Witamy !



Interfejs diagnostyczny

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 27 lut 2009 11:33:34

A czy w tym zestawie jest oprogramowanie ????

sam hardware 250 pln...

Jakbys sie Danio dopytał.. daj znać....
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez mum » 27 lut 2009 15:45:45

polecam po prostu maxscan autela gs500
za jakies 70 funtow na ebay-u kupic mozna
czyta kody kasuje czyta parametry diagnostyczne silnika
mila zabawka
moze nie jezdzimy szybko ale za to dojedziemy wszedzie
- aby spieprzyc linux-a trzeba nadnim niezle popracowac aby spieprzyc windows-a wystarczy na nim pracowac -
mum
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 lut 2009 15:16:53
Lokalizacja: andover
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Danio » 27 lut 2009 19:47:10

Cena ok :lol: i lista aut imponująca tylko u mnie jeden port :oops:

Jak nic innego nie znajdę to wezmę tego , będzie powód żeby zmienić laptopa
Danio
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 27 lut 2009 22:44:52

:-)

powodzenia w szukaniu laptopa z dwomaCOMAI!!!

zostaje ci jedynie interejs - dwa COMy na PCMCIA - zobacz na allegro

protesy USB-RS232 uważaj... możesz kupic porządne na chipsecie Pl2302... albo jakies chńskie badziewia...

!!! zobacz tutaj !!!

http://www.allegro.pl/search.php?string ... egory=4177


zreszta sa nawet na Allegro polecane do euroscan

:-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

logitech2 for frontera

Postprzez mum » 28 lut 2009 04:14:53

boze to forum dzila to piekne
widzialwm po nowych datach ze cos sie dzieije ale nie wierzylem jednak frota zyje
kocham was

jesli chodi o inter-fejsy to nic nie zastapi czytnikow
zostawmy laptopy do innych zadan ( czy kom. zastapi cb nie sadze )
nie znosmy ich do garazy tym bardizj z winda
jesl gps to ustrojstwo gps a nie notebook zajmujacy miejsce pasazera ( no chyba ze acer z linem ;bo maly )
lepiej miec instrukcje i po odzczycie danych z urzadzeniami pomiarowymi konfrontowac je z danymi ze specyfikacji
piekne jest to ze zyjecie
mam nadzieje ze spetkamy sie na zloci acz kolwiek koliduje to z wakacjami moich dzieci
ale kocham wyprawy pod kazdym wzgledem i zaluje ze tak puzno was odkrylem
szacunek i takich ludzi mi brakuje
to fakt off-road wciaga bardziej niz bagno :)
moze nie jezdzimy szybko ale za to dojedziemy wszedzie
- aby spieprzyc linux-a trzeba nadnim niezle popracowac aby spieprzyc windows-a wystarczy na nim pracowac -
mum
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 lut 2009 15:16:53
Lokalizacja: andover
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Danio » 06 mar 2009 14:07:27

No i kupiłem http://moto.allegro.pl/item556751975_no ... lexer.html
nic specjalnego ale daje rade ,zredukowałem koszta naprawy na 100zł plus własna robocizna :) A interfejs sie przyda bo często znajomym grzebie przy autach :lol:
Danio
 

Dane odczytów interfejsa?

Postprzez Kostek » 08 mar 2009 13:59:22

Panie i Panowie, czy jest gdzieś, możliwość znalezienia parametrów jakie powinny być odczytane na kompie z turbo, wtrysków, itp.
Po ostatniej wizycie na kompie kolo powiedział, że coś nie tak z turbo, bo cyferki coś mu skakały, ale nie wie jakie parametry są dobre.
2.2 dti long automat 2000 :?:
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Wookash » 03 cze 2009 23:04:39

Czy ktos to posiada http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=20&prodid=241?

Czy jest tam tez soft? Cena do zaakceptowania i mysle ze bym zakupil tylko nie wiem jak to z frota B 3.2 V6 bedzie dzialac i co dokladnie pokazuje?

Pozdr.
Wookash
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 04 cze 2009 06:41:17

Zawartość sprzedawanego zestawu
1. Interfejs Opel Scanner USB we wtyku OBD2.
2. adapter z OBD2 na ALDL 10 pin (auta przed 1996r.),
3. Instrukcja obsługi do urządzenia oraz instrukcja programu diagnostycznego.


zadzwoń i dopytaj sie czy program jest w zestawie - bo ja widze że nie

chyba że koles dodaje program jako "gratis" -)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez ArekV » 05 cze 2009 20:39:55

Wygląda na to że nie ma programu w zestawie ale najlepiej zapytać.
Opel Scanner fajny program ale - oficjalnie - płatny, daje bezpośredni odczyt czujników itp.

Pzdr.
ArekV
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez gabrielll1 » 06 cze 2009 00:03:23

Wookash napisał(a):Czy ktos to posiada http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=20&prodid=241?

Czy jest tam tez soft? Cena do zaakceptowania i mysle ze bym zakupil tylko nie wiem jak to z frota B 3.2 V6 bedzie dzialac i co dokladnie pokazuje?

Pozdr.


Taka moja rada: upewnij się trzy razy przed zakupem że dany interfejs będzie współpracował z Twoim autkiem.
Kupiłem kiedyś kabel z oprogramowaniem (250zł) przez Allegro i niestety pomimo iż w opisie stało iż kabelek obsługuje moją frotkę, nie mogłem się połączyć. Oddałem kabelek bez problemu dostałem zwrot kosztów. Ktoś z serwisu tej firmy od której kupiłem na Allegro odpowiedział mi iż tego modelu (silnik X22SE) nic nie ruszy. Pewnie chodziło o kabelki do mniej więcej 400zł.
Ponoć benzyna 2.2 i 3.2 ma jakiś tam inny interfejs niż diesle i ciężko będzie zdobyć coś do zdiagnozowania w rozsądnej cenie, przynajmniej ja nie mogę znaleźć. Dlatego prośba do Ciebie Wookashku, jak będziesz miał taki interfejs daj znać.
We warsztacie zdiagnozowali mi frote czymś wielkości "Eee PC 901" o wartości 3900 euro i wyszło że padł czujnik położenia wałka rozrządu.
gabrielll1
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez makar » 06 cze 2009 09:11:22

ja mam opelscannera z allegro od gościa który sam to składa. Jak wychodzi nowy soft wysyłasz do niego i przeprogramowuje w kosztach wysyłki. Kwestia odczytania kodu błędu to pikuś można to zrobić fejsem za niecałe100 PLN, kwestia adaptacji silnika, podglądu parametrów i najważniejsze interpretacji wyników to już inna sprawa. Urządzenia za 3900 Euro nie dadzą nic komus kto nie ma żadnego doświadczenia w diagnostyce
makar
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez gabrielll1 » 06 cze 2009 09:52:31

makar napisał(a):...Urządzenia za 3900 Euro nie dadzą nic komus kto nie ma żadnego doświadczenia w diagnostyce

Pewnie masz rację, ale widziałem jak to podłączył i wyraźnie wyskoczyły mu dwa komunikaty (po angielsku) pierwszy to błąd czujnika położenia wałka rozrządu a drugi to błąd potencjometru przepustnicy. Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu "check engine" przestał świecić.
Jeśli chodzi o błąd czujnika przepustnicy, to było tak...
Pewnego dnia wyskoczył błąd "check engine" ale żadnych niepożądanych objawów nie było, aż do momentu gdy podczas jazdy przy powyżej około 110 km/h silnik zaczął jakby szarpać raz na jakiś czas. Potem "check engine" zgasł. Potem znów się zapalił i tak raz się zapalał raz gasł. Wymieniłem na "ślepo", mając pod ręką przypadkiem nowy czujnik położenia przepustnicy. Sytuacja się nie zmieniła. "check engine" pojawiał się i znikał, następnego dnia przy odpaleniu silnika obroty utrzymywały się na poziomie 1600-2000. Po przejechaniu pewnego odcinka drogi obroty schodziły do 900, potem znów "na luzie" utrzymywały się na poziomie około 2000. Wtedy zrobiłem w/w test. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu, to samo, "check engine" i wysokie obroty. Przeprosiłem stary czujnik przepustnicy i założyłem go z powrotem i teraz wszystko jest OK.
Wynikało by z tego że, potencjometr położenia przepustnicy musi być zgrany jakoś z komputerem, albo ten mój nowy był felerny.
gabrielll1
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Janek 44 » 06 cze 2009 11:21:36

@gabrielll1
Gdzie zanabyłeś i ile kosztował czujnik położenia wałka?
Janek 44
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez gabrielll1 » 06 cze 2009 16:30:18

ebay, nick gościa na wszelki wypadek "vauxhallpartswarehouse" szybka wysyłka, dobry kontakt:

http://cgi.ebay.ie/Vauxhall-CamShaft-Se ... 1|294%3A50

Miałem kombinować z czujnikiem od Omegi, ale odpuściłem, bo nikt nie był wstanie mi odpowiedzieć czy będzie działał z frotką. W każdym razie ten z ebay działa i wreszcie mam ŚWIĘTY SPOKÓJ bez tego cholernego "check enigine" :D
Aha... i jeszcze na tym czujniku napisane było "Made in Italy", tak mi się jakoś w oczy rzuciło.
gabrielll1
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez DAN » 29 cze 2009 22:14:19

Witam

Co do interfejs do Frotki to zalezy jakie masz zlacze i co chcesz uzyskac z programu.
1 - tylko odczyt bledow - OPELtech2
2 - odczyt i zapis opelscaner dla staszych wersji Frotki przejsciowka na ODB1 z ODB2 gdyz ten interfejs jest dotepny ze zlaczem ODB2

Pierwszy z nich niewymaga opisu natomiast drugi interfere moze posluzyc nam naprzyklad do adaptacji silnika na biegu jalowym czyli zapisu poprawnosci spalania mieszanki na postoju ;-)

ja osobiscie jak che sprawdzic czy dany interfejs dziala sciagam program ktory ma niby dzialac pod tym kablem i sprawdzam co moge uzyskac ustawiajac interesujace mnie auto w configuracji proagramu ;-)

Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Fronteriy (swietne auto)
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Interfejs diagnostyczny

Postprzez michal 2,8tdi » 15 lip 2009 19:35:10

jak w temacie :mrgreen:
rady,pomoc,schematy,doświadczenia,linki itp.... w stworzeniu interfejsu diagnostycznego do froci :D
michal 2,8tdi
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 30 lip 2009 20:53:27

czy masz taką kostkę ??

Obrazek

jak tak to zespawaj

Obrazek

i poszukaj PC z prawdziwym COM

http://rapidshare.com/files/107882016/Opel_-Tech_2.rar

ale to nie łyka mijego silnika .... ale diesle w B tak :-)

Link sprawny - pobrałem - sie uruchamia

u mnie na PC na dzień dobry program wywala głupiego błęda - ale sie uruchamia
Ostatnio edytowano 30 lip 2009 21:03:31 przez Jarek sp3swj, łącznie edytowano 1 raz
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez wikked » 30 lip 2009 21:03:15

michal 2,8tdi napisał(a):jak w temacie :mrgreen:
rady,pomoc,schematy,doświadczenia,linki itp.... w stworzeniu interfejsu diagnostycznego do froci :D

rada jest jedna:
MAŁO GRZEBIESZ, DALEKO JEDZIESZ!!
Jak nie robiłeś tego to lepiej kup na alledrogo (150-200zł) + oprogramowanie. Jak ci padnie komputer to złożysz nowy temat "ratunku!! padł mi komputer"
a ojciec Ci zrobi z :dupa: "jesień sredniowiecza"
wikked
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 31 lip 2009 00:00:51

wikked napisał(a):rada jest jedna:
MAŁO GRZEBIESZ, DALEKO JEDZIESZ!!


:mrgreen: taaak generalnie tak... w innym wątku pisałem ostrzeżenie że miałem ciekawe jajca ... ale chyba z perwspektywy czasu to nie do końca był winny opeltech2 :-)

Z radiostacji na aucie załadowałem zbyt duza moc ( mam taka co ma 100W....) i centralny zamek mi przestał reagowac na pilota .... znaczy sie ragowal jak mial ochote.... potem diagnozowałem opeltech i miałm jakieś "nieznane" błędy w IMMI .... skasowałem je... to sie pojawiły inne :-) poyem samo wróciło do normy po jakims czasie :-)

Teraz mój interfejs ma Adam sp3wxo bo jego autko czyta,,,, on może cos więcej powiedziec na temat jego przydatności...

Jeżeli ktos trochę zna sie na elektronice to zmontuje to na jednym kolanie... jak nie .... lepiej zdecydowanie kupić...

Kolega pytał... googli sie nie chciąło uzywac... to odpowiedziałem :-)

Ale twoje warning jak najbardziej słuszne :-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość