Strona 1 z 3

[All] alternator 100A

PostNapisane: 11 sty 2017 17:58:40
przez pisu22
może mnie ktoś oświecić jakim prądem alternator 100A ładuje aku?

Szymon.ha

PostNapisane: 11 sty 2017 18:07:40
przez szymon.ha
To zależy od tego jaki masz akumulator.

Re: Szymon.ha

PostNapisane: 11 sty 2017 19:20:50
przez pisu22
szymon.ha napisał(a):To zależy od tego jaki masz akumulator.
akumulator 72 Ah. Taki prostokątny :D

Re: alternator 100A

PostNapisane: 11 sty 2017 19:37:08
przez Sovviet
Każdy alternator ładuje prądem zależnym od obrotów czasami mozna znalezc tabelke u niektorych producentow.

Re: alternator 100A

PostNapisane: 11 sty 2017 20:14:12
przez pisu22
no dobrze, ale czy jest to np 5A czy 50?
chodzi o to jak szybko altek naładuje rozładowany aku do pełna

Szymon.ha

PostNapisane: 11 sty 2017 21:42:39
przez szymon.ha
A to nie tak że akumulator przyjmuje 1/10 pojemności do ładowania,(?) a wielkość alternatora polega na tym aby na bieżąco zasilal odbiorniki?

Re: Szymon.ha

PostNapisane: 11 sty 2017 22:20:33
przez pisu22
szymon.ha napisał(a):A to nie tak że akumulator przyjmuje 1/10 pojemności do ładowania,(?) a wielkość alternatora polega na tym aby na bieżąco zasilal odbiorniki?

rozumiem szymon, że również pytasz więc oboje nie wiemy
może ali coś tam kuma?

Re: alternator 100A

PostNapisane: 11 sty 2017 22:30:19
przez jrzeuski
Nie, to nie tak. Te 10% pojemności to zalecany prąd ładowania prostownikiem, który posiada stosowną regulację. Alternator nie ma takiego układu, więc daje tyle ile jest w stanie przy danych obrotach i kable prześlą do odbiorników. Inaczej mówiąc rozładowany akumulator dostaje tyle ile nie zeżrą inne odbiorniki prądu. Im bardziej jest naładowany tym prąd ładowania spada, bo zmniejsza się różnica napięć. Fizyka prądu stałego. Kiedyś było w programie szkoły podstawowej, teraz to nie wiem czy chociaż w liceum tego uczą.

Akumulator zdolny dać np. 400A jest również zdolny tyle przyjąć w trakcie ładowania. Kwestia tylko czy elektrolit się nie zagotuje. To raz a dwa to montaż takiego alternatora nie ma praktycznego sensu, bo odpalanie silnika trwa kilka sekund a pracuje potem przynajmniej kilka minut, więc alternator ma kilkadziesiąt razy więcej czasu na uzupełnienie prądu zużytego na odpalenie.

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 11 sty 2017 23:41:29
przez pisu22
znaczy się, że co? że jeśli mamy zużycie na poziomie 120W czyli jakieś 10A to alternator poda na aku to co mu zostanie czyli jakieś 90A?
przecież to zagotuje go w kilka minut a tak się nie dzieje
więc jak jest?

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 07:50:39
przez kolasz
Ja mam założone dwa akumulatory po 74A i daje radę

Szymon.ha

PostNapisane: 12 sty 2017 08:00:53
przez szymon.ha
Ale co daje rade?

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 08:27:47
przez jrzeuski
pisu22 napisał(a):znaczy się, że co? że jeśli mamy zużycie na poziomie 120W czyli jakieś 10A to alternator poda na aku to co mu zostanie czyli jakieś 90A?
przecież to zagotuje go w kilka minut a tak się nie dzieje
więc jak jest?
Napisałem czemu tak się nie dzieje, czytaj do skutku.

Re: alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 09:03:04
przez pisu22
jrzeuski napisał(a): Im bardziej jest naładowany tym prąd ładowania spada, bo zmniejsza się różnica napięć..


a więc czytam do skutku i z tego wnioskuję, że całkowicie rozładowany aku, altek będzie ładował prądem 90A na początku i ten prąd będzie się zmniejszał w miarę jego naładowania, tak?

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 09:24:54
przez jrzeuski
Niezupełnie, bo całkowicie rozładowany akumulator nie ma 0V tylko 8-10V i niezerowy opór, ale rzeczywiście sięga to kilkudziesięciu A i dlatego po odpaleniu silnika z całkowicie rozładowanym aku zaleca się włączenie jak największej ilości odbiorników prądu (światła, ogrzewanie szyb, nawiew na maxa). Ten pobór prądu zmniejszy prąd ładowania akumulatora eliminując ryzyko zagotowania elektrolitu. Jest to istotne zwłaszcza, jeśli się coś pomotało i wstawiło mocniejszy alternator i/lub słabszy akumulator niż przewidział projektant samochodu. Wstawienie większego lub dodatkowego akumulatora jest zawsze bezpieczniejsze niż większego lub dodatkowego alternatora, ale każdą przerobioną instalację należy użytkować z głową rozumiejąc, co tam się dzieje a nikomu krzywda się nie stanie ;-)

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 12:52:49
przez RudeBoy
Dżizus co Wy wypisujecie!
Kilkadziesiąt amper na ładowanie akumulatora :mrgreen:

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 13:02:34
przez ali
RudeBoy napisał(a):Dżizus co Wy wypisujecie!
Kilkadziesiąt amper na ładowanie akumulatora :mrgreen:

tak sobie właśnie czytam i czytam i coraz śmielsze teorie są :mrgreen:

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 13:10:55
przez jrzeuski
Wy się nie śmiejcie tylko wepnijcie miernik między klemę a zacisk rozładowanego akumulatora i się przekonajcie. Od razu podpowiem, że taki z zakresem do 10A należy wziąć w komplecie z gaśnicą :D Taki co pokazuje do 30A ma szanse przeżyć, najwyżej mu się wskazówka wygnie na ograniczniku ;-)

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 12 sty 2017 13:25:58
przez RudeBoy
W zasadzie to Szymon wyczerpał już temat.

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 27 sty 2018 16:09:13
przez przemekcrx
Ktoś tu robił przejściówkę pod inny alternator do 3.2 przyznać się kto???

Re: [All] alternator 100A

PostNapisane: 29 sty 2018 22:10:30
przez Wiciu_S
Ja robiłem i Szymon też ;)