Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 05 paź 2015 18:31:59

Tak ogólnie aby wiedzieć co się dzieje w instalacji. Wie ktoś może jakiej wydajności jest altek w 2.2 benzyna. Wykukałem że Bosch 120A. Tyle bydle mocy by miało.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 05 paź 2015 18:49:32

Galus napisał(a):Tak ogólnie aby wiedzieć co się dzieje w instalacji. Wie ktoś może jakiej wydajności jest altek w 2.2 benzyna. Wykukałem że Bosch 120A. Tyle bydle mocy by miało.

Na pewno był takie bo regenerowałem 120 z 2.2i. Kwestia czy w każdym modelu.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez brum » 05 paź 2015 18:51:42

W mojej był 100A, ale 120A też można założyć.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 05 paź 2015 19:03:41

Może kwestia czy model z klimą czy bez. A ona trochę prądożerna jest.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Piątas » 06 paź 2015 17:57:04

Jak komuś to info pomoże, to w mojej A Sport 2.0i z 1996 roku (mam klimę), jest alternator 120.
TERENWIZJA

FRONTERA A Sport 1996 X20XEV B+LPG
Hankook Dynapro MT rt03 31", Lift 3", BodyLift 2"
Avatar użytkownika
Piątas
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 413
Obrazki: 31
Dołączył(a): 07 kwi 2015 15:47:40
Lokalizacja: Inowłódz / Tomaszów Maz.
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Galus » 06 paź 2015 20:25:54

U siebie też dzisiaj sprawdzałem po numerach alternatora i siedzi 120A elektrownia.
Wie ktoś coś o jakimś amperomierzu z pomiarem w takim zakresie. Elektronika znalazłem do 50A. Analogi do 100A. A to mało.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne

Postprzez drech » 06 paź 2015 23:06:23

Chłopie, czy ty masz pojęcie co to jest prąd o natężeniu 100A? Po co Ci ten miernik? Chcesz wyrwać jakąś laskę na amperomierz? Wyobrażam to sobie: "ej bejbe, spójrz jak mi skacze wskazówka jak włączę długie". Innych zastosowań nie widzę.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 07 paź 2015 09:02:14

Dlatego spytałem co on chce mierzyć, bo pomiar przy klemie to tylko cęgowym albo przeróbka kabli na bocznik. Rozrusznik łyka 150-200A, wyciągarka 400-500A a reszta elektryki nie bez powodu ma bezpiecznik główny 60A (u mnie jeszcze przed nim jest 2x50A, bo same świece żarowe wciągają 30-50A).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne

Postprzez Galus » 07 paź 2015 17:26:38

drech napisał(a):Chłopie, czy ty masz pojęcie co to jest prąd o natężeniu 100A? Po co Ci ten miernik? Chcesz wyrwać jakąś laskę na amperomierz? Wyobrażam to sobie: "ej bejbe, spójrz jak mi skacze wskazówka jak włączę długie". Innych zastosowań nie widzę.


Jaja se kur...... ze mnie robisz. Czy ja gdzieś napisałem że chcę go w samochodzie zamontować.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne

Postprzez drech » 07 paź 2015 18:54:17

To po co Ci tak duzy zakres pomiarowy? Wszystkie włączone odbiorniki prądu używane podczas jazdy nie powinny przekroczyć poboru rzędu 80A, a i tak nie widzę potrzeby dokładnego określenia tej wartości. Dodam, że alternator nie jest odbiornikiem prądu, więc jego parametry są w tych rozważaniach całkowicie nieistotne.
A wcześniej napisałeś:
Galus napisał(a):...Mam fajne zegary elektroniczne na stanie. Jeden pokazuje napięcie instalacji drugi natężenie. Chcę je założyć bo jak włączam dodatkową pompę wody i wentylator to wskazówka mocno opada...

Galus napisał(a):Tak ogólnie aby wiedzieć co się dzieje w instalacji...

Wg mnie szukasz amperomierza do założenia na stałe. Ale może jakiś głupi jestem.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 07 paź 2015 19:04:11

Realnie, starczy amperomierz 50A z bocznikiem
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 12 paź 2015 09:48:21

A ma ktoś pomysł jak sprawdzić metodą garażową czy alternator dobrze ładuje? Bo nie wiem czy mam problem z akumulatorem czy alternatorem. A może jednym i drugim :niewiem: Efekt jest taki, że jak naładuję aku prostownikiem i odpalę silnik, to po przejechaniu 10km już nie odpalę, bo kontrolki gasną. Jak silnik pracuje, to wszystko działa dobrze: światła, wentylatory. Na wyłączonych odbiornikach prądu wskaźnik w zegarach pokazuje 3 kreskę. Włączę światła i pół kreski w dół, włączę jeszcze wiatrak chłodnicy i napięcie jest na połowie. Dodam awaryjne i schodzi poniżej połowy. Jak się wyciągam z wklejki, to nawet pół liny nie zwinę zanim wskaźnik pokaże dno i winch odmówi dalszej współpracy. Alternator ma ponoć 80A (i taka liczba występuje w naklejce na nim), latem był rozbierany do konserwacji (właściwie to w środku nie było co czyścić), szczotki dobre, przesmarowane co się dało, łożyska nie hałasują. Kabel do aku dobry (grzał się przy zacisku, ale naprawiłem), klema nowa, kabel do rozrusznika też (35mm2). Aku 90Ah, trzyletni. Parę razy kompletnie rozładowany, miał dolewany elektrolit, bo się sporo porozlewało na przechyłach (ponad litr brakowało i dość długo tak jeździłem). Trochę to wkurzające nie móc wyłączyć silnika od wyjazdu do powrotu do garażu...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 12 paź 2015 10:21:00

jrzeuski napisał(a):A ma ktoś pomysł jak sprawdzić metodą garażową czy alternator dobrze ładuje? Bo nie wiem czy mam problem z akumulatorem czy alternatorem. A może jednym i drugim :niewiem: Efekt jest taki, że jak naładuję aku prostownikiem i odpalę silnik, to po przejechaniu 10km już nie odpalę, bo kontrolki gasną. Jak silnik pracuje, to wszystko działa dobrze: światła, wentylatory. Na wyłączonych odbiornikach prądu wskaźnik w zegarach pokazuje 3 kreskę. Włączę światła i pół kreski w dół, włączę jeszcze wiatrak chłodnicy i napięcie jest na połowie. Dodam awaryjne i schodzi poniżej połowy. Jak się wyciągam z wklejki, to nawet pół liny nie zwinę zanim wskaźnik pokaże dno i winch odmówi dalszej współpracy. Alternator ma ponoć 80A (i taka liczba występuje w naklejce na nim), latem był rozbierany do konserwacji (właściwie to w środku nie było co czyścić), szczotki dobre, przesmarowane co się dało, łożyska nie hałasują. Kabel do aku dobry (grzał się przy zacisku, ale naprawiłem), klema nowa, kabel do rozrusznika też (35mm2). Aku 90Ah, trzyletni. Parę razy kompletnie rozładowany, miał dolewany elektrolit, bo się sporo porozlewało na przechyłach (ponad litr brakowało i dość długo tak jeździłem). Trochę to wkurzające nie móc wyłączyć silnika od wyjazdu do powrotu do garażu...


Podmień aku, pewnie ma zwarcie na płytach.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 12 paź 2015 10:39:55

No tak było najprościej, ale nie mam 3 stów na nowy a zapasowy jest w nielepszym stanie :| Rozglądam się za używką w dobrym stanie, ale wolałbym najpierw wykluczyć, że to nie coś z ładowaniem, bo mi zabije następny aku. Da się jakoś zdiagnozować akumulator? Mogę go naładować (btw, chyba się nie da do pełna, bo po 3 dniach dalej ciągnie ponad 1A z prostownika), podłączyć żarówkę i sprawdzić ile godzin poświeci a potem z tego wyliczyć pojemność. Ale jak zbadać prąd rozruchu? :niewiem: A to w dieslu najbardziej potrzebne.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 12 paź 2015 10:42:34

Naładuj aku prostownikiem, powiedzmy przez 12h, i potem po kilku godzinach daj do auta i spróbuj zapalić silnik.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 12 paź 2015 11:11:22

To już ćwiczyłem, zapali na dotyk. Ale silnik pochodzi trochę, nagrzeje się i :dupa: Jest podejrzenie, że to problem z rozrusznikiem, że niby robi zwarcie po rozgrzaniu i dlatego kontrolki gasną w pozycji START. Tylko, że zapasowy zachowuje się identycznie :niewiem: Dlatego wymieniłem kabel zasilający i klemę a nawet silnik (ale to z innego powodu) i niczego to nie zmieniło :( Cuda na kiju z odpalaniem mam już od paru lat, ale teraz to już zagina najtęższe umysły :-|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 16 paź 2015 11:48:42

Na pewno alternator na diodach jest walnięty.
Niby kontrolka gaśnie bo napięcie daje ale już natężenia nie dostarcza takiego żeby akumulator naładować.
A zaraz po podłączeniu prostownika akumulator nie robi się ciepły i gazuje?
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 16 paź 2015 12:32:34

tupek napisał(a):Na pewno alternator na diodach jest walnięty.
Niby kontrolka gaśnie bo napięcie daje ale już natężenia nie dostarcza takiego żeby akumulator naładować.
Nie na pewno, bo jak odepnę akumulator po odpaleniu silnika, to elektryka działa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez tupek » 16 paź 2015 13:39:59

Nie napisałeś jak zachowuje się akumulator podczas ładowania.
Jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika ?
Jeżeli po naładowaniu samochód postoi i zapala a podczas jazdy traci prąd to coś z ładowaniem albo jakieś urządzenie pobiera za dużo prądu.
Nie powinno się odłączać akumulatora przy pracującym silniku .

-- Dodano 16 paź 2015 13:50:11 --

Doczytałem twój post do końca i tam piszesz że elektrolit ci wyciekał w terenie.
Jeżeli było go za mało to mogły pokrzywić się płyty i stracił pojemność.
Najlepiej sprawdzić przy ładowaniu prostownikiem.
Jeżeli po paru lub parunastu minutach pojawią się bąbelki w celach to na pewno akumulator ma zwarcie, no chyba że będzie ładowany za dużym prądem.
Możesz też sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu bo przy dolewkach w którejś celi może być słabe stężenie.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 16 paź 2015 13:54:54

Akumulator się nie przegrzewa, na prostowniku normalnie gazuje. Tyle, że jakby nie daje się naładować do końca. Prąd prostownika nie spada poniżej 1A nawet po kilku dniach ładowania. Pobór prądu na wyłączonym kluczyku jest rzędu 300mA (zegarek i podświetlenie włącznika wentylatora). Po tygodniu stania w garażu kontrolki się nawet nie żarzą, trzeba z godzinę na prostowniku go potrzymać, żeby silnik odpalić. Skłaniam się ku usterce akumulatora, trochę pochodził z odkrytymi płytami jak się elektrolit wylał. Tylko nie mam skąd wziąć 100% sprawnego na podmianę.

PS. Zakaz odłączania aku od pracującego sprawnego alternatora to taki sam urban legend jak zakaz odpalania na kable.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron