Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 25 mar 2019 14:52:22

Sprawdzaliśmy na klemach i w komputerze w opel-scanner - to samo. A voltomierz, faktycznie mam podpięty pod zapalniczkę ;)
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2019 15:17:29

Przecież to jest jak najbardziej prawidłowe zachowanie. Po co szukać dziury w całym? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 25 mar 2019 15:22:49

Normalne, że spada napięcie ładowanie w funkcji czasu? Normalne chyba tylko we frotce :mrgreen:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2019 15:30:00

Normalne w każdym samochodzie wyposażonym w klasyczny alternator i klasyczny akumulator. Fizyka prądu stałego się kłania. Problem to jest wtedy, gdy napięcie nie spada w funkcji czasu albo nawet rośnie, bo to świadczy o awarii akumulatora lub alternatora. Napięcie powinno się wahać od 14,4V (rozładowany aku) do 12,5V (w pełni naładowany, alternator pracuje jedynie na pracujące odbiorniki prądu). Zależy też od temperatury akumulatora (dlatego największe jest zimą, zaraz po odpaleniu). Po przejechaniu kilku km napięcie powinno osiągnąć 12,8-13V i to świadczy o pełnej sprawności układu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 25 mar 2019 15:33:32

OK. Jacku ale do takich wartości jak 12,6? i utrzymuje się cały czas podczas jazdy? Boję się co będzie przy wyciągarce...
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2019 15:35:58

yuby194 napisał(a):OK. Jacku ale do takich wartości jak 12,6? i utrzymuje się cały czas podczas jazdy?
12.6V może być w gnieździe zapalniczki, zwłaszcza jak z tego samego bezpiecznika zasilane jest też radio. Na zaciskach akumulatora lub alternatora powinno być ok. 13V.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez yuby194 » 25 mar 2019 15:45:11

No własnie podłączyliśmy miernik pod zaciski aku i pokazywało 12,6V
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2019 17:56:29

Dalej bym się tym nie martwił. Sprawdź tylko czy aku trzyma napięcie. Odłącz go na noc i rano sprawdź czy napięcie jest takie jak wieczorem. Jeśli trzyma, to wszystko OK. Jak podłączysz wyciągarkę to po jej użyciu dość długo napięcie będzie trzymać na 13,5-14,4V, żeby naładować akumulator. Im napięcie jest bliżej 12V, tym lepiej jest naładowany. Nowy będzie prawie cały czas wymuszał 12,5V od alternatora. Tak jak pisałem wcześniej, źle jest wtedy, gdy do tej wartości nie dochodzi nawet po długiej jeździe. To sygnał, że któraś cela w aku padła. Wtedy alternator cały czas usiłuje doładować akumulator, który się nie daje, bo ma wewnętrzne zwarcie.

Napięcie ładowania jest zmienne w czasie i zależy od stanu naładowania aku. Sprawny alternator daje 12V-14,4V. Więcej oznacza, że diody ma uszkodzone. Mniej, że jest jakiś problem z uzwojeniem lub napędem wirnika. Wszystko pomiędzy oznacza, że alternator jest we właściwej kondycji. Ale, że elektryk ci tego nie wyjaśnił? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 25 mar 2019 18:07:15

Aż sprawdzę w kilku autach :grin:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez szymon.ha » 25 mar 2019 19:31:24

Jacek widziałeś kiedykolwiek na uruchomionym silniku aby było mniej niż 14,4? Bo ja nie, chyba że pod obciążeniem
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 25 mar 2019 21:37:02

Może akumulator dupowaty.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2019 08:08:51

szymon.ha napisał(a):Jacek widziałeś kiedykolwiek na uruchomionym silniku aby było mniej niż 14,4? Bo ja nie, chyba że pod obciążeniem
Cały czas widzę, bo mam w Vectrze woltomierz w gnieździe zapalniczki a we Frocie jest w zegarach i też spada jak się akumulator kończy ładować. Oczywiście im większe obciążenie (rozruch, wyciągarka, światła, tuba), tym dłużej to trwa. 14,4V to jest tylko wtedy, gdy akumulator faktyczne dostał nieźle, długim kręceniem rozrusznikiem na przykład, zazwyczaj jest 13,5-13,8V.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 26 mar 2019 08:31:21

Dzisiaj sprawdziłem w innym aucie. Żadnych spadków niema..... 14,1V niezmiennie na odcinku prawie 80km. Pod koniec na postoju jeszcze zgasiłem lampy, żeby zobaczyć czy nie spadnie ładowanie. Nie, zachwiało się i wskoczyło nawet o 0,3V wyżej. Wg mnie to zupełnie normalne. Jestem zdziwiony że dla Ciebie normalne są spadki. Nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem.
Jutro dla próby pojadę drugim autem. Pozostałe dwa (w tym frota) na razie jest niejezdna. Sprawdzę to za jakiś czas.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2019 10:55:33

Tak, spadki są normalne w samochodach 20-letnich, ze spróchniałymi instalacjami, budowanych w innych technologiach, bez elektroniki w alternatorach. Dziś stosuje się elektroniczne stabilizatory napięcia niezbędne dla tony elektroniki czułej na wszystko (patrz: szyna CAN) a 20 lat temu zwykły prostownik z diodowym ogranicznikiem napięcia, żeby nie spalić żarówek w górnym zakresie obrotów silnika. Stabilizatorem w takim układzie staje się akumulator i o płynącym prądzie a tym samym napięciu decyduje jego wewnętrzna rezystancja oraz stan okablowania i odbiorników. Jak myślisz, po co Frota ma w zegarach woltomierz i nie było to żadne dziwne wyposażenie w samochodach z lat 90-tych i wcześniejszych? Dziś nie ma byłoby co na nim oglądać a wówczas taki wskaźnik mówił wiele o kondycji układu elektrycznego samochodu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 26 mar 2019 12:21:45

Chwilę..... gdzie frota ma voltomierz? :shock:
A dwa, że mój pomiar dotyczył właśnie auta z 2000 roku :mrgreen: mam jeszcze do dyspozycji z 2007 (ale jak wnioskuję po Twoim wpisie nie ma co sprawdzać) i jeszcze dwa z 2000 i 1999 roku. Niestety one oba są nie jezdne, choć w jednym z nich jestem prawie pewien, że też napięcie nie spada.
Tak więc pomimo, że argumentujesz swoją wypowiedź nie mogę tego potwierdzić na swoim dużym doświadczeniu z autami (z reguły z ubiegłego wieku).
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2019 13:01:22

Frota A ma w zegarach. Czy Frota B też ma to teraz nie pamiętam.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Semir » 26 mar 2019 14:24:15

B nie ma fabrycznego woltomierza.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez marek230482 » 26 mar 2019 15:12:14

A ktoś jeszcze jest w stanie potwierdzić tą teorię ze spadającym napięciem?
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 26 mar 2019 21:38:14

W Vectrze B mam woltomierz i zaraz po rozruchu jest 14.5 v ale po dłuższej jeździe widoczny jest spadek do 13.5 v.
Niedawno w FB też zamontowałem taki woltomierz analogowy i nie zauważyłem tego zjawiska.
W poprzedniej frocie A 2.0 też spadało ładowanie po dłuższej jeździe, ale zawsze odpalała i nie było problemów z ładowaniem wiec tłumaczyłem to starością froty. :D
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez mazurkas007 » 27 mar 2019 14:57:25

U mnie Frotka twardo trzyma pomiędzy 13.8-14.2 niezależnie od czasu jazdy lub ilości włączonych odbiorów.
W drugim samochodzie 13.6-14.5 bardzo powoli sobie chodzi góra-dół w czasie jazdy, przy czym przeważnie trzyma się w okolicy 14.0.
W firmowym 13.8-14.2, 13.8 po starcie a później po około 20s podnosi się do 14.0 i czasami na chwilę mrugnie 14.2 i znów wraca 14.0.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron