przez mazurkas007 » 23 lut 2008 13:57:36
zaczynasz od kupna dodatkowej lampy, przekaźnika ( jak powiesz w sklepie moto do czego to ci dobiorą i sprzedadzą ) kilku metrów czerwonego kabla i kilku metrów czarnego. dodatkowo dwie oprawki na bezpieczniki, dwa bezpieczniki, kilka wsówek na kable, nóż do zdejmowania izolacji i kombinerki do zaciskania wsówek. Przyda sie jeszcze śrubokręt i kilka śrubek/blachowkrętów ( to juz zależy od tego gdzie chcesz zapodać przekażnik ).
Od kabla, który idzie do żarówki wstecznego lub z bezpiecznika od wstecznego ciągniesz sobie kabelek to przekaźnika. Na tym kabelku gdzieś po drodze ( gdzie ci wygodnie ) montujesz jakiś pstryczek elektryczek ( lub nie, jak nie chcesz ) dla możliwości odłączenia dodatkowej lampy. Do przekażnika ciągniesz kabelek z aku, po drodze montując oprawkę na bezpiecznik, im bliżej aku bezpiecznik tym lepiej.
Od przekażnika ciągniesz kabelek do dodatkowej lampy, również po drodze montując oprawkę na bezpiecznik ( ja tak zawsze robię, drugi bezpiecznik między przekażnikiem a odbiornikiem, ale ten bezpiecznik jak nie chcesz możesz pominąć ). Dla plusów montujesz czerwony kabek dla minusów czarny. Nóżki od przekaźnika pan ci wyjaśni w sklepie a jak nie ,to masz oznaczenia na samym przekaźniku. Na kabelki nie żałuj, proponuję 0,75 lub 1,0 mm2.
Pozdrawiam.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.