Witamy ! |
---|
|
Trzeba zdjąć deskę.brum napisał(a):Problem jest z wykręceniem modułu immo bo dostępu nie ma.
jrzeuski napisał(a):A wiesz jak obejść immo? Da się jakoś tę pętlę przy stacyjce zmostkować? A może wystarczy odciąć moduł immo od ECU?
A ja właśnie chętnie pozbyłbym się immo, bo mi tylko życie utrudnia a tego złomu i tak mi nikt nie buchnie. Chyba, że zostawię otwarty z kluczykami w środku, to może ktoś zechce się przejechaćbrum napisał(a):Jacek to nie jest takie proste Jak by tak było to strach by było auto zostawić poza garażem.
No, ale co immo wysyła do ECU? Ze schematu wynika, że chyba niewiele. Podejrzewam, że tylko impuls lub stan zielone/czerwone, bo i po co więcej? Gdyby to miał być jakiś szyfr do rozkodowania przez ECU to moduł immo byłby zbędny. Albo musiałby zawsze występować w sprzedaży w komplecie z ECU a tak nie jest. Ba, wg EPC immobilizer to jest extras, czyli ECU umie pracować bez niego. Czyli tym bardziej różne ECU powinny gadać z tym samym immo i na odwrót, przynajmniej w zakresie zgodności typów. Ponadto odblokowanie jest tylko raz, po podaniu napięcia i potem immo cały czas "trzyma" stan. Mam coś zje...chane w stacyjce i mogę wyjąć kluczyk przy pracującym silniku a ten ani nie gaśnie ani CE się nie zapala, zero reakcji. Zresztą pastylki też cały czas trzymać przy czytniku nie trzeba. Gdyby był lepszy dostęp do wiązki ECU to bym obadał, co się dzieje na kablu z immo, ale cudów się tam nie spodziewam, to technologia sprzed kilkunastu lat.A immo w przejściówce działa tak(w B też): wkładasz kluczyk, pętla indukcyjna w stacyjce z czytuje kod z kluczyka i wysyła do modułu immo, moduł wysyła do ECU.
W dieslu ECU jedyne co blokuje to przepływ paliwa sterując zaworem odcinającym (tym samym, którym gasi silnik). Na upartego powinno dać się wsadzić ręczny przełącznik zamiast sygnału z ECU i mieć ukryty wyłącznik "zapłonu" używając go również do gaszenia auta.Wiele osób się już złapało kupując na allegro ECU lub kluczyk, a później się okazało ze nie odpali.. Jak pisałem wcześniej jeśli nie ma kompletu to nie odpali.
jrzeuski napisał(a):No, ale co immo wysyła do ECU?
jrzeuski napisał(a):Gdyby to miał być jakiś szyfr do rozkodowania przez ECU to moduł immo byłby zbędny.
jrzeuski napisał(a):Albo musiałby zawsze występować w sprzedaży w komplecie z ECU a tak nie jest. Ba, wg EPC immobilizer to jest extras, czyli ECU umie pracować bez niego.
jrzeuski napisał(a):Mam coś zje...chane w stacyjce i mogę wyjąć kluczyk przy pracującym silniku a ten ani nie gaśnie ani CE się nie zapala, zero reakcji.
jrzeuski napisał(a):to technologia sprzed kilkunastu lat.
Skoro tak to zamiast wydawać kasę na komplet gratów lepiej pojechać do ASO, żeby zakodowali dorobiony kluczyk albo znaleźć kogoś innego z Techem.brum napisał(a):A moduł immo czy kluczyk czy ECU kupisz w ASO. tylko co z tego jak nie odpalisz po założeniu. Dopiero jak z czytają kod z auta, to zaprogramują nową cześć techem.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości