https://www.google.pl/search?q=dob%C3%B ... 12&bih=656Przepraszam, że tak z grubej rury odsyłam do wyszukiwarki, ale dane podawane w tabelach w literaturze są zawsze kompromisem.
Nie ma tak, że ten przekrój jest dobry a ten zły. Temat brzmi: grubszy jest lepszy a cieńszy gorszy.
Na każdym przekroju będziesz miał spadek napięcia.
1. Bierz największy przekrój na jaki cię stać.
2. Druga rzecz: rozrusznik pobiera od 200 do 400 A zależy czy jest ciężki czy lekki rozruch (zima/lato).
3. Szukaj przewodów w porządnej grubej (gumowej) izolacji (oponowy warsztatowy/oponowy przemysłowy)
dlaczego? bo to będzie obwód bez zabezpieczenia - przy zwarciu do karoserii na przejściach przez grodzie spalisz auto.
4. Końcówki daj do zaprasowania, każdy zakładzik elektryczny powinien mieć praskę ręczną do końcówek kabli.
5. Dla orientacji spójrz na pobór prądu wyciągarki i przekrój przewodów do niej.
6. Do karoserii daj plecionkę, lub krótki kabel do solidnej śruby, a plus przez całe auto tam gdzie fabrycznie.
Osobiście z powodu zagrożenia i spadków napięć nie wywalałbym aku do bagażnika.
Powodzenia w motaniu.