Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: alternator

Postprzez wikked » 10 wrz 2009 22:43:19

nie ma ładowania bo się świeci kontrolka czy nie ma bo aku pada podczas jazdy?
wikked
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Safek » 26 paź 2009 07:50:33

Witam, dołączę się do tematu. Mam pytanie: do alternatora idzie wiązka kabli, dwa grube i wiązka z wtyczką. Wiązka z wtyczką jest podłączona do alternatora i jeden "gruby kabel" (+). ale drugi wisi.... od czego on jest i gdzie powinien być podłączony? czy to nie jest (-) i nie powinien być przykręcony np. do ramy??
pozdrawiam
Safek
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez michal 2,8tdi » 07 sty 2010 15:04:26

Tez sie podepnę..... Bo moze juz ktos wymienia regulator napięcia w 2,8tdi
I wie jaki tam jest model tego regulatora bo mój oszalał i ładuje dość konkretnie
na wolnych obrotach jest to 1/2 czasem wyżej przy 2tys jest na polu czerwonym a przy 3tys/obrotów przechodzi dość konkretnie poza skalę,.............
I czy jest go ciężko W tym siniku wymienic tzn czy jest on lutowany,czy po prostu przykrecany
I jakiej mocy jest alternator w 2,8??
michal 2,8tdi
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jarek sp3swj » 07 sty 2010 15:43:34

Czy w "A" ten wskaźnik wyskalowany jest w woltach ???

Zainwestuj 20 PLN w miernik i sprawdź napięcie na AKU ... od biedy w gnieździe zapalniczki.... jak rośnie ci powyżej 14,4 V to albo zwolnij ... albo włącz ogrzewanie tylnej szyby i inne odbiorniki :-)

http://allegro.pl/67211_multimetry.html ... 11&order=p

Ja ostatnio w "B" miałem awarię alternatora.... ładował jak chciał... a dokłanie zależnie od obrotów :-) awaryjnie robiłem jak wyżej 8:)

Awaria uzwojenia stojana i diody :-( ale już po naprawie :-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez michal 2,8tdi » 07 sty 2010 16:43:25

chyba wolty pokazuje dokładnie nie wiem.........
a zmierzyc zmierzę jutro ale teraz jak jest ciemno jak go odpaliłem włączyłem swiatła
To im wiecej obrotów tym jasniej swieciły, przy 3 tys obrotów swieciły na biało tak ze myslałem ze zaraz pękną I nie miałem odwagi go wyżej kręcić :D Bo nie wiem co by sie stało czy by zarówki nie powystrzelały...........
michal 2,8tdi
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jarek sp3swj » 07 sty 2010 21:24:31

żarówki to pikuś - ale za duże napięcie ładowania AKU ( > 14,4 ) jest dla AKU zabójcze :-]
Można go wręcz zagotować - co kiedys przytrafiło się mojemu koledze jak miał 16 V

Dlatego jak pisałem - ostatnio jeździłem z voltomierzem :?
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ADAM SP3WXO » 07 sty 2010 23:34:01

A jakie powinno byś napięcie ładowania :?:

I czy ktoś wie jak we Frotce B 2.2 dti wyglądają połączenia pomiędzy alternatorem a akku :?:
ADAM SP3WXO
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jarek sp3swj » 07 sty 2010 23:59:01

ADAM SP3WXO napisał(a):A jakie powinno byś napięcie ładowania :?:


:-) sie kolega nudzi to niech poczyta .... :mrgreen: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/akumulatory.html

Wiesz w sytuacji awaryjnej... to jest jakies rozwiązanie - co opisywałem.
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Sołtys » 08 sty 2010 19:25:22

A może mi ktoś powiedzieć jaki regulator napięcia kupić do 2.3TD bo za cholerkę teraz nie mogę dojrzeć jaki tam alternator jest - podejrzewam że Bosch ale pewności nie mam a rozbierać nie chcę zanim tego nie kupię.
U mnie ładowanie jest wciąż poniżej połowy na wskaźniku :| (rzadko leciutko ponad ale jak nie ma obciążenia) nieraz jest wyżej a nieraz niżej ... przeważnie przy włączonych światłach w okolicach 1/4 i po przejechaniu małej trasy rano jak jest mróz to już bez doładowania aku nie odpalę :(
Ps. Znalazłem takie dla przykładu:
Obrazek
REGULATOR NAPIĘCIA TYP BOSCH i
Obrazek
REGULATOR ALTERNATORA DELCO-REMY -OPEL- 70A, 100A a może żaden z nich :?:
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Balkandriver » 09 sty 2010 00:23:18

Jeśli nikt z posiadaczy 2.3 Ci nie odpowie, to zrób tak (zresztą tak trzeba było od początku) --> spróbuj dojrzeć choćby wygląd reglera, organoleptycznie, za pomocą latarki i lusterka itp.
Najprawdopodobniej jest tam alternator Bosch,jeśli nie Magneti Marelli, są też Laubery i Lucasy, ale to raczej jako zamienniki, nie na pierwszy montaż.
Do nich dedykują regulator Boscha o nrze - 1 197 311 028
Skłaniałbym się do tego pierwszego na Twoim zdjęciu, ale przecież różnicę w wyglądzie widać na 1 rzut oka!

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Indian » 09 sty 2010 00:47:33

To jest Bosch na 100% 70A. Foto nr 1 albo bardzo podobny: szczotki + regulator w jednej obudowie... I pamiętaj- wskaźnik w konsoli nie na wiele się zda, działa bardziej orientacyjnie- lepiej podłącz normalny woltomierz i zmierz napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach silnika... Regulator (jakiejś brytyjskiej firmy)kosztuje ok 30zł- wygląda jak tranzystor w obudowie TO3.
Indian
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez michal 2,8tdi » 09 sty 2010 17:11:39

To ja dzisiaj walczyłem z regulatorem I wyciągnąłem alternator a Froty,
rozebrałem go I :shock: Regulator napięcia zsynchronizowany z szczotko-Trzymaczem,mostkiem prostowniczym I jak do wymiany To cały element??Pomóżcie.....
A Na tym całym zespole regulatora było oznaczenie 1239 4ZH :?
michal 2,8tdi
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Balkandriver » 09 sty 2010 23:17:27

Oooo --> szykuje nam się "oda do altka" :mrgreen:
A tak poważnie, nie dałem rady tak powiększyć Twoich zdjęć, by odczytać na 2gim opisów.
A może da się regulator odseparować od mostka diodowego? Rozkuć, roznitować,bo to nienormalne jest, by był na stałe skojarzony z całą płytą diodową.
Może zobacz na str. Inter Carsu, Boscha i podobnych, czy reg. nap. występuje jako część osobna, czy jako całość z mostkiem diodowym. Może nawet będą zdjęcia - to Ci pomoże.
Pozdro

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez michal 2,8tdi » 10 sty 2010 10:02:01

Będę Szukał Ale to tak wygląda jak cała zespolona część regolator,mostek,itp wszystko zalane ja jednej płytce :wsciekly:

A tak Juz opisy-
Opis jedno kolumnowy- mostek prostowniczy(diody)
-//- dwu kolumnowy-złączka podłącza sie w nia przewody które pokazują ci na tablicy na wskazówce od ładowania Ładowanie :mrgreen:
-//- trzy kolumnowy-zacisk zeby alternator podłączyć do aku (ładowanie)
-//- pięć kolumn- regulator napięcia(z szczotko trzymaczem) o symbolu 1239 4ZH


Moje Najważniejsze Pytanie jakiej Firmy jest ten Alternator :wsciekly: Bo nie mam tabliczki na nim I bez Tego to :dupa:
michal 2,8tdi
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez mas1o » 28 sty 2010 18:13:18

Czy duzo jest roboty z wyjęciem alternatora w 2.4? Trzeba cos rozlutowywac?
mas1o
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Sołtys » 13 lut 2010 15:40:22

W końcu wymieniłem regulator i jak się okazało to temu staremu nic nie dolegało - węgliki są takiej samej długości jak w nowym więc przede mną też ktoś to robił. A problem z ładowaniem narasta ... teraz nie tylko wskazówka nisko opada ale i kontrolka żarzy się często a czasami świeci takim jakby pół światłem (w porównaniu kiedy nie ma ładowania wcale). Do tego jeszcze dochodzi mi latanie wskazówki obrotomierza która jak zauważyłem zgrywa się nieraz z lampką ładowania ale ogólnie to sobie skacze (jak silnik jest zimny). Może po dłuższych testach się coś ułoży i będzie ok.
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jarek sp3swj » 13 lut 2010 16:06:04

Zainwestuj 20 pln w miernik uniwersalny w jakims supermarkecie... i zmierz napięcie na aku..
... a może to juz robiłeś ?? to ci pozwoli bliżej przyjrzeć sie problemowi.
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Indian » 14 lut 2010 18:39:19

Zakładam, że wszystkie styki masz już wyczyszczone. Masa akumulatora, silnika i alternatora to jeden i ten sam punkt? Połączenia przy rozruszniku także wyczyszczone, oraz mała wtyczka z dwoma cienkimi kabelkami z altka sprawdzona? No to pozostaje Ci wyjęcie alternatora i dokładne wyczyszczenie oraz sprawdzenie diod w prostowniku.
Indian
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez dolas » 14 lut 2010 20:52:20

obrotomierz "bierze" wskazania z alternatora
moim zdaniem pasek
u mnie po odpaleniu rano bywa tak, że obroty są na zero i pali się ładowanie, a więc ślizga się pasek - alternator nie kręci - pomaga delikatne "kopnięcie" w gaz - pasek już dociągałem dwa razy i chyba będę musiał trzeci:)

mimo wszystko podejrzewam kończące się szczotki i łożyska w alternatorze
objawy:
-przy włączonych światłach drogowych + kierunek + cokolwiek = ładowanie leciutko świeci
-jakieś dziwne brzęczenie z tamtych okolic, ale nie zawsze
dolas
 

Re: Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Indian » 15 lut 2010 07:18:03

Na ślizgający się pasek polecam preparat w sprayu, chyba Prestone. Naciągnąć, psiknąć -rewelacja. Podejrzewam, że problem żarzącej się kontrolki od ładowania po takim zabiegu wcale nie zniknie.
Indian
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron