Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: Odp: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowa

Postprzez brum » 29 lis 2013 07:32:48

Sprawdź ten przewód. Na prawym nadkolu jest złączka.
Kolor chyba biało-czerwony.


Autor postu otrzymał pochwałę
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 30 lis 2013 10:01:31

Jeden nędzny kabelek a tyle niewiadomych. Elektryk za wizytę zawołał 120 PLN.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 27 gru 2013 17:05:48

może ktoś miał podobny przypadek i coś doradzi a mianowicie w moim 2,3TD od jakiegoś czasu po pierwszym odpaleniu(po nocy,zimny silnik)kontrolka od ładowania gaśnie ale obrotomierz stoi na 500obr/min i chociaż dodam gazu to się nierusza.wskaźnik ładowania poniżej połowy.ale po około jakiś 15-20 sekundach obrotomierz ożywa,wskaźnik też i jest ok.potem już jak ciepły,po odpaleniu jest już ok.czasami na ciepłym na wolnych wskazówka obrotomierza lekko podryguje do góry ale nie zawsze.szczotki mają połowę zurzycia,masa alternatora jest ok,miesiąc temu nowy pasek klinowy( nie słychać żeby się ślizgał)dodam jeszcze że alternator był u elektryka 2mies temu sprawdzany i mówił że ok.ładowani mierzyłem 14-14,1V.czy to wina reg napięcia?proszę o jakieś porady i sugestie.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Komand » 30 gru 2013 10:08:18

Łukasz12502 napisał(a):może ktoś miał podobny przypadek i coś doradzi a mianowicie w moim 2,3TD od jakiegoś czasu po pierwszym odpaleniu(po nocy,zimny silnik)kontrolka od ładowania gaśnie ale obrotomierz stoi na 500obr/min i chociaż dodam gazu to się nierusza.wskaźnik ładowania poniżej połowy.ale po około jakiś 15-20 sekundach obrotomierz ożywa,wskaźnik też i jest ok.potem już jak ciepły,po odpaleniu jest już ok.czasami na ciepłym na wolnych wskazówka obrotomierza lekko podryguje do góry ale nie zawsze.szczotki mają połowę zurzycia,masa alternatora jest ok,miesiąc temu nowy pasek klinowy( nie słychać żeby się ślizgał)dodam jeszcze że alternator był u elektryka 2mies temu sprawdzany i mówił że ok.ładowani mierzyłem 14-14,1V.czy to wina reg napięcia?proszę o jakieś porady i sugestie.

U mnie ładowanie jest OK za to wskazówka obrotomierza lata po całej skali jak szalona.
Podejrzewam coś w kabelkologii albowiem po przejechaniu przez głęboką kałużę objaw ustaje na jakiś czas...
Komand
 

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 30 gru 2013 16:53:56

Komand napisał(a):
Łukasz12502 napisał(a):może ktoś miał podobny przypadek i coś doradzi a mianowicie w moim 2,3TD od jakiegoś czasu po pierwszym odpaleniu(po nocy,zimny silnik)kontrolka od ładowania gaśnie ale obrotomierz stoi na 500obr/min i chociaż dodam gazu to się nierusza.wskaźnik ładowania poniżej połowy.ale po około jakiś 15-20 sekundach obrotomierz ożywa,wskaźnik też i jest ok.potem już jak ciepły,po odpaleniu jest już ok.czasami na ciepłym na wolnych wskazówka obrotomierza lekko podryguje do góry ale nie zawsze.szczotki mają połowę zurzycia,masa alternatora jest ok,miesiąc temu nowy pasek klinowy( nie słychać żeby się ślizgał)dodam jeszcze że alternator był u elektryka 2mies temu sprawdzany i mówił że ok.ładowani mierzyłem 14-14,1V.czy to wina reg napięcia?proszę o jakieś porady i sugestie.

U mnie ładowanie jest OK za to wskazówka obrotomierza lata po całej skali jak szalona.
Podejrzewam coś w kabelkologii albowiem po przejechaniu przez głęboką kałużę objaw ustaje na jakiś czas...

wczoraj udało się problem rozwiązać(mam nadzieje)przyczyna dość banalna.dziś drugi dzień wszystko działa.dzięki Komand za zainteresowanie.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Komand » 31 gru 2013 09:02:41

Łukasz12502 napisał(a):wczoraj udało się problem rozwiązać(mam nadzieje)przyczyna dość banalna.dziś drugi dzień wszystko działa.dzięki Komand za zainteresowanie.


To bądź uprzejmy pochwalić się w jaki sposób problem rozwiązałeś :) Sam jestem ciekaw a że dojście do alternatora w 2.3 jest lekko upierdliwe to chętnie poznam potencjalne rozwiązania.
Komand
 

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 31 gru 2013 18:06:55

tak jak pisałem wcześniej przyczyna banalna.u mnie przyczyną tego stania obrotomierza przez chwilę na zimnym silniku był pasek alternatora. ślizgał się chociaż nie było tego słychać i to mnie zmyliło :wsciekly: .po odkręceniu osłony od dołu przetarłem wszystkie koła pasowe rozpuszczalnikiem bo to od wału trochę jakby od oleju było ale skąd tam olej? :niewiem: bo simmering na wale patrzyłem i tam sucho.no i przy okazji wymieniłem oring pod podstawą filtra oleju bo z stamtąd się lało(może z stamtąd jakoś ten olej na koło pasowe się dostawał?) :niewiem: złożyłem naciągnąłem pasek i jest ok :boss: nawet wskaźnik ładowania jak zawsze stał na połowie i niżej to teraz prawie 3/4 skali pokazuje.
Ale u Ciebie pisałeś że ładowanie jest OK więc raczej obrotomierz u Ciebie od tego nie wariuje.sprawdzałeś tą kostkę z dwoma kablami co idzie z alternatora?bo tam(o ile się nie mylę) jeden kabel idzie na kontrolkę a drugi na obrotomierz.może tam Ci coś nie łączy?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Komand » 02 sty 2014 14:17:43

Łukasz12502 napisał(a):tak jak pisałem wcześniej przyczyna banalna.u mnie przyczyną tego stania obrotomierza przez chwilę na zimnym silniku był pasek alternatora. ślizgał się chociaż nie było tego słychać i to mnie zmyliło :wsciekly: .po odkręceniu osłony od dołu przetarłem wszystkie koła pasowe rozpuszczalnikiem bo to od wału trochę jakby od oleju było ale skąd tam olej? :niewiem: bo simmering na wale patrzyłem i tam sucho.no i przy okazji wymieniłem oring pod podstawą filtra oleju bo z stamtąd się lało(może z stamtąd jakoś ten olej na koło pasowe się dostawał?) :niewiem: złożyłem naciągnąłem pasek i jest ok :boss: nawet wskaźnik ładowania jak zawsze stał na połowie i niżej to teraz prawie 3/4 skali pokazuje.
Ale u Ciebie pisałeś że ładowanie jest OK więc raczej obrotomierz u Ciebie od tego nie wariuje.sprawdzałeś tą kostkę z dwoma kablami co idzie z alternatora?bo tam(o ile się nie mylę) jeden kabel idzie na kontrolkę a drugi na obrotomierz.może tam Ci coś nie łączy?

Nie sprawdzałem jeszcze tej kostki/kabli ale też podejrzewam że tam tkwi przyczyna mojego problemu.

No i problem rozwiązany-wywalona kostka, kable połączone bezpośrednio, obrotomierz działa jak należy.
Komand
 

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez bloodsuckin » 29 sty 2014 16:48:02

Bry
Mam problem ze świeżo "zregenerowanym" alternatorem...
W altku był wymieniony regulator napięcia (razem ze szczotkami). Frota stała ok miesiąc, bo w serwisie bendiks mieli wielki problem ze znalezieniem regulatora.
Naprawiony alternator zamontowałem, a z racji, że frota stała miesiąc w garażu, podłączyłem na noc chiński prostownik.
Następnego dnia frota odpaliła za 2gim strzałem. W drodze do pracy żarzyła się kontrolka ładowania. Dziś sprawdziłem, że alternator ładuje 13,5V (do 13,8 na wysokich obrotach, bez różnicy czy są włączone światła i dmuchawa). Pomiar na klemach jak i na alternatorze.
Wyczyściłem wszystkie styki (klemy, kable przy alternatorze, masę przy silniku). Dzwoniłem do bendiksa z pytaniem czy go sprawdzili po naprawie? Dostałem odpowiedz, że tak i że bardzo dobrze ładował im 14,2V. Na pytanie, czemu u mnie ładuje zaledwie 13,5V koleś stwierdził, że mam pewnie grzanie świec włączone czy coś (czyt. spieprzaj dziadu)...
W każdym razie grzanie świec nie było włączone. Znajomy polecił odpiąć 3-pinową wtyczkę i plus i sprawdzić sam alternator. Plus na bolec, masę na obudowę voltów 0... Zapewne masę trzeba było położyć na 1 z tych 3 pinów, ale dostęp kiepski, a ja miałem mało czasu. Po podpięciu tylko 3-pinowej wtyczki na bolcu alternatora 35V (ponoć bez obciążenia to normalne).
Dowiedziałem się również, że przyczyną tak niskiego ładowania może być padnięty lub na skraju upadku akumulator. Do pracy mam ~13km i może nie być w stanie doładować go do końca.
Z porad znajomych z pracy mam sprawdzić ładowanie w momencie jak dotrę do domu i jeszcze mam odpiąć klemę od aku i wtedy sprawdzić ładowanie.
Macie może jakieś inne pomysły?
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 29 sty 2014 16:55:54

Padnięty akumulator to niezły trop, ale kontrolka nie ma prawa się żarzyć przy 13,5V! Odpięcie akumulatora i wyłączenie dużych odbiorników prądu (np. światła) do pomiaru to dobry pomysł.

A pewien jesteś, że dali dobry regulator? Może zmotali go od czegoś, bo nie mogli znaleźć właściwego i za słaby jest. Sprawdź zależność napięcia od obciążenia, to powie o wydajności alternatora. Na stole mógł im dawać ponad 14V tylko pytanie czym go obciążyli przy tym pomiarze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez bloodsuckin » 29 sty 2014 17:04:32

Regulator wg. bendiksa był nie do kupienia. Baxx go wykopał ze swych krzyżackich ziem i mi go podesłał, więc regulator na 100% był odpowiedni zarówno wyglądem jak i oznaczeniami.
Czasem jest tak, że po odpaleniu jest 12V dopiero po dodaniu gazu wskakuje 13,5V (~3/4 skali) i trzyma bez względu włączone światła, czy dmuchawę. Tylko kierunki standardowo wahają wskazówką.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez RudeBoy » 29 sty 2014 17:06:48

Odpinanie akumulatora na pracującym silniku to niedopuszczalna praktyka!
Nie rób tego nigdy nawet w tak prostym aucie jak 2.8TDI
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez bloodsuckin » 29 sty 2014 17:09:03

RudeBoy napisał(a):Odpinanie akumulatora na pracującym silniku to niedopuszczalna praktyka!
Nie rób tego nigdy nawet w tak prostym aucie jak 2.8TDI

Wiążesz mi ręce :cry2:
Muszę zatem szukać na 100% sprawnego akumulatora...
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 29 sty 2014 17:13:52

RudeBoy napisał(a):Odpinanie akumulatora na pracującym silniku to niedopuszczalna praktyka!
Nie rób tego nigdy nawet w tak prostym aucie jak 2.8TDI


Popieram rękami i nogami, ciesz się że nic sie nie zchajczyło. Podmień aku i sprawdż jakieś 15 minut po odpaleniu.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 29 sty 2014 18:31:55

jrzeuski napisał(a):Padnięty akumulator to niezły trop, ale kontrolka nie ma prawa się żarzyć przy 13,5V! Odpięcie akumulatora i wyłączenie dużych odbiorników prądu (np. światła) do pomiaru to dobry pomysł.

A pewien jesteś, że dali dobry regulator? Może zmotali go od czegoś, bo nie mogli znaleźć właściwego i za słaby jest. Sprawdź zależność napięcia od obciążenia, to powie o wydajności alternatora. Na stole mógł im dawać ponad 14V tylko pytanie czym go obciążyli przy tym pomiarze.

ja też mam altek po "regeneracji"+nowy regulator ze szczotkami.napięcie mierzone na aku to 14V(13,8V pod obciążeniem)na alternatorze równe 14V więc mam spadek na przewodzie od alternatora do aku.a kontrolka praktycznie żarzy się cały czas jak jeżdżę i też nie wiem dlaczego :niewiem: na wskaźniku połowa i poniżej (np.na światłach+dmuchawa)sprawdzałem wszystkie masy od silnika i kasty i jest ok, więc mam w :dupa: taki wskaźnik i kontrolkę skoro ładowanie jest.sprawdzałem też kilka innych aku łącznie z kompletnym szrotem i było bez zmian.i po tych próbach przestałem się przejmować kontrolką i wskaźnikiem.kumpel też ma 2,8TDI i też mu kontrolka żarzy a ładowanie ma ok.

-- Dodano 29 sty 2014 18:38:49 --

bloodsuckin napisał(a):Regulator wg. bendiksa był nie do kupienia. Baxx go wykopał ze swych krzyżackich ziem i mi go podesłał, więc regulator na 100% był odpowiedni zarówno wyglądem jak i oznaczeniami.
Czasem jest tak, że po odpaleniu jest 12V dopiero po dodaniu gazu wskakuje 13,5V (~3/4 skali) i trzyma bez względu włączone światła, czy dmuchawę. Tylko kierunki standardowo wahają wskazówką.

u mnie tak było jak pasek miałem luźny.niby nie piszczał a się ślizgał i po odpaleniu altek nie mógł się wzbudzić .
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez bloodsuckin » 29 sty 2014 18:46:27

Łukasz12502 napisał(a):u mnie tak było jak pasek miałem luźny.niby nie piszczał a się ślizgał i po odpaleniu altek nie mógł się wzbudzić .

Pasek mam napięty książkowo ~1cm ugięcia na najdłuższym odcinku, jutro spróbuję go lekko dociągnąć.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez adam-wwy » 29 sty 2014 19:15:37

U mnie z kolei inna sytuacja. Bez obciążenia 14.9V, z obciążeniem tj. światła, dmuchawa, radio itp. spada do 14.5-14.6V i choćbym wszystko powłączał to i tak niżej nie spadnie. Miałem się w to bardziej zagłębić, ale ciągam lawetę czasem więc dochodzi dodatkowe oświetlenie i pozostawiłem to przez 2 lata :wink:
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 30 sty 2014 15:31:49

bloodsuckin napisał(a):
Łukasz12502 napisał(a):u mnie tak było jak pasek miałem luźny.niby nie piszczał a się ślizgał i po odpaleniu altek nie mógł się wzbudzić .

Pasek mam napięty książkowo ~1cm ugięcia na najdłuższym odcinku, jutro spróbuję go lekko dociągnąć.

no to wychodzi na to że pasek ok.u mnie non stop się robił luźny i co tydzień uciągałem,i tak przez miesiąc aż poznałem przyczynę którą była "rozlatująca"się pompa wody.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez bloodsuckin » 30 sty 2014 15:42:20

Sprawdzałem wczoraj i dziś ładowanie dokładnie 13,8V, a 13,5V obciążony światłami i dmuchawą. Lampka ładowania żarzy się cały czas, a problemy z odpalaniem coraz większe... Muszę znaleźć chętnego ze sprawnym aku, żeby podmienić i sprawdzić. Jeśli nadal będzie ten sam problem wezmę alternator do sprawdzenia w innym serwisie.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 30 sty 2014 16:10:13

bloodsuckin napisał(a):Sprawdzałem wczoraj i dziś ładowanie dokładnie 13,8V, a 13,5V obciążony światłami i dmuchawą. Lampka ładowania żarzy się cały czas, a problemy z odpalaniem coraz większe... Muszę znaleźć chętnego ze sprawnym aku, żeby podmienić i sprawdzić. Jeśli nadal będzie ten sam problem wezmę alternator do sprawdzenia w innym serwisie.

a mierzyłeś na aku czy bezpośrednio na altku?kontrolka żarzy cały czas czy tylko jak dasz obciążenie?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość