Strona 1 z 1

[A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 10:16:00
przez kucman22
witam. z gory przepraszam ze zaczynam nowy temat ale nie wiedzialem czy podpiac go pod inny temat , gdyz nie znalazlem objawow podobnych do moich. sprawa polega na tym ze podczas zapalania na zimnym silniku to pali na "strzal". dopiero jak auto jest rozgrzane lub przy czestym odpalaniu i gaszeniu auta to kontrolki tylko przygasaja i nawet rozrusznik nie kreci. zapalilem go na krotko to kreci i zapala bez problemu. Wymienilem swiece zarowe oraz rozrusznik zostal zregenerowany w profesjonalnym zakladzie a nie u "szwagra w garazu". niestety objawy w dalszym ciagu sa te same tylko tyle ze teraz dodatkowo slychac "cyk"za kazdym razem kiedy przekrece kluczyk a rozrusznik nie kreci. na krotko ten zregenerowany rozrusznik kreci bez problemu. podejrzewam stacyjke albo jakis przekażnik... czy ktos pomoze gdzie mam szukac przyczyny?

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 10:28:59
przez jrzeuski
Przekaźnik. U mnie jest na prawym nadkolu, między zbiornikiem wyrównawczym a skrzynką bezpieczników.

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 10:34:17
przez kucman22
a mogłbyś powiedziec co to jest za przekażnik, od czego?

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 10:44:34
przez jrzeuski
Włącza automat rozrusznika po przekręceniu kluczyka w pozycję START.

W swojej Frocie mam podobny problem z odpalaniem na ciepłym i walczę z tym bezskutecznie od dwóch lat. Objaw jest identyczny na dwóch rozrusznikach. Jedna z diagnoz to wytarte tulejki, w wyniku czego wirnik po rozgrzaniu "rośnie" i skleja się ze stojanem robiąc zwarcie. Tylko, że jeden z rozruszników miał wymieniane tulejki i zero poprawy :(

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 11:01:17
przez kucman22
ja jak narazie walcze juz jakies 2 miesiace ale z marnym skutkiem... :? szukam u siebie teraz tego przekaźnika ale za cholere nie wiem gdzie on jest u mnie.. :niewiem:

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 07 wrz 2015 12:50:12
przez jrzeuski
Może we Frotach A przed liftem go wcale nie ma :niewiem: Mają inną (dużo prostszą) instalację elektryczną. Ja go znalazłem na zasadzie "ciekawe do czego to jest, wyjmę i zobaczę, co przestanie działać" :D

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 06 paź 2015 08:10:56
przez kucman22
witam. troche mi zeszło ale udało mi sie jak narazie uporac z zapalaniem mojej frotki 8-) . a mianowicie z tej niebieskiej "kostki"

2589

wyciagnalem przekażnik wraz z bezpiecznikiem.

2587

zaciekawilo mnie to ze wg internetu jest to przekażnik klimy, gdzie moja froncia nie ma klimy :niewiem: z innych objawów zauwazylem ze wczesniej (gdy przekaźnik byl podpiety) przy przekreceniu kluczyka na pozycje zapłon od razu szedł obieg wody. teraz tego nie ma i obieg wody idzie w momencie odpalenia auta. :niewiem:

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 29 lis 2015 19:32:17
przez Łukasz12502
kucman22 napisał(a):witam. troche mi zeszło ale udało mi sie jak narazie uporac z zapalaniem mojej frotki 8-) . a mianowicie z tej niebieskiej "kostki"

2589

wyciagnalem przekażnik wraz z bezpiecznikiem.

2587

zaciekawilo mnie to ze wg internetu jest to przekażnik klimy, gdzie moja froncia nie ma klimy :niewiem: z innych objawów zauwazylem ze wczesniej (gdy przekaźnik byl podpiety) przy przekreceniu kluczyka na pozycje zapłon od razu szedł obieg wody. teraz tego nie ma i obieg wody idzie w momencie odpalenia auta. :niewiem:

a możesz napisać jak sobie z tym poradziłeś?to co na zdjęciu to właśnie od tej pompki el wymuszającej obieg ale co to ma z odpalaniem wspólnego to :niewiem:

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 gru 2015 14:41:42
przez jacawrzes
tez sie dołączam do pytania

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 14 sty 2016 12:28:43
przez kucman22
co te przekażniki od klimy miały wspólnego z odpaleniem to nie mam pojecia ale moze wiecej pradu szło na obieg wody niz na rozrusznik.. nie wiem, naprawde :? powiem jeszcze tyle ze oprocz wyjecia tego przekaznika i bezpiecznika to regeneracji poddany został sam rozrusznik i jak narazie problemy z odpaleniem sie nie pojawiaja :D

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 23 sty 2016 19:21:04
przez Łukasz12502
to nie była do końca wina rozrusznika ani tych przekaźników.kostka stacyjki już do :dupa: ,ale zregenerowałeś rozrusznik i wyjąłeś przekaźniki "odciążając" kostkę i jest lepiej,przerabiałem temat w tamtym roku.

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 sie 2016 17:17:04
przez klima
Przekaźnik tutaj prezentowany jest to bajer od przyspieszacza zapłonu, działa on mianowicie tak kiedy jest brak sygnału z alternator->przekaznik+obrotomierz na przekaźnik to zapłon jest przyspieszany... Polecam dołożyć przekaźnik na starter :) Naprawa kostki od kluczyka, na jakieś kilka tygodni...

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 sie 2016 19:53:35
przez Łukasz12502
kucman22 napisał(a):witam. troche mi zeszło ale udało mi sie jak narazie uporac z zapalaniem mojej frotki 8-) . a mianowicie z tej niebieskiej "kostki"

2589

wyciagnalem przekażnik wraz z bezpiecznikiem.

2587

zaciekawilo mnie to ze wg internetu jest to przekażnik klimy, gdzie moja froncia nie ma klimy :niewiem: z innych objawów zauwazylem ze wczesniej (gdy przekaźnik byl podpiety) przy przekreceniu kluczyka na pozycje zapłon od razu szedł obieg wody. teraz tego nie ma i obieg wody idzie w momencie odpalenia auta. :niewiem:

klima napisał(a):Przekaźnik tutaj prezentowany jest to bajer od przyspieszacza zapłonu, działa on mianowicie tak kiedy jest brak sygnału z alternator->przekaznik+obrotomierz na przekaźnik to zapłon jest przyspieszany... Polecam dołożyć przekaźnik na starter :) Naprawa kostki od kluczyka, na jakieś kilka tygodni...

drugi odkop :1: gratulacje

:shock: :shock: :shock: "elektroniczny"przyspieszacz zapłonu w frocie 2.3TD??? :stop: :shock: wow też chce go mieć u siebie :mrgreen:
a tak na poważnie to przekaźnik od tej elektrycznej pompy wody a nie jakieś "cuda na kiju"

Re: [A 2.3 long] problem z odpaleniem

PostNapisane: 24 sie 2016 20:07:00
przez klima
Nazywa się to na schemacie strona 13*22 - ENGINE REVOLUTION RELAY z niego jest sterowany zawór na pompie wtryskowej COLD START ACCELERATION VALVE a co robi to już pisałem.

-- Dodano 24 sie 2016 20:08:36 --

Nom, nie popatrzyłem dokładnie na zdjęcie, heh ten co o nim piszę znajduje się obok sterownika grzania świec.