Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Ładowanie???

Postprzez koń27 » 19 maja 2010 18:56:23

panowie jak odpalam to kontrolka od ładowania sie świeci i nie ma swoich obrotow. po dodaniu gazu jest wszystko ok. i tak calyczas jest. czyzby alternator kocał???
koń27
 

Re: Ładowanie???

Postprzez hirek_gda » 19 maja 2010 20:14:51

co masz na myśli pisząc "nie ma swoich obrotów" ?

może po prostu pasek się kończy lub jest za słabo naciągnięty
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Ładowanie???

Postprzez mikrusik » 19 maja 2010 21:40:49

koń27 napisał(a):panowie jak odpalam to kontrolka od ładowania sie świeci i nie ma swoich obrotow. po dodaniu gazu jest wszystko ok. i tak calyczas jest. czyzby alternator kocał???


u mnie od tego się zaczęło - dokładnie tak jak piszesz, skończyło się wymianą diod wzbudzenia i regulatora napięcia...a przy okazji zmieniłem też łożyska i pierścienie i tym sposobem alternator jakoś tak jak nowy się zrobił :)
PS - czy mówiąc o swoich obrotach masz na myśli wskaźnik ładowania??? jeśli tak, uważaj, bo jeśli za moment zacznie ci wskaźnik szale ćto możesz popalić przekaźniki lub ugotować akumulator
mikrusik
 

Re: Ładowanie???

Postprzez Pawel » 20 maja 2010 07:05:40

chudyy1 napisał(a): (...) ]za moment zacznie ci wskaźnik szale ćto możesz popalić przekaźniki lub ugotować akumulator

Co przez to rozumiesz :?: Szaleć... U mnie wskazywał zawsze za mało... Później padł alternator, wymieniłem na ten, który został mi po silniku 2.8 i o dziwo jest większy i mocniejszy niż ten z 3.1 :shock: . Wnioskuję dlatego, że mam klimatyzację... Mam drugi podpięty pod zapalniczkę i wskazuje tak jak należy, a ten na zestawie wskaźników dolej swoje... Później od odłączę i postaram się podłączyć wszystko od nowa...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez SKODA76 » 07 cze 2010 20:11:34

Mam pytanko z czego ( z jakiego opla) oprócz frotki pasuje alternator Bosch i jakie parametry (A, PS...) Frotka 2.0 B 97r :killer:
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 10 cze 2010 20:18:58

Witam

Mam problem z ładowaniem w swojej Fronterce w momencie odpalenia wskazuje 14volt jak zacznę włączać rożne odbiorniki spada nawet do 13volt mój rekord to 12volt. Myślę że jest to winna alternatora gdyż jak przy-gazuje nic się nie dzieje samochód ma już przejechane 205 tys ma ktoś jakiś pomysł.

Frontera Long 2,2litra 1996r październik silnik x22xe benzyna (Alternator Bosch 120A 14v 0 123 510 063 / GM 90356665.

Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio edytowano 10 cze 2010 20:47:23 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Cobreti25 » 10 cze 2010 20:46:18

DAN napisał(a):Witam

Mam problem z ładowaniem w swojej Fronterce w momencie odpalenia wskazuje 14volt jak zacznę włączać rożne odbiorniki spada nawet do 13volt mój rekord to 12volt. Myślę że jest to winna alternatora gdyż jak przy-gazuje nic się nie dzieje samochód ma już przejechane 205 tys ma ktoś jakiś pomysł.

Frontera Long 2,2litra 1996r październik silnik x22xe benzyna.

Z góry dziękuje za pomoc


U mnie to jest norma, ale ja mam inny motor. I pewnie jeszcze u Ciebie (u mnie też) przy włączeniu kierunkowskazu wskazówka "skacze" :?: :!: :lol:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 10 cze 2010 20:51:39

Dzięki za info

Co do wskazówki na desce zachowuje się przyzwoicie i pokazuje wartość aktualną ale ma zbyt małą czułość i nie reaguje na szybkie zmiany napięcia i jak na mierniku pokaże się przez chwile 12 volt i napięcie wraca do 13v to wskazówka nawet nie drgnie.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Pawel » 11 cze 2010 05:12:00

...podłącz sobie drugi wskaźnik np. pod zapalniczkę i poobserwuj... Może to tylko "wina" wskaźnika na desce...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 11 cze 2010 06:07:00

Właśnie tak zrobiłem jak mówisz miernik pod zapalniczkę a wskazówka to ta na desce rozdzielczej ;)
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Pawel » 11 cze 2010 19:13:04

Rozmawiałem z na prawdę kompetentnym elektrykiem, życie mi ratował kilka razy, i po oględzinach stwierdził iż może to być wina wskaźnika - jest ostatni na wiązce i wyłapuje wszystko, ja mam coś z gniazdem przyczepy - zmotamy zupełnie inny, dokładniejszy i inaczej podłączony, eliminując ten na desce...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jarek sp3swj » 12 cze 2010 17:00:16

jeżeli mierzycie napięcie AKU to nie w zapalniczce ale na zaciskach AKU
Zainwestujcie 20 PLN tani miernik cyfrowy z supermarketu.

By wcześniej wyeliminowac pewne sprawy
zróbcie trzy pomiary - przy włączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych co tylko macie

1 - na Alternatorze - MASA --- Śruba +

2 na akumulatorze - zaciski KLEM

3 na akumulatorze - wprost na ołowianych "cyckach"

Wszsytkie pomiary powinny wyjść identyczne co do setnych części volta

>> jeżeli są duże różnice 1--2 problem z kablami/masami między alternatorem

>> jeżeli są duże różnice 2--3 problem z brudnymi klememi

to na wstępie.....


Autor postu otrzymał pochwałę
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 12 cze 2010 17:14:26

dzieki
Jutro bede sprawdzal i przyda sie ta instrukcja dodatkowo bede wymienial regulator ze szczotkami w alternatorze zobaczymy czy pomoze.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 15 cze 2010 22:54:26

Witam

Jestem już po wymianie Regulatora i szczotek w Alternatorze wszystko działa ładowanie w normie 14,2V po włączeniu urządzeń 14,12V stare szczotki do nowych mają 1/3 długości.

Największym problemem przed wymiana to ruszanie spod świateł miałem wrażenie jakby silnik miał mi zaraz zgasnąć (dusił się przed wejściem na obroty zjawisko występowało tylko przy włączonej klimie).

Oprócz wymiany zrobiłem także
- przeczyszczenie styków kabli wychodzących z alternatora - zaizolowanie tych kabli taśmą
- przeczyszczenie alternatora od środka kurz i dokładnie miejsce gdzie stykają się szczotki
- styki na akumulatorze wyczyszczone
- klemy poprawione wyczyszczone
- w ciągu roku złączki jak były odpinane przed ponownym spięciem były spryskiwane sprayem na poprawienie przewodności + w razie czego izolowane
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez dolas » 16 cze 2010 22:52:39

cześć
ładowanie od początku miałem trochę słabe (poniżej środkowej kreski) i podejrzewałem szczotki na alternatorze
podczas niedawno przeprowadzonej przezemnie wymiany silnika dałem alternator znajomemu elektrykowi do naprawy i zdiagnozował jakieś tam uszkodzenia łożyska czy coś takiego, szczotek nie wymieniał, regulatora też ale sprawdzał alternator i mówił, że nie było takiej potrzeby
niestety ładowanie takie samo a nawet gorzej - na początku nie wyglądalo tak źle, ale jak przejechałem się troche dalej (ok 80 km) to miałem wrażenie, że ładowanie spada, powolutku i czasami zmiennie ale jednak w dół
jak podjechałem pod blok było ok 45 stopni w dół
po wyłączeniu silnika i próbie ponownego rozruchu stało sie to o czym piszę już w kilku wątkach - (viewtopic.php?f=33&t=972) coś strzelilo i elektryka głupieje, świece nie grzeją, rozrusznik nie kręci, wylączyć kluczykiem się nie dało (do dzisiaj)

co o tym powiecie
za dwa tygodnie chcieliśmy pojechać do rumuni przez góry.... aj anawet nie mogę spod bloku do elektryka:)
dolas
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 17 cze 2010 11:59:42

U mnie było i jest tak....
Alternator przed wymiana szczotek po odpaleniu auta ładowanie w normie 14v w momencie włączania kolejnych urządzeń ładowanie spadało nawet do 13v (najmniej miałem 11,6volta jak włożyłem akumulator 45A).
Stare szczotki z regulatorem które występują w moim alternatorze jako całość po wyjęciu wyglądały całkiem spoko 1/3 długości nowych szczotek.
Myślę że winą można obarczyć tutaj sprężynki które dociskają szczotki które z powodu czasu i już kończących się szczotek nie dawały takiego efektu dociskowego.
Obecnie mam efekt braku ładowania jak odpalę auto po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i lampka już się nie zapali myślę że powodem takiej sytuacji jest opór jaki daje koło od alternatora (nowe szczotki) i mój bardzo ale to mocno wytarty pasek klinowy i rolka powrotna są już na wykończeniu wiec koło od alternatora nie zabierane jest od razu niedługo je wymienię i myślę że będzie OK.

Do Kolegi "dolas"
Myślę że na początek powinieneś odłączyć kable (D+ i B+) idące od alternatora D+ do śruby do której przychodzą inne kale napięciowe +plusa i mniejszy kabel B+ odpiąć od złączki i zobaczyć czy auto odpali przed tym naładuj akumulator w domu - tym testem można wyeliminować zwarcie diod do masy auta w alternatorze no i uważaj abyś przed odpaleniem włożył kabel od alternatora w jakiś worek lub zaizolował bo po odpaleniu będzie na nim napięcie.

Dla zainteresowanych
http://diaaut.home.pl/
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez dolas » 18 cze 2010 07:59:39

dzięki spróbuje
a macie może jakieś zdjęcie jak powinna być podpięta masa do alternatora?
alternator był przed założeniem u znajomego elektryka i mówi, że było ok (po wymianie łożyska)
ale podłączałem ja:)
akumulator po prostu nie był ładowany (miał 12,3 V) i może jednak coś spaprałem
dolas
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 18 cze 2010 10:10:11

U mnie masy do alternatora się nie podpina gdyż alternator jest przykręcany do silnika i to silnik jest zmasowany plecionka z ramą .
Czytałem gdzieś o sposobie sprawdzenia masy biorąc kable rozruchowe i przypinając je do silnika w dobrym miejscu a drugi koniec do klemy ujemnej (-) akumulatora w ten sposób masz dodatkową masę lub tylko tą ;-).
Jak wrócę do domu odpalę EPC3 i sprawdzę jak jest w twoim silniku gdzie jest alternator i jak idą połączenia.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 18 cze 2010 11:30:57

DAN napisał(a):Największym problemem przed wymiana to ruszanie spod świateł miałem wrażenie jakby silnik miał mi zaraz zgasnąć (dusił się przed wejściem na obroty zjawisko występowało tylko przy włączonej klimie).

Podczas wczorajszego stania w korku w upale zauważyłem u siebie dokładnie to samo. Do tego światła mi przygasają jak włączają się wentylatory chłodnicy klimy (napięcie na wskaźniku spada poniżej połowy). Pasek jest na pewno dobrze naciągnięty, ale na alternatorze mam warstwę błota. Jak się uporam z fochami rozrusznika, to wyciągam alternator i zaglądam do środka.

Na domiar złego jeszcze dziś kapcia złapałem jak jechałem do pracy :wsciekly: Najpierw usłyszałem dziwny świst z koła i pomyślałem, że to coś z łożyskiem. Po ok. 200m huknęło tak, że byłem pewien, że mi koło odpadło i zaryłem tarczą w asfalt. Na szczęście to tylko opona, ale nic wbitego w nią nie widać. Ciekawe co z dętki zostało. Jakieś pechowe to lewe przednie koło mam :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

alternator 2,4 A

Postprzez putin3 » 07 lip 2010 21:51:32

witam wszystkich. nie wiem czy jest o tym juz pisane i czy sie komus przyda bo podejrzewam ze wiekszosc z was wie. chodzi mi o to ze alternator do naszych fronterek bez problemu pasuje z omegi. mnie do tej kombinacji zmusila sytuacja finansowa i w ciemno kupilem na auto zlomie z omegi a z silnikiem 2,0 za 30 zlotych a na allegro to okolo 150 no i koszt przesylki i wszystko jest ok wiec jesli ktos kiedys bedzie mial podobny problem to moze moj post sie przyda. pozdrawiam
putin3
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości