Strona 9 z 9

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 17 paź 2016 19:41:13
przez blaz
ok dzieki,więc spróbuję kupić jakieś okrągłe w miare wyglądające, ale na razie chyba muszę usunąć inną masę usterek tego autka, w każdym razie jest fajne, daje radę:)

kupiłem okrągłe halogeny, nie jet to szczyt dizajnu ale jakoś dają radę, póki co muszą wystarczyć. nie wiem tylko czy przemalować tę kratkę na czarno? bo to sreberko do niczego nie pasuje..
Obrazek

Obrazek

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 23 lut 2017 19:13:12
przez Dario 73
3004
Jeszcze nie sprawdzałem napięcia ale czy te kable są do przeciwmgielnych i dodatkowych dalekosiężnych.

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 23 lut 2017 19:42:42
przez brum
Tak ale muszą być przekaźniki.

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 23 lut 2017 19:52:46
przez Dario 73
Czyli nie ma ich w instalacji?
A czy skoro jest kostka do świateł to jest też gdzieś w środku kostka do przełącznika?

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 23 lut 2017 20:22:33
przez brum
Pad maską w skrzynce zobacz

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 26 wrz 2017 21:44:58
przez kudlaty78
teraz ja prosze o pomoc:
zakupiłem 4 oryginalne lampy dalekosiężne (jak w kangurze) do frotki B żeby zamontować to na belce na dachu, jak to ugryźć, gdzie wpiąć, co potrzeba żeby to hulało??

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 27 wrz 2017 08:58:54
przez Jake
Klasyczny układ. Połacz wszystkie lampy równolegle do siebie (lub w dwie pary - jesli chcesz miec mozliwosc właczania ich parami), przewody sprowadź pod maske w dowolny sposób jaki uwazasz za najlepszy (dziura w dachu z dławiczka uszczelniajaca, pod uszczelka drzwi (długo nie pozyhe) czy peszlem wzdluz krawedzi maski/wzdluz snorkela lub jak tam chcesz). Przewód masowy wszystkich reflektorów podlaczasz do dogodnego punktu masy. Musisz kupic i zamontowac przekaźnik (lub dwa przekazniki w opcji zalaczania reflektorów parami), do którego podłączasz przewód(przewody) plusowe z reflektorów. Pod drugi styk roboczy podłaczasz przez bezpiecznik napięcie z akumulatora lub dogodnego punktu plusowego. Zostają Ci dwa styki cewki przekaźnika. Jeden z nich podłaczasz do punktu masy, drugi prowadzisz do kabiny, do przełacznika ktorym bedziesz zalaczal reflektory, a nastepnie z powrotem pod maske i podłączasz je do punktu w którym jest napięcie PRZY załączonych światłach mijania (krótkich), dzieki temu dachowe reflektory beda zawsze gasły po wyłączeniu świateł).
Dobór przewodów, bezpieczników i przekaźnika.

Lampy pracuja na zarówkach H3 o standardowej mocy 55W
4 x 55W = 220W
Dla pradu stałego, P=I*U => I =P/U (Moc=Natezenie*Napiecie)
Podstawiamy: 220/12=18,(3)A
Całkowity pobór pradu przez lamy to 18,(3)A, (przy wyzszym napieciu podczas jazdy bedzie nieco niższy)
W zwiazku z tym potrzebujesz przekaźnik o obciazalnosci minimum 20A lub wiekszy (30 lub 40A bedzie dobry)

Maksymalna dopuszczalna dlugotrwala obciazalnosc przewodu (odczytane z tabel: ok 30A dla 2,5mm^2), wiec 2.5mm^2 bedzie dla Cb wystarczajace.

Bezpiecznik nalezy wyliczyc zgodnie z tym co juz kiedys wklejałem na forum:

Pamiętajmy, że urządzenia zabezpieczające powinny być tak dobrane, aby w przypadku przepływu prądów o wartości większej od długotrwałej obciążalności prądowej przewodów Iz, następowało ich działanie zanim nastąpi nadmierny wzrost temperatury żył przewodów. Wymagania te uważa się za spełnione, jeżeli zachowane są następujące warunki:
Ib ≤ In ≤ Iz
I2 ≤ 1,45 Iz
gdzie:
Ib - prąd obliczeniowy lub prąd znamionowy odbiornika, jeżeli z danego obwodu jest zasilany tylko jeden odbiornik,
Iz - obciążalność prądowa długotrwała przewodu,
In - prąd znamionowy lub prąd nastawienia urządzenia zabezpieczającego,
I2 - prąd zadziałania urządzenia zabezpieczającego.

Prąd zadziałania urządzenia I2 należy określać jako krotność prądu znamionowego In wyłącznika nadprądowego lub bezpiecznika topikowego według zależności:

I2 = k × In
gdzie:
k współczynnik krotności prądu powodującego zadziałanie urządzenia zabezpieczającego przyjmowany jako równy: 1,6 oraz 2,1 dla wkładek bezpiecznikowych i 1,45 dla wyłączników nadprądowych o charakterystyce B, C i D.

Co w uproszczeniu znaczy, ze wartosc zabezpieczenia musi miescic sie w przedziale pomiedzy wartoscia znamionowa pradu plynacego w obwodzie, w tym wypadku 18,(3)A, a maksymalna dopuszczalna dlugotrwala obciazalnosc przewodu (odczytane z tabel: 25A dla 2,5mm^2)
Czyli musisz dobrac zabezpiecznie miedzy miedzy 18,(3)A a 25A zakładając uzycie przewodu o przekroju 2,5mm^2. - Według szeregu mamy do wyboru 20A lub 25A spełniajcy ten warunek.

Parametr 1,45 tyczy sie wyliczaniu prady zadzialania zabezpieczenia. Innymi slowy, sprawdzamy czy krotnosc k (1,6 dla bezpiecznikow topikowych) razy prad znamiony wybranego bezpiecznika (np. 25A) jest mniejsze od 1,45 razy max. dopuszczalne dlugotrwale obciazenie przewodu.
Przy 2,5mm2 mamy:
I2=1,6*25=40A
Iz*1,45=30*1,45=43,5A
40A<43,5A czyli zabezpiecznie topikowe 25A o krotności 1,6 jest dobrze dobrane do parametrów obwodu i obciazenia.

Gdybyś rozbijał to na dwa niezlaezne obwody z dwoma wylacznikami, przekaznikami nalezy uzyc tez dwoch bezpieczników miedzy 10A a 15A


Jesli potrzebujesz schematu, to moge cos wieczorem narysowac, ale na forum juz chyba był pare razy wstawiany.

Re: [All] Reflektory przeciwmgłowe, dalekosiężne - halogeny

PostNapisane: 07 paź 2017 18:00:57
przez kudlaty78
spróbuję to uruchomić, dzięki

[B] Swiatła przeciwmgłowe

PostNapisane: 22 mar 2020 12:30:54
przez Lis1214
Witam moja frota nie posiada przednich świateł przeciwmgłowych w orginale są zaślepione palstikami oraz włącznik nie posiada dodatkowego przycisku do świateł w zderzaku . Ale widzę że wiązka jest puszczona i tu moje pytanie czy wystarczy takowe zamontować i podpiąć , zmienić włącznik świateł z dodatkowym przyciskiem ewentualnie bezpiecznik i będzie śmigać czy trzeba odnowa jakoś to podłączać to wszystko ? Taka sama sytuacja z Halogenami dalekosiężnymi na Kangurze .

Re: [B] Swiatła przeciwmgłowe

PostNapisane: 22 mar 2020 19:16:02
przez Jake
Lis1214 napisał(a):Witam moja frota nie posiada przednich świateł przeciwmgłowych w orginale są zaślepione palstikami oraz włącznik nie posiada dodatkowego przycisku do świateł w zderzaku . Ale widzę że wiązka jest puszczona i tu moje pytanie czy wystarczy takowe zamontować i podpiąć , zmienić włącznik świateł z dodatkowym przyciskiem ewentualnie bezpiecznik i będzie śmigać czy trzeba odnowa jakoś to podłączać to wszystko ? Taka sama sytuacja z Halogenami dalekosiężnymi na Kangurze .

Przelacznik, przekaznik w skrzynce, bezpieczniki i wszystko powinno grac na ori wiazce. :)