Witamy !



[B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Postprzez Safek » 27 paź 2009 07:32:38

Witam, mam pytanie: do alternatora idzie wiązka przewodów, dwa grube i wiązka z wtyczką. Wiązka z wtyczką jest podłączona do alternatora i jeden "gruby kabel" (+). ale drugi wisi.... od czego on jest i gdzie powinien być podłączony? czy to nie jest (-) i nie powinien być przykręcony np. do ramy??
pozdrawiam
Safek
 

Re: [B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Postprzez Safek » 03 lis 2009 00:47:24

Mógłby ktoś kto ma frotkę B 3.2 przy okazji jak będzie robił coś przy samochodzie sprawdzić gdzie ten przewód powinien być podłączony?
Z góry dziękuje
Michał
Safek
 

Re: [B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Postprzez mazurkas007 » 03 lis 2009 07:06:34

jak coś tam wymyślę, żeby otworzyć maskę to looknę i podpowiem.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Postprzez mazurkas007 » 15 lis 2009 18:16:11

Jesli sprawa jeszcze aktualna, to kilka slow wyjasnienia.
Fotek nie zrobilem, bo od gory nic nie widac, a od dolu mam zamontowane oslony ASFIR i najpierw trzeba by wjechac na kanal i je zdemontowac.
Z tego co oblukalem alternator, to podpieta jest do niego plastikowa wtyczka, ktora ma chyba z 5 kabelkow cienkich, moze wiecej, oraz dwa grube kable osobno.
Wszystko to chowa sie w plastikowym peszlu, ktory idzie po silniku do góry. Z tej oslony wychodzi jeden gruby kabel i idzie na + do akumulatora, pozniej wychodzi drugi gruby kabel i on przykrecony jest do bloku silnika. Jeden cienki kabel przykrecony jest do karoserii obok miejsca na akumulator.
Pozniej ten peszel wchodzi do silnika i nie widac ile kabli i gdzie sa podlaczone.
Jest tylko taki problem, ze ten peszel laczy sie po drodze z innym peszlem z kablami i dopiero pozniej z tej calej wiazki wychodzi kabel na + akumulatora. Nie wiem wiec, czy to jest kabel prosto od alternatora na +, czy ten z alternatora idzie gdzies dalej a na + jest kabel z drugiej wiazki wyjety. Trzeba by peszel rozciac, inaczej nie widac. Jednak kolor i grubosc kabla na + sa takie same jak ten kabel przy alternatorze, moze wiec to byc ten sam kabel, prosto od alternatora do aku + .
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B3.2] Przewody do alternatora jak powinny być podłączone?

Postprzez Safek » 19 gru 2009 01:54:04

mazurkas007 napisał(a):Z tego co oblukalem alternator, to podpieta jest do niego plastikowa wtyczka, ktora ma chyba z 5 kabelkow cienkich, moze wiecej, oraz dwa grube kable osobno.
Wszystko to chowa sie w plastikowym peszlu, ktory idzie po silniku do góry. + .


U mnie z tego peszla tak jak piszesz idzie wiązka z wtyczką i osbno dwa przewody grube podłączone do alternatora na +, ale z jest jeszcze jeden gruby przewód wystający z peszla i nie jest nigdzie podłączony... i nie wiem gdzie powinien być podłączony....
Safek
 


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron