Strona 1 z 2
[All] Alternator Isuzu 2.5

Napisane:
31 gru 2008 00:03:02
przez daro7809
Witam mam problem z alternatorem na poczatku od czasu do czasu na wolnych obrotach zapalala sie lampka od ladowania po dodaniu gazu bylo ok do dzisiaj jak sie zapalilo to juz nie zgaslo pomyslalem ze szczotki wiec go wyjąłem okazalo sie ze trzeba go rozpolowic zeby sie dostac do szczotek aby je wymienic, tylko zabardzo nie wiem jak sie za to zabrac, alterntor mam taki sam jak na podanym linku
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=517334088jak jest u was w frotkach z tymi szczotkami wiem ze campo to nie frotka i ja mam silnik od isuzu 2.5d ale moze ktos sie spodkal z takim alternatorem szukalem po innych forach isuzu i nic nie znalazlem z gory dzieki
Re: Alternator

Napisane:
31 gru 2008 00:31:51
przez pit motors
jesli jestes w poznaniu, polecam warsztat na swierczewie, ulica wiazowska, alternantor pod pache i dawaj do kolesia, ja zawoze do niego wszystkie alternatory i rozruszniki co sa podejrzane, sam tego nie robie, daje zarobic fachowcom:), aha, tem gosc ogolnie woli zeby przyjechac do niego samochodem-wszystko na miejscu i diagnoza latwiejsza, znajde numer telefonu, to podrzuce, tymczasem szczesliwego;)
Re: Alternator

Napisane:
31 gru 2008 10:17:37
przez daro7809
szkoda bo juz nie jestem w Poznaniu ale u mnie w miescie tez jest fachmen od alternatorow zaraz do niego jade
Re: Alternator

Napisane:
01 sty 2009 23:02:00
przez Pawel
Jak mój się zapalił... to go ugasiłem i oddałem specjalistom. Czekalem 2 dni i zrobili go super, wiele udało sie z niego uratować, a przyczyną pożaru było zatorte lożysko... Wyjąć alternator z 2.8... pelen szacun...
Re: Alternator

Napisane:
02 sty 2009 16:06:34
przez Balkandriver
Są postępy?
Szczotki w alternatorze są lutowane (twardy lut) i najprawdopodobniej scalone z regulatorem napięcia(szczotkotrzymacz).
Na początek jednak powinieneś pomierzyć miernikiem całą elektrykę (łącznie ze sprawdzeniem diód), oczyścić gniazda szczotek, zobaczyć ich długość (min. 6mm), sprawdzić łożyska, stan komutatora (średnica >30,6mm), wszystko oczyścić, ew. przeszlifować drobniutkim papierem ściernym.
Sprawdź też przekaźnik ładowania.
pozdrawiam
BALKANDRIVER
Re: Alternator

Napisane:
02 sty 2009 18:37:01
przez daro7809
alternator zawiozlem do speca okazalo sie ze szczotki sa do wymiany druciki na uzwojeniu pourywane tona blota u kupe oleju bo uszczelniacz na waku przepuszcza ,chyba bedzie lepiej kupic nowy niz naprawiac nowy alternator 380zl naprawan starego wyjdzie troszke taniej wiec co nowe to nowe
Re: Alternator

Napisane:
02 sty 2009 21:00:28
przez Balkandriver
No, jeżeli jest w takim stanie, jak opisujesz, to faktycznie lepiej zamontować nowy. Nie miałem w ręce altka z frontery, bo nie miałem takiej potrzeby (na razie), ale obejrzyj nowego i oceń, przed zamontowaniem, co trzeba poprawić po fabryce. Chodzi o ew. uszczelnienie newralgicznych miejsc (silikon), by uchronić je przed dostępem wody, błota. Łatwiej to będzie zrobić na stole, niż w aucie.
Choć niestety połączenia wtykowe zalać silikonem trzeba już po podłączeniu kostki w pojeździe.
BALKANDRIVER
Re: Alternator

Napisane:
26 sty 2009 15:35:21
przez POPO
Paweł "Amor" napisał(a):... Wyjąć alternator z 2.8... pelen szacun...
Potrzebuje wyciągnąć alternator (diody lub regulator napiecia padł) mam 2,8TDI z klimą i tu jest problem czy altek po odkręceniu (nie wiem jeszcze gdzie i ile śrub) wyjdzie jakoś górą(wg mnie przeszkadza klima) czy trzeba wyciągać go dołem??
P.S. jak by ktoś miał zdjęcie altka a dokładnie miejsca gdzie są śruby aby go wymontować to poprosze bo nie posiadam kanału i chce być przygotowany (teoretycznie)
Re: Alternator

Napisane:
28 sty 2009 20:37:04
przez makar
daj maila wyśle Ci to co mam o altku schematy zEPC
Re: Alternator

Napisane:
29 sty 2009 07:32:13
przez POPO
makar napisał(a):daj maila wyśle Ci to co mam o altku schematy zEPC
sierr@op.pl z góry dzięki

Re: Alternator

Napisane:
23 lut 2009 21:48:12
przez paaweel
Jaka może być przyczyna nagłych i znacznych wzrostów napięcia w instalacji aż do zapalania się kontrolki check? Przy tym wyraźnie jaśniej świecą wszystkie światła i zwiększają się obroty nawiewu. Nie pomogło przeczyszczenie połączenia silnika z karoserią. Może ktoś już taki problem rozwiązał.
Re: Alternator

Napisane:
23 lut 2009 22:18:03
przez makar
regulator pada
Re: Alternator

Napisane:
24 lut 2009 07:17:52
przez POPO
Jeżeli masz za wysokie ładowanie a raz normalne to regulator.
Ja tak miałem i spaliłem sterowanie świec (naprawione ale dojśc do czego który kabelek to męka i jedna wielka zagadka) dodatkowo zniszczyłem sobie nowke akumulator bo ładowało po 12-17Voltów
szacowana naprawa altka (wymiana regulatora, podstawy wirnika, łożyska, tulejki itp +robocizna) przekroczyła koszt zakupu nowego 650zł gdzieś w trójmieście wiec radze uważać i nie przeginac "jeszcze pojeżdze" bo koszty późniejsze są o wiele droższe
Co do wyciągniecia altka z 2,8 +klima to nie zmała wyczyn sam zrezygnowałem i pojechałem do mechanika - ucieszył sie na prosta robote a póżniej klnął pod nosem bo to takie proste nie było

Re: Alternator

Napisane:
24 lut 2009 17:20:28
przez Pawel
Ostatnio robili mi rozrusznik...

Ile ja się nasłuchałem, aż zrobiło mi się wstyd, że przyjechałem z czymś takim.

I więcej do tych patałachów nie pojadę. Co do alternatora to był wyciągany przy okazji wymiany rozrządu, więc, jak połowa silnika była zdemontowana to, nie było tak żle...

Re: Alternator

Napisane:
24 lut 2009 22:30:24
przez Ewa
Paweł "Amor" napisał(a):Ostatnio robili mi rozrusznik...

Ile ja się nasłuchałem, aż zrobiło mi się wstyd, że przyjechałem z czymś takim.
Jakoś tak PRL-em zapachniło
Nie wstydź się

tylko zmień warstat
Pozdrawiam
Re: Alternator

Napisane:
25 lut 2009 18:13:27
przez Pawel
Już tam moja noga nie stanie

Nie chodzilo mi o to, że przyjechałem Frotą, tylko o to, że mieli z nią TYLE pracy, dostępu brak, części nietypowe... Znalazłem innego elektryka, a z grubszą sprawą - do Elektro...

Re: Alternator

Napisane:
25 lut 2009 19:33:39
przez marek92248
Polecam firmę TPA Polska zajmującą sie regeneracją rozruszników i alternatorów. W Gdańsku kosz regeneracji od 200 do 250zł Wszystko jest bardzo profesjonalnie robione alternatory i rozruszniki wyglądają jak nowe. Dają 12 miesięcy gwarancji. Firma sprawdzona wozimy tam rozruszniki i alternatory z pracy od 18 miesięcy i jak na razie nas nie zawiedli. Regeneracja trwa 24 godziny jednego dnia przywozisz drugiego odbierasz.
Re: Alternator

Napisane:
09 gru 2012 20:52:09
przez bart322
Dzis przejechalem +/- 200km bez sprawnego alternatora, zamieniajac sie co jakis czas akumulatorem z drugiego auta.
Po wymianie alternatora mam ladowanie, ale swieci mi sie ta czerwona kontrolka z akumulatorem. Ktos ma pomysl, co sprawdzic w pierwszej kolejnosci?
Re: Alternator

Napisane:
09 gru 2012 20:57:25
przez FROTERKA
Regulator napięcia?
Re: Alternator

Napisane:
09 gru 2012 21:11:39
przez bart322
Poszedlem teraz sprawdzic i pokazuje ladowanie 14.89-14.91. Za duzo?
-- Dodano 09 gru 2012 21:28:34 --
Po wlaczeniu swiatel 14.85-14.88V.