Strona 1 z 2

[Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 29 gru 2010 23:30:36
przez euro6
Witam, mam do was pytanie poniewaz ostatnio jak bylem na przegladzie to facet przyczepił sie do mnie o to ze swiatła pozycyjne swieca sie tylko w lampach dolnych w zderzaku a nie jednoczesnie i w tychi w górnych lampach dlatego mam pytanie jak powinno byc seryjnie?? jak kupiłem frotke to tak juz bylo i z ciekawosci rozkreciłem gorna lampe i sa tylko 2 zarówki a nie ma od swiateł pozycyjnych a jak powinno byc odpowiednio zebym nastepnym razem nie miał juz takiego problemu??jezeli powinny byc to czy od swiatła pozycyjnego w lapie w zderzaku moge dac przełuzke i wstawic druga zarówke bez zadnych skutków ubocznych np dla elektryki czy akumulatora??

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 00:32:58
przez Cobreti25
Witam
Powiem Tak, jak kupiłem frotę, to było właśnie tak jak piszesz. W górnych są tylko światła cofania i przeciwmgłowe :shock: , ale ze względu, że mnie to nie za bardzo wystarczało i coś mi brakowało, to postanowiłem trochę je przerobić :twisted: i wpakowałem tam światła pozycyjne i stopu w wyniku czego mam dolne bez zmian, natomiast w górnych mam pozycję, stop, przeciwmgłowy, cofania. :mrgreen:
Dopiero później doczytałem, że Long ma inne lampy (takie same mocowanie jak u nas) ze wszystkimi światłami :oops: , więc teraz decyzja należy do Ciebie jak to rozwiążesz. A co do diagnosty ... :killer: :killer: :wsciekly: :wsciekly: weź go zmień :!:

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 00:38:19
przez przemia
Ja tak przerobiłem instalację że mam tylko górne światła. W miejsce wstecznego dałem pomarańczowe żarówki kierunkowskazów i dołożyłem zewnętrzny halogen cofania z wesemu przez przekaźnik.

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 01:56:07
przez kasalka
"Cobreti25" i nie masz problemów z przeglądem? Jeśli nie masz to obaj z "euro" powinniście zmienić diagnostów, a właściwie to stacja kontroli powinna ich wymienić. Chyba że diagności są świeżo po szkoleniu i mają melasę w głowie. mieszają przepisy angielskie z amerykańskimi, porównują do europejskich, a u nas jest inaczej. Swiatło pozycyjne ma być jedno (na obie strony z osobna), może być współdzielone ze stopem, a ile jest żarówek w pozycji, jedna dwie.... mają stanowić całość (nie mylić/łączyć z obrysowymi lub dodatkowymi).
Podobnie jak niedouczeni diagności lub policja kwestionują działanie świateł na podstawie klosza, przezroczysty/czarny czy czerwony. Określa się kolor światła. Do przednich (pozycja, "krótkie, długie halogeny kierunki) pod jednym gładkim kloszem się nie czepiają, a że świecą po oczach to szczegół bo nie umieją nastawić. Mojemu bratu tak ustawili światła, że jak wączył długie (drogowe) to wierzchołki drzew oświetlały, a na mijania to jechało się jak kret, na "brajla". Ustawiłem na kreskach, na ścianie w garażu i nie ma problemu. Drogę widzi nikt nie mruga z naprzeciwka.
U nas niestety przepisy są niedopracowane, nieegzekwowane, ni jak mają się do warunków na drodze, a jak dochodzi do "kontroli" to oczywiście kierowca winny.

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 02:38:15
przez kasalka
Wybaczcie post pod postem, trochę z innej beczki.
Światła dzienne, drogowe, przeciwmgłowe. Z dziennymi nie wiadomo jak jest do końca. dodatkowe dzienne mają gasnąć po włączeniu pozycji i w następstwie mijania. W nowych autach pełnią też rolę pozycji, nie gasną. Drogowe jednak pominę, tu się nie zmienia wiele. kiedyś używano częściej, a teraz to używają CB (i tak będę mrugać, a co ostrzeganie przed niebezpieczeństwem na drodze jest ważne, nie?). Przeciwmgłowe przednie (tylne jest obowiązkowym wyposażeniem). Wolno używać przy znacznie ograniczonej widoczności i na drogach górskich.
Ile więcej widać przy tych światłach (bez świateł mijania, które jednak są obowiązkowe przy ograniczonej widoczności).

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 09:51:12
przez piciu_pc
seryjnie jest tak dół - kierunki , stop , pozycyjne góra - przeciwmgielne, cofania . Umieszczenie w zderzaku świateł podstawowych podyktowane było podobno tym, że zapasowe koło umieszczone na tylnej klapie ograniczyło by ich widoczność ( pod kątem) gdyby były umieszczone w kloszach górnych. Taki sobie staroświecki bzdet.

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 10:00:24
przez SKODA76
Mój diagnosta też się czepiał jak było oryginalnie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270 ... 52bea.html
więc zmieniłem na lampy od longa
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=389525780
teraz są lepiej widoczne, skończył się problem z napychaniem błota i nie łączeniem kabelków w lampach dolnych :lol:

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 12:57:05
przez Cobreti25
kasalka napisał(a):"Cobreti25" i nie masz problemów z przeglądem? Jeśli nie masz to obaj z "euro" powinniście zmienić diagnostów, a właściwie to stacja kontroli powinna ich wymienić. Chyba że diagności są świeżo po szkoleniu i mają melasę w głowie. mieszają przepisy angielskie z amerykańskimi, porównują do europejskich, a u nas jest inaczej. Swiatło pozycyjne ma być jedno (na obie strony z osobna), może być współdzielone ze stopem, a ile jest żarówek w pozycji, jedna dwie.... mają stanowić całość (nie mylić/łączyć z obrysowymi lub dodatkowymi).
Podobnie jak niedouczeni diagności lub policja kwestionują działanie świateł na podstawie klosza, przezroczysty/czarny czy czerwony. Określa się kolor światła. Do przednich (pozycja, "krótkie, długie halogeny kierunki) pod jednym gładkim kloszem się nie czepiają, a że świecą po oczach to szczegół bo nie umieją nastawić. Mojemu bratu tak ustawili światła, że jak wączył długie (drogowe) to wierzchołki drzew oświetlały, a na mijania to jechało się jak kret, na "brajla". Ustawiłem na kreskach, na ścianie w garażu i nie ma problemu. Drogę widzi nikt nie mruga z naprzeciwka.
U nas niestety przepisy są niedopracowane, nieegzekwowane, ni jak mają się do warunków na drodze, a jak dochodzi do "kontroli" to oczywiście kierowca winny.


Nie mam problemów, ponieważ dodatkowe światła zamontowałem jak "Bozia" każe.
Na samej górze klosza są pozycyjne ze stopem (jedna żarówka dwuwłóknowa).
Poniżej mam wsteczne i jeszcze niżej przeciwmgłowe.

W momencie zapalenia świateł pozycyjnych, świecą dwa na dole i dwa na górze, czyli cztery światła, po wciśnięciu hamulca również świecą cztery światła.
Światła cofania, kierunkowskazy, przeciwmgłowe pozostały na swoich miejscach.

Dlaczego niby miało by się coś dziać na przeglądzie :shock: :?: :?:

Równie dobrze mogliby się doczepiać do dodatkowego światła stop :!: :!:
Właściwie tak nawet mogę to nazwać, bo dodałem światło stopu z dodatkową funkcją świateł pozycyjnych (albo odwrotnie :mrgreen: )


P.S. @przemia
Też mi to chodzi po głowie :mrgreen: Tylko chciałbym dwie takie lampki na tył

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 15:56:35
przez mikrusik
Ciekawe tylko jak zdołałeś na lampach górnych nabić certyfikat zgodności?
Każdy klosz jest inaczej modelowany pod względem świecenia i wstawienie żarówek czy dociągniecie instalacji nie załatwia sprawy.
Szczęście i nie szczęście, że macie takich diagnostów.
Gdyby byli fachowcami to by w przypadku euro6 nie było problemu, a Twoim nie podbili by Ci przeglądu.
Mnie szargał za halogeny drogowe, widać co stacja to inne przepisy :killer:

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 18:33:25
przez kasalka
Widać znajomość przepisów ma się ni jak do rzeczywistości. A co diagnosta to inna ich interpretacja. Auto ma spełniać pewne warunki techniczne. I diagnosta nie może narzucać, które lampy mają jak świecić wg własnego widzi-misie. Może stwierdzić jedynie ich uszkodzenie lub niezgodność stosowania np. z powodu niedopuszczenia lamp do użytku w danym kraju.

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 20:40:12
przez Cobreti25
mikrusik napisał(a):Ciekawe tylko jak zdołałeś na lampach górnych nabić certyfikat zgodności?
Każdy klosz jest inaczej modelowany pod względem świecenia i wstawienie żarówek czy dociągniecie instalacji nie załatwia sprawy.
Szczęście i nie szczęście, że macie takich diagnostów.
Gdyby byli fachowcami to by w przypadku euro6 nie było problemu, a Twoim nie podbili by Ci przeglądu.
Mnie szargał za halogeny drogowe, widać co stacja to inne przepisy :killer:


Nie zdołałem :mrgreen: Ale chyba lepiej, że dbam o swoje jak i o innych bezpieczeństwo.

Może Łukasza diagnosta chciał w łapę, a mój miał to w pompie :mrgreen: :mrgreen:

Albo obaj się nie znają :shock:

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 22:46:52
przez konik
Jeżeli mi diagnosta nie chce podbić przeglądu, proszę o uzasadnienie (interpretację przepisów)
Oczywiście nasze auta mają europejską homologację i diagnosta nie ma o co się przyczepić, a jedynie może się ośmieszyć. A jeżeli już się czepiamy to jeżeli w Sporcie w górnych światłach miałbyś dołożone dodatkowe pozycje to wtedy auto nie powinno przejść przeglądu bo zgodnie z przepisami auto osobowe powinno mieć z tyłu dwa światła pozycyjne. W razie czego przepisy dotyczące oświetlenia tu:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm (polecam załącznik nr 6)
Jeżeli jednak dasz się zastraszyć niedouczonemu (żeby nie powiedzieć głupiemu) diagnoście i zechcesz zamontować lampy od longa to wskazówki tu:
viewtopic.php?f=23&t=682
W naszych autach zamontowano lampy na dole, aby nie były przesłaniane przez koło zapasowe. Niestety minus jest taki ze nisko umieszczone, są narażone na zalanie, szczególnie jak ktoś użytkuje auto zgodnie z przeznaczeniem :D

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 30 gru 2010 22:52:18
przez Cobreti25
Ale 100zł za szt. to trochę dużo :shock: :wsciekly:

Na razie niech tak zostanie, a jakby co to tylko wyjęcie żarówki i...

modły o upomnienie..... :mrgreen: :mrgreen:

Re: Frota A Sport-swiatła tylne

PostNapisane: 31 gru 2010 09:06:17
przez FROTERKA
Cobreti25 napisał(a):
P.S. @przemia
Też mi to chodzi po głowie :mrgreen: Tylko chciałbym dwie takie lampki na tył

Uwierz, że wystarczy jedna. Jara tak, że wszyscy krzyczą: WYŁĄCZ TO !!!! :mrgreen:

[A 2.0] oświetlenie auta z tyłu nie działa

PostNapisane: 02 gru 2013 14:06:52
przez jafcio
Mampytanie, mamjedynie oświetlenie w swojej frani w zderzaku ( frontera a sport ).
Światła na budzie są same klosze i .. nie mam tam zarówek. zdjąłem klosz i chyba poprzedni właściciel cos tam namotał bo nie ma nawet oprawek.
Jakie oprawki kupić , jakie kable tam pociągnąć aby światła były normalnie a nie tylko w zderzaku?

Re: [Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 04 gru 2013 08:25:26
przez mandibul
A jak włączysz wsteczny to cokolwiek białego z tyłu się świeci?

Re: [Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 12 gru 2013 11:27:30
przez jafcio
Świeci tylko wsteczne. nie ma postojówek stopu i kierunków. Są klosze ale nie ma tam żarówek w tych miejscach.
Żarówka tylko jest przy wstecznym.
Czemu tam nie ma świateł. Jechałem dziś za fronterą na ulicy inną i ... też tam nic koleś nie miał. Świecił się "zderzak" :/

Re: [Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 12 gru 2013 11:42:57
przez mandibul
Nie masz bo tak jest fabrycznie. Fabrycznie czyli:
W zderzaku: postojowe, stop, kierunkowskazy
Lampy górne: tylko wsteczny i przeciwmgielne.

Dla mnie to jest mało widoczne i mylące dla innych, ale nie będe tego poprawiał. Ty jak chcesz to zmienić to kup lampy od Longa i przenieś instalację.

Re: [Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 12 gru 2013 14:38:22
przez jafcio
dziękuję bardzo. rozwiane wątpliwości.

Re: [Sport A] - światła tylne

PostNapisane: 12 gru 2013 15:37:36
przez SKODA76
Załóż z longa i spokój :D