Strona 1 z 1

Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 22 lip 2012 13:36:50
przez Laprathus
http://otomoto.pl/opel-frontera-rs-3-2- ... 78332.html
OPEL FRONTERA SPORT 3,2 v6 + instalacja LPG (BUTLA POD SAMOCHODEM !)

brzmi hardcorowo....nadaje się w skalisty teren z wybojami...

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 22 lip 2012 14:10:37
przez PabloFrotaA
to juz druga frotka 3.2 która widze z butla pod autem :) na drodze moze byc, w terennie trzeba dac jakas blache moze zeby to oslonic :)

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 02 sie 2012 18:07:12
przez Zula
Bałabym się w terenie jeździć z butlą pod spodem, po prostu takiemu rozwiązaniu ni cholery nie ufam...

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 02 sie 2012 20:14:05
przez Balkandriver
laprathus napisał(a):brzmi hardcorowo....nadaje się w skalisty teren z wybojami...

No, niestety nie nadaje się :(
PabloFrotaA napisał(a):w terennie trzeba dac jakas blache moze zeby to oslonic

I to solidną.
A jest tam w B wersji miejsca, żeby wrzucić butlę LPG, ale jak mamy zamiar poza asfaltem, to trzeba dobrze to przemyśleć i osłonić.

BALKANDRIVER

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 02 sie 2012 21:11:34
przez marcinur
Zula napisał(a):Bałabym się w terenie jeździć z butlą pod spodem, po prostu takiemu rozwiązaniu ni cholery nie ufam...

A ze zbiornikiem paliwa, który ma dużo mniejszą wytrzymałość niż ten od lpg nie boisz się? :)

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 03 sie 2012 07:32:06
przez FROTERKA
Ja tam się nie znam ale w baku chyba nie ma takiego ciśnienia.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 03 sie 2012 07:59:58
przez Argail75
Co raz wiecej stacji diagnostycznych widzac butle od gazu pod spodem we Fronterze nie chce robic przegladow. W renomowanych warsztatach nawet sie nie podejma tam montowania. Co innego gdy pod spodem jest kolo zapasowe w koszu np Renault wtedy montuja tam.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 03 sie 2012 08:14:19
przez bart322
Ja mam pod spodem, niecały miesiąc temu robiłem przegląd - zrobili bez żadnego problemu i nawet bez żadnej uwagi, że jest pod spodem.
Żeby nie było - nie mam tam żadnych znajomości :P
Na początku 2014 kończy mi się homologacja butli, to zobaczymy jak będzie z montażem ;)

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 03 sie 2012 08:20:33
przez przemia
Jeśli butla ma homologację do montażu na zewnątrz to na jakiej podstawie mogą odmówić podbicia przeglądu?

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 03 sie 2012 09:43:35
przez Argail75
Zakladalem gaz we wrzesniu i chcialem bardzo zeby dali pod spodem. powiedzieli ze gdybym mial zapas pod spodem nie bylo by prolemu. Ale ze zapas na kuwrze to niesty moga dac tylko do srodka. Nie wiem czemu ale poprostu nie chcieli brac odpowiedzialnosci za taki montaz. Jesli auto juz ma butle pod spodem w miescu takim jak to mozliwe jest we Frocie , na razie jest to jeszcze uwzgledniane w pewnych warsztatach. Wiem ze co raz czescie serwisy odmawiaja podbicia przegledu jesli butla jest w miejscu nieodpowiednim/nieprzystosowanym.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 07 paź 2012 18:00:13
przez Pędzel
Włśnie zakończyłem montowanie butli cylindrycznej 50l (315x735mm) pod spodem auta (frontera long B z hakiem), aby to dobrze zamontować poświęciłem 8godzin... jeżeli jest ktoś zainteresowany mogę wpomóc radą.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 07 paź 2012 22:21:29
przez przemia
Fotki pokaż.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 22 paź 2012 13:20:37
przez Michał
argail75 napisał(a): Wiem ze co raz czescie serwisy odmawiaja podbicia przegledu jesli butla jest w miejscu nieodpowiednim/nieprzystosowanym.


No nie wiem ale właściwie to żaden samochód nie posiada miejsca przystosowanego pod butlę, zamiast koła zapasowego też nie bardzo bo przeciążasz podłogę bagażnika a jednak montują.
Ja mam butlę pod spodem już 4 lata (tak ją kupiłem) i nie ma żadnego problemu na przeglądach. Ponad rok temu wymieniałem bo się homologacja skończyła i też bez problemu. Ważne tylko żeby była odpowiednio średnicą dobrana, ma być zrobiona osłona termiczna między wydechem a butlą no i solidnie zamontowana bo to trochę waży.
Fakt że w hard terenie nie jeżdżę ale jednak poza czarnym się zdarza i nigdy nią o nic nie zaczepiłem a osłona baku czy tłumik już nie raz dostała w tyłek. Jedyne co wam grozi to urwanie butli czyli brak LPG - widziałem taką butlę która źle zamontowana wypadła w trakcie jazdy z pod samochodu, nic się nie stało (a wylądowała na asfalcie przy prędkości około 80km/h) - to bardzo pancerne urządzenie jest.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 23 gru 2012 23:01:51
przez MSTofik
Ja też mam zamontowana butle pod autem ( jeden z warunków zakupu) butla jest zamontowana w miejsce baku, bak przerobiony obok z karnistra 20 l stalowego plus zamontowany pływak, wiec poziom paliwa mam na bieżąco. Jeden z minusów tego montażu to korozja, wiem że butla będzie do wymiany pod koniec homologacji. Butla jest zabezpieczona gruba blachą, więc nie boje się uszkodzenia. Drugi minus to wlew gazu zamontowany obok haka holowniczego, najbliższym czasie planuje przeniesienie go wyżej do błotnika. Jak ściągnę auto z warsztatu to porobię zdjęcia i wrzucę na forum. Auto zakupiłem z takową instalacją.

-- Dodano 01 sty 2013 15:30:11 --

tak jak obiecałem dorzucam zdjęcia
https://picasaweb.google.com/1125869670 ... cjaLpgA24i
ruda jeszcze jest, ale po 13 idzie do blacharza

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 11 cze 2013 11:52:27
przez eric
Kończy mi się homologacja i przymierzam się do zrzucenia butli pod auto. Byłem w stacji diagnostycznej zapytać o warunki. Uzyskałem odpowiedź że nie butli przeznaczonych na zew i wew montaż. Przepisy mówią że butla zamontowana na zewnątrz ma być zabezpieczona przed korozją. Koleś stwierdził sam że ten przepis jest niejasny i że podbija i bez osłony jeśli tylko nie ma korozji na butli. Zapytałem czy wystarczy barankiem pokryć butle. Stwierdził że tak.
Zastanawiam się też ewentualnie czy ze starej butli nie wyciąć kawałka blachy i dodatkowej osłony od dołu nie zrobić. Chociaż sama butla jest pancerna i prędzej ja zerwę z auta niż przebije na kamieniach.

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 11 cze 2013 12:01:17
przez ali
eric napisał(a):Kończy mi się homologacja i przymierzam się do zrzucenia butli pod auto. Byłem w stacji diagnostycznej zapytać o warunki. Uzyskałem odpowiedź że nie butli przeznaczonych na zew i wew montaż. Przepisy mówią że butla zamontowana na zewnątrz ma być zabezpieczona przed korozją. Koleś stwierdził sam że ten przepis jest niejasny i że podbija i bez osłony jeśli tylko nie ma korozji na butli. Zapytałem czy wystarczy barankiem pokryć butle. Stwierdził że tak.
Zastanawiam się też ewentualnie czy ze starej butli nie wyciąć kawałka blachy i dodatkowej osłony od dołu nie zrobić. Chociaż sama butla jest pancerna i prędzej ja zerwę z auta niż przebije na kamieniach.


Będziesz chciał coś sę bawić w ślusarza to wpadnij na :beer: i udostępnie narzedzia

Re: Frota 3.2 butla pod spodem!

PostNapisane: 14 lis 2014 20:13:57
przez sador86
też mam butle lpg w modelu b long. około 10~~12 godzin montaż. czyli w praktycy 3 dni z przerwami. Gazownicy nie chcą się podejmować tego bo im się nie chce.
idealnie pasuje butla ""315" 30litrów lpg wchodzi. Walec o dłudości 60cm i średnicy 30cm. Nie widoczna z boku auta. Nie ma możliwości zachaczyć nią o przeszkodę. Zewnętrzny wielozawór musi być podobno. Moja wisi na 2 paskach grubości 2 lub 3mm. Nie można wieszać na szelkach grubości kartki papieru:D
Wyżuciłem filtr par paliwa, przewód oparów przy silniku należy zaślepić. Osłona termiczna z aluminium przy wydechu końcowym. Do zbiornika paliwa należy najlepiej puścić elastyczny wąż do tankowania samochodu lub pokombinować część kolanek stalowych a część wężem. Ja do tego jednocześnie założyłem zewnętrzną pompę paliwa i zbiornik od tico który pasuje jak ulał po delikatnym zagięciu gumowym młotkiem jego łączenia od strony wału bo na wykrzyrzach wał dotykał rantu zbiornika. :1: