Strona 2 z 4

Re: kody ?

PostNapisane: 29 sty 2011 20:08:36
przez WoJ-CiE
Wybłyskałem następujące kody:
31 - brak sygnału obrotomierza (jak wyżej napisano - tak ma być),
45 - sonda lambda - zbyt bogata mieszanka,
145 - błędny sygnał z immobilajzera (nie odblokowałem, więc chyba też tak powinno być).

Interesuje mnie szczególnie kod 45 i ta mieszanka - da się coś z tym zrobić?

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 18:31:42
przez brum
Trzeba sprawdzić sondę.

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 20:50:45
przez WoJ-CiE
To może być wina samej sondy, czy sonda przekazuje tylko informację o zbyt bogatej mieszance spowodowanej przez inne części?

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 20:57:33
przez brum
Jak to się dzieje na Pb to może być też lewe powietrze. Jak na LPG to coś z sondą lub emulatorem.

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 22:07:42
przez WoJ-CiE
Mogę jeszcze prosić o info, w którym miejscu znajduje się sonda?

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 22:10:52
przez brum
NA rurze wydechowej, poniżej kolektora ma wysokości podłogi, widać ją od góry. Kostka jest na wysokości głowicy na ścianie grodziowej, szeroko wtyczka na 3piny

Re: kody ?

PostNapisane: 30 sty 2011 22:25:15
przez WoJ-CiE
Dzięki wielkie, może sam coś poradzę.

Re: Polecane Warsztaty Frontera

PostNapisane: 31 maja 2011 09:09:02
przez czarasF
2.2 diesel opisy kodów wg autodaty:
P1335-komputer sterujący pompy wtryskowej-brak sygnału kąta obrotu wału korbowego
p0725-sygnał wejścia obrotów silnika-nieprawidłowe działanie obwodu prądu
P0115-czujnik temperatury płynu chłodniczego-nieprawidłowe działanie obwodu prądu
p0400-układ recylkulacji spalin (egr)-nieprawidłowe działanie prędkości przepływu
p0105-czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym /czujnik ciśnienia atmosferycznego-nieprawidłowe działanie obwodu prądu
W autodacie jest schemat inst elektrycznej tego silnika(na chwilę obecną nie mogę skopiować bo mi na to program nie pozwala)
z tego co spojrzałem to czujnik płynu chłodniczego,czujnik cisnienia w kolektorze ssącym oraz czujnik temperatury oleju jest zasilany tym samym przewodem(czarno/czerwony) pin 93 moduł silnika i idzie pin 1 czujnika oleju,pin 2 czujnika płynu chłodniczego,pin 2 czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym.
może watro sprawdzić.
Nie wiem jak jest z zaworem egr. może się blokować mechanicznie i bedą falowac obroty.może się da go zaślepić.u mnie zapalał kontrolke silnika i trochę falowało,zaślepiłem i ok.tylko że ja mam 2.2 benzyna
co do czujnika wału to :pin 90 modułu silnika idzie na pin 1 czujnika,pin 101 na pin3 czujnika i pin 98 na pin2 czujnika.
teoretycznie jeżeli nie ma sygnału z czujnika wału to auto powinno zgasnąć........

może uda mi się jakoś skopiować ten schemat to wkleję

Re: kody ?

PostNapisane: 14 cze 2011 20:09:25
przez Andy
Powiedzcie mi czy dobrze myślę:
Jeżeli w czasie jazdy zapala mi się i gaśnie "czek endżine" (tylko w gorące dni, w chłodne wieczory - nie; bez żadnego wyczuwalnego wpływu na pracę silnika, oprócz zwiększonego apetytu na paliwko; na LPG i benzynie; nieregularnie i bez związku z niczym co potrafiłem skojarzyć) to jest jakiś błąd?
I ten błąd będzie zapamiętany i wyświetli się jak będę go "wybłyskiwał"? Czy pozostaje mi szukanie na Macajewa? A może ktoś wie co to?

Re: kody ?

PostNapisane: 02 lip 2011 08:23:32
przez Andy
brum napisał(a):12 - to rozpoczęcie testu
31 - to brak sygnału z obrotomierza, na zgaszonym ma być

Masz wszystko ok.

W końcu zająłem się tematem i oprócz powyższych - mam jeszcze 13 i 38. Wszystkie opisy na jakie trafiłem mówią o za niskim napięciu... Gdzie ewentualnie rozpocząć poszukiwania przyczyn, ktoś wie?

Re: kody ?

PostNapisane: 28 lip 2011 17:34:23
przez leper
Witam wszystkich. Nie mogłem się doszukać tematu więc proszę o pomoc.
Frocia A Sport 2,0 8V (C20NE) - wumrugało kody 31 i 71,
na zapalonym pozostał 71 :killer: co dalej :niewiem:

Re: kody ?

PostNapisane: 29 lip 2011 18:31:44
przez bienias_75
leper napisał(a):Witam wszystkich. Nie mogłem się doszukać tematu więc proszę o pomoc.
Frocia A Sport 2,0 8V (C20NE) - wumrugało kody 31 i 71,
na zapalonym pozostał 71 :killer: co dalej :niewiem:


31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie (przerwany obwód)

Re: kody ?

PostNapisane: 29 lip 2011 22:28:17
przez leper
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie (przerwany obwód)

:niewiem: nadal mi to nic nie mówi. Gdzie jest ten czujnik :niewiem:

Re: kody ?

PostNapisane: 30 lip 2011 08:47:46
przez JJKILLER
Przy przepływomierzu.

Re: kody ?

PostNapisane: 30 lip 2011 18:40:48
przez leper
JJKILLER napisał(a):Przy przepływomierzu.


:boss: Znalazłem :boss:
faktycznie jedna nóżka termistora ugniła. koszt naprawy 1,5 zł. Zobaczymy czy działa po zmontowaniu wszystkiego w kupę.
Dzięki :beer:
wrzucę później kilka fotek z naprawy :)

Re: kody ?

PostNapisane: 04 lut 2012 11:04:26
przez Kogut
Gdzie te obiecane fotki ?? :wink:

Re: kody ?

PostNapisane: 04 lut 2012 14:25:29
przez leper

Re: kody ?

PostNapisane: 07 lut 2012 18:25:58
przez JJKILLER

Jeeezu, chłopie. Weź naftę i umyj to wszystko porządnie bo przy takiej ilości syfu to i temperaturę może oszukiwać, i przepływka może mieć ciężko z wychyłem

Re: kody ?

PostNapisane: 07 lut 2012 19:22:25
przez leper
W tej chwili już jest ładnie :guns:
Nie pisz do mnie Jezu - jestem Rysiek :wsciekly:
Pozdrawiam.

Re: kody ?

PostNapisane: 07 lut 2012 19:29:34
przez brum
Dobrze że nie napisał "Jeeeezu, bój się Boga" :mrgreen: