Witamy !



Hi-Lift.

Przydatne w terenie i nie tylko....

Re: Hi-Lift.

Postprzez wikked » 09 sie 2011 13:24:12

jrzeuski napisał(a):Na końcu liny jest zarobiona pętla, na której miałem powieszoną szeklę. Zamiast ją zdjąć, to po prostu założyłem pętlę na hak. No i przy którymś szarpnięciu szekla jakoś wlazła między hak a ucho liny i się tam zaklinowała a lina przy kolejnym szarpnięciu ją wygięła.

Aaaaaaaaaaaaa, czyli zrobiłeś najbardziej nierozsądną rzecz jaką można zrobić- zostawiłeś szeklę na kinetyku którego założyłeś na hak. Nie chcę być złym prorokiem, ale ktoś u Was niedługo coś wymodzi. Oby skończyło się tylko na dziurze w aucie.
:offtopic:
wikked
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2011 14:05:48

To nie kinetyk, ale trochę się rozciąga. Szekla była tuż przy haku holownika, więc pofrunąć nie miała jak. Chyba, że razem z hakiem, ale wtedy raczej nikomu nie zrobi różnicy czy oberwie hakiem z szeklą czy bez ;-) Znacznie częściej urywają się zaczepy (straciłem rachubę ile moich już poległo) i wtedy faktycznie na kinetyku szekla leci jak pocisk. Ale rasowego kinetyka ma u nas tylko Konik. Na tej linie co mam szekla też leci, ale nie tak szybko/daleko, co znacznie zwiększa szanse przeżycia. Na razie tylko raz doleciała na długość liny, ale szarpanie było pod kątem i nie trafiła w holownik. Zawsze pilnuję, żeby nikt nie stał w linii strzału, więc na ewentualne obrażenia narażeni są jedynie kierowcy. Także mam nadzieję, że szybko się nie pozabijamy, bo nawet nie bardzo mamy czym. A do tego mamy wreszcie w ekipie wincha, więc i szarpania będzie mniej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez Odoll » 09 sie 2011 15:10:19

Nawet 2 winche , konik przecież też ma (był pierwszy) , a z tego co się orientuję to seba też ma kinetyka.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hi-Lift.

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2011 15:31:04

Czyli nie jestem na bieżąco :oops: Znaczy się za mało jeździmy :?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez wikked » 09 sie 2011 21:05:13

jak to mówi Jerzy: "róbta co chceta".
wikked
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez tomazzi » 23 gru 2011 17:03:03

a co sądzicie o tym:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
tomazzi
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez Jedrek_G » 23 gru 2011 18:22:37

Jak kto lubi.
Ale w Polsce przydałoby się jakieś zabezpieczenie :D
Jedrek_G
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez bloodsuckin » 23 gru 2011 19:02:33

Mój homemade
ObrazekObrazekObrazek
Dołączam rysunek "techniczny" :boss: Obrazek
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hi-Lift.

Postprzez brum » 23 gru 2011 20:40:12

Tylko że w bagażniku się nie zmieści 60", a taki mam.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hi-Lift.

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2011 20:48:43

A Frota Ci się zmieści w garażu jak jej dodasz jeszcze naście centymetrów w tyłu? I ciekawe o ile krócej pożyją zawiasy klapy jak oprócz kapcia 33" dorzucisz jeszcze taki balast.
PS. Jest jakaś praktyczna różnica pomiędzy :hilift: 48" a 60" w przypadku Frotek i liftów jakie mamy? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez tomazzi » 23 gru 2011 20:49:53

jego hi-lift jego zmartwienie :) a motać trzeba !!
tomazzi
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez bloodsuckin » 23 gru 2011 20:58:17

brum napisał(a):Tylko że w bagażniku się nie zmieści 60", a taki mam.

Obrazek
:D
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Hi-Lift.

Postprzez brum » 23 gru 2011 21:22:43

Dlatego będzie na dachu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hi-Lift.

Postprzez Lewy » 08 sty 2012 17:27:38

co do hi-lifta, żadne podnoszenie za koło, żadne specjalne mocowania, żadne szekle itp. to nie potrzebne! owszem może wygodne i dobre ale dla amatorów zbędny wydatek.

za ori orurowanie z przodu podnosimy cały przód do góry aż koła będą w powietrzu (oczywiście nie na samym środku rury tylko przy pionowym mocowaniu), trapy pod koła przednie i do tyłu a tam za belkę pod hak z podnosimy.

jedno i drugie miejsce jest mega stabilne a przy okazji cała oś i pół samochodu w powietrzu. na boki się nie przewraca fura, no chyba że na trawersie utknęliście.


kolejna zaleta tej techniki, jak już mamy jedną oś w powietrzu przy hi-lifcie podniesionym na max, dajmy na to przód, a tylne koła nie utknęły wrzucamy wsteczny na 4L i gaz do oporu. jesteśmy minimum 1m od miejsca zakopania. lewar nic nie uszkodzi tylko się przewróci.


testowane na terrano mk1, pajero '87r., frotka A. daję gwarancje że to działa.
Lewy
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez jrzeuski » 08 sty 2012 17:44:28

lewicki01 napisał(a):za ori orurowanie z przodu podnosimy cały przód do góry aż koła będą w powietrzu (oczywiście nie na samym środku rury tylko przy pionowym mocowaniu), .
Leciutkiego Sporta 2.0 pewnie da radę tak parę razy dźwignąć, ale nie radzę tego samego próbować przy ciężkim dieslu. Fakt, że spawy są grubsze niż rury, ale też pękają. Jeżeli już dźwigać za kangura to najpierw dospawać do pionowych blach jakiś solidny profil z odpowiednią podpórką.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez Lewy » 08 sty 2012 17:55:40

2.5tds w longu spokojnie podnosił się do góry. Ale faktycznie na dłuższą metę warto coś dospawać w kangurze.
Lewy
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez jrzeuski » 08 sty 2012 18:13:40

Tylko nigdy nie wiadomo, ile korozja już zeżarła. Ja już mam drugiego kangura i ma dziury na wylot. Zaspawałem ile się da, ale ciężko, bo nawet najcieńsza elektroda błyskawicznie przepala rury. Pierwszy kangur skończył tragicznie, ale dzięki temu mogłem sobie pooglądać go w przekroju. Te rurki to można w rękach giąć, ścianki cienkie jak papier nawet jak bez rdzy. Zresztą mało kto, kto bywa w terenie ma je jeszcze proste, bo ta najniższa potrafi się wygiąć od zarycia w glebę przy zjeździe. W pierwszym kangurze niektóre rurki wyrwało z pionowego profilu razem ze spawami (one nie wchodzą do środka profilu), więc to samo może się stać przy :hilift: Lepiej nie ryzykować, bo raz i drugi się uda a za trzecim komuś stanie się krzywda.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez Lewy » 08 sty 2012 18:23:23

to może inaczej. można ale z wyczuciem. zanim coś się urwie widać że się gnie. nikt normalny nie odważy się wchodzić pod auto podniesione tylko na hi lifcie, a większą krzywdę można sobie zrobić podczas opuszczania hi lifta, kiedy to dźwignia odbija.
Lewy
 

Re: Hi-Lift.

Postprzez Stabros » 22 paź 2012 18:06:35

Witam...

Czy pojęcie "chinol" używane w tej dyskusji oznacza Podnośnik Farm Jack 48' http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=162?

Czy ten Farm Jack to tańsza wersja HI-LIFT JACK-a ale dobra?
Czy raczej jest to jakiś tani badziew?

Proszę o info jeśli macie w tym zakresie jakąś wiedzę.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Hi-Lift.

Postprzez brum » 22 paź 2012 22:26:34

Wszystkie są takie same.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Akcesoria



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości