię przekaźnika. Tylko, że jak napięcia na wejściu przekaźnika nie ma (bo wyjmę bezpiecznik), to komp na zegarach nie sygnalizuje żadnego problemu. Dziwne to trochę, ale raczej nie tu mam problem.

Znalazłem też bezpiecznik FL4. To ten skrzynkowy pod maską, najbliżej grodzi. U mnie nie miał szybki, więc założyłem, że to 30A jak ten obok niego (kolor taki sam, różowy). Ale drut w środku jakby grubszy, więc może faktycznie to 50A. Przy okazji zajrzałem pod spód do okablowania skrzynki i ktoś tam rzeźbił, ale przy przewodach do przekaźnika dmuchawy. Tego już nie zgłębiałem, bo nawiew działa.

Zatem ponownie głównym podejrzanym został rozrusznik. Tylko nie mam już pomysłów jak to udowodnić bez podmiany na inny (a zapasowego nie mam) ani jak naprawić obecny (szczotkotrzymacz jest nowy, uzwojenie rotora przebadane pod kątem przerw, wizualnie wszystko OK). Zachowuje się jakby robił zwarcie na akumulatorze w momencie przekręcenia kluczyka, gdy automat dosunie bendix i poda napięcie na silnik. Tylko, że na stole działa. Czary jakieś :?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: problem z akumulatorem

Postprzez tomazzi » 16 lut 2012 12:36:35

Jak aku dobre, świece grzeją, paliwo OK to obstawiam dalej rozrusznik.
tomazzi
 

Re: problem z akumulatorem

Postprzez jrzeuski » 16 lut 2012 12:50:17

Taką samą logiką się kieruję. Żeby tak nie chciał działać też na stole, to sprawa byłaby prosta. Ale mam stare koło zamachowe, więc mogę wkręcić w imadło jakąś rurę, na niej je osadzić i podsunąć rozrusznik. Tylko jakiś hamulec do koła muszę wykombinować, żeby było obciążenie imitujące silnik. W tej roli widzę zapasową tarczę sprzęgła i docisk, ale to wszystko są części po awarii dwumasy i nie trzymają się już razem. Ale jeśli zespawam, to wtedy powinno dać się regulować tarcie dokręcaniem śrub docisku :idea: Tylko tarczę muszę jakoś unieruchomić a wałka skrzyni nie mam. Ale już jakiś plan na weekend jest :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości