przez log21 » 15 kwi 2021 17:52:03
Ogólnie to do większości popularnych samochodów występują wiązki dedykowane do haka. Fajna sprawa. Wyjmujemy wtyczkę z lampy ( lub gdzieś obok), podpinamy drugą i wiązkę do gniazda i gotowe. Szkoda, że frotka nie jest takim popularnym samochodem. Kup sobie moduł uniwersalny ( tylko coś lepszego niż chińczyk) instalacja jest zazwyczaj bardzo prosta. Ciągniemy + 12 do zasilania modułu, cześć sterującą instalacji wpinamy w kable obok lamp a z modułu podłączamy gniazdo. Zaleta tego rozwiązania jest taka, że żadne światła przyczepy nie obciążają instalacji lamp w samochodzie i w wypadku poważnego zwarcia co najwyżej spali się moduł lub jego bezpiecznik. Dobry podstawowy moduł możemy kupić gdzieś ok 100 zł. Jak masz więcej pieniędzy to możesz wydziwiać. Dochodzą funkcje sterowania halogenem czy pdc. Instalacja nie jest jakoś mocno skomplikowana. Możesz także podłączyć instalację bezpośrednio pod lampy ale wtedy musisz pamiętać o odpowiednik obciążeniu, ponieważ część tanich ledów spowoduje szybkie mruganie kierunkowskazów. Wynika to z tego, że oplowski moduł kierunkowskazów ( lub jak kto woli przerywacz) posiada opcję współpracy z kierunkiem przyczepy o mocy 21w, zastosowanie mniejszego obciążenia spowoduje błędy działania i szybsze miganie. Poza tym każde uszkodzenie lamp czy zwarcia odbijają się na instalacji samochodowej. Wiec chyba warto wydać ze sto złotych na moduł.