Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 14 gru 2017 07:51:42

Jake napisał(a):
ali napisał(a):Każdy alternator sie grzeje, 80 stopni to norma, 120 nie jest niczym strasznym

Pozwole sie niezgodzić. Przy duzym obciazeniu oczywiscie, wyzsza temperatura nie jest niczym niezwykłym, ale 80-120 to w mojej opini stanowczo za wysoko, 180oC to punkt topienia tinolu SnPb, a polprzeowdniki (diody, regulator) moga odmowic poslugi przy znacznie nizszych temperaturach.
Czesta przyczyna nadmiernej temperatury sa zwarcia w uzwojeniu stojana, zbyt wysokie obciazenie, zwarcia w instalacji, rzadziej przytarte lozysko.
Skokowe zmiany napiecia najczesciej wskazuja na regulator napiecia, ale nie tylko. Ja mialem w starym alternatorze w 4JG2 niesamowity zgryz ze skaczacym napieciem. Okazalo sie ze 2 uszkodzone diody prostownicze + zwarcie na stojanie. Alternator tez grzal sie niemilosiernie. Jesli juz rozebrales alternator stosunkowo latwo go przemierzyc zwyklym multimetrem.
Wszystkie 3 uzwojenia stojana po rozlutowaniu koncowek powinny wykazywac taka sama opornosc, ale nie zerową. Pomiedzy kolejnymi uzwojeniami po rozlutowaniu wyprowadzen nie powinno byc zadnego przejscia, inna sytuacja oznacza zwaracie.
Diod jest dziewięc. 3 dodatnie, 3 ujemne i 3 dodatkowe odpowiedzialne za kontrolke ładowania i wzbudzenie wirnika. Powinny miec przejscie w jedna strone (niewielki opór, rzedu kilku, max. kilkunastu ohm), w druga strone powinny dzialac zaporowo czyli wykazywac brak przejscia.

Popuchnieta farba, podtopiona izolacja i inne tego typu objawy nie swiadcza dobrze o kondycji podzespołow i sa powodem do niepokoju.


Piękna teoria, ja nie teoretyzuję, mówię jaka jest praktyka
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 14 gru 2017 13:51:07

Problem rozwiązany. Ponieważ nie ma możliwości dostania nowej płytki prostowniczej pojechałem do speca od alternatorów. Najpierw pomierzył okazało się, że regulator jest sprawny a w płytce prostowniczej są dwie diody nieżywe. Dobrał inny zamiennik różniący się tylko średnicą śruby na przewód do akumulatora. Koszt płytki 70 zł. Zmontowane. Wszytko pięknie pracuje. Aż oko ciesz. Nawet nie widać, jak świece grzeje. Wcześniej była wskazówka na "-" podczas grzania świec.
Dziękuję za pomoc.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jake » 14 gru 2017 23:36:39

ali: zadna teoria, czysta praktyka poparta wlasnym doswiadczeniem.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 15 gru 2017 19:30:30

Jake napisał(a):ali: zadna teoria, czysta praktyka poparta wlasnym doswiadczeniem.

nie skomentuję ...........................
Zatanów sie tylko energetyku, dlaczego stosuje sie alternatory chłodzone cieczą, cieczą z obiegu chłodzenia silnika, ile ona ma ? 30 stopni ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jake » 15 gru 2017 22:09:12

ali napisał(a):
Jake napisał(a):ali: zadna teoria, czysta praktyka poparta wlasnym doswiadczeniem.

nie skomentuję ...........................
Zatanów sie tylko energetyku, dlaczego stosuje sie alternatory chłodzone cieczą, cieczą z obiegu chłodzenia silnika, ile ona ma ? 30 stopni ?

Masz racje. Nie komentuj, obraz sie i zacisnij zeby. Nie rozumiem o co sie napinasz. Ja nie probuje powiedziec, ze alternatory sie NIE grzeja. Ja twierdze, ze 120oC to nie jest normalna temperatura.
Sugeruje natomiast rozejm i :beer: bo ta dyskusja zmieza donikad.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 15 gru 2017 22:27:43

Jake napisał(a):
ali napisał(a):
Jake napisał(a):ali: zadna teoria, czysta praktyka poparta wlasnym doswiadczeniem.

nie skomentuję ...........................
Zatanów sie tylko energetyku, dlaczego stosuje sie alternatory chłodzone cieczą, cieczą z obiegu chłodzenia silnika, ile ona ma ? 30 stopni ?

Masz racje. Nie komentuj, obraz sie i zacisnij zeby. Nie rozumiem o co sie napinasz. Ja nie probuje powiedziec, ze alternatory sie NIE grzeja. Ja twierdze, ze 120oC to nie jest normalna temperatura.
Sugeruje natomiast rozejm i :beer: bo ta dyskusja zmieza donikad.

Nie robie żadnych fochów, ale nie lubię jak ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcia
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jake » 16 gru 2017 05:23:50

ali napisał(a):Nie robie żadnych fochów, ale nie lubię jak ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcia

A ja nie lubie jak ktos uwaza, ze jest jedynym najmadrzejszym i najznaminitszym mistrzem i z gory krytykuje opinie drugiej osoby uznajac je z zalozenia za bzdurne.
Nie jestem ani energetykiem ani mechanikiem z 30 letnim stazem i nie podwazam Twojej wiedzy i doswiadczenia. Ale naprawilem wlasnorecznie kilka alternatorów i smiem twierdzic, ze jakies tam pojecie mam. Jesli gdzie sie Twoim zdaniem myle, napisz co w moich wypowiedziach jest bledne i dlaczego.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 16 gru 2017 20:06:31

Jake napisał(a):
ali napisał(a):Nie robie żadnych fochów, ale nie lubię jak ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcia

A ja nie lubie jak ktos uwaza, ze jest jedynym najmadrzejszym i najznaminitszym mistrzem i z gory krytykuje opinie drugiej osoby uznajac je z zalozenia za bzdurne.
Nie jestem ani energetykiem ani mechanikiem z 30 letnim stazem i nie podwazam Twojej wiedzy i doswiadczenia. Ale naprawilem wlasnorecznie kilka alternatorów i smiem twierdzic, ze jakies tam pojecie mam. Jesli gdzie sie Twoim zdaniem myle, napisz co w moich wypowiedziach jest bledne i dlaczego.

napisałem Ci wcześniej, skoro uważasz że 100 stopni jest nierealne to powiedz mi jakim cudem działają alternatory chłodzone cieczą, tam jest najczęściej w okolicy 90 stopni. W przeciwieństwie do Was robię kilka alternatorów dziennie, i nie mówię że jest "gorący" że się "grzeje" na podstawie dotyku ręki. Używam pirometru i tak oceniam temperaturę, dla was 70 stopni jest gorący bo w rękę parzy a to tylko 70 stopni. Wyroby firm Denso, czy Visteon po obciążeniu grzeją się dużo więcej, dla nich 100 to nic, dlatego wymagają starannej obsługi, każda naprawa wykonana mało starannie weryfikuje się błyskawicznie. Co nie znaczy że są złe, poprawnie naprawione działają doskonale.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 01 sty 2018 22:48:28

Zamontowałem we frocie zegarek z cyfrowym woltomierzem. Jak odpalę auto napięcie wynosi 11,9V. Jak przestanie grzać świece wskazuje 14,4V na samych światłach do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł mijania spada do 13,9V a jak włączę dodatkowo nawiew na maxa to do 12,9V. Czy to normalne czy powinienem zmienić regulator napięcia? Biorę pod uwagę, że ze starości wentylator może mieć duże opory i warto by było go wyjąć przeczyścić i przesmarować. Szybkość obrotów silnika samochodu nie ma wpływu na zmianę tych wartości. Wskazania elektronicznego woltomierza pokrywają się ze wskazaniem wskazówki od ładowania widoczną na desce rozdzielczej.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 01 sty 2018 23:45:03

multimetrem sprawdź na akumulatorze.jak wyjdzie to samo to znaczy że zasłabło ładuje.albo masz ten sam problem co ja tzn.ładowanie na akumulatorze jest a na desce pokazuje głupoty.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 02 sty 2018 00:38:40

Te wartości to są mierzone woltomierzem cyfrowym. Po wpięciu zegarka w gniazdko zapalniczki samochodowej pokazuje napięcie. Wskazówka od ładowania też opada na desce więc zakładam, że dobrze wskazuje. Przy włączonych światłach i nawiewie wskazówka jest ledwo wychylona do góry.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 02 sty 2018 09:18:56

Paszczak22 napisał(a):Te wartości to są mierzone woltomierzem cyfrowym. Po wpięciu zegarka w gniazdko zapalniczki samochodowej pokazuje napięcie. Wskazówka od ładowania też opada na desce więc zakładam, że dobrze wskazuje. Przy włączonych światłach i nawiewie wskazówka jest ledwo wychylona do góry.

Mierz napięcie na klemach lub B+ na alternatorze. Prąd stały ma bardzo duże spadki, więc mierzenie w innych miejscach jest bez sensu.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 02 sty 2018 16:35:14

Paszczak22 napisał(a):Te wartości to są mierzone woltomierzem cyfrowym. Po wpięciu zegarka w gniazdko zapalniczki samochodowej pokazuje napięcie. Wskazówka od ładowania też opada na desce więc zakładam, że dobrze wskazuje. Przy włączonych światłach i nawiewie wskazówka jest ledwo wychylona do góry.

zrób jak ali pisał,bezpośrednio na klemach zmierz.u mnie też tak jest jak u Ciebie tzn.na klemach pięknie 14V niezależnie od obciążenia a w zapalniczce już 13,6V lub mniej jak coś jeszcze włączę.i za cholerę nie mogę namierzyć którędy mi prąd ucieka :baran: .jak wkładasz woltomierz w zapalniczkę to pokazuje to samo co wskazówka na desce i stąd masz spadek napięcia.mam ten sam problem.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez mazurkas007 » 21 lis 2018 21:00:16

Nie miał facet problemów, kupił sobie woltomierz w zapalniczkę.
W czasie jazdy pokazuje 13,8-14,1 niezależnie ile świateł, ogrzewania szyb, lusterek i innych wynalazków włączę. Nie mają również znaczenia obroty silnika.
Czy silnik pracuje na luzie, czy jazda - tyle samo.
Po włączeniu zapłonu pokazuje 12,5.
I teraz uwaga, po starcie silnika pokazuje 15,8 po czym po kilku sekundach spada do 13,8-14,1.
Tak ma być ?
Wszystko działa, nic się nie dzieje, żadne lampki lub kontrolki się nie zapalają. Zaraz jak silnik załapie, kontrolka ładowania gaśnie.
Żeby nie ten miernik w zapalniczkę, to bym nie miał ciekawostki.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 21 lis 2018 23:19:20

Bo na początku alternator pracuje na pełnej ku... żeby szybko doładować lekko wyczerpany rozruchem akumulator.
A dzieje się tak dzięki regulatorowi napięcia który dąży aby jak najszybciej wyrównać różnicę potencjałów w obwodzie.
Zamontuj sobie amperomierz i dopiero będzie widać ile prądu co i kiedy pożera. :D
Albo może lepiej nie. :roll:
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez mazurkas007 » 22 lis 2018 07:27:07

Mam kilka samochodów i w żadnym tak się nie dzieje.
Po uruchomieniu napięcie powoli, przez kilka sekund idzie w górę : 12,5 13,0 13,5 14,0
A tu odwrotnie, od razu skok i później w dół.
Będę miał w weekend chwilę to sprawdzę wszystkie kable, śruby od końcówek, klemy. Zobaczymy.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Semir » 22 lis 2018 07:49:11

To może jest uszkodzony regulator napięcia
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 22 lis 2018 07:57:14

Kupiłem sobie taki do Vectry i podobnie pokazuje, ale do 15V nie dobił. Tak do 14.8V potrafi dojść. Może taki urok Opli :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 25 mar 2019 14:32:37

Witam zacnych forumowiczów, również mam problem z ładowaniem alternatora... ale od początku. We wrześniu oddałem do regeneracji alternator i rozrusznik do okolicznego fachowca, zapłaciłem za całość ok. 600 zł przy czym altek wyszedł ok. 250 zł (bez demontażu/montażu). Po jakimś czasie zauważyłem dziwne zjawisko, im dłużej jadę tym bardziej spada mi prąd ładowania, mam zainstalowany voltomierz na desce i wszystko widzę. Po uruchomieniu ładowanie ok. 14,0, po przejechaniu ok. 10 km spada do 13,8, po jakichś 30-40 km spada do 13,0, ostatnio zrobiłem trasę ok. 90 km ładowanie zeszło do 12,6V i tak trzymało. Zatrzymałem się, zgasiłem i uruchomiłem było 12,5 V. Stał zgaszony z 5 godzin wskoczyło na 13,8V. Oddałem jeszcze raz do tego fachowca, cały samochód, niby sprawdzał całą elektrykę, niby sprawdzał na stole probierczym i normalnie mu pokazywał ok. 14V, instalacje też przeglądał, nawet dorobił dodatkowy "+" i dodatkowy "-". A efekt występuje dalej. Na co dzień jeździ moja Kaśka i robi po parę, paręnaście km, tak więc nie ma to na razie przełożenia na słabe ładowanie. NIE topiłem go w tym czasie anie nawet nie ubrudziłem błotem!, nie myłem też silnika... Podłączony komputer pokazuje dokładnie takie ładowanie jak voltomierz. Trzy dni przed pierwszą regeneracją kupiłem akumulator Centra Futura 77 Ah
Co może powodować takie objawy?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 25 mar 2019 14:41:54

A sprawdzałeś dobrym woltomierzem na zaciskach aku??? Bo może wskaźnik fisije? Gdzie go podłączyłeś?
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron