Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: alternator 2,4 A

Postprzez wikked » 07 lip 2010 22:17:22

wyjaśnij mi tylko co to znaczy 2,4A. Bo ja sie chyba jednak nie znam.
wikked
 

Re: alternator 2,4 A

Postprzez szymon.ha » 07 lip 2010 23:00:50

Myślę że frota A silnik 2.4
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez sylwian70 » 13 sie 2010 19:28:26

Dzisiaj walczyłem z wymontowaniem alternatora bo zaczęły mi rechotać łożyska po tym jak utopiłem frotę w rzece.Motor 2.2 ecosyf myślałem że dostane pierdolca moze to dlatego że dziś piątek 13-tego.Trzy godżiny się męczylem aby france wytargać.Kilka wskazówek dla innych aby było im łatwiej i szybciej.Ciasnota jest straszna i trzeba duzo spokoju Aby
wymontować alternator trzeba -odpiąć kleme akumulatora,zdemontować przewód dolotowy powietrza od przepływomierza do przepustnicy2.odpiąść górny wąż wylotowy z chłodnicy cieczy trochę płynu ucieknie po to aby następnie wymontowac wentylator chłodnicy.3 wymontować osłone dolną miski olejowej.4.dobrze jest zdjąść prawe przednie koło.5.zdemontować 2 górne wsporniki przymocowane do alternatora kluczyk nasadka torks 10 i zwykle śruby13 i 15.6.i tu zaczynaja się schody bo nie ma dostępu do dolnej śruby z przodu nie da jej się wyciągnąć bo przeszkadza koło pasowe pompy wspomagania i dodatkowo sruba jest długa z tyłu jest z nakrętka do której brak dostępu.7.trzeba wymontować pompę wspomagania z tyłu dwie śruby na kluczyk 13mm i jedna z przodu imbus torks 10 dostęp poprzez otwory w kole pasowym pompy wspomagania,odkręconą pompkę odsówamy na bok bez odpinania przewodów od niej,pojawia się piękny widok ukrytej za pompą śruby kluczyk 15 jednej z trzech które trzymają cały wspornik na którym trzyma się pompa wspomagania i od dołu alternator.8.odkręcamy jeszcze dwie śruby 15 trzymające ten wspornik dostęp od strony koła i wyciągamy alternator wraz z tym wspornikiem na wierzch odkręcamy kabelki od elektryki alternatora i wyciagamy alternator na zewnątrz odkręcamy długą śrubę tąz nakrętką do ktorej nie było dostępu i z alternatorem gnamy do fachowca bo aby dobrać się do łożysk trzeba odkręcić koło pasowe a to następna franca na której można dostać ku----y.
sylwian70
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez brum » 13 sie 2010 23:43:08

sylwian70 napisał(a):nie da jej się wyciągnąć bo przeszkadza koło pasowe pompy wspomagania i dodatkowo sruba jest długa z tyłu jest z nakrętka do której brak dostępu.7.trzeba wymontować pompę wspomagania z tyłu dwie śruby na kluczyk 13mm i jedna z przodu imbus torks 10 dostęp poprzez otwory w kole pasowym pompy wspomagania,odkręconą pompkę odsówamy na bok bez odpinania przewodów od niej,pojawia się piękny widok ukrytej za pompą śruby kluczyk 15 jednej z trzech które trzymają cały wspornik na którym trzyma się pompa wspomagania i od dołu alternator



Przecież pompa wspomagania jest od strony kierowcy a alternator od strony pasażera.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 14 sie 2010 08:59:40

W wersji z klimatyzacja pompa wspomagania i alrernaror znajduja sie obok siebie kolo filtra powietrza a kompresor kolo akumulatora w wersji bez klimy pompa wspomagania jest od strony akumulatora. Dotyczy to silnikow 2.2 16V Frontera A benzyna mysle ze w silnikach 2.0 8V Frontera Sport jest podobnie.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ijido » 29 sie 2010 22:58:49

a jak słychać jakby wycie to co to jest i raczej dobiega jakby od alternatora?
co do wymiany i czym grozi olanie problemu, mniej więcej w jakim przedziale czasowym?
czasem lekko ale naprawdę leciusieńko na chwile jarzą się wskaźniki z akumulatorem "ładowanie" i któryś obok ale nie pamiętam który.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 30 sie 2010 07:09:54

ijido napisał(a):a jak słychać jakby wycie to co to jest i raczej dobiega jakby od alternatora?
co do wymiany i czym grozi olanie problemu, mniej więcej w jakim przedziale czasowym?
czasem lekko ale naprawdę leciusieńko na chwile jarzą się wskaźniki z akumulatorem "ładowanie" i któryś obok ale nie pamiętam który.


Zdjąć pasek odpalić auto i dalej zrobić nasłuch jeśli przestaje to któreś urządzenie na pasku klinowym zaciera się łożysko.

Zapalanie się kontrolki ładowania może świadczyć o kończących się szczotkach, kiepskim pasku (stary i może nie zabierać dobrze rolki alternatora), kończącym się łożysku w alternatorze daje większy opór co powoduje że pasek się na nim delikatnie ślizga.

Co do następnej kontrolki której nie pamiętasz napisz co to jest gdyż w mojej Frotce A wskaźnik ładowania jest po lewej stronie a po tej stronie są najważniejsze kontrolki (ładowanie, ciśnienie oleju ;-) ).

Osobiście miałem podobny przypadek mechanik obstawiał rolkę prowadzącą, alternator, nawet klimę a okazało się że to była pompa wody która w moim silniku jest napędzana paskiem rozrządu.
Ostatnio edytowano 30 sie 2010 09:07:28 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ijido » 30 sie 2010 09:05:14

zmienię pasek może dziś, leży w bagażniku kupę czasu wraz z rolką napinacza
do pompy wody nic nie mam bo jest nowa
na razie mam też problem ze zwarciem ale to w innym poście

razem z Akumulatorem rozjarza się kontrolka ręcznego dziwne to
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez s0pelek » 01 wrz 2010 18:54:26

Witam Serdecznie

Mam taki problem z moja frota ( A 2.3 TD 92r Long ) mianowicie dzis kiedy jechalem zaówarzylem, że obroty zaczeły sobie skakać i zapaliła sie kontrolka od ładowania kiedy wruciłem do domu podciągnelem pasek bo myślałem, że przyczyna tam tkwi, poniewarz po wymianie pompy wody trzeba było założyć nowy pasek. Podciągnełem i sprubowałem odpalic oczywiscie akumualator rozładowany ;/ i trzeba było podładować. Zapaliłem a tu nic obroty zero a kontrolka jak sie swiecila tak swieci dalej pomyślałem ze alternator padł zmieniłem na inny ( kiedys kupiony z pompą vacu ) i to samo nie mam pojecia raczej nie możliwe zeby na 2 altkach taka sama przyczyna była.

Dodam jescze że kabele ktore dochodza do alternatora 1 czerwony gubszy i 2 takie cieńsze czerwono bialy i 2 nie pamietam, ale ten czerwono bialy na calej swojej dlugosci jest potopiony :/ od czego on moze być ? i czy moze on powodowac ze alternator nie laduje ?
s0pelek
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez s0pelek » 01 wrz 2010 21:00:13

Mam jescze takie pytanie jak dziala obortomierz ?

Ma ktos moze schemat instalacji elektrycznej tej froty ?
s0pelek
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez s0pelek » 03 wrz 2010 15:00:23

Dzis to juz sie zaczeły wogole ciekawe zeczy dziac ;/ zapalam ladowania nie ma obroty zero powyrzej 2,8 tysi tak na ucho załacza sie ladowanie a do tego kontorka od ladowania przygasa po wjezdzie w kazda dziure wie ktos moze czemu tak sie dzieje
s0pelek
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 03 wrz 2010 15:10:31

Witam cie s0pelek

Jeśli kable zaczynają ci się smażyć mi to wygląda na uszkodzone diody lub zwarcie. Diody można w bardzo prosty sposób załatwić wystarczy źle podłączyć kable jak chce się auto zapalić pożyczając prądu. Wydaje mi się że powinieneś najpierw znaleźć dobrego elektryka który zdiagnozuje na 100% smażenie kabli i może znajdzie coś jeszcze. Pozdrawiam
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez s0pelek » 03 wrz 2010 15:49:09

Własnie nawe nie byla zapalana na szelkach wsumie to niewiem jaka przeszlosc ma ten altek a wiesz moze do czego ida te 2 kabelki cienkie co z alternatora wychodza ? bo ten gruby czerwony to do rozrusznika

Probowalem sciagnac jakis schemat ale to co sciagnelem nie moge otworzyc ;/ tak w nawiasie jak by ktos mial jakis sprawny to prosze o link.
s0pelek
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez kowal_ldz » 18 lut 2011 00:09:08

po ostatniej zabawie http://www.youtube.com/watch?v=0D5M6sSvHoA padło ładowanie. szukać w diodach czy raczej uzwojenie? kontrolka się nie świeci, jedynie na wskaźniku mało wskazuje i na woltomierzu 12. pasek nowy dobrze naciągnięty i w altku coś świszczy inaczej niż zawsze
kowal_ldz
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez damis22 » 19 lut 2011 14:38:10

u mnie kontrolka ladowania sie caly czas jarzy.mam mowke alternator z vacum i nnie dosc ze vacum slabo ciagnie a nowe to jeszcze brak wzbudzenia alternatora z mojej instalacji.nie wiem czy to jakies zwarcie czy nie.na starym alternatorze bylo ok tylko vacum padnieta.w ogole nic juz nie rozumiem.zawiodl mnie ten samochod i jeszcze po wymianie altka przestaly swiatla swiecic.juz w ogole porazka.ma ktos w ogole jakiekolwiek schematy instalacji elektryczniej itd???
damis22
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez damis22 » 19 lut 2011 14:39:33

jak zapodam wzbudzenie zewnetrzne to ladowanie mam ok a bez wzbudzenia nie ma ladowania.i ciagle ta kontrolka sie jarzy
.brak sil na te auto
damis22
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez DAN » 20 lut 2011 12:27:57

Znalazłem na elektrodzie informacje na temat kontrolki i prądu wzbudzenia może komuś się przyda:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic621997.html

Jest tam schemat jak działa kontrolka ładowania.

Dodatkowy link:
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=545
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 28 lis 2013 21:24:19

Ano witam
Moja frota ostatni tydzień stała rozebrana i dzisiaj ją poskładałem i odpaliłem. I jest dziwna sprawa.
Naładowałem akumulator wczoraj wieczorem, dzisiaj odpalam i brak ładowania. Wskazówka przed i po odpaleniu w tym samym miejscu.
Wziąłem miernik, podpiąłem pod klemy i dupa. Ładowania brak. Pasek wielorowkowy jest na samo napinaczu, rolka alternatora się kręci, łożysk nie słychać. Zgasiłem dziada i odpaliłem po raz drugi, i najlepsze. Ładowanie jest ale jak przygazuje do 2000 obr.
Dokładnie jest tak.
Przekręcam stacyjkę - wskaźnik w połowie
Odpalę auto, wolne obroty - bez zmian ładowania brak
Przygazuje do 2000 obr - ładowanie się włącza, wskazówka 3/4 jakieś 14,2V
Puszczę gaz, wolne obroty - ładowanie jest, wskazówka na 3/4 napięcie w normie
Zgaszę auto i odpalę ponownie dosłownie natychmiast - powtórka tego co było ładowania brak
Do tej pory na gaz mi się przy tych obrotach przełączał, a teraz co mu dolega.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez brum » 28 lis 2013 21:42:52

nie masz wzbudzenia. sprawdź cienki kabel z tyłu alternatora, ten z oczkiem.
od 2 tys alternator sam się wzbudza.
kontrolka powinna słabiej świecić teraz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 28 lis 2013 23:02:50

Ale mi kontrolka w ogóle się nie świeci.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość