Strona 1 z 3

[A]Prędkościomierz

PostNapisane: 02 lis 2007 07:33:58
przez KOBZI
nie wiem jak we froci bo nie sprawdzałem ale jak jest linka to można sprawdzić mocowania z obu strin (licznik + skrzynia)

PostNapisane: 20 lis 2007 08:05:34
przez Sailor
We Fronterach B jest impulsator w zegarach. On odpowiada za pokazywanie prędkości oraz za informacje wyświetlane na komputerze (BC) . Rzeczywiście tak jak piszą koledzy może być to wina zimnych lutów choć wątpię. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno nowych sprawnych zegarów.Można też podjechać do ASO Opel , tam mogą puscić test TECH'em i mpowinien wyjść błąd, może poprostu gdzieś jest niedociśnieta wtyczka i gubi czasami impulsy. Przy kupnie zegarów trzeba brać pod uwagę rocznik, silnik i rodzaj nadwozia. Z tego co się orientuję we Fronterze B występują 3 rodzaje impulsatorów i gdy się kupi nieprawidłowe zegary, to chociaż są w 100% sprawne będzie pokazywana wyzsza lub niższa predkość na zegarze,a komputer (BC) będzie pokazywał F czyli błąd.. Standartowo w Oplach , czujnik , który daje sygnał na impulsator w zegarach , jest umieszczony po lewej stronie przedniej osi, czasem nawet bardzo blisko koła. Zależy to od modelu auta (Vectra, Omega, Calibra, Frontera, Astra ... )

Może to w czymś pomoże .

Pozdrawiam

Sailor

PostNapisane: 06 lut 2008 17:23:06
przez dljm
Sailor napisał(a):We Fronterach B jest impulsator w zegarach. On odpowiada za pokazywanie prędkości oraz za informacje wyświetlane na komputerze (BC) . Rzeczywiście tak jak piszą koledzy może być to wina zimnych lutów choć wątpię. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno nowych sprawnych zegarów.Można też podjechać do ASO Opel , tam mogą puscić test TECH'em i mpowinien wyjść błąd, może poprostu gdzieś jest niedociśnieta wtyczka i gubi czasami impulsy. Przy kupnie zegarów trzeba brać pod uwagę rocznik, silnik i rodzaj nadwozia. Z tego co się orientuję we Fronterze B występują 3 rodzaje impulsatorów i gdy się kupi nieprawidłowe zegary, to chociaż są w 100% sprawne będzie pokazywana wyzsza lub niższa predkość na zegarze,a komputer (BC) będzie pokazywał F czyli błąd.. Standartowo w Oplach , czujnik , który daje sygnał na impulsator w zegarach , jest umieszczony po lewej stronie przedniej osi, czasem nawet bardzo blisko koła. Zależy to od modelu auta (Vectra, Omega, Calibra, Frontera, Astra ... )

Może to w czymś pomoże .

Pozdrawiam

Sailor


mam zatem pytanie
skoro czujnik jest przy kole, to wymiana przełożeń w mostach nie spowoduje przekłamań licznika, czy tak?

PostNapisane: 08 mar 2008 16:39:41
przez sick69
ja zawsze myslalem ze impulastor siedzi w skrzyni biegow :? i z tamtad idzie wszystko na deske...

PostNapisane: 08 mar 2008 16:48:34
przez Fazi
Do roku 1996 nie ma impulsatora tylko jest mechaniczny ślimak w skrzyni. Od 1996 w górę jest impulsator i nie ma linki

PostNapisane: 09 mar 2008 19:15:57
przez sick69
fazi ukazal nowe swiatlo na ta sprawe...a moze wiesz jak spr, ten impulsator bo mi sie wydaje ze na 80% to jego wina 8)

PostNapisane: 10 mar 2008 09:03:45
przez dljm
z tego co pokazuje program, to ustrojstwo siedzi w reduktorze

PostNapisane: 10 mar 2008 13:45:37
przez Andy
Też się podepnę z pytaniem.
Ostatnio miałem możliwość przejechać się z nawigacją GPS na pokładzie i zauważyłem, że licznik pokazuje mi większą prędkość ( o ok. 10km/h) niż GPS. Ponieważ wierzę w technikę podejrzewam że to licznik się mylił. Co może być przyczyną? I czy warto z tym walczyć? Opony mam 255/75/R15 (chyba typowe w tych rocznikach?) Frota 2,4 LONG z 1994.

PostNapisane: 10 mar 2008 14:41:30
przez dljm
10 km/h to standardowy blad licznika
Prawie kazdy producent ustawia tak swoje liczniki, ze pokazuja one od 5 do 10
km wiecej niz auto jedzie naprawde
Ale jezeli chcesz wyskalowac idealnie licznik, to podjedz do jakies dobrej firmy tuningujacej 4x4 i popros zeby ci zamontowali elektroniczny korektor impulsatora predkosciomierza (oczywiscie po instalacji wyskaluja ci oni predkosciomierz idealnie z GPS)
Ja cos takiego zalozylem bo po zmianie przelozen w mostach, moj licznik mylil sie o 30 km/h
Calkowity koszt takiej zabawki to 750 zl, wraz z montarzem i skalowaniem

PostNapisane: 11 mar 2008 08:31:51
przez Andy
No nie wiem. Jeździłem kilkoma samochodami i żaden nie kłamał (na pewno nie o tyle - sprawdzone i częściowo opłacone mandatami) :wink:

Dzięki Darek za poradę, tylko że ... u mnie zegarami rządzi linka.

PostNapisane: 11 mar 2008 08:44:50
przez dljm
no to przy lince, będzie problem
trzeba by wykonac cos takiego jak mieli dawniej do oszukiwania taksiarze
czyli na koniec linki zakładali ustrojstwo które zmieniało obroty na inne i dołączali kolejna linkę

PostNapisane: 08 kwi 2008 21:29:45
przez jrzeuski
U mnie nie ma już linki tylko czujnik w skrzyni i prędkościomierz też świrował (od zera to zamknięcia licznika (przy poruszaniu się w korku :) Okazało sie, że naderwałem kabel gdzieś na błotach (wychodzi z boku skrzyni). Zlutowałem i działa jak nowy.

Licznik wariuje

PostNapisane: 25 lip 2009 11:55:23
przez szlufas
witam mam licznik eletroniczny we frocie z 97 A i zaczął mi wariować slimaka nasmarowałem i bylo dobrze a teraz znowu skacze np. jade 60 a on 220 :) i wraca do 60 potem na 100 i tak w kolko. nie wiem co wymienic co moze zawodzic czy slimak czy licznik ?

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 25 lip 2009 19:22:36
przez michal 2,8tdi
poszukaj na Forum na pewno o tym było :D

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 25 lip 2009 21:59:13
przez Fazi
Z reguły szwankuje nie sam ślimak co moduł przekształcajacy zakręcony na ślimaka.
Jak będziesz chciał to mam dwie sztuki. Info na priv = rękojma + możliwość zwrotu.

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 25 lip 2009 23:17:54
przez Balkandriver
Jak wskaże Ci 200, to zrób fotę i puść na ogólnego neta - podrajcujesz środowisko :twisted:

BALKANDRIVER

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 26 lip 2009 08:04:23
przez FROTERKA
Balkandriver napisał(a):Jak wskaże Ci 200, to zrób fotę i puść na ogólnego neta - podrajcujesz środowisko :twisted:

A obrotomierz na 2 tys. i dopiero będzie pytań. :lol: :lol:

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 26 lip 2009 19:55:12
przez Balkandriver
Sie powie, że na luzie zjeżdżał, żeby do 250 nie piłować :lol: :>:

BALKANDRIVER

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 26 lip 2009 23:12:07
przez szymon.ha
Zredukuje bieg to i obroty będzie miał :mrgreen:

Re: Licznik wariuje

PostNapisane: 27 lip 2009 07:25:07
przez jrzeuski
Sądząc po objawach masz dokładnie ten sam problem, jaki ja miałem (Frotę zresztą też). Patrz tu: viewtopic.php?f=13&t=366