[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jake » 10 wrz 2017 17:29:50

To przeciez mowie ;)
Rozbierz alternator.
Sprawdz multimetrem kazda diode w mostku prostowniczym. Powinna przewodzic wylacznie w jedna strone. W stanie zaporowym nie powinny miec przejscia.
Sprawdz uzwojenie statora (stojanu), najlepiej rozlutuje laczenia uzwojeń i przetestuj kazde po kolei omomierzem, pod katem przerwy lub zwarcia, a takze zmierz rezystancje kazdego uzwojenia, wszystkie powinny miec identyczna lub zblizona. Nietypowe wyniki, za mała wartosc lub istniejace polaczenie pomimo rozlutowanych wyprowadzen swiadcza o zwarciu. Brak przejscia swiadczy o przerwaniu/przepaleniu.
Sprawdz uzwojenie rotora (wirnika) i powierzchnie styczna komutatora.
Nie ma sily, to nie jest zaawansowana technologia kosmiczna. Jesli regulator jest sprawny, to jeden z ww. elementów MUSI byc uszkodzony. Znajdziesz przyczyne - usuniesz objawy.
Jaki tam masz silnik? Jak cos mam idelany alternator po calkowitej regeneracji z 2.8/3.1 na sprzedaz.
Isuzu Trooper 3.1D 1997r
Avatar użytkownika
Jake
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 662
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Łukasz12502 » 12 wrz 2017 19:50:10

ja mam 2.3 i niestety nie podejdzie mi od 2.8.co za ironia jak chciałem się zabrać za alternator i go wymontować to już kilka dni jest ok.więc narazie odpuściłem.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 450
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez kawaguczi » 20 lis 2017 10:23:56

Witajcie,

Jestem trochę zakłopotany bo fronterka jakiś czas temu odmowiła mi przyjemności z jazdy poprzez notorycznie rozładowywanie akumulatora do zera.

I tutaj pytanie, dziś po kolejnym podejściu do tematu alternatora zauważyłem, że mam rozłączone przewody (zdj)
https://zapodaj.net/37ad85168be69.jpg.html
https://zapodaj.net/4f6108dd810f2.jpg.html
https://zapodaj.net/4c2dc655a7bc0.jpg.html
Czy jest możliwość, aby były one odpowiedzialne za alternator?
kawaguczi
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lis 2017 10:17:25
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 12 gru 2017 01:07:27

Ja mam problem w 2,5 TDS. Jak mam niskie obroty poniżej 2k to ładowanie jest na poziomie do 13V. To dużo za mało tym bardziej, że frota bardzo niechętnie chodzi na takich obrotach, najczęściej mam 1500 obr. w czasie jazdy a na postoju to wskazówka bywa nawet na "minusie" czyli pewnie jakieś 11,5V. Nie wiem co to za problem ale mam problemy z odpalaniem. Kupiłem nowy akumulator we wrześniu ale już musiałem go 2 razy ładować bo nie chciał samochód odpalić. Widocznie mam problem z ładowaniem. Samochód mam od niedawna i nie wiem jak wskazówka ładowania powinna reagować normalnie. Chciałem zakupić nowe szczotki i regulator napięcia ale okazało się, że nie są dostępne. Alternator mam firmy Denso. Może ktoś przerabiał podobny temat w TDS? Może jakieś zamienniki ktoś stosował. A może lepiej zmienić alternator na inny? Kiedyś miałem problem, że kontrolka ładowania się zaświeciła i przez czas jazdy praca-dom się świeciła ale na następny dzień było normalnie (to było jeszcze przed wymiana akumulatora)- to znaczy nie świeciła.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 12 gru 2017 08:17:15

Ładowanie na wolnych po odpaleniu, bez świateł powinno być na 3 kresce lub nawet wyżej. Na światłach ciut niżej, ale wciąż powyżej połowy. Jak chcesz, to mam alternator na zbyciu. Sprawny, nigdy mnie nie zawiódł a lekko nie miał, bo wyciągarkę mam. Jeździł aż do końca silnika.

Z dopasowaniem innego jest problem, bo alternator jest razem z pompą vacuum na wspólnym wałku a rolka jest przy pompie. Mnie się nie udało znaleźć nic odpowiedniego a chciałem wstawić mocniejszy. Nie ma też opcji wymiany bebechów na mocniejsze, o to pytałem w serwisie alternatorów. Części zamienne by mieli, więc coś słabo szukałeś.

Aha, sprawdź najpierw czy ten gruby czerwony kabel od altka do akumulatora nie jest złamany/naderwany. Lubi się uszkodzić przy klemie jak ją często odpinasz. Kabel też oczywiście mam.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 12 gru 2017 11:14:50

Będę próbował zdiagnozować przyczynę wykorzystując kable rozruchowe. Na krótko połączę + alternatora z akumulatorem i zobaczę czy poziom ładowania wzrośnie. Później zrobię to samo z masą. I tu mam pytanie. Czy masę alternator ma na obudowie czy wychodzi jakiś przewód? Jeśli chodzi o części do alternatora to dzwoniłem do sklepu z częściami do opla. Podałem VIN, pogrzebali w komputerze i stwierdzili, że części nie są dostępne. Może są jakieś zamienniki których nie mają. Nie wiem. Spróbuję z tymi kablami i zobaczymy co dalej.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 12 gru 2017 11:41:25

Paszczak22 napisał(a):Będę próbował zdiagnozować przyczynę wykorzystując kable rozruchowe. Na krótko połączę + alternatora z akumulatorem i zobaczę czy poziom ładowania wzrośnie. Później zrobię to samo z masą. I tu mam pytanie. Czy masę alternator ma na obudowie czy wychodzi jakiś przewód? Jeśli chodzi o części do alternatora to dzwoniłem do sklepu z częściami do opla. Podałem VIN, pogrzebali w komputerze i stwierdzili, że części nie są dostępne. Może są jakieś zamienniki których nie mają. Nie wiem. Spróbuję z tymi kablami i zobaczymy co dalej.

Do alternatorów Denso nie ma oryginalnych części, są tylko zamienniki a tych w Oplu nie kupisz. Do tego modelu można kupić wszystko łącznie z obudową i częściamu wacu pompy. Masa jest na obudowie
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3663
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 12 gru 2017 12:09:43

Paszczak22 napisał(a):Jeśli chodzi o części do alternatora to dzwoniłem do sklepu z częściami do opla. Podałem VIN, pogrzebali w komputerze i stwierdzili, że części nie są dostępne.
Bo to nie jest silnik Opla i nic do niego nie dostaniesz w ich ASO. W jednym to nawet mi próbowali wmówić, że to nie jest fabryczny silnik Frontery. Pokazałem im palcem w ich katalogach, że jednak jest, to im kopary opadły :D Części szukaj w serwisach Fiata, bo to jest włoski silnik i był montowany w Alfach.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 12 gru 2017 13:46:01

Mierzyłem woltomierzem połączenia pomiędzy akumulatorem + i obudową alternatora oraz + alternatora z - akumulatora. Wszystko wskazuje te same wartości więc wykluczam uszkodzone przewody lub brak styku.

Wyniki pomiarów.
Na nieuruchomionym silniku napięcie akumulatora 12,5V
Po uruchomieniu i odczekaniu do nagrzania świec 11,9V
Przy przekręconym kluczyku i wyłączonym silniku (baz grzania świec) 12,1V

Z tego wynika, że przy wolnych obrotach to alternator pobiera prąd zamiast ładować :/

Popsikałem CX 80 we wszystkie możliwe miejsca w alternatorze. Stojan połączenia śrub i gdzie sięgnąłem. Z początkowo, żadnej różnicy ale po przejechaniu 500m widać, że wskazówka się bardziej wychylona i przy obrotach rzędu 1500 wskazówka dosięga 3 kreski. Może szczotki nie miały styku jak powinny. Jak myślicie. Pojeżdżę tak i zobaczymy jakie będą efekty.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 12 gru 2017 14:39:54

Prawdopodobnie szczotki Ci się kończą, taka naprawa u elektryka nie powinna przekroczyć 100-120 zł (wliczając szczotki, pierscienie, i tylne łożysko) oczywiście bez demontazu z samochodu
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3663
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 12 gru 2017 17:31:05

Może do wiosny jakoś dam radę. Na postoju już przynajmniej wskazówka nie jest na "minus". Jeśli do wiosny wytrzyma to może wtedy sam rozbiorę.

-- Dodano 13 gru 2017 02:54:57 --

Pojeździłem dzisiaj w nocy i musiałem włączyć światła, (w dzień mam światła dzienne LED) i jednak ładowanie jest zbyt słabe a taka jazda zaczęła mnie wkurzać. Ponieważ spać mi się nie chciało a sprawa nie daje mi spokoju postanowiłem, że wyciągnę te szczotki i jutro pójdę do sklepu kupić nowe a te wezmę na wzór. Po zdemontowaniu tylnego dekielka (bez demontażu alternatora wyjąłem szczotki a tam jeszcze jakieś 0,5 cm szczotek w zapasie. Nic nie jest usmolone. Stwierdziłem, że widocznie któryś styk musi być zaśniedziały wyczyściłem wszystkie łączenia szczotką drucianą i psiknąłem CX-80 żeby zabezpieczyć przed utlenianiem. Po złożeniu bez tylnego dekla po odpaleniu nie ma żadnej reakcji jakby się w ogóle alternator nie wzbudzał. Do alternatora idzie jakaś kostka - podejrzewam, że to voltomierz - kostka trochę sfatygowana więc też ją spryskałem i przedmuchałem kompresorem.
Podejrzewam 2 opcje:
1) albo coś źle złożyłem
2) albo alternator się nie wzbudza
Jutro jak będzie widno jeszcze raz spróbuję przejrzeć co może być źle złożone. A jeśli to opcja druga to co może być przyczyna nie wzbudzania się alternatora?

-- Dodano 13 gru 2017 03:03:11 --

Jeszcze dodam, że mimo, że ładowanie jest na minusie nie pali się kontrolka akumulatora na desce. Jak silnik nie pracuje a kluczyk przekręcę to chyba się świeci ale to jeszcze muszę sprawdzić ale na pewno jak silnik pracuje to się nie świeci.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 13 gru 2017 08:12:55

Paszczak22 napisał(a):Do alternatora idzie jakaś kostka - podejrzewam, że to voltomierz - kostka trochę sfatygowana więc też ją spryskałem i przedmuchałem kompresorem.
Jeden kabelek (białoczerwony) idzie do zegarów na kontrolkę, drugi (żółty) do kompa silnika jako zasilanie (zapasowe?) razem z tym ze stacyjki. Bez tego żółtego wszystko będzie działać. Jak urwie się ten drugi, to kontrolka nie zgaśnie a alternator się nie wzbudzi. Także tu raczej masz wszystko OK. Sprawdziłeś ten kabel do akumulatora? Obeszłeś go kablem rozruchowym i coś to zmienia?
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 13 gru 2017 08:39:32

Kabla nie pomijałem przy użyciu rozruchowych tylko dokonywałem pomiarów miernikiem przed i za nimi voltomierzem. Wartości były te same więc może, źle założyłem że przewód jest ok.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 13 gru 2017 08:48:36

Zepnij też rozruchowym silnik z minusem akumulatora, żeby wykluczyć problem z masą.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 13 gru 2017 12:07:20

Spiąłem wszystko (+ i -) przewodami rozruchowymi i bez zmian. Ale jak przygazowałem do 3500obr nagle wskazówka wskakuje na mocne 14,4V grzanie świec nie jest w stanie jej obniżyć. Jak zejdą obroty na 3000 to już tylko 12V i tak cały czas. Ten przeskok pomiędzy 14,4 i 12V nie jest płynny tylko skokowy jakby się coś załączało. A może ten kabelek co idzie od stacyjki/liczników jest gdzieś przetarty. On daje sygnał do wzbudzenia alternatora czy tak? Jaki sygnał powinien być na nim? Kontrolka akumulatora świeci przy przekręconym silniku, gaśnie po odpaleniu silnika niezależnie od poziomu ładowania.

-- Dodano 13 gru 2017 12:11:03 --

Mam regulator napięcia wyjęty na stole. Chciałem go sprawdzić ale nie wiem jak. Na filmiku na YT pokazuje metodę z podłączoną żarówką ale ja nie wiem czy dobrze podłączam. Czy ma znaczenie gdzie "+" gdzie a "-"? A może jak ładuje na 14,4V przy wysokich obrotach to wcale go nie ruszać tylko szukać innych przyczyn awarii?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 13 gru 2017 13:31:39

Skoro napięcie zmienia się skokowo, to słusznie kombinujesz, że coś nie tak z regulatorem. Moim zdaniem do wymiany. Albo przynajmniej podmiany na sprawny, ale pewnie nie masz nikogo w pobliżu z takim silnikiem.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Paszczak22 » 13 gru 2017 13:48:42

Nie mam ale postanowiłem dalej grzebać w alternatorze póki ładna pogoda. I udało mi się wyjąć płytkę chyba z diodami prostowniczymi. Chyba bo alternator naprawiam po raz pierwszy i mogę się mylić. Wygląda nie za ciekawie. Popuchnięta farba lub jakiś izolator pianka na tych diodach. Miernik mi nic nie wskazuje w żadnym kierunku i chyba gdzieś wypłynęło trochę cyny albo już kiedyś była naprawiana to płytka. Gwint w niej zjechałem i chyba ją wymienię na początek. Wczoraj jeździłem i trochę ten alternator się grzeje, może to diody przepuszczają lub po prostu są zimne luty i puszczają dopiero przy dużych obrotach. Można wymienić diody samodzielnie? Ktoś ma jakiś schemat w którą stronę powinna być która dioda? A może lepiej kupić całą płytkę?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 13 gru 2017 13:56:30

Paszczak22 napisał(a):Nie mam ale postanowiłem dalej grzebać w alternatorze póki ładna pogoda. I udało mi się wyjąć płytkę chyba z diodami prostowniczymi. Chyba bo alternator naprawiam po raz pierwszy i mogę się mylić. Wygląda nie za ciekawie. Popuchnięta farba lub jakiś izolator pianka na tych diodach. Miernik mi nic nie wskazuje w żadnym kierunku i chyba gdzieś wypłynęło trochę cyny albo już kiedyś była naprawiana to płytka. Gwint w niej zjechałem i chyba ją wymienię na początek. Wczoraj jeździłem i trochę ten alternator się grzeje, może to diody przepuszczają lub po prostu są zimne luty i puszczają dopiero przy dużych obrotach. Można wymienić diody samodzielnie? Ktoś ma jakiś schemat w którą stronę powinna być która dioda? A może lepiej kupić całą płytkę?

Każdy alternator sie grzeje, 80 stopni to norma, 120 nie jest niczym strasznym
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3663
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez jrzeuski » 13 gru 2017 14:59:11

Półprzewodniki nie lubią zbyt wysokich temperatur, bo tracą wtedy swoje właściwości. Jeśli ma tam coś nadtopione, to którąś diodę już mógł szlag trafić. Te skokowe zmiany napięcia to może być tego symptom.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11613
Obrazki: 68
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Jake » 14 gru 2017 04:12:52

ali napisał(a):Każdy alternator sie grzeje, 80 stopni to norma, 120 nie jest niczym strasznym

Pozwole sie niezgodzić. Przy duzym obciazeniu oczywiscie, wyzsza temperatura nie jest niczym niezwykłym, ale 80-120 to w mojej opini stanowczo za wysoko, 180oC to punkt topienia tinolu SnPb, a polprzeowdniki (diody, regulator) moga odmowic poslugi przy znacznie nizszych temperaturach.
Czesta przyczyna nadmiernej temperatury sa zwarcia w uzwojeniu stojana, zbyt wysokie obciazenie, zwarcia w instalacji, rzadziej przytarte lozysko.
Skokowe zmiany napiecia najczesciej wskazuja na regulator napiecia, ale nie tylko. Ja mialem w starym alternatorze w 4JG2 niesamowity zgryz ze skaczacym napieciem. Okazalo sie ze 2 uszkodzone diody prostownicze + zwarcie na stojanie. Alternator tez grzal sie niemilosiernie. Jesli juz rozebrales alternator stosunkowo latwo go przemierzyc zwyklym multimetrem.
Wszystkie 3 uzwojenia stojana po rozlutowaniu koncowek powinny wykazywac taka sama opornosc, ale nie zerową. Pomiedzy kolejnymi uzwojeniami po rozlutowaniu wyprowadzen nie powinno byc zadnego przejscia, inna sytuacja oznacza zwaracie.
Diod jest dziewięc. 3 dodatnie, 3 ujemne i 3 dodatkowe odpowiedzialne za kontrolke ładowania i wzbudzenie wirnika. Powinny miec przejscie w jedna strone (niewielki opór, rzedu kilku, max. kilkunastu ohm), w druga strone powinny dzialac zaporowo czyli wykazywac brak przejscia.

Popuchnieta farba, podtopiona izolacja i inne tego typu objawy nie swiadcza dobrze o kondycji podzespołow i sa powodem do niepokoju.
Isuzu Trooper 3.1D 1997r
Avatar użytkownika
Jake
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 662
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości