Strona 1 z 1

[A] Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 14:47:25
przez brum
Gdzie jest podłączony obrotomierz?

I pytanie na przyszłość. Jak zrobić żeby dobrze pokazywał obr silnika V6?

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 20:25:12
przez Trzeci
W 2.3 do alternatora

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 20:28:06
przez RudeBoy
Do alternatora to w starych dieslach były podłączone.

W benzynie z mech aparatem zapłonowym do aparatu.
W silnikach z zapłonem elektronicznym do modułu zapłonu czy tam ECU.

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 20:41:20
przez Trzeci
RudeBoy napisał(a):Do alternatora to w starych dieslach były podłączone.

Kurde niestety zapomniałem że Ty masz nowego diesla.... :razz: :razz: :razz: :razz:

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 20:49:17
przez macx15
z tego co pamietam w 2.5 x25xe brane jest z cewki ale nie dam sobie reki za to uciac

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 21:08:11
przez RudeBoy
Trzeci napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Do alternatora to w starych dieslach były podłączone.

Kurde niestety zapomniałem że Ty masz nowego diesla.... :razz: :razz: :razz: :razz:


taa.... nowego... ta nowość polega na ułomnej elektronicznej pompie... i kupie czujniczków i innych pierdów co to lubią dać w kość...

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 21:11:26
przez brum
Tylko że obrotomierz z czterocylindrowego nie będzie działał prawidłowo pod sześcio. Trzeba wlutować opornik czy coś.

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 04 wrz 2012 21:16:37
przez RudeBoy
brum napisał(a):Tylko że obrotomierz z czterocylindrowego nie będzie działał prawidłowo pod sześcio. Trzeba wlutować opornik czy coś.

No to zależy jak jest sterowany... Bo jeżeli obrotomierz dostaje sygnał z ECU to jest szansa ze będzie działać bo to ECU zajmuje się obliczeniem a obrotomierz tylko pokazuje. Jeżeli obrotomierz jest podłączony bezpośrednio do układu zapłonowego to taki z 4 garów na V6 pokaże bzdury i wlutowanie opornika nic tu nie da...

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 05 wrz 2012 07:08:45
przez jrzeuski
Podepnij go sobie pod czujnik obrotów wału korbowego to na pewno dobrze pokaże :D

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 05 wrz 2012 08:13:08
przez olszak1000
Czy aby na pewno pod aparat zapłonowy? Z tego co miałem styczność to pod cewkę był podłączany ,tak w gaźnikowcach jak i z wtryskiem chyba że w oplu jest inaczej.A diesel pod alternator w większości wypadków.

Re: Obrotomierz

PostNapisane: 05 wrz 2012 16:30:25
przez sylwian70
kiedyś gdzieś odbiło mi się o uszy że w silnikach benzynowych opla tych starszych np.x22xe sygnał na obrotomierz brany jest z cewki.