Witamy !



[B] gdzie jest czujnik temp. plynu?

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez tajnos » 21 cze 2009 18:55:31

no i super tylko jak sie bede za to zabieral tp sie odezwe bo nie wiem nawet co tam zaslepic , póki mam ten cholerny gips nic nie moge zrobic :...:


OK juz wszystko wiem troche inny silnik ale o to samo chodzi jak by co to podaje linka

http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dz ... /egr2.html
tajnos
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Michał » 21 cze 2009 19:42:31

Za to zawór identyczny (przynajmniej wzrokowo) więc wiesz
co cię czeka :-)

Pozdrawiam
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Adamzz » 20 sie 2009 07:51:30

Zaślepianie EGR? Ktoś chyba nie słyszał o wysoko toksycznych NOx.. Był nawet śmiertelny przypadek pewnego "mechanika"
Adamzz
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Kogut » 20 sie 2009 20:53:26

Adamzz napisał(a):Zaślepianie EGR? Ktoś chyba nie słyszał o wysoko toksycznych NOx.. Był nawet śmiertelny przypadek pewnego "mechanika"

:?: :?: :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Adamzz » 20 sie 2009 21:07:15

Ano zszedł był podobno. Postanowił porobić trochę przy włączonym silniku i już nie wyszedł z kanału. Podobno właśnie miał coś poprzerabiane z EGR i zatruł się NOx`ami. Tak napisałem bo to też Frontera była.
Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda ;)
Adamzz
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez makar » 20 sie 2009 22:06:59

<Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda
pierwsze słyszę jedno z drugim nie ma nic wspólnego
makar
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez wikked » 20 sie 2009 22:32:26

Adamzz napisał(a):Ano zszedł był podobno. Postanowił porobić trochę przy włączonym silniku i już nie wyszedł z kanału. Podobno właśnie miał coś poprzerabiane z EGR i zatruł się NOx`ami. Tak napisałem bo to też Frontera była.
Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda ;)

i pewnie jeszcze jest większa awaryjność turbin bo się szybciej kręcą??
Dla wyjaśnienia EGR to zawór recyrkulacyjny spalin który jest otwierany podciśnieniowo w momencie szybkiego naciśnięcia na gaz więc jeśli chodzi o zatrucie NOx prze zaślepienie EGR można między bajki włożyć. Odnośnie lambdy to ciekawe jak można ją uszkodzić w ten sposób. Ludzie!! Sonda lambda to nic innego jak czujnik temperatury!!. To najzwyklejsza termopara, która mierząc temperaturę wie czy silnik jest ciepły czy zimny i dozuje ilość paliwa do powietrza. Dlatego właśnie uszkodzenie jej (przerwanie) powoduje że autko zaczyna Nam palić 100% więcej. Sama operacja istnienia EGRa z punktu widzenia ekologii ma za zadanie zawrócenie części spalin do kolektora ssącego w celu ich dopalenia, a z Naszego (zakładając że masz TDI albo TD) zwiększenie ciśnienia na turbinie, co daje większą moc i tylko tyle. Większość EGRów w Naszych boskich furkach i tak nie działa bo już dawno się zapiekły tylko ból polega na tym że przeważnie zapiekają się nie domknięte.
wikked
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Adamzz » 21 sie 2009 08:22:32

Czy zatruł się NOx czy po prostu spalinami tego nie wiem. Pisało ze miało to związek m.in. z przeróbkami układu EGR. Szkoda że nie pamiętam gdzie o tym pisali..
Co do sondy lambda.. istotnie działa ona na zasadzie różnicy temperatur, ale nie do końca jest tylko i wyłącznie czujnikiem temperatury. Ma za zadanie mierzyć zawartość tlenu w spalinach i we współpracy z komputerem dozuje skład mieszanki paliwowej, tak aby ograniczyć do minimum emisje tlenku węgla i innych szkodliwych gazów przez doprowadzenie tego składu do stanu jak najbliższego perfekcji. Jej uszkodzenie powoduje po prostu ogłupienie komputera sterującego i zakłócenia w dozowaniu paliwa (zwiększenie dawki paliwa)
Myślę że nie będę się rozpisywał dalej bo zaczynam offtopować. Kto będzie chciał i tak zrobi po swojemu ;)
Polecam artykuł : http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin ;)
Adamzz
 

Re: gdzie jest czujnik temp. plynu?

Postprzez Elektro001 » 21 sie 2009 19:49:45

wikked napisał(a):
Adamzz napisał(a):Ano zszedł był podobno. Postanowił porobić trochę przy włączonym silniku i już nie wyszedł z kanału. Podobno właśnie miał coś poprzerabiane z EGR i zatruł się NOx`ami. Tak napisałem bo to też Frontera była.
Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda ;)

i pewnie jeszcze jest większa awaryjność turbin bo się szybciej kręcą??
Dla wyjaśnienia EGR to zawór recyrkulacyjny spalin który jest otwierany podciśnieniowo w momencie szybkiego naciśnięcia na gaz więc jeśli chodzi o zatrucie NOx prze zaślepienie EGR można między bajki włożyć. Odnośnie lambdy to ciekawe jak można ją uszkodzić w ten sposób. Ludzie!! Sonda lambda to nic innego jak czujnik temperatury!!. To najzwyklejsza termopara, która mierząc temperaturę wie czy silnik jest ciepły czy zimny i dozuje ilość paliwa do powietrza. Dlatego właśnie uszkodzenie jej (przerwanie) powoduje że autko zaczyna Nam palić 100% więcej. Sama operacja istnienia EGRa z punktu widzenia ekologii ma za zadanie zawrócenie części spalin do kolektora ssącego w celu ich dopalenia, a z Naszego (zakładając że masz TDI albo TD) zwiększenie ciśnienia na turbinie, co daje większą moc i tylko tyle. Większość EGRów w Naszych boskich furkach i tak nie działa bo już dawno się zapiekły tylko ból polega na tym że przeważnie zapiekają się nie domknięte.


Co do tej sondy to nie zgodzę się z powyższym stwierdzeniem. Sonda lambda montowana w układzie wydechowym pojazdu ma za zadanie mierzyć poziom tlenu w spalinach, który odzwierciedla efektywność spalania mieszanki paliwowej w cylindrach. Sygnał z sondy lambda trafia następnie do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury. Do momentu gdy silnik nie osiągnie temperatury minimum 60 stopni Celcjusza, sonda lambda nie jest brana pod uwagę przez sterownik.
Elektro001
 

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron