Witamy !



[All] Centralny zamek

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez beko26 » 27 cze 2013 13:56:17

Witam
Chciałbym założyć central na klapę bagażnika A-sport. Kupuje siłownik slave, mam central ( master drzwi kierowcy i slave pasażer). Gdzie najłatwiej podłączyć slave pod klapę, którędy poprowadzić kable. Ma ktoś może zdjęcia ? Tylko proszę nie piszcie, że do slave`a w drzwiach pasażera i wtedy ciągnąć kable.
beko26
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 05 wrz 2011 12:10:42
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 27 cze 2013 14:41:00

Podpinasz slavy pod master i tyle. A kable ciągniesz jak chcesz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez beko26 » 27 cze 2013 16:28:09

Fajnie, ale nie chodzi mi o to, aby ciągnąć kable od drzwi ( obojętnie prawych czy lewych), ale od centralki, miejsca od którego to się zaczyna. Więc pytanie brzmi gdzie jest ta centralka, lub kable przebiegające możliwie korzystnie aby podłączyć tylną klapę.
Przecież wyraźnie napisałem, aby nie pisać mądrości typu od drzwi... :...:

-- Dodano 27 cze 2013 18:15:29 --

Przepraszam, nie wiem jak edytować lub dodawać do swojego ostatniego postu.
Znalazłem centralkę od centralnego zamka - pod wkładem na kasety.
Stamtąd puszczę wiązkę do tylnej klapy. Ale, jeden problem - rozumiem, że mam się podpiąć pod jedną z wtyczek ( dochodzi do niej wiązka 5 kabli -pewnie master i wiązka dwóch kabli - slave). W tej wtyczce brak metalowych wkładek, natomiast w centralce są jeszcze trzy pary wolnych łączy. Jaki jest sposób na osadzenie tam kabli z końcówkami, czy można kupić takie końcówki , czy trzeba kombinować. Wolałbym dołożyć końcówki niż podpinać się pod kable slave-a. I ostatnie pytanie - czy ktoś już to robił i czy można założyć central na wlew paliwa ( może od innego samochodu) . Wkurza mnie otwieranie na stacji wlewu kluczykiem "A" aby potem odkręcić korek kluczykiem "B".
beko26
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 05 wrz 2011 12:10:42
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez JJKILLER » 27 cze 2013 20:40:57

A skąd masz korek z kluczykiem?
U mnie klapka jest na kluczyk od stacyjki ale korek jest tylko przekręcany, ale bez żadnego kluczyka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez beko26 » 28 cze 2013 05:21:44

Jakbyś mógł zrób zdjęcie tego korka - muszę zmienić bo bez sensu wozić dwa klucze plus trzeci od osłony koła.
Znalazłem temat na elektrodzie odnośnie wsuwek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1678162.html
Teraz tylko został temat centrala na klapkę wlewu - czy ktoś to przerabiał ?

-- Dodano 28 cze 2013 19:22:48 --

Niestety.... :pomidor: , macie pewnie radochę :dyskusja: ale ta kostka pod schowkiem na kasety okazała się sterownikiem od szyb elektrycznych...
Czas się wziąć do pracy :guns: i poszukać naprawdę czegoś ( centralki) gdzie można podpiąć kolejny slave. Próbowałem przez drzwi od któregoś z siłowników , ale strasznie ciasno i słabe dojście.
Pomóżcie poszukać tej chol... centralki.

-- Dodano 28 cze 2013 21:13:32 --

Widzę, że sam sobie będę odpowiadał - znalazłem sterownik - stycznik pod który są podpięte siłowniki z drzwi. Sterownik ten znajduje się przy prawej stopie pasażera - za tapicerką . Charakterystyczne cykanie doprowadziło mnie do celu.
beko26
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 05 wrz 2011 12:10:42
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez lychasc » 29 cze 2013 15:48:16

Podepnij sie pod zielony i niebieski kabel
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez beko26 » 30 cze 2013 14:34:17

Podpiąłem się pod żółty i żółto-niebieski ( takie są w siłowniku slave w drzwiach pasażera ). Co dziwne - szukanie sterownika trwało kilka godzin ( z przerwami ) a podłączenie siłownika 45 min. Wszystko działa - tylna klapa tez ma central.
beko26
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 05 wrz 2011 12:10:42
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez radziol83 » 01 lip 2013 16:47:01

Witam

Jestem tu nowy :shock:

mam następujący problem po zamknięciu lub otwarciu centralnego zamka prawy migacz nie gaśnie.... czego to może być przyczyna ??

Proszę o pomoc 502 132 374 sms oddzwonię
radziol83
 

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez JJKILLER » 01 lip 2013 21:01:07

A czy zasada kulturalnego przywitania się w odpowiednim dziale, już nie obowiązuje, tylko bach, zalogować się i od razu walić z pytaniami mając kulturę w 4ech literach???
Na tym forum (jak i na wielu innych) obowiązują pewne zasady, należy do nich również przywitanie się i napisanie kilku słów o sobie, w przeciwnym razie można być długo ignorowanym...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez sylwian70 » 25 lip 2013 22:23:58

Koledzy i koleżanki-skradziono mi kluczyk od stacyjki i pilot od centralnego zamka(jedyny jaki miałem) i mam pytanie czy gdy zakupię kluczyki i wkładki do drzwi i stacyjkę od jednego autka a np.pilot i sterownik od centralnego zamka od innego autka wszystko będzie mi chodzić prawidłowo czy wszystko musi być z jednego auta i czy muszę też zakupić immobilajzer do tego zastawu.Nie mam o tym pojęcia więc poprosze o porady co mi potrzebne aby wszystko mi cykało w frocie A long 1998 rok.
sylwian70
 

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2013 09:27:56

O ile wiem, to central w A nie był fabrycznie na pilota tylko z kluczyka (i to tylko w drzwiach kierowcy), więc pewnie miałeś dorabiany.

Też minie ciekawi kwestia immobilizera, bo odblokowuje go kluczyk włożony do stacyjki. Dorobionym zapasowym auta nie odpalę.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 26 lip 2013 09:36:52

Jeśli chcesz taki sam kluczyk (czyli z immo) to musisz kupić dodatkowo, petlę ze stacyjki, moduł immo(jest za zegarkiem) i jeszcze ECU, wszystko z jednego auta. Wtedy odpalisz. Problem jest z wykręceniem modułu immo bo dostępu nie ma.

Alarm raczej nie jest powiązany kodem z ecu.
A teraz jak odpalasz bez kluczyka?ązany kodem
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2013 10:40:13

brum napisał(a):Problem jest z wykręceniem modułu immo bo dostępu nie ma.
Trzeba zdjąć deskę.

A wiesz jak obejść immo? Da się jakoś tę pętlę przy stacyjce zmostkować? A może wystarczy odciąć moduł immo od ECU? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 26 lip 2013 11:19:20

jrzeuski napisał(a):A wiesz jak obejść immo? Da się jakoś tę pętlę przy stacyjce zmostkować? A może wystarczy odciąć moduł immo od ECU?

Jacek to nie jest takie proste :P Jak by tak było to strach by było auto zostawić poza garażem.

Immo transponderowe(nowa deska) jest nie do ominięcia domowym sposobem. Można ominąć ale koszt to ok 250-300zł i trzeba wysłać ECU. Można by wsadzić ECU z roku 95', ale pewności nie ma że zadziała. W 95 było immo na pastylkę, które teoretycznie można ominąć. Piszę o silniku 2.2
A immo w przejściówce działa tak(w B też): wkładasz kluczyk, pętla indukcyjna w stacyjce z czytuje kod z kluczyka i wysyła do modułu immo, moduł wysyła do ECU. jeśli się kod zgadza to odpalisz, a jak nie to miga CE.

Wiele osób się już złapało kupując na allegro ECU lub kluczyk, a później się okazało ze nie odpali.. Jak pisałem wcześniej jeśli nie ma kompletu to nie odpali.

-- Dodano Pt 26 lip 2013 12:23:56 --

tutaj jest cały komplet:
http://allegro.pl/frontera-a-2-2i-96-98 ... 31891.html
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2013 12:01:48

brum napisał(a):Jacek to nie jest takie proste :P Jak by tak było to strach by było auto zostawić poza garażem.
A ja właśnie chętnie pozbyłbym się immo, bo mi tylko życie utrudnia a tego złomu i tak mi nikt nie buchnie. Chyba, że zostawię otwarty z kluczykami w środku, to może ktoś zechce się przejechać ;-)
A immo w przejściówce działa tak(w B też): wkładasz kluczyk, pętla indukcyjna w stacyjce z czytuje kod z kluczyka i wysyła do modułu immo, moduł wysyła do ECU.
No, ale co immo wysyła do ECU? Ze schematu wynika, że chyba niewiele. Podejrzewam, że tylko impuls lub stan zielone/czerwone, bo i po co więcej? Gdyby to miał być jakiś szyfr do rozkodowania przez ECU to moduł immo byłby zbędny. Albo musiałby zawsze występować w sprzedaży w komplecie z ECU a tak nie jest. Ba, wg EPC immobilizer to jest extras, czyli ECU umie pracować bez niego. Czyli tym bardziej różne ECU powinny gadać z tym samym immo i na odwrót, przynajmniej w zakresie zgodności typów. Ponadto odblokowanie jest tylko raz, po podaniu napięcia i potem immo cały czas "trzyma" stan. Mam coś zje...chane w stacyjce i mogę wyjąć kluczyk przy pracującym silniku a ten ani nie gaśnie ani CE się nie zapala, zero reakcji. Zresztą pastylki też cały czas trzymać przy czytniku nie trzeba. Gdyby był lepszy dostęp do wiązki ECU to bym obadał, co się dzieje na kablu z immo, ale cudów się tam nie spodziewam, to technologia sprzed kilkunastu lat.
Wiele osób się już złapało kupując na allegro ECU lub kluczyk, a później się okazało ze nie odpali.. Jak pisałem wcześniej jeśli nie ma kompletu to nie odpali.
W dieslu ECU jedyne co blokuje to przepływ paliwa sterując zaworem odcinającym (tym samym, którym gasi silnik). Na upartego powinno dać się wsadzić ręczny przełącznik zamiast sygnału z ECU i mieć ukryty wyłącznik "zapłonu" używając go również do gaszenia auta.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 26 lip 2013 12:17:23

jrzeuski napisał(a):No, ale co immo wysyła do ECU?

Wysyła kod i jeśli się nie zgadza z tym w ECU to nie ma iskry i pompa nie działa.
jrzeuski napisał(a):Gdyby to miał być jakiś szyfr do rozkodowania przez ECU to moduł immo byłby zbędny.

dodatkowe zabezpieczenie.
jrzeuski napisał(a):Albo musiałby zawsze występować w sprzedaży w komplecie z ECU a tak nie jest. Ba, wg EPC immobilizer to jest extras, czyli ECU umie pracować bez niego.

Immo było w serii w przejściówce. A moduł immo czy kluczyk czy ECU kupisz w ASO. tylko co z tego jak nie odpalisz po założeniu. Dopiero jak z czytają kod z auta, to zaprogramują nową cześć techem.
jrzeuski napisał(a):Mam coś zje...chane w stacyjce i mogę wyjąć kluczyk przy pracującym silniku a ten ani nie gaśnie ani CE się nie zapala, zero reakcji.

ja miałem wyrobiony kluczyk i mogłem wyjąć i silnik pracował.
jrzeuski napisał(a):to technologia sprzed kilkunastu lat.

która jest stosowana do dziś tylko z lepszym zabezpieczeniem np większą ilością modułów z kodem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2013 12:39:15

brum napisał(a):A moduł immo czy kluczyk czy ECU kupisz w ASO. tylko co z tego jak nie odpalisz po założeniu. Dopiero jak z czytają kod z auta, to zaprogramują nową cześć techem.
Skoro tak to zamiast wydawać kasę na komplet gratów lepiej pojechać do ASO, żeby zakodowali dorobiony kluczyk albo znaleźć kogoś innego z Techem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 26 lip 2013 14:15:24

i w Aso skasują z min 300zł
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez sylwian70 » 26 lip 2013 22:10:07

ja kluczyk mam dorobiony kilka lat temu z wklejonym czipem i odpala bez problemu zaraz po dorobieniu go zbytnio nie testowałem auto paliło i to mi wystarczyło na tamtą chwilę aż do teraźniejszości.Zostawiłem auto przed blokiem z kluczykami w stacyjce i ktoś mi je zwinął auto odnalazłem ale bez złodzieja i bez kluczyków. Po kradzieży auta świeci mi sie ecu właśnie na tym dorobionym kluczyku bo ten tylko mi pozostał. Oryginalny kluczyk z pilotem przywłaszczył sobie lub wyrzucił złodziej.Auto się znalazło lecz bez kluczyka i pilota od centralnego zamka.Na razie z braku czasu nie ogarnąłem tematu przyczyny świecenia ECU silnika ale wszystko wskazuje na dorobiony kluczyk.Myśle o kupnie kluczyków,wkladek sterownika i pilotów do centralnego zamka z innej froty wysłałem zapytanie do Rypina na http://www.frontera.pl/ ale coś milczą i nie wiem co powinienem zakupić żeby to zaiskrzyło pozytywnie co powinno wejść do zestawu.
Ostatnio edytowano 26 lip 2013 22:13:51 przez sylwian70, łącznie edytowano 1 raz
sylwian70
 

Re: [All] Centralny zamek

Postprzez brum » 26 lip 2013 22:13:18

Kup to co napisałem wcześniej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron